2.410 visninger
|
Oprettet:
Hyosung Comet 650/Gt 650 HJÆLP ??? {{forumTopicSubject}}
Hej Bikere
Er en Hyosung Comet 650/Gt 650 ik bare en Suzuki SV650 kopi??
Er den bygget på lincens af en SV650?
Det har jeg hørt at det er men er ik sikker
Og er det en god og ordenligt kvalitet selvom det er en kinøjser knallert eller skal man holde sig væk fra dem??
Nogen der har erfaringer med dem? Både positive og negative
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Ved ikke meget om dem, men kunne forestille mig det var lidt ligesom Koreanske biler var for nogen år siden. Ikke lige så dårligt som kinøjser, men heller ikke lige så godt som japaner.
Uden at vide en skid om det vel og mærke
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 16
Ok tak for svar.... Men det jeg har læst mig til er indtil videre positivt men du har nok ret i at det er nok som koreanske biler var i starten herhjemme og toyota havde det lidt på samme måde da de kom til dk i 60/70eren men de er jo gode biler og det er kia bestemt oss
Men det er en billig måde at få en "SV650" på
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 16
Generelt er kinøjser ik noget værd at skrive hjem om og de har en ringe kvalitet... Men de er billige i indkøb, i drift, og forsikring og de går laaangt på literen... men en ok maskine til korte ture... Du bliver ik billigere kørende.
Jeg har en kinøjser pt som vinterbike og den er meget billig i drift
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
Negativt. Sværre at sælge igen, vejere mere, og mangler et finnish iforhold til SV. Bremser ikke nær så godt, og de første modeller har lidt børnesygdomme som vidst er blevet rettet op på
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 16
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 60
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 1.557
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 150
- 2005 og ned modeller havde problemer med topstykker , mange smed en ventil umotiveret efter nogle få 1000 km. blev rettet på 2006 modellen og frem
Rustproblemer på de første årgange 03-04-05.
Udenlandsk Forum : http://korider.com/
De har lavet Hyosung 650 siden 2002 med samme grundkonstruktion - som er opdateret og forbederet lige siden .
Og nej - Hyosung er ikke en SV 650 kopi - Motoren er en egen konstruktion hvor der har været indblanding fra nogle inginøre fra Suzuki -
Motoren har mere en '' rå'' motorgang end SV 'eren og yder mere.
Har selv kørt 40 000 km på en 2006 gtr 650 .
Måtte skifte motor efter 35000 km da 4 gearet røg ( skiftegaffel) - billigere at skifte til 2009 motor med 7000 km på bagen end at reparere.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
En væsentlig forskel som mange glemmer, er at SV'eren vejer 185 kilo og GT vejer 215 kilo, og selvom GT har 6-7hk mere så koster det altså en del på køreglæden.
GT er absolut heller ikke så harmonisk som en SV er - og her menes effekt / vægt kontra affjedring og bremser som går op i en højere enhed.
Der er også en ret væsentlig forskel på finishen, og så kvalitet på de stumper som de to cykler er bygget af. Andet ville være mærkeligt når man ser på prisniveauet, men jeg ville til HVER en tid foretrække en brugt SV fremfor både en brugt og en ny GT.
Jeg har endnu ikke hørt om en SV med færdigt kædekit efter 5000km, eller en SV som taber ventiler i forreste topstykke (motorhaveri) , eller som ruster de mærkeligste steder, eller hvor lakken falmer de særeste steder eller nogle af alle de andre fejl som GT har.
Man får bare hvad man betaler for, og hvis man køber en GT får man ikke en SV.
Men man har heller ikke lige så mange penge ude at svømme...
Hyosung har bygget små 2 takt maskiner for Suzuki i en del år, men altså ikke meget andet end det.
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 150
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Motorhavariet skyldtes slør i ventilstammen/styret, hvilket førte til metaltræthed og knækket ventil. I andre lande var der hjemkaldelser for at få det rettet, men takket været en sløv importør på daværende tidspunkt, skete det ikke i DK. I dag vil jeg ikke være bange for at købe en GT650
okt 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 239
heriblandt Hyosung. og han har endnu ikke haft en garantisag.
så helt skidt kan det ikke være.
jeg ville ikke være bange for at købe en. kan godt se hvis du køre 20K på en season. så skal det hele sidde i skabet.
men til en normal mc ist der køre det halve må det da være en ganske fin mc.
og personligt syntes jeg sgu de er flotte.
men uanset hvad så er det jo bare at prøve begge modeller.
køre selv en gsxf hvor alle folk himler op over den er tung gammel dum og grim.
men jeg syntes den køre som den skal, og jeg sidder perfekt på den.
samt har jeg en 4 år gammel maskine til samme pris som en 15 år gammel honda.
så som mor altid sagde, ud og prøv den
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Jeg ville aldrig købe en GT, for den er bare under det niveau af kvalitetsfornemmelse som jeg ønsker i en MC.
Jeg er håndværker så jeg er vant til at røre ved ting, og der er ikke rigtigt noget jeg ønsker at røre ved ret længe ad gangen på sådan en GT.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
jo hun vil faktisk hellere køre på sin gt650 end min nye honda, som hun synes lyder som en støvsuger.
hyosung skiftede hænder i 2010 og en cykel efter 2010 ville jeg ikke være bange for, de har lavet en del kvalitetsmæssigerettelser.
man får meget for pengene, men der er ikke en honda
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
Jeg synes man får meget for pengene
Mit kædekit fejlede intet da jeg solgte i ren handel til en forhandler med et tab på 17k
Hvis mig et anerkendt mærke der kan være med på så lille et tab!!!
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 489
jan 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 74
jan 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 74
okt 2013
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 102
Jeg er 187 cm høj, og jeg prøvede at sidde på en GT - mine knæ kunne ikke være der for tanken/kåben så jeg sad af h..... til!
Jeg sidder skønt på en SV650 med fuldkåbe, så den endte jeg med at købe .
Mvh.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
okt 2013
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 102
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Max MC der havde importen dengang gjorde det jo godt, desværre glemte han at informere og skifte de dårlige toppe der var på nogen årgange, i Tyskland da ordnede man bare sådan noget pr kulance og blev kaldt ind efterhånden, og alle fik deres motorer tjekket op.
Ved ikke hvem der har dem i dag, er det Scanmi, så er det stadig Max alias Bent Petersen.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Det var ikke Max MC der havde importen i 2004-06 men derimod Unic Parts. Det er først efter ScanMi/ Max MC har overtaget importen, at der er kommet ordenligt forhandlernetværk til mærket.
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 16
Drømme biken er en hayabusa men den får jeg aldrig råd til. Så er min anden ønske bike en SV650 da de er til at komme til for menneskepenge
Men jeg fandt en GT650 der er en del billigere end sv og den har næsten de samme data og de ligner hinanden meget og jeg tror at bliver ligeså tilfreds med en gt som en sv.
Men jeg ville lige høre noget mere om gt inden jeg måske køber en
okt 2013
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 102
Mvh
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Næsten 100% på det.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
ScanMi overtager først importen af Hyosung i december 2006. Der har mærket allerede været i landet et par år. Der var der stadig nogle 04/05 modeller hos de gamle forhandler. Om ScanMi tog ansvar for dem ved jeg så ikke.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Joint venturen har jeg ikke studeret nærmere, bare "kopieret" det der stod om dem.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 62
Men hyo er en billig og OK maskine. Og når man sammeligner det med de tidligere koreaner biler rammer man rimelig plet. Der er en del fejl som man ikke ville opleve på en Suzuki. men til gengæld har man heller ikke giver ligeså meget for den.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Krakket i dag eller?
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 150
Alustempler - arrhhh
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
http://www.nc.dk/om-ncg/historie
Det var også unicParts der havde importen af GG Quads.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Fint link, sjovt at se noget om sin by. Der var jo også samling af nogen Ford eller Opel her i byen tilbage i 60erne og 70erne.
Jeg må kigge det senere på natten.
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 62
Jeg er heller ikke klogere end det er noget af det jeg har fået forklaret der var forskellen. Men jeg ved bare at den sv'er tog snoninger voldsomt meget hurtigere end min hyo, og derfor gik jeg med til at det var en rimelig plausibel grund..
jan 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 7
Bare min erfaring .. Ellers var den sjov nok at køre . Let at håndtere og gode køreegenskaber ..
Men mon ikk de nye modeller er blevet bedre og at Koreanerne har lært af deres fejler
Hyosung Comet 650/Gt 650 HJÆLP ???