{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk ??
  • #1   21. jan 2014 hvad for en mc kører på 180-70-17 ??

• #2   21. jan 2014 Ballondæk !

• #3   21. jan 2014 Kunne jeg godt tænke mig min kom til............

• #4   21. jan 2014 Den Harly der? Den har da 16" på og tror den største du kommer op i er 180/60-17

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
    #5   21. jan 2014 Hvorfor skal den det?

• #6   21. jan 2014 Det er godt nok 17 bag !! #5 : Kunne bare godt tænke mig et lidt bredere og mere rulle omkreds

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
    #7   21. jan 2014 70 profil er bare højere - det er ikke bredere, men har da lidt mere rulleomkreds...

• #8   21. jan 2014 Så bare der stod 16 i din profil...

• #9   21. jan 2014 Du har altså skrevet 16" tommer bag, under din profil smiley hvis det da er den HD som du har oprette du mener smiley

• #10   22. jan 2014 Er der plads i bagsvinger/skærm osv? Især hvis du går fra 16", og samtidigt meget op i profil

• #11   22. jan 2014 Nu vi taler om dæk, så har jeg lige et tillægsspørgsmål, der slet ikke handler om Mc'er.

Jeg har lige skiftet til vinterdæk på min bil.

Mekanikeren sagde, at mønsteret på mine sommerdæk var lidt for slidt, så jeg skal have 2 nye fordæk, når jeg skifter til sommerdæk igen.

Nu virker det jo til, at der går lidt tid før jeg skal have sommerdæk på igen. Det er koldt.

Nå, men jeg glemte at spørge ham om, om det er ligegyldigt, om der er samme dæk på alle 4 hjul. Altså jeg tænker på fabrikat.

Og hvis der stadig er nok mønster på bagdækkende er det vel helt åndsvagt også at skifte dem på samme tid, eller hvad?

• #12   22. jan 2014 Michael N: du må have 4 forskellige producenter på bilen hvis du har lyst til det, eneste krav er at de skal være samme type (radial & sommerdæk)

Om det er åndsvagt at skifte, kommer and på hvor meget mønster der er tilbage, hvis de kun kan kører én sæson mere, så havde jeg skiftet dem, men nu er jeg også selv mekaniker, så jeg får dem billigt smiley

• #13   22. jan 2014 Michael N:

Fra Applus Bilsyn´s hjemmeside:

"Jeg har forskellige dæk på min bil. Kan min bil synes alligevel?"

Der skal være dæk af samme type (radial-/diagonaldæk) på alle hjul. Køres med M+S-mærkede dæk (vinterdæk) skal disse også være på alle hjul. Det må derimod godt være forskellige fabrikater. Manglende bæreevne, og beskadigelse medfører omsyn.

• #14   22. jan 2014 Kan godt se jeg har skrevet 16"................. FEJL .... det er 17
    Thomas ja der er plads til 180mm hellere ikke mere smiley
    Og Sajmon ved godt hvad profil kontra bredde er men tak Var også for at få en smule højere gearing.
    Men kan fortælle at min gummimand siger at der er ingen der laver 180/70-17

• #15   22. jan 2014 Avon AV71, Bridgestone G850 kan fåes i den underlige størrelse.

• #16   22. jan 2014 Okay.............

• #17   23. jan 2014 Morten og Bjarne. Tusind tak for svaret, så blev jeg lidt klogere.

Så tror jeg, at jeg skifter alle 4, når jeg er igang.

Apropo dæk til en god pris.

Bruger I daekonline.dk ? Eller er der andre steder hvor man kan bestille dæk til en god pris. Kan det betale sig at bestille i Tyskland? Det kan det jo ofte med MC-gear.

• #18   23. jan 2014 Michael N:

Jeg har brugt daekonline før, og syntes at de har nogle fornuftige priser, men om det kan gøres billigere andre steder (f.eks tyskland ) ved jeg ikke..

• #19   23. jan 2014 Ok Bjarne. Det er også daekonline jeg oftest har hørt godt om.

Det var bare hvis nogle lå inde med link og ikke mindst erfaring med andre.

Hvis man googler dukker der jo en masse op.

Hvad med T-Hansen? De reklamerer jo helt vildt for deres skift til vinterdæk hos os etc. Er deres dæk ok? Samme som alle andre steder? Eller har de deres eget mærke, som de har købt samme sted som deres fyrværkeri? smiley

• #20   23. jan 2014 Michael N:

Jeg har aldrig købt dæk hos t-hansen, men kan se at de også har Michelin og Continental som jo er kendte mærker, og går ud fra at kvaliteten på de mærker er det samme, om du køber dem der, eller andre steder.

Ellers søg lidt her i forum.

Fandt hurtigt disse link via en anden tråd herinde:

reifenversand.de
    mynetmoto.com
    busters-accessories.co.uk
    mcdaekonline.dk

• #21   23. jan 2014 mcdaekonline.dk er tysk

• #22   24. jan 2014 t-hansens dæk er lige så gode som dem du køber alle andre steder, hvis vi snakker sammen mærke og model, men jeg ville ikke købe deres Rockstone vinterdæk de har, og nu står der heller ikke hvilke modeller af Continental dækkene de bruger, så der vil jeg også lige undersøge hvad modellen hedder før jeg købte.

• #23   24. jan 2014 Ok, så vil jeg gå efter nogle af de kendte mærker. Jeg mener faktisk at det er Michelin jeg har på nu, og jeg kan forstå at dem sælger de også.

Kommentér på:
Dæk ??

Annonce