{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.384 visninger | Oprettet:

Mondux.....godt eller skidt {{forumTopicSubject}}

Jeg har min intruder fra 88 hos tjenestemændenes forsikring, og de har lige varslet en præmie stigning således at jeg skal betale 401,-kr. Pr. Md, fra omkring 267..-kr pr.md,,, det er omkring 4800 kr om året (priserne er med kasko) og jeg ingen skader haft eller noget.... Men vil bare ikke betale knap 5000 om året på en mc der bliver handlet til omkring 25.000 til 30.000. Kr. Brugt
Så jeg har snakket med flere gange og de siger bl.a. at jeg har fået en rabat jeg ikke skulle ha haft og er bare ikke til at hugge eller stikke i.... Heller ikke da jeg forelagde dem et skriftligt tilbud fra Mondux på omkring 3000.-kr pr.år med kasko....
Nu skal det siges at jeg er yderst tilfreds med tjenestemændenes forsikring og har det meste hos dem og resten ved tryg, så jeg er faktisk ked af at skulle skifte (og det vil også kun være min mc jeg flytter) da der ellers aldrig er problemer i forbindelse med skader eller priser.

Prisen hos Mondux er enda med vejhjælp og (det var den ikke hos tjenestemændenes) og med den laveste selvrisiko.....

1. Så her kommer mit spørgsmål, vil gerne høre fra folk om de har haft besvær med Mondux i forbindelse med skader eller tyveri? ???? Jeg ved de får hug på trustpilot, men det er i forbindelse med mobil tlf'er.

2. Eller om nogen har et bud på et andet ligeså godt og billigt selskab som tjenestemændenes ellers er....

P.s til jer der har tjenestemændenes, jeg har forstået det sådan at når man skifter mc, skifter man også til deres nye forhøjede priser... Blot til info

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mondux.....godt eller skidt
  • #1   2. feb 2014 Jeg har tidligere haft både indbo-, ulykke- og MC-forsikring hos Mondux. De har ikke skide godt styr på deres fakturering, og deres generelle kundeopfølgning. De "havde glemt" at fakturere mig noget, så jeg modtog en difference-regning for ca. 18 måneder.

Jeg fik dog aldrig brug for at anmelde skade, så dén del kan jeg ikke hjælpe dig med.

• #3   2. feb 2014 Nu er forsikring ikke bare et spørgsmål om præmier, som Kled ganske rigtigt er inde på.

det handler mindst lige så meget om, hvad man oplever ved eventuel skadesbehandling!

Skal siges at jeg har en forsikring hos Mondux, men aldrig har prøvet at have dem til at skadesbehandle.

• #4   2. feb 2014 Det er nemlig det, da jeg snakkede med Mondux, blev der stillet krav til lås, opbevaring o.s.v alle de betingelser opfylder jeg, (har aflåst garage på min addresse og abus 8000 skivelås, desuden en stor kæde o.s.v.) men de krav var ikke så strenge hos tjenestemændenes, så derfor fattede jeg mistanke, og åbner denne tråd,,,,
    men jeg er ved at sælge hus og skal aldså flytte og f.eks skulle mc'en opbevares i et aflåst rum hvor kun jeg havde adgang til, så jeg ringede dem op og spurte om vinteropbevaring hos mc forhandler o.lign var ok, og det var det, men de var ikke glade for at den evt. stod hos min bror som ellers har aflåst garage med tyveri alarm på adressen, og da blev jeg lidt paf over det svar, så jeg fik slet ikke spurt om hvis den f.eks blev stjålet mens jeg var ude i byen på den, og den stod aflåst med en af deres godkendte låse,,,,,
    Så igen er der nogen der har haft problemer med Mondux i forbindelse med skader og tyveri ? ???

• #5   2. feb 2014 Fatter ikke en bønne af det her. Jeg har netop flytter min store VFR over til mondux og de stillede absolut ingen ekstra krav i form af aflåst garage, specielle låse, alarmer, trackere mmmm--

• #7   2. feb 2014 Knud så har du nok bare ikke læst forsikrings betingelserne. Det står på deres hjemmeside

• #8   2. feb 2014 Min ereafir´ng er at police og fakturer faldt helt som planlagt, og QBE, der tidligere havde policen har netop refunderet differencen - her har de altså gjort præcis, som de skulle-nu håber jeg selvfølgelig at jeg aldrig får lejlighed til at se hvordan deres skadesservice virker:-)

• #9   2. feb 2014 i mine betingelser er der kun godkendt alarm eller lås. Intet om at den skal stå i aflåst garage eller lign.

• #11   2. feb 2014 http://www.mondux.dk/Mondux/Forsikringer/Motorcykel
    Det står ellers her

• #12   2. feb 2014 Jeg ville 100% droppe kaskoen på så billig en kværn. Ren ansvar burde kunne fåes for 1000,-/år

• #13   2. feb 2014 Nu har jeg haft en sag med en udvidet ejerskifteforsikring, (det har selvfølgelig ikke noget at gøre med Mondux) men det tog 2,5 år og mail udveksling der er så lang at i tror det er løgn, inden det blev lavet, og helt ærligt så var jeg flere gange ved at give op undervejs,,,,,
    Så jeg gider ikke flere selskaber der er så besværlige, jeg mener jeg vil ha den ydelse jeg køber uden for meget besvær, og det gør tjenestemændenes, (intet at udsætte på dem) i den retning, men jeg synes de strammer skruen for meget her, kvag min alder, min skadeshistorie, mc kategori, og mc'ens alder og nuværende værdi...

Og det står på deres hjemmeside, knud, enda på forsiden smiley

• #15   2. feb 2014 Så vil jeg lige skynde mig at tilføje at der ikke er krav om alarm i det aflåst rum, beklager hvis jeg har skrevet så det kunne opfattes sådan, til gengæld er der krav om at mc'en skal ha alarm, enten på mc'en eller iform af en af deres godkendte låse, men hvis de har fået de krav nu, og ikke havde dem da i tegnede, er det sku da dårlig still hvis i ikke er blevet varskoet om dette eller Hva? ???

• Marianne P
    Marianne P Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Svar: 29
    #17   2. feb 2014 Til Keld.
    Tak for info. om pris stigning hos tjenestem. forsikring. Dem har jeg også forsikring hos.
    Da jeg købte ny MC i sommers steg prisen heldigvis ikke.

• #18   2. feb 2014 Min søster har to gange haft brug for Mondux. Bil og derefter indbo..
    De har været total uden problemer i hendes tilfælde og ydet fin service/hjælp..

Jeg har selv brugt dem til indbo, uden jeg fik brug for dem.. Men til næste MC bliver det nok dem jeg tager igen smiley

- Håber det kan hjælpe

• #19   3. feb 2014 bestemt, tak'er

• #20   14. mar 2014 smiley
    Det kunne godt være man lige skulle ha søgt her på forummet inden man skrev et nyt indlæg smiley jeg har lige spurgt om det samme som dig Kjeld,
    Har du fået flyttet din forsikring ?
    Jeg er så kun blot 24 og det er min første mc, derfor vil mondux være et billigt valg for mig og min SU smiley

• #21   14. mar 2014 haha, jeg har ikke skiftet endnu er stadig ved at undersøge market, men skifter nok til mondux her den 20 april, så er det nemli 3 år siden jeg toalskadede en bil....

• #22   14. mar 2014 Min ven kørte galt på sin ninja 250, han fik pengene igen, ingen problemer, men tog vist en måned eller 2+... Men fint firma for kasko

• #23   14. mar 2014 det tar mindst 1md er min overbevisning, så ikke noget unormalt der, tak for info

• #24   14. mar 2014 jeg har også mondux, godt nok kun ansvar.. men har ikke set skyggen af en regning endnu, og har haft forsikringen i over et år nu

• #25   14. mar 2014 Jeg skiftede til Mondux her i sommersimpelthen fordi QBE blev for dyr. Jeg har endnu ikke haft brug for det, så jeg aner intet om deres skadesservice.

• #26   14. mar 2014 Jeg har ligeledes Mondux, og har haft en skade, som der absolut ingen problemer har været med, så kan kun anbefale dem.
    Fik desuden min bror forsikret der, ret billig selv om han var nybegynder, så endnu et + herfra.

• #27   14. mar 2014 Wtf kasper, tror du ikke at du skulle følge op på det, hvis skaden sker og de opdager deres fejl udebliver erstatningen måske,,,, blot en tanke,,,, det ville jeg gøre

• #28   14. mar 2014 Keld. jeg havde endnu ikke modtaget mine papir da jeg fik en skade, og der var måske heldigvis ingen problemer....

• #29   14. mar 2014 jo kunne godt ske jeg skulle følge op på det. Tænker lidt hvad de mon bruger tiden på, når nu man hører fra så mange, at det med fakturaen ikke går så hurtigt.

• #30   14. mar 2014 der gik 4 måneder inden jeg fik min regning fra mondux, deres regninger kommer rigtig langsomt til en. men okay 1 år + er lige i overkanten.

• #31   15. mar 2014 Jeg valgte top dk, det var ca 400 dyrere

• #32   15. mar 2014 Jeg ringede rundt, nogle få var næsten nede og macth'e deres tilbud, bl.a. 123.mc men deres selvrisiko var 10.000, nu er jeg i en situation, hvor hele min økonomi skal skæres ind til benet, så jeg tar det billigste jeg kan finde og alene på mc'en var det aldså Mondux

• #33   15. mar 2014 Jeg havde en kammerat, hvis motorcykel gik i stykker i Frankrig, Mondux klarede den fint, både med afhentning osv. bare irriterende at han selv skulle lægge 1000Euro ud for en ny køler på en 3 uger gammel MC, fra dengang 2012. Der blev også skaffet tolk, men kan ikke huske om det var mondux eller noget andet der skaffede tolken, gratis.

Vi fattede hat af en lokal mekaniker smiley

• #34   22. mar 2014 Som standard dækker vores motorcykelforsikring 9 kørselsmåneder. Det vil sige, at der kun er stilstandsdækning i december, januar og februar. I denne periode skal motorcyklen opbevares i et aflåst rum, som kun ejer/bruger har adgang til

Det er en kryptisk opstillet formullering.
    Men det aflåste rum motorcykel opbevares i, skal vel kun bruges i de 3 måneder og altså ikke hele året rundt

• #35   22. mar 2014 Min lillebror smadrede sin R6'er som var forsikret ved Mondux.. Vi måtte selv vælge værksted, de sørgede for alt, og god behandling. Regningen på selvrisiko var dog lidt længe undervejs smiley

• #36   22. mar 2014 Mike n, da jeg ringede og forhørte mig om det aflåste rum, var det f.eks ikke ok at den stod i min brors aflåste garage med alarm, tilgengæld var det ok den stod vinteropbevaring hos en forhandler

• #37   22. mar 2014 Hov,forresten, jeg fik papir fra dem og der stod krav til de låse man skulle benytte, men intet om opbevaring, det er noget jeg skal ha ringet til dem om, også det med om det er hele året eller kun i stilstandsperioden, også det med at parkere ude i byen når den bliver luftet

• #38   23. mar 2014 Har kun ansvar på min maskine. Eneste jeg gik efter var pris og der var cd billigst for 3 år siden. Hvor den stadig er. Har kun sikret mig at min heltidsulykke dækker mig ved mc kørsel. Om det heder cd. Mondux eller noget andet er jeg fløjtene med da det kun er ansvar. Laver jeg en skade melder jeg det og så gør jeg ikke mere før jeg få en opkrævning.
    Og på en maskine til 25.000kr gad jeg sku ikke kasko.

• #39   24. mar 2014 GLEM MONDUX! Mondux er nemlig ikke et selskab men forsikringsmæglere. Det betyder din forsikring er et helt andet sted og du ved ikke hvor! De tjener altså penge på at købe mælk i bilka til 5kr/liter og sælge videre i egen lille kiosk for 10kr/liter.
    Kender en der måtte vente 8 mdr på betaling fra MONDUX før skade kunne blive lavet og værkstedet sagde at det altid var problemet med MONDUX.
    Tag nu et af de store selskaber så mister du ikke lige pludselig en sæson fordi der ikke kommer betaling. Mine korte sæsoner er guld værd og det går jeg ikke på kompromi med.

• #40   24. mar 2014 Tak for info petter s

• #41   24. mar 2014 Petter:

Det jeg ikke fatter er, hvordan Mondux så kan blive konkurrencedygtige:-)

• #42   27. apr 2014 jeg mangler stadig at undersøge market til bunds, men jeg er kommet nærmere og mondux ligger i førertrøjen

• #43   15. sep 2014 Jeg nåede aldrig at skifte, da mit nuværende forsikringsselskab har skiftet beregningsmetode og derfor nu er det ubetinget billigste jeg har støt på, men mondux havde ellers førertrøjen, men ringede ind til tjm og forelagde situationen, den faldt fra 4800.-kr. Om året til 1600 og et eller andet. -kr. (med kasko) Om året...... enda med lavere selvrisiko på 2000.-kr. Mod 6000.-kr. Før og med vejhjælp også, det var der heller ikke før.

Så jeg runder tråden af her.......men vil sige at hvis man tænker ny forsikring på et eller andet, fungere mondux beregneren som et glimerne udgangspunkt for hvor præmien max bør ligge, god jagt

Kommentér på:
Mondux.....godt eller skidt

Annonce