{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

Ville i køre den til service? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

Min
Fz1ér står for snart at skulle have 20.000km service.
Servicet er et standard service plus skift af tændrør.

Mit spørgsmål til jer er så følgende. Ville i køre den til service, eller selv lave det?

jeg købte cyklen da den havde gået 13.000km, hertil var servicebogen fulgt. Jeg har så selv skiftet olie, filter, bremseklodser, bremsevæske osv siden jeg købte den.
Kædekit er dog blevet skiftet på værksted.

Jeg elsker selv at gå og makke med cyklen, så kunne derfor godt tænke mig selv at lave det, men hvad ville i sige i en evt. købs situation?

Alle kvitteringer bliver gemt, og og jeg har skrevet hvad der er lavet og hvornår.
Jeg ved sgu bare ikke helt hvor meget det magt stemplet har i servicebogen.
Jeg er ikke i tvivl om at de gængse ting der skal laves på en mc, bliver lavet mindst ligeså godt af mig selv, og jeg har selv muligheden for at vælge de materialer der bliver brugt.

Giv endelig jeres mening til kende:O)

M,v,h,
Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville i køre den til service?
  • #1   19. feb 2014 Hvis alt dokumentation foreligger (kvitteringer, billeder etc.) kan jeg ikke se at det skulle være et problem smiley

  • #2   19. feb 2014 Ja hvis du er sikker på hvad der skal laves og hvordan det skal gøres er det bare igang. Husk at Yamaha foreskriver 10000km mellem services, men de anbefaler 6000km ved hård kørsel

  • #3   19. feb 2014 Jeg kunne ikke være ligeglad med at følge servicebogen.. laver tingene efter behov, nogle gange betyder det før, andre gange senere..

    de penge jeg sparer er også væsentlig flere, end de penge jeg får retur ved salg fordi en bog er udfyldt..


  • #4   19. feb 2014 Hvis jeg kunne lave det selv, ville jeg gøre det - og i en købssituation ville jeg også være tryg ved at ejeren havde udført arbejdet, hvis han ellers virkede kompetent. Ejeren må alt andet lige være endnu mere omhyggelig med at lave arbejdet ordentligt end mekanikeren som måske laver to-tre MCer om dagen....
    Dermed ikke sagt at mekanikeren ikke gør arbejdet ordentligt, men han bruger nok ikke den ekstra time eller to på at nusse om cyklen fordi den så ser lidt pænere ud...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
    #5   19. feb 2014 Jeg er enig med de andre. Stemplet har ingen betydning - kvitteringer og din egen dokumentation er lige så godt eller bedre.

  • #6   19. feb 2014 Hvis 5 års garantien er udløbet, så lav det selv.

  • #7   19. feb 2014 tak for input;O)

    Jamen 5 års garantien er væk, så den ryger ikke:o)
    De penge jeg sparer bliver så bare brugt på endnu flere gode dele til cyklen.
    Hænderne er skruet rigtig på, og jeg arbejder med vindmøller til dagligt, så det mekaniske bør være på plads:o)

    Glenn B: Olien er blevet skiftet ved sæson start hvert år, og kører ikke meget mere end 4000km pr år;o)


  • #8   19. feb 2014 Jeg kunne ikke drømme om at sende noget som helst på et værksted, medmindre det krævede stort og dyrt værktøj, som jeg ikke selv har. Motorcykler er mekanik og det meste mekanik er sku bare et stort LEGO sæt, som kan skilles ad og samles efter en manual.

    Men vi er jo alle meget forskelige. Hvis du føler dig kompetent nok til at gøre det selv, så ser jeg slet ikke hvorfor du skulle bruge penge på et værksted.


  • #9   19. feb 2014 Lav det selv smiley

  • #11   19. feb 2014 Allerede nu har du ikke alle stemplerne i bogen så hvis du kan gøre det ordentligt så er det vel bare at fortsætte smiley

  • #13   19. feb 2014 Jeg laver alt hvad jeg selv kan finde ud af, så som skifte olie og filter laver bremser med mere, så kører jeg til værkstedet og får ventilerne stillet.

  • #14   19. feb 2014 Lav alt det du kan.
    Laver også alt, det jeg selv kan, men justering af ventiler, nitte kæde, og karburator / indsprøtnings sync, det klare Toftlund mc. Så er jeg sikker på, at det er i orden. Når det skal laves, har jeg afmonteret kåbe, div dele og køler, så det er lige, at gå til. Så spare jeg den tid, som ellers ville blive brugt, til noget som jeg selv kan lave


Kommentér på:
Ville i køre den til service?

Annonce