4.522 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Bøde for tvangsafmeldt bil. Bøde for tvangsafmeldt bil.

Sidste år lavede jeg en byttehandel med min gamle jaguar.
Var lidt useriøs med slutseddel o.s.v.
Det viser sig så at manden jeg handlede med er lidt af en slyngel.
Bilen er aldrig blevet omregistreret.jeg fik den tvangsafmeldt d8/9. Sidste år.
For et par uger siden fik jeg en fartbøde fra politiet på 1000kr.
Efter samtale med politiet får jeg besked på at jeg skal betale bøden.

Altså er det meningen at jeg resten af livet åbenbart skal stå til ansvar for alle forseelser som der bliver foretaget med mine gamle plader.

Den bliver dog aldrig betalt af mig.
Til sidst et billede af den ganle slyngel som har bilen.hvis nogen tilfældigvis ved noget ang. Bilen må i gerne kontakte mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøde for tvangsafmeldt bil.
  • #1   15. feb 2014 Den skal du sgu ikke betale. Lad dem tage den i retten og de taber selv sagen, da systemet har en "fejl" på dette punkt.

• #2   15. feb 2014 er det ik noget med at man efter de nye regler skal betale bøden, da bøden følger ejeren? altså bøder under klip grænsen.... der er sikkert alt sammen i "færdselssikkerhedens navn"....not

• #4   15. feb 2014 i øvrigt.. er det ik noget med at du risikerer extra straf for at "hænge" andre ud? altså ikke at det rager mig, eller at jeg har noget imod det smiley

• #5   15. feb 2014 Kan godt være han kan føle sig hængt ud.gør jeg sgu også.men det er mit brev.

Det er netop meningen ved tvangsafmeldese at bilen ikke er registreret som min mere.

• #8   15. feb 2014 Ellers en fin bil og han ligner en der er glad for den smiley
    Held og lykke med det.
    Det lærte jeg, på den hårde måde, da jeg solgte min første bil, som 18 årig.....

• #9   15. feb 2014 #7 Thumps up

• #10   15. feb 2014 Nåede at få en p.bøde inden afmeldesen,selvfølgelig med rykker på da jeg aldrig havde set den.den måtte jeg jo æde.
    Fartbøden er fra dec. Længe efter afmeldese.og bliver ikke betalt.

Og lektien er lært.kan desværre ikke stole på flinke mennesker mere.

• #12   15. feb 2014 Det er sku da sur røv, jeg ville ikke betale....

• #13   15. feb 2014 du kunne da du solgte bilen, bare have omregistreret den med din nem-id. det er ikke svært og i kunne have gjort det sammen inden han havde fået nøglerne. Så jo det er lidt din egen skyld at du gjorde det muligt for ham.

• #14   15. feb 2014 #7 - Bjarne, hvor er det godt gået :)!!

• #16   15. feb 2014 Det er jeg klar over.har siden den handel omreg to gange med nem id.

Det nu ikke så meget det.mere irriterret over at politiet ikke anerkender at bilen er tvangsafmeldt, og vil have jeg skal betale.
    Sagen er jo de vil have jeg skal hæfte for et køretøj som ikke er registreret i. Mit navn.

• #17   15. feb 2014 Hvis bilen på papiret stadig står i dit navn. Er det så ikke bare og melde reg att bortkommen. Så får du et sæt nye papire på bilen og dem han har er ugyldige. Kun en tanke. Hvis det er muligt. Skal du sku nok høre fra ham.
    Men jeg ved ikke om det kan gøres på den måde.

• #18   15. feb 2014 Nej den er tvangsafmeldt uden plader og er ikke registrert mere.

• #20   9. apr 2014 Det er jo bare en konsekvens af de nye regler: Ejeren hæfter for bøden. Det er i strid med flere konventioner Danmark har underskrevet, og jeg håber en der har pengene til det, kører sådan en sag i Højesteret. Ikke fordi jeg har den store fidus til retssystemet, når køretøjer er indblandet. Når du nu har betalt bøden, må man vel acceptere selvtægt og få nogle bredskuldrede fyre til at hente pengene hos ham der rent faktisk KØRTE bilen, og altså er den skyldige. Når Politiet ikke kan, så må vi jo selv. Eller hvad?

• #21   9. apr 2014 Man skulle sq have samme system som i andre lande med at begge parter skrev en del af reg attesten under og sendte den direkte til motorkontoret. Mindre problemer og bedre system

• #22   9. apr 2014 Der blev sendt brev fra konens job.advokatkontor.de svarede en gang tilbage at jeg skulle betale.de fik et svar mere fra konens arb.siden har vi ikke hørt noget.

• #23   10. apr 2014 Bjarne har fat i det rigtige......
    "Du skulle ikke ha tvangsafmeldt den... du skulle ha hentet bilen igen da den stadig stod i dit navn"

Det må man selvfølgelig ikke...havde en gut der lavede det samme nummer med mig engang ...stod Søndag med penge i hånden...og jeg tænkte han ser da flink ud han omreg selv...
    Næ det gjorde han ikke - og nej jeg ku ikke få den tvangsafmeldt for manden skulle jo have en chance og en chance mere og en chance mere..

Så gik jeg ned og sagde hov min regattest er væk - her er 50 kr giv mig en ny....
    Så var det her jeg seriøst overvejede at hente bilen for manden havde ikke fået en ordentlig kvittering....for så var bilen min igen...

Men man havde glemt at rive min samvittighed ud ved fødslen - og nogle havet givet mig bryst og opdraget mig til at være en nogenlunde samfundsborger......min hustru syntes vist heller ikke min plan var fed...så jeg det enste jeg gjorde var at skrive et brev til den nye "ejer" at nu kom jeg og hentede bilen og jeg sad med en reg attest og han nok fik et problem med at bevise bilen var hans.........pludselig virkede hans mobil og email igen og han begyndte at ringe til mig? "jamen det kan du da ikke" joew det kan jeg hvis du ikke løber ned og omreg NU

• #24   10. apr 2014 Loven er kun indrettet til at forebygge blandt os der overholder den.....

Sådan en Abe ....ham kommer vi andre til at betale for når han kværner gennem en barnevogn eller en rollator i en spritter...

Men han er sq nok bare en stakkel..... for enten har han det dårlig med sig selv over at snyde andre....eller også er en han iskold...fordi hans mor ikke gad ham og hans far kun gad ham når han lavede o-mund

• #25   10. apr 2014 Ja det er sgu trist.nu har politiet i det mindste erkendt ,de ikke kan udskrive bøder til en tideligere ejer.
    Har bare været pis irriterende at skulle rode med.at tale telefon med en kvinde på bødekontoret, som ikke gad høre på noget som helst.ikke gider tjekke hos skat at vognen ikke var min.men bare siger, du skal betale.
    For ikke tænke på min puls, der var så høj at det sortnede for mine øjne af raseri.

Alt er dog vel igen.tilbage i den vante gang.solen skinner og cyklen på gaden igen.

• #26   24. apr 2014 Meld dog bilen stjålet........

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #27   24. apr 2014 Men er bilen stjålet, hva Bjarne N? Det ved du jo godt, at den ikke er.

Han kunne jo også melde køberen for voldtægt eller drab eller folkemord. Det ville være præcis lige så relevant og rigtigt at gøre.

Fælles for alle de løsninger er, at det (1) det ville være pure opspind, og (2) det kan i sidste ende betyde, at Ulrik N selv bliver straffet. Og det er jo ikke meningen.

• #28   24. apr 2014 Ja, det er den da hvis det stadig er Ulrik der står som ejer.......
    Med hensyn til voldtægt, så er Ulrik da blevet taget i røven, mod sin vilje smiley

Kommentér på:
Bøde for tvangsafmeldt bil.

Annonce