1.963 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Nye dæk til Honda ANF i anden dimesion? Nye dæk til Honda ANF i anden dimesion?

Jeg mangler nye dæk til min ANF. Std har den monteret 80/90 i bag og det er intet problem at finde et godt alternativ, da det jo også passer perfekt med et 2.75-17. Mit problem er foran hvor der sidder et 70/100-17 og der kan jeg kun finde næsten glatte dæk eller cross dæk og ville egentlig gerne have noget med et almindeligt groft mønster ala et normalt knallert dæk, da jeg bruger den året rundt.

70/100-17 kan jeg ikke umiddelbart slå op i nogen tabeller og se hvad jeg evt kan bruge istedet? Er der nogen herinde som har styr på den slags?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye dæk til Honda ANF i anden dimesion?
  • #1   10. jan 2014 Du kan bruge et 2,00 x 17. Pirelli laver et.

• #3   11. jan 2014 Jeg havde forestillet mig om et 2.25-17 kunne bruges foran, da der er et rimeligt udvalg der og jeg kan få ens for og bag dæk, tænker på Michelin M62 Gazelle som skulle være god til de små maskiner. Af hvad jeg kan finde på nettet har de en 100cc ANF i Asien, de kalder den så bare Wave, men den kører standard med 2.25 i for.

• #4   11. jan 2014 Sammenlign dækkenes fysiske bredde på fabrikanternes web-sider/-kataloger, hvor du også kan se den anbefalede fælgbredde.

Du kommer ingen vegne med at diskutere dækkenes specifikke bredde, der let kan afvige 10-12 pct fra den fysiske smiley

• #6   15. jan 2014 Har lige fået et 2.25-17 Michelin hjem og det er hvertfald alt for lavt iforhold til det std 70/100-17. En smule smallere hvilket nok kunne gå, men højden bliver et problem.

• #8   15. jan 2014 Det er også bla den jeg har brugt og som siger at 70/100 matcher et 2.25 eller 2.50 dæk. Det er ca 1cm lavere i profilen end det oprindelige Dunlop der sidder på nu. Tror det vil give en voldsom fejl visning.

• #9   15. jan 2014 Jeg har et 100/70-17 af de der IRC mudder/sne dæk til at ligge.

Som jeg husker det er det større end det der sad på min wannabe ANF.

Men det lyder som sådan noget du leder efter. De har det vist hos speedline i 17" til crosserknallerter.

• #10   15. jan 2014 Jeg må lige se om mit 2.75 bagdæk dukker op imorgen og hvordan det passer, for så ryger der nok bare sådan en på foran også. Har målt på den Dunlop 70/100 og 2.75 vee rubber der sidder på nu og der er ikke så meget forskel som på det Dunlop også det nye Michelin Gazelle

• #11   16. jan 2014 Har nu modtaget mit 2.75 og der er ikke meget forskel på denne og det fordæk der er monteret nu. Så har bestilt en mere, så må jeg se om det ikke går, selvom forfælget er en anelse smallere. Hvis det kunne gå med et 2.70 på din Johan gør de 0.05" nogen videre forskel. Hvilken slange benyttede du foran Johan?

• #14   16. jan 2014 Næh det er bare dumt at jeg ikke gjorde det til en start smiley Tænkte bare jeg ville smide nye slanger i samt fælgbånd, dækkene alligevel er af smiley Det bliver intet problem med afvejning, låner nok en lift hos svigerfar da jeg også vil ha lavet et stort service på motoren, da det eneste kendskab jeg ved derom, er at olien blev skiftet for nogle få tusinde siden. Man kan jo ligeså godt være god ved den og ja stumper er latterlig billige. Et originalt luftfilter skulle koste omkring 50kr og et RK kædekit fra max mc koster 250kr, det er jo næsten som at gave Puch Maxi igen smiley

• #16   16. jan 2014 Min har vist et par stive led, så det bliver bare skiftet når det ikke koster mere. Min gør det samme, det er dog værst når den er kold. Men synes general den er lidt grov i gas fordelingen.

Kommentér på:
Nye dæk til Honda ANF i anden dimesion?

Annonce