2.173 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Parkeringregler i København / landet Parkeringregler i København / landet

Jeg har talt med København kommune i dag vedr. parkering. De nye regler siger :

Må jeg parkere min motorcykel på fortovet eller på parkeringsplads til biler?
Der gælder samme kommunale parkeringsregler for biler og MC pr. 1 marts 2014. Du må derfor parkere motorcyklen i afmærket MC-bås, parallelparkere den langs kantstenen eller benytte parkeringsbåse til biler.
Du må ikke standse og parkere motorcykler på fortove, men du må gerne stille cykler og tohjulede knallerter (jf. færdselslovens § 28). P-vagterne kan pålægge en afgift ved overtrædelse af dette forbud (Jf. færdselslovens § 121).

Det er jo så meget godt at de har fået styr på det! Men så siger han " vi er i en test vedr. at mc'ere skal betale p-afgift? Er der nogle herinde der har hørt at vi ikke længere skal parkere gratis?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parkeringregler i København / landet
  • #1   11. mar 2014 Du har da aldrig måtte parkere på fortovet.

Men hvorfor skulle det være gratis at parkere sin mc frem for bil?

• Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 5
    #2   11. mar 2014 Hvis man læser reglerne for parkering i Københavns kommune, så skal MC'er betale parkerings-afgift. At det er fuldstændig hul i hovedet, da man ikke kan låse p-billetten inde er så en anden side af sagen smiley

• #3   11. mar 2014 Men det er altså ikke noget nyt?

Ligesom folk der køre cabriolet og tror de ikke skal betale.

Men man må gå ud fra at hvis de er slæber dig i retten gælder p-billetten som bevis?

• #4   11. mar 2014 Jeg har hørt man skal gemme delen man kan rive af, og så sætte den fast bedst muligt; elastik om håndtaget eller lignende.
    Er der tvivl kan man fremvise sin billet, og vise man har betalt.

• #5   11. mar 2014 Kasper og Mads :
    Hvad jeg altid har kendt til er det gratis at parkere med en mc i kbh?

(link fjernet)

Du skal ikke betale for parkering, når du har:

Bil med invalideskilt
    Motorcykel
    Eller i forbindelse med standsning ved af- og pålæsning

Tænker bare om vi skal betale nu, hvor vi kan parkere i en bilbås.

• #6   11. mar 2014 så må man forlange at de laver nogle P billetter , med alarm i, O_o. hø hø mvh hc.
    gi gas..

• Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    jan 2013

#7   11. mar 2014 Frederik L
    Ja de modsiger sig selv, men jeg går ud fra dette, da det virker som det nyeste (vedr. den nye bekendtgørelse)

(link fjernet)

Mototcykler er ikke længere fritaget for parkeringsafgift.

• #8   11. mar 2014 @Mads K
    Overskriften modsiger dog dette.

• #9   11. mar 2014 Men fortov har ikke været lovligt. Evt. det stykke asfalt der tit er, men har ikke været gældende for mc.

Bilbås? - men skal vi sikkert selvom det ikke rigtig giver mening. De kan jo ikke slæbe så mange i retten det tror jeg ikke på.

• Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    jan 2013

#10   11. mar 2014 Jeppe A - Den havde jeg ikke engang set smiley

Jeg har sendt Center for parkering én mail, så må vi se hvad de siger..

God aften derude smiley

• #11   11. mar 2014 Må sige ham der har formuleret den tekst burde have skolepengene tilbage.

Skal man betale eller ej?

Jeg læser kun overskriften som regel

• #13   11. mar 2014 Er biler med åben taghat / cabriolet undtaget for pålæggelse af kontrolgebyrer?

Nej - Ifølge retningslinjer hos EuroPark Parkeringskontrol er biler med åben taghat / cabriolet ikke undtaget for pålægges af kontrolgebyrer.

• #14   11. mar 2014 Nu står der i det onepark link som er blevet givet at:

"På parkeringspladser med betaling (p-automater), skal der indløses parkeringsbillet. Parkeringsbilletten medbringes og beholdes som evt. dokumentation for korrekt parkering."

Så de vil ha' at man skal betale, tage billetten i lommen og hvad?... håbe på at man komme tilbage i tide til at vise den frem mens vagten skriver ens bøde?
    Alternativet er at man får bøden tilsendt og så skal ligge og bakse med at få den annulleret - hvilket kan blive til mange timers frem og tilbage hvis man bruger ens MC som daglig transport og får en bøde hver eller hver anden dag... Det er da fuldstændig hjernedødt. smiley

• #15   11. mar 2014 der er flere ting vedr. parkeringsafgiftssystemet der er hjernedødt, herunder parkeringsvagterne.

• #16   11. mar 2014 Flex - der er en del af P-billetten du kan rykke af. Der står samme oplysninger som på den store del.
    Selvfølgelig skal man ikke efterlade et køretøj uden billet.

• #17   11. mar 2014 Simon Ø - men hvis man sætter noget på motorcyklen (med elastik, tape etc.), hvad forhindrer så en anden i bare at tage ens billet og selv undgå en bøde - så er man tilbage i præcis samme situation.

• #18   11. mar 2014 Mads K : Har ikke set den side du linker til før nu, tak! smiley

Kasper K : Jep vi må parkere både i MC-båse og " benytte parkeringsbåse til biler."

• Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    jan 2013

#19   11. mar 2014 Frederik L - Den var også svær at finde frem igen smiley

• #20   11. mar 2014 Flex - Ja hvis billetten er stjålet, så har du stadig bevis for at du har betalt for din parkering, med den anden del af billetten. Du får en bøde hvis der kommer en vagt, men den får du refunderet. Den skal sikkert scannes og sendes via mail til dem der nu hr udstedt afgiften.
    Men lad os nu ikke gøre problemet større end det er. Jeg vil tro det er meget begrænset hvor mange P-billetter der forsvinder.

• #21   11. mar 2014 Hej
    Nu skal man jo ikke blæse det op til noget det måske ikke er, men hvad med dette:
    Jeg trækker en billet, river en del af, og placerer resten af biletten på min kværn en anden snupper min billet. P-vagten kommer og jeg får en bøde, ikke den anden da billetten jo sidder på hans kværn. Kommer det til en sag, så kan han fremvise en billet og jeg kan fremvise det jeg har revet af, hvem har ret????
    Ja ja ved da godt det er temmelig hypotetisk.

• #22   12. mar 2014 Ole - Jeg har svært ved at se hvordan der kommer en sag ud af det, hvor ham der har nuppet billetten bliver indblandet. Han melder nok ikke sig selv, og da han har en billet på sin mc, bliver den kontrolleret og fundet i orden uden yderligere problemer.
    Du står med en stjålet billet, hvor du har bevis for at du har betalt. Så burde den gå i gennem. Men ja, træls at spilde tis på andre der ikke kan holde sig på måtten.

• #23   12. mar 2014 Ja det er selvfølgelig rigtig Simon, min betaling kan selvfølgelig spores via dankort. Den havde jeg ikke lige tænkt på.

• #24   12. mar 2014 Hov, altid træls at spilde tis, men også tid i det her tilfælde.
    Ja, også det med dankort, hvis der bliver gjort så meget ud af det. Kan ikke huske om en del af dankortnummeret står på billetten? Så er der i hvert fald ikke meget at tage fejl af.

• #25   12. mar 2014 hvorfor ikke bare lave en funktion hvor man indtaster registreringsummeret på automaten, og som så bliver printet på billetten, så er den skid slået..
    Eller bedre endnu - lade MC'er parkere frit på arealer hvor de ikke er i vejen - det er da latterligt at vi skal betale den samme p-afgift når vi fylder det halve af bilerne eller mindre..

• #26   12. mar 2014 Hej allesammen,

Jeg vil ikke udtale mig helt endnu om København's nye parkeringsregler da det er nogen ting som mangler at falde på plads. Men ja, som det er nu står det til at MC skal trække billet og betale i København, og et forslag hvis dette sker er at man som MC's bruger Parkman eller Easypark betalning via telefonen app, og at en MC også kommer til at holde i en normal bil bås.

Hvor vidt om en MC må holde på fortovet "Altså konduite fra parkeringsvagten hvis den holder pænt vides ikke, men som altid er jo udgangspunktet at den ikke må holde på fortovet efter færdselsloven. Det er nogen ting som jeg ikke kan sige endnu fordi som parkeringsvagt har jeg også tavsespligt, men jeg skal nok postere 100% gældende regler for Københavns kommune omkring MC, betalning osv..

• #27   25. mar 2014 Nå, som beskrevet tidligere har jeg brugt en masse krudt på borgerservice og Parkering Kbh , og er så blevet lidt klogere idag efter at have talt med en chef , men tilfreds er jeg sku ikke. Det er det rene galmandsværk.

Men som det er blevet nu , 1. Vi må ikke holde på fortovet og det vil udløse en bøde uanset hvor hensigtsmæssigt der er Parkeret.

2.uanset hvordan der er optegnet parkerings bås til alm. bil med maling , skilt, fliser eller sten etc. etc. så skal og må vi nu holde der lovligt i modsætning til tidligere.

3. Det er så ikke blevet sådan at biler må holde på optegnede mc pladser Hurrra, dygtigt. Og de skulle ikke blive nedlagt fordi der trods alt er så få og det vil være krævende at bruge midler på det, hurrra , i er dygtige.

4. Der er åbenbart nogle der godt kan se at det skriger til himlen ang. parkerings billet til mc, men det er vedtaget i folketinget fra justitsministeriets hånd og sådan skal det være. arghhh, de er vist nu opmærksomme på at hvis betaling via sms eller tlf app, så er vi pludselig mange der ikke ejer en tlf der kan andet end modtage et opkald så de er igang med system så vi skal indtaste vores reg.nr på betalings stander ,så der er ingen tvivl om at de vil gøre deres bedste for at kradse lidt mønt ind.

5. jeg vil hermed varmt anbefale selv at montere en rustfri stålplade bagpå med velcro og burrebånd og så når man er på udebane tage plade med sig hver gang , og dækken over mc, så kan os der bor i lejlighed med gade parkering , nøjes med en beboer licens , og så er det vel en ok økonomimodel med lidt besvær i forhold til hvis man er meget omkring med kunder og dagligdag så bliver det godt nok dyrt hvis man skal gøre det rigtigt som de lovgiver, Aldrig i livet

Håber nogen kan bruge denne info

• #28   25. mar 2014 Ligen en obs omkring det at afmontere sine nr.pl. det er ikke lovligt at have et køretøj stående på offentlig vej uden nr.pl. så det bliver til en sag mellem politi og dig, og kan ende med at blive meget dyre for dig end at have købt en billet.

• #29   25. mar 2014 Er der ikke noget om at det må stå et døgn eller 2 inden det skal være fjernet ? og det gør man jo bare inden for en time eller 2 når ens ærinde er veloverstået ? men uanset hvad vil jeg mene vi er nødt til at gøre oprør mod at skulle betale ? hvad fanden bliver det næste så ikke.... at knallerter og cykler skal indtaste deres stel nr og betale for lovligt at holde på fortovet ? jeg er ikke en der lider nød økonomisk men det her tiltag der er på trapperne nu , er da det rene plat og svindel og så må vi trampe tilbage smiley

• Matthew K
    Matthew K Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #30   26. apr 2016 Det kunne være smart, hvis der blev indført flere effektive betalingssystemer som BluePay. https://bluepark.dk/bluepark-leverer-bluepay-betalingssystemer/

Der er dog begyndt at dukke lignende systemer op ligesom det hos https://bluepark.dk/

Det er nok en større udfordring, når det ikke er lukkede anlæg.

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #31   26. apr 2016 Reklame?

Kommentér på:
Parkeringregler i København / landet

Annonce