Lovlig udstødning? {{forumTopicSubject}}
Hej ville lige høre om i kunne opklare noget ...!!
jeg skulle have min kawasaki GPX 750 fra 1988 med 4-1 cobra udstødning synet for noget tid siden i forbindelse med ejerskifte men da jeg kom i synshallen sagde han at der var ingen grund til at begynde synet før jeg havde fået skiftet men udstødning for den var ikke godkendt uden at have hørt den igang...!!
heldigvis havde jeg fået de orginale udstødninger med så på med dem og rette lidt andre fejl og så til syn igen jeg havde i mellem tiden taget pladen af da jeg ikke kunne nå det inden for de 3 uger efter jeg havde købt den.
Jeg kørte ud for se om han havde tid til at syne den det havde han men så skulle jeg leje en prøveplade så han kunne køre på den...!! det kunne jeg ikke forstå for min kammerat havde lige fået synet uden plade eller prøveplade..!!
Jeg beslutte at ringe ud hvor min kammerat havde fået synet og jeg kunne bare komme med den uden plade for det sagde de at synshallen skulle ligge inde med..!!
Jeg spurgte lidt ind til det med at den anden synsmand sagde at min potte ikke var godkendt og så sagde han at der var ikke noget med godkendelse når det var sådan en gammel cykel bare den ikke lamede alt for meget så kunne jeg køre med hvad jeg ville...!!
jeg synes ikke den lamer meget lidt mere end de orginale men bare mere hult..
hvad er nu rigtigt må jeg kører med den eller ej??
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
okt 2013
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 41
okt 2013
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 2 Annoncer: 2 Emner: 9 Svar: 130
Var det sjovt nok i Valby du har været til syn ?
Simon
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 2 Annoncer: 2 Emner: 9 Svar: 130
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Ja, der skal være plade eller prøveplade på et køretøj til syn og det er ikke synshallen ansvar der er fremstilleren der skal sørge for det !
maj 2009
Et køretøj, der fremstilles til syn, skal være registreret og forsynet med nummerplader
eller prøveskilte (prøvemærker), jf. Skatteministeriets registreringsbekendtgørelse.
Dette gælder dog ikke brugt, lille knallert, der er taget i brug inden den 1. juli
2006, samt invalideknallert.
maj 2009
og på enhver knallert må man kun udskifte til original eller EF-typegodkendt reservedelslyddæmper
(se Bilag 5 i afsnit 17.04, og Bilag 6 i afsnit 17.05).
Et eksempel på »e-mærkning«:
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
maj 2009
jul 2011
Følger: 43 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 326
Var til syn med bilen i år og valgte at køre derud før for at lave en lydtest og han kunne godt står inde for det... Selve synsdag er det så ikke ham der syner, men hans makker og han begynder så at brokke sig over at den larmer lige rigeligt og der er jo forresten ikke noget typenummer at se, hvorpå Carsten siger at den er målt og er godkendt.
Tomas jeg tror nu nok at ham du synede ved var et gamle sur apparat der ikke kan lide MC'er..
Min Honda blev synet i 2012 derud sådan som den står og han prøvekørte den i det lille vænge der er.
Prøv i Assens, de er meget reelt
Hvordan forholder det sig så med nummerplade når man ikke har vinterdækning?
Må jo gælde ca det samme...
Det der med DB der skal man jo bare være opmærksom på at 1 DB allerede er en fordobling af lyden, så 3 DB kan godt lyde af meget, plus at når der bliver foretaget en lydmåling må der ikke være noget støj omkring intet vind, eller andet der kan forstyrre, fordi ellers kan den ikke bruges imod dig;-)
okt 2013
jul 2011
Følger: 43 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 326
At der er lige så mange der kører uden E-mærket står på et andet styk papir..
Så det er op til dig hvad du vil, så længe den ikke larmer for meget, så er der ingen ko på isen...
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.342
okt 2013
maj 2009
Blev den prøvekørt?
Lovlig udstødning?