Mit personlige nytårsforsæt - Blive bedre mekanikken Mit personlige nytårsforsæt - Blive bedre mekanikken
Hej MCG - Godt nytår!
Jeg har som nytårsforsæt valgt at jeg vil forbedre min mekaniske viden.
Jeg startede min første sæson her i sommers - og jeg tager lidt en ære i at kunne klare det selv. Jeg har indtil nu blot brugt MCG og google til hjælps; men der er nogle ting som jeg ikke lige har mulighed for at kunne overkomme blot ved hjælp af nettet.
Jeg har bl.a. en fornemmelse af, at jeg vedligeholder min kæde forkert - og justering af affjedring er jeg helt blank med og jeg frygter at de er justeret forkert (eftersom den tidligere ejer af min GSXR desværre ikke har været sød ved hende )
Hertil spørger jeg; er der nogle mekanikere som tilbyder rådgivning på hyre? Eller er der andre måder jeg har mulighed for at bedre mine kundskaber?
VH og godt nytår!
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 165
Godt nytår...
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 244
jul 2005
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 54
Den er også ret god til vejledning i det mere normale vedligehold af MC'er.
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 1.407
Han var tidligere mc-mekaniker, så han kunne hjælpe med det hele.
Det kan jo være nogen holder noget lignende hos dig?
Jeg mener det var slået op i Touring Nyt.
dec 2013
sep 2007
dec 2013
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.574
For det giver jo ikke heeelt samme resultat
sep 2007
På min Suzuki er det på sidestøtteben, det vil stå i instruktionsbogen. På min mors er det med en person siddende på. Altså med den vægt som normalt bliver kørt med.
På billedet kan man se et slidt og nyt tandhjul. Ekstremt slidt godt nok, det skal ikke være så slemt før man skifter. Men det slidte får en hajfinne-lignende form, det nye skal have lige sider og ligne en pyramide. (Med flad top
Rensningen kan foregå med en smule lampeolie/petroleum. Hæld lidt på en klud og tør gammel kædefedt af. Den skal ikke sejle i lampeolie, men bare fugtes. Så glider det af. Man kan også bare bruge en tandbørste eller lignende, så får man lidt mere med. Jeg renser for hver anden gang jeg smører.
Man kan også få en Kettenmax kæderenser hos louis.de. Har aldrig selv prøvet en.
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.574
Ellers kan man hive i et led der sidder på det bagerste tandhjul og se om man kan trække leddet en anelse fri af tandhjulet - kan man det, er det på tide med en udskiftning..
Også en god ide at måle "sluppet" forskellige steder på kæden, da den ofte bliver slidt/trukket mere nogle steder end andre..
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
sep 2007
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 352
Kig evt forbi vores fb gruppe: Suzuki gsxr srad
/Christian.
Mit personlige nytårsforsæt - Blive bedre mekanikken