Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To delt vs. heldragt
  • #1   23. jan 2014 2 delt er noget mere behageligt at gå rundt i når man ikke lige er på cyklen, og så kan men jo også nøjes med jeans og jakken på en varm sommerdag hvis man er til det..

• #2   23. jan 2014 sikreste er uden tvivl heldragt, mener nogle trackdays forlænger heldragt?! IKKE SIKKER...

2 delt er bedre til at gå rundt i som nicky skriver så det er lidt lack på sikkerhed men bedre komfort..

• #3   23. jan 2014 Elias.. hvorfor i alverden er en hel dragt mere sikker ? det kan jeg godt nok ikke lige se..

Jeg vil kun ha 2 delt da det er rart lige at kunne tage jakken af til alle de træfs man er til :=

• #4   23. jan 2014 heldragt er foretrukket når man er på cyklen eller kører ræs, men omvendt...jeg bruger min heldragt på gaden også og der er den bare ikke praktisk overhovedet...f.eks til træf o.l. hvor man ikke bare smider bukserne og hopper i et par jeans... og overvej om du får den på for en tur til bageren, ellers er to-delt bedre... heller sikkerheden i en jakke man har på en end en heldragt der hænger derhjemme...

• #5   23. jan 2014 Da en lynlås som holder bagi, i teorien kan slides op når man kurver hen ad asfalten, og så ryger jakken op, også er det bare ryg mod asfalt.

• #6   23. jan 2014 Elias, du har fuldstændigt ret i at VISSE to delte ikke er godkendt til banebrug.
    Men kvali dragter, er hvert fald, jeg stod med 2 dragter hos Hein Gereicke da jeg sku vælge med nogle 100 kroner i prisforskellen. Det endte med Daniese dragten, da den var godkendt til bane. Hvis jeg nu sku få den ide og kører det en gang. Det var den anden til gengæld ikke, da lynlåsen ikke var ligeså stærk.

• #7   23. jan 2014 Ville tage heldragten. Og så købe en løs jakke til hvis du vil køre sommer smart i jeans

Man ligner jo en mega klovn hvis man kun har jakke på fra en 2 delt dragt Da den er så kort at det ligner en mave trøje.

• #8   23. jan 2014 Hvordan ved man om en todelt dragt er godkendr?

• #9   23. jan 2014 det har jeg godt nok aldrig hørt tale om at man skulle kunne ødelægge lynlåsen ved det.. men okay fair nok..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #10   23. jan 2014 Kan en todelt dragt lynes sammen, så er den godkendt til at køre på bane med.
    Det er helt rigtigt at en heldragt i teorien er mere sikker, da man eliminerer den fejlmulighed som lynlåsen er på en todelt.
    Men i praksis er det nok mere afgørende om man overhovedet har noget som helst på.

Jeg kører altid i heldragt og hvis jeg har brug for det, tager jeg et sæt skiftetøj med i topboksen. smiley

• #11   23. jan 2014 Det eneste krav der er til 2 delt dragt er at den skal være ce godkendt om med lynlåse 3/4 vejen rundt.. Derfor er der nogle touring dragter der ikke er.. Men tror sku ikke på at lynlåsen er et svagt punkt, det er noget vrøvl!

• #13   24. jan 2014 De 2delte jeg har haft kørt i har da ikke haft lynlås??

• #14   24. jan 2014 Kører med todelt dragt, Alpinestars pro+ og er rigtig glad for fleksibiliteten i den. Kører altid i fuld læder da jeg er træt af asfalt eksem!
    Har op til flere gange, rutchet flere hundrede meter hen af det grove sandpapir uden problemer.
    Lynlåsen holder fint og hvis den skulle gå op, så vil jakken ikke kunne glide op da der er rygskjold indbygget.
    Hvis kan skulle vælge at køre i jakke alene, så er der ingen bar hud på ryggen da jakken går et stykke længere ned på ryggen end fortil.

• #15   24. jan 2014 flere hundrede meter ??? lyder som et voldsomt styrt .....

• #16   24. jan 2014 Nej jeg rutchede bare langt, uden at ramme noget smiley Jeg skridtede ikke lige afstanden op.
    Bil kører ud foran mig fra ubetinget. Motorcykel havner i bilen og jeg flyver henover i høj fart og lander på vejen. Der var sku langt at gå tilbage for at skælde kvinden ud!

• #17   24. jan 2014 Jeg har en lokal forhandler der selv syer dragten som jeg forventer at købe MC tøj af. For ham jeg tog MC kort brugte også dragter fra ham og synes de sad behageligt og var varme, vejret taget i forhold til, og blev ikke våd når det regnede.

Og de var så 2 delt og uden lynlås så vidt jeg kan se

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9
    #18   24. jan 2014 Har kigget lidt på denne her http://www.mchns.dk/motorcykel-beklaedning/dragter/full-apex.html

men hvad syntes i ?

Kommentér på:
To delt vs. heldragt

Annonce