Motorcykel tur til sommer :) {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen,
vi er et par gutter der her til sommer skal ud på en laaaaaang mc tur. havde håbet på at kunne nå at opgradere cyklen inden men det siger økonomien desværre nej til
vi vil køre igennem Europa på en 3 - 4 uger først til Holland så Luxemborg, Frankrig til Nice, og derefter vende snuden den anden vej mod Østrig (eller Schweiz) også til Berlin og hjem igen det er ikke endeligt planlagt eller noget men vi er 3 stykker der skal afsted.
nu kommer jeg så til spørgsmålet, da det endnu ikke er endeligt planlagt ville jeg høre om der var nogle herinde der kendte nogle gode ruter/veje at køre, om der var nogle der havde nogle fede oplevelser nogle spændende steder som kunne være sjovt at besøge? Derudover skal vi jo bruge telte og tasker til cyklerne for at have det hele med, er der nogen der kan anbefale nogle gode rummelige tasker til en Kawasaki er6f og en Yamaha virago 250 og hvilke telte der kunne være gode at bruge til sådan en tur (vi regner med at tage på de campingpladser vi nu finder og ellers ude i det fri hvis der er mulighed for det) og hvis der endelig er nogle der har nogle erfaringer med lange ture som kunne være nyttigt at vide ville jeg også sætte stor pris på dette da det er vores første tur
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
Man bliver helt misundelig på at I skal på sådan en fed tur, for jeg ville gerne tage den igen, men jeg skal den anden vej i år, nemlig til Nordkapp.
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 3
vi glæder os også rigtigt meget vi har alle haft mc i 2 og 3 år men kun kørt rundt i lille Danmark, ikke at det ikke er godt men i år skulle der noget ordentligt til!
men det lyder da spændende! og mange tak for svaret! vi har brug for så meget info som muligt så vi kan lave en uforglemmelig tur
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 3
regner med at vi tager almindeligt kort med og prøver os frem også en back up gps hvis vi farer helt vildt eller der mangler benzin og en tankstation ikke lige synes at være i rækkevidde
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 20
Som Mikkel j siger, trangia er en god ide at tage med på tur. Og pulver kartoffelmos kan smage bedre end man tror
Skal i alle tre sove i samme telt kan det være en god ide med et telt med en god apsis så tingene stadig kan ligge i tørvejr, mens det samtidig kan holdes ned i størrelse.
Og så bare nyd det, de lange ture er godt for sjælen
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 165
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.509
Hvis man skal forbi Schweitz og kommer i nærheden af Chur, vil jeg lige reklamere med vores venners vandrehjem. http://www.hausstrela.ch/dansk-home.html
Hvis man har købt noget mad i Chur, låner Helle gerne sit køkken ud til tilberedelse.
Desuden er turen op på bjerget også en oplevelse!
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.774
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
Er blevet træt af telt og en overnatning kan fåes fra 200 kr sydpå, læg pris på telt og udstyr sammen med campingplads og det koster det samme. Fordel er at du ikke skal have så meget med og har en lettere mc i svingene, samt mere tid til at køre..
Under alle omstændigheder vil jeg anbefale jer et slå jer ned nogle dage og kør området tyndt. Tjek tourstart.org der er masser af ruter i de nævnte områder, du behøves ikke nødvendigvis at downloade dem til GPSèn, men brug dem som inspiration. Et almindeligt kort er ikke detaljeret nok til at finde den fede kringlede vej, kig foreksempel på Louis efter laminerede kort. Overvej hvor meget du slæber med i forhold til behov.God tur
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
Motorcykel tur til sommer :)