Ang. PGO Trex-150ccm Ang. PGO Trex-150ccm
Hej med jer!
Har ikke haft min PGO Trex-150ccm Maxi-Scooter særlig længe, men for nylig checkede jeg lige motorolien for at se hvordan mængden var.. Jeg er ikke ekspert i motorer, men jeg ved lidt at til forskel fra en 45'er, så skal der ikke hældes olie på som blandes med benzinen...
Fint nok, der er små 1000km til næste eftersyn (Den er 3 år gammel, købt brugt med alle eftersyn overholdt) - Men der er alligevel en lille etiket til venstre for gashåndtaget som siger noget i retningen af, at man bør skifte denne motorolie for hver 500km for nye, og 1000km for brugte. Da der er 3000km mellem hvert eftersyn, så har den allerede gået 2000km siden sidst, jeg har kørt de 1000 selv, men ikke skiftet denne olie på noget tidspunkt... Det blev heller ikke nævnt ved køb, kun er der var olie nok på (Sandt nok, er der stadig -fra sidste eftersyn), og det bliver heller ikke nævnt i den bog der følger med .. Så jeg tænker bare:
Er det virkelig nødvendigt man skifter denne olie for hver 1000km? Vi snakker også kun om ca 1L beholdning, så det er ikke alverden, men hvad nu hvis man glemmer det ?!?
Eller kan man roligt køre de 3000km igennem indtil næste eftersyn, uden at tænke på om motoren tager skade ?
Håber nogle kan hjælpe !
God weekend til alle.
/Christian -Aalborg
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 856
maj 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
Men ja, regner også med at følge servicebogen.
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
Men altså... det er da heller ikke noget der skader at skifte olie og filter en gang for tit.
maj 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
Ang. PGO Trex-150ccm