{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

sportstourings dæk på ninja {{forumTopicSubject}}

Hej er sku lidt i vildrede. Skal til at have nye dæk på min zx9r fra 99 som køre på 120/70-17 og 180/55-17 og når man læser dvs test så burde jeg vel vælge et sportstourings dæk. Er der nogen med erfarringer i det? jeg køre ikke bane så jeg mener ikke at jeg vil få det store ud af et sports dæk.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sportstourings dæk på ninja
  • #2   2. jan 2014 det er ikke så meget mærket, men hvor stor forskel der er fra sports dæk til sportstourings dæk?

• #4   2. jan 2014 Hvis du kigger nogen udenlandske tests, så vil du se at de også skriver om slidstyrken, især de tyske tests.

• #5   2. jan 2014 Ja holdbarhed og så skal de ikke varmes så meget op som sports dækket. Jeg havde måske bare en lille teori om at sportstourings dæk kun er til lidt tungere cykler.

• #7   2. jan 2014 En ZX9R er vel også nærmest at betragte som en sportstourer.

• #8   2. jan 2014 Jeg mener ZX9R C1 er en racer, meget let, mange hk, eksplosiv i sin kraftudfoldelse, rigtig fed maskine, har haft 4-5 stykker af dem.

• #9   2. jan 2014 Arh Steffen smiley

• #10   2. jan 2014 Lige det spørgsmål kan jeg svare dig på da jeg havde nøjagtigt samme tanker sidste vinter.
    Jeg gik fra michelin pilot power 2ct til michelin pilot road 2(2ct)
    Mit valg på road 2 frem for det "nye" road 3 var at flere udlandske test og anmeldelser sagde at road 2 var mere racer præget end road 3.
    Jeg var også voldsomt tæt på at vælge bs bt023 men har været så voldsomt glad for pp 2ct at jeg ikke turde vælge andet end michelin.
    Man kan godt mærke forskel, touring dækket er lidt mere rundt så det styre lidt "sløvere" maskinen føltes knap så let og let styrende som med sportsdæk, det possitive er at sliddet er noget mindre og bliver ikke så nemt fladt på midten af dækket som sportsdæk.
    Vejgrebet er udemærket, har kørt det til kanten uden fornemmelse af ringere vejgreb, dog ikke så kanterne er fnuldret , bare så hele dækket er brugt.
    Jeg kunne nemt finde på at købe road 2 igen da fordelene langt overskygger ulempen med "sløvere" styring.
    P.s andre mærker er sikkert lige så gode jeg har bare ikke prøvet andre end michelin og metzler og metzler var voldsom glatte og styrede meget sløvt. Deres nye modeller er sikkert bedre men turde ikke tage chancen med metzler.

Mvh

• #11   2. jan 2014 Når jeg kalder den for sportstourer er det bestemt ikke negativt ment.
    Jeg har selv en sportstourer.

ZX9R er en frisk maskine, med masser af power, men når man ser på kørestilling og langtursegenskaber, så er den da noget mere alsidig, end de deciderede racere vi ser i dag.
    Jeg synes heller ikke jeg er stødt på den som baneracer.
    (baneracere er heller ikke min stærke side, så jeg kan tage fejl)

Det er muligt den er bygget med den hensigt at være en sportsmaskine, men udviklingen taget i betragtning, så er en sportsmaskine noget helt andet i dag.

I 1980 havde jeg en Suzuki GS750E, det var en sportsmaskine dengang, men de er vist ingen der vil kalde den i dag.

ZX9R er en fed cykel, som også har været i mine tanker, når jeg har skiftet cykel.

• #12   2. jan 2014 Jeg takker mange gange for Jeg tilbagemeldinger. Mit valg bliver nok pirelli Angel GT da det får super gode anmeldelser både i tørt men bestemt også i regn vejr.

• #13   2. jan 2014 Ligepræcis det valg, tror jeg du bliver rigtigt glad for smiley 2 Fra klubben kører.på.dem, og er ovenud tilfredse.
    Held og lykke med det smiley

• #14   2. jan 2014 de sporttouring dæk der er fremme nu, er mere sportsdæk(bedre) end de sportsdæk der var det bedste, da zx9r var ny. smiley smiley

Kommentér på:
sportstourings dæk på ninja

Annonce