2.020 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Ny MC -> GSXR vs. YZF vs. CBR Ny MC -> GSXR vs. YZF vs. CBR

Hej gutter,

Jeg mangler lidt baggrundsviden om ovenstående modeller så jeg kan vurdere hvilken jeg skal have til den kommende sæson!

Vi snakker modeller fra 2007 og frem. Vi snakker GSXR 750 / YZF R6 / CBR 600 RR

Fordele og ulemper?
Gearkasse problemer?
Noget der skal skiftes for bedre kørsel/brug?
Andet der er godt at vide?

Modellerne koster tæt på det samme i den brugt-klasse jeg søger, så det er ikke prisen der skal diskuteres ;o)

Fyr løs! Alt ris/ros er velkommen!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny MC -> GSXR vs. YZF vs. CBR
  • #1   1. feb 2014 Ud og prøve...

    Og må jeg så ønske dig tillykke med din fede gsxr750 smiley


  • #3   1. feb 2014 Min gixxer fra 91' holder sig stadig godt og svigter mig aldrig!
    Skøn skøn motorcykel! - når hun en gang skal skiftes ud, bliver det også til en nyere model GSXR smiley


  • #4   1. feb 2014 Den af dem du sidder bedst på, er den du bliver gladest for.

  • #6   1. feb 2014 Men hvis der intet dårligt er at side om GSXR'en, så er den jo safe! smiley

    Hvad med R6'eren og CBR'en, nogen der kan sige noget om dem?


  • #7   1. feb 2014 Og hvis vi snakker GSXR, er der så nogle modeller bedre end andre, eller snakker vi primært forskel i udseendet? K7/K8?

  • #9   1. feb 2014 65-70 kg og 180 høj. Cyklerne passer mig fint i højden smiley

  • #10   1. feb 2014 GSXR 750 til enhver tid

  • #12   1. feb 2014 Det er alle super kvalitets maskiner, som klarer masser af tæsk uden at kny, men de 150 ekstra cc som gixxeren har giver det moment og hk som "de små" smiley mangler. Uden at den fysisk bliver hverken større eller tungere.
    Suzukien er næsten 100% ens fra 06-09 ( i samme årgang er den også næsten identisk med gsxr600)


  • #14   1. feb 2014 Ikke noget dårligt om de andre, men der er markant mere træk i 750eren

  • #15   1. feb 2014 Jeg tror du har ret Bjarne :o)

  • #17   1. feb 2014 Jeg har kun valgt at se efter 750'eren fordi pris-forskellen er så lille fra 600'eren. De ekstra kræfter gør ikke det store for mit vedkommende.

    Er der noget jeg skal kigge efter når jeg er ude at se på brugt GSXR? Jeg regner med at finde en der har kørt under 15.000 km.


  • #19   1. feb 2014 Det kan godt være at du synes at de ekstra hk ikke betyder noget, men det gør det altså. En 600 skal køres med høje omdrejninger før der sker noget. Det skal en 750 ikke

  • #20   1. feb 2014 Hvis du skal have dig en Gixxer, så find en 04/05, som imo er den sidste smukke gixxer model. Den har også 155 heste i forhold til 06+ med 150 heste.

    Nu har jeg haft det hele undtagen Honda. Honda siger mig ikke det store. Deres 600 maskiner er alt for små synes jeg.

    Jeg kan ikke anbefale en R6. Jeg har haft en R1, som var meget sjov, men så heller ikke mere. Den manglede sjæl.

    Hvorfor ikke en 636? Jeg har haft en 636, og det var klart den sjoveste maskine, som jeg har ejet. Den er fucking hurtig fra 0-100. Meget hurtigere end min 750er..


  • #21   1. feb 2014 har to gixxerre en 750R fra 88´ og en 1000R fra 02´ og kan kun sige at de køre super næsten som var de nye smiley s kan varmt anbefale

    profilbillede
  • #22   1. feb 2014 #20

    Er det sjovere at komme med fejlagtig Info, istedet for at svare på det der bliver spurgt om ???


  • #23   1. feb 2014 Syntes suzuki ser meget billig ud mht til finish på steel,motor, instrumenter,bro osv...
    Men hvis det ikke betyder noget for dig ville jeg også sige gsxr 750 eller en gsxr 1000 de koster jo næsten det samme!.


  • #24   1. feb 2014 Nu var jeg på messe i fredericia idag, og synes at cbr'en er ret fed....

  • #25   1. feb 2014 Jeg var også til messe i dag - jeg synes denne var jævnt fed

    profilbillede
  • #26   1. feb 2014 300.000+

  • #27   1. feb 2014 #20 - jeg vælger 100% ikke en GSXR fra før 2007, og så tiltaler ZX-06'eren mig ikke..

  • #28   1. feb 2014 #23 - jeg vil ikke op i en 1000'er når jeg i forvejen stilede efter 600'eren smiley

  • #29   1. feb 2014 Den var nemmelig ret fed den der, til gengæld var jeg ret skuffet over de nye vfr,,,,,

  • #30   1. feb 2014 Troels K: nu du er i 600 Racer klassen hvad så med en Triumph Daytona 675.. frækt udsene og virkelig lækre køre enskaber smiley

  • #32   1. feb 2014 Nej tak smiley

  • #33   1. feb 2014 Hæhæ smiley

  • #34   1. feb 2014 Nemlig Bjarne, de sælger sku ik sig selv i dagens Dk Hehe smiley


  • #37   1. feb 2014 Troels, hvis du snakker gsxr 600 og 750, så 2006 og 2007 ens

  • #38   1. feb 2014 Du kan også være heldig at finde en Honda CBR 900RR i den prisklasse (...lidt over). Den er jo godt nok større end det du spørger ind til, men bedre motorcykel fra den tid får du ikke!

  • #39   1. feb 2014 Læs et par Engelske tests så du ikke i tvivl om valget falder 750eren

  • #40   1. feb 2014 I 600-klassen ville jeg vælge zx-6r årgang 2009. Den vandt alle de roadtests jeg læste, har god ergonomi, big piston forgaffel, slipperkobling og bla bla.

    Gixer 750 er sikkert alt betragtet den bedste til landevejen, men så er der jo det med Suzuki og finish...


  • #42   2. feb 2014 Hvad ved du om hvad jeg har erfaring med? Manden beder os om at fyre løs med baggrundsviden om modeller fra 2007 og frem. Suzuki holder sikkert fint. Det håber jeg da. Har selv en. Den bliver bare hurtigere træt at se på i lak, plasticdele, skruer, bolte osv end de øvrige japanske mærker. Sådan var det måske ikke i 1988 - det interesserer mig heller ikke.

  • #44   2. feb 2014 Alene de 30hk og 150ccm er svar nok for mig stod netop i samme sitation for et år siden og valget faldt klart! 750'er. Men den skulle også være mere økonomisk ved pæn kørsel vel og mærke samt en større motor med mere bundtræk nok holder bedre selvom vedligeholdelse er vigtigt for alle.
    750 har ingen problemer af hvad jeg ved, r6 har meget problem med gear stang/kasse alt efter årgang især 09-02 hondaen er der vidst heller ikke noget at sætte finger på smiley


  • #45   2. feb 2014 Tak for jeres svar!

    Mht R6 og gearkassen, så havde jeg også hørt om problemerne på de gamle modeller, men har ikke set eller hørt noget skidt om gearkassen fra 2007 og frem smiley


  • #46   2. feb 2014 Nej har dog bare hørt at r6 er ren race stilling og den ikke dur til længere eller rolige ture (kan ikke selv se de skulle være anderledes end andre race maskiner) men min gsxr kan jeg fint køre langt påbare ikke i byen

  • #47   2. feb 2014 Eneste kendte problem er med k8-og jeg ved ikke hvor langt med Ensretteren
    Og hvis ikke bremsemasteren er skiftet skal den skiftes på udvidet garanti det koster dig ikke noget


  • #49   2. feb 2014 Troels,

    Som du kan høre på alle disse flok. Gå ud og prøv af selv. Personerne her inde, er vilde med primært deres egen cykel.

    Du må ud og prøve dem alle sammen, og se om det ikke er noget for dig.
    Lige pt. er det bare mudderkast om folk ikke svare på det ene og det andet. Når alt kommer til alt, bliver det din cykel, dit temperament og dig der skal sidde på den.

    Jeg tror der er en overvejende sandsynlighed for at du bliver glad for den lige meget hvad du vælger.

    / J


  • #50   2. feb 2014 Jeg takker - det kunne bare være fint at kunne udelukke en af modellerne allerede, men det lyder ikke til at være tilfældet.

    Der er vist ikke andet for - Jeg må ud og prøve smiley


  • #51   15. feb 2014 Hvad siger i til at give 50.000 mere for en cykel der er fabriksny kontra en 6 år gammel cykel der har kørt i omegnen af 15.000? Jeg har fundet et par overgemte 2007 og 2008 modeller.

  • #52   15. feb 2014 Kan du finde en overgemt gsxr 750 k7 til 120k ??

  • #53   15. feb 2014 Tag en 750, mest cykel for pengene. Eller nap en 1000'er, så slipper du for at skifte senere.

  • #54   15. feb 2014 Giver ingen mening at købe en overgemt K7/K8 til 120.000 kr. Med mindre du har pengene kontant, ikke kommer til at mangle dem i den nærmeste fremtid, og kan få en kasko forsikring til under 7000.
    Skal du ud og låne for at finansere dit mc køb, vil banken 100% forlange kasko. Skulle du være så uheldig at den bliver stjålet eller på anden måde beskadiget, så tror jeg forsikringen ser stort på det er en overgemt mc, men blot ser på årgangen. Altså står du til at tab i omegnen af 50.000 kr. i det samme øjeblik du overtager ejerskabet af den.
    Se dig hellere om efter en "lettere brugt" mc i et fornuftigt prisleje.

    Du er iøvrigt velkommen til at kaste et blik på min mc, og se om den tiltaler dig smiley


  • #55   16. feb 2014 Jeg fik stjålet min gixxer 600 K7 og den var købt fra ny. Det tab var ikke sjovt trods den meget unge alder. Jeg mistede næsten 100K på 3,5år. Får du en K7 600/750 stjålet ligger vurderingen på handelsprisen, som vel er en 65-75K

Kommentér på:
Ny MC -> GSXR vs. YZF vs. CBR

Annonce