{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.574 visninger | Oprettet:

MC fra USA - Papir {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Der er en gut som har importeret en mc fra USA og den har stået i hans garage siden 2006.

Nu overvejer jeg at købe den og i den forbindelse skal den toldsynes og betales afgift af den - men inden da, hvad skal jeg have med af papir udover original reg attest?

Han har ikke andet en reg attesten fra USA.

Hvordan kan man være sikker på at der er betalt moms/told af dyret?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC fra USA - Papir
  • #1   29. jan 2014 med hensyn til moms/told af MC så har han vel en kvittering hvis det er betalt

• #2   29. jan 2014 Ingen kvittering - da den er væk...

Spørgsmålet er om kan få undersøgt om den er betalt eller ej.

• #3   29. jan 2014 Ring til skat. Det ville være mit bud.

• #4   29. jan 2014 Der skal mand bruge en dato og navn på det firma som har stået for shipping og told og moms så kan mand ringe og få det oplyst ved skat 72221818. spørg efter told afdeling.Til syn skal du bruge en data æklering og reg attest hvis den nyere end 1.10.82...

• #5   29. jan 2014 En ting et fortoldningen noget andet er syn.
    Hvis cyklen er EF-typegodkendt kan dataerklæring undlades men det er den sandsynligvis ikke hvis det er en US-model

• #6   29. jan 2014 Tak Gents!

Har noget at arbejde ud fra

• #7   29. jan 2014 Bare sig du har købt den i tyskland.

• #8   29. jan 2014 Går ikk Jonas ......... Så skal der være tyske papirer på hvis det er i forhold til typegodk. du tænker på.
    Men tænk dig godt om før du køber sådan en fætter, hvis den ikk er typegodk. i EU så er det dig der skal betale for at få en typegodk. på dyret.

• #9   29. jan 2014 Kort sagt: lad være ! Du kan få alverdens problemer med miljøkrav osv når den ikke er europæisk (selv om det sikkert er samme cykel). Jeg kiggede på en zx6r fra USA og det var en papirmæssig bombe at få hjem. Så hellere give de 1000kr mere og finde en uden problemer med papirerne.

• #10   30. jan 2014 Det er en giftig sag , mit råd brug denne sikkert dejlige mc som doner og smid stellet væk , hvis det var så nem så lad sælger stå for det evt stille ham en bank garenti for beløbet før han går igang , jeg har før taget mc hjem fra Tyskland og Holland og der er ingen problemer hvis de har eu parpier

• #11   30. jan 2014 Afhængig af modellens 'tyvetækkelighed' kan du blive afkrævet udførselsattest fra de amerikanske toldmyndigheder, typisk for cykler, der er populære blandt dem med rygmærker.

Mener du det alvorligt, så foreslå sælger, at han tager besværet med told- og registreringssynet, og du så selv står for afgiften bagefter. Men tal forinden med din favoritsynshal, om de kan syne den, selv om den evt ikke er i overensstemmelse med en EU-godkendt modelvariant. Du skal aldrig sige aldrig smiley

• #12   31. jan 2014 Tak de herre..

Desværre er det en rygmærke maskine, men en fin en af slagsen.
    Har talt med sælger omkring fremfinding af moms/told papirerne og det er fysisk umuligt - men han står fast at det ikke er et problem at få den told samt reg synet.

Så han vil gerne levere den med US reg papir samt told/reg syn.

Det er så anden fase.
    Når der nu skal søges reg afgift, er det så her man risikerer at blive spurgt om moms/told kvitteringen?

Kommentér på:
MC fra USA - Papir

Annonce