{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

CBR600 F2 - Noget man skal være obs. på? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og muligvis skal bytte min gs 500 fra 04 som har gået ca 30.000 og står i pæn stand, samt kører helt som den skal, til en CBR 600 F2 fra 1992. Den står også pænt og ifølge sælger har fået 40.000 km

Er der noget jeg skal være særlig obs. på ved den, når jeg skal se på den? Og er en handel hvor jeg smider 7000-8000 oveni ok, eller er det helt hen i vejret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBR600 F2 - Noget man skal være obs. på?
  • #1   28. dec 2013 At km tallet ikke passer...

  • #2   28. dec 2013 Tjaa hvis den er pæn og ikke ser brugt ud, så kan det sagtens passe, jeg kender fx en som har købt en sprit ny f3'er i 1998, den har han ikke kørt mere end 4000km på, så det kan da godt være...
    Omvendt, hvis den har været importeret på et tidspunkt, så er det næsten sikkert at det ikke passer smiley
    Min f2'er har 100.000 km på klokken, den har været importeret 2 gange, først fra USA til Tyskland, og så derfra til DK. Mit bud er at den nok nærmere har gået 200.000km, men den spinder som sådan et bæst gør, og kan stadig trække fra min kammerats FZ6'er (den med vandkøling, kan ikke huske hvornår den er fra), både i accelerationen, og i den grad på toppen smiley
    De eneste svage punkter på sådan en er knastkædestrammeren, og laderelæet.
    Et nyt laderelæ kan fås i England for en plov, og en knastkædestrammer samme sted fra koster ca. 300 dask, så det er ikke så galt.
    Jeg vil klart anbefale dig at bytte, specielt fordi CBR'en er en hel del "nyere" i forhold til mekanikken, hvor GS'eren er lidt af en dinosaurus efter min mening.
    Desuden så er min erfaring at det er noget af det mest slidstærke mc du kan få for penge, altså sædebetrækket skal skiftes inden ventilerne skal justeres (de skal kontroleres med 24.000km interval, men har endnu ikke justeret på noget, og jeg har kørt omkring 60.000km på min :o) )


  • #3   28. dec 2013 Er det ikke dumt at gå fra Suzuki til Honda smiley

  • #4   28. dec 2013 At de ofte har haft 8-10 ejere der alle har givet den kniven, men er den sund at høre på uden motorstøj, så er det vel ok.
    Km tallet tjah, min F3 har kørt 1.500 km og stået stille i over 10 år, så det kan du ikke sige er fusk, men nogen tror altid de bliver bedraget, men få en meget mc kyndig person med ud og se dyret an.


  • #5   28. dec 2013 Det lyder altsammen meget godt smiley Den er bygget om til naked, og står på billederne ganske flot. Dog er der den lille detalje at jeg nok ikke kan høre den igang. Ejeren var igang med at skilde den ad, for at shine den lidt op til vinter, men blev opereret i knæet og går nu på krykker, så han har ikke mulighed for at samle den igen. Så pt står den uden tank, karbu. osv. og der mangler en pakning imellem karbu og et luftfilter mener jeg det var.

    Jeg er lidt nervøs for at købe noget uden at ha hørt det igang. Men ifølge ham kører den som den skal (men det skal han jo sige smiley )

    - ensretteren blev skiftet i starten af denne sæson.


  • #6   29. dec 2013 Sådan en gammel bike skal helst høres igang, knastkæde kan larme en del, men hvad koster dyret?

    Naked? Så er den stensikkert væltet og nye kåbedele koster en arm, så laver man den bare naked, klassisk situation. Spørg om du må se kåbedelene.


  • #7   29. dec 2013 Lyder ikke som en god deal i mine øre... ihvertfald ikke for dig...

  • #8   29. dec 2013 Det lå nok omkring 7-8000 jeg skulle smide oven i min, men det var før jeg fik at vide jeg ikke kunne høre den igang.

    Jeg har snakket om, hvis jeg tager en kammerat med ud og kigge på den, om vi så selv må samle den, når han er der, så den kan startes.

    i kan se billeder af den her:


    profilbillede
  • #9   29. dec 2013 og her

    profilbillede
  • #10   29. dec 2013 Min første indskydelse siger "gammel forskruet havelåge". Find en anden...

  • #11   29. dec 2013 tja... det er jo dit valg. Hvis jeg skulle købe en gammel cbr600, ville min prioritet være at finde en der er så fin og original som mulig. Kan du finde sådan en, der lyder sund, og til en billig penge så gør du dig en god handel. Omvendt set så hør mit scenarie her da jeg var 23 og havde kørt mc i 2 år byttede jeg min hverdags scooter til en f2 fra 91, med komplet udst. og buble kåbeglas, i pæn original stand ellers. den havde lidt knubs på kåbesiden og den havde et lille bitte tryk i tanken. men funkede sku ellers fin og lød herre sund. Jeg kørte på den i 2 år. Ofrede henved en 10000 kroner i div. bl.a. kn-filter, fik den rullet et par gange, ellers alm. service, batteri, bremser og dæk. og jeg kørte en 16000 km. Det er en solid konstruktion. Men vil du have naked hvorfor så ikke finde en hornet?
    For som Mathias siger så kan det jo godt være det er en af de modeller der har levet livet.


  • #12   29. dec 2013 Rasmus. Jeg forstår ikke hvorfor du vil bytte noget fra 2004 til noget fra 1992 der er 12 år ældre end din egen GS 500, hvorfor ikke bare sælge din egen og gemmer de 7-8 kilo.

    når jeg skifter min gsx600f fra 98 så skal det da være til noget der er fra 98 frem.. vil fandme da ikke tilbage i tiden smiley og slet ikke 12 år!


  • #13   29. dec 2013 Undskyld men hvis han skal tilbage i tiden, så er det da han skal have sådan en GSX600F - det er en konstruktion fra 80'erne...
    Jeg kender flere som meget hurtigt er blevet trætte af de der GSXF'ere - og har hørt om flere, kender sågar en der solgte sin næsten nye igen, for at få sig en VFR magen til den han havde før fra 88.

    Jeg syntes også at den der du har kik på skriger forskruet, væltet og skæv, du kan sagtens finde en fin f2'er eller f3'er til ca de penge som du har til rådighed ved salg af GS'eren til en fornuftig pris, og de 8000kr du har at smide oven i...


  • #14   29. dec 2013 Ok, jeg kan godt fornemme hvor det bærer hen af. Jeg må lige give det en ekstra tænker, og ihvertfald hører den igang før jeg beslutter noget.

    - Mange tak for jeres svar smiley


  • #15   29. dec 2013 Forstår ikke helt hvad du mener?? men uden at skal gøre mig klog på det.. så synes jeg bare at det virker forkert at købe noget det er så meget ældre end det han har... også skal han også af med 7-8 kilo for at få den... det er den da ikke værd

  • #16   29. dec 2013 din gs 500 er mere værd en den cbr 600 . den må maks koste 15000 hvis den er helt samlet og fejlfri i motor og den lave pris fordi den ikke er orginal

  • #17   29. dec 2013 20 kilo samlet og klar, 15 max som den står nu.

  • K_N
    K_N Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
    #18   29. dec 2013 Enig med de sidste to kommentarer!

    Din gs'er er mere værd!! Gør det hvis du kan bytte lige over, og du rigtig gerne vil have den der du viser. Ellers vent og sælg gs'eren og køb en cbr.
    Det er en rigtig god cykel, og der er rigtig mange af dem derude! Ikke nogen grund til at vælge den første og bedste smiley


  • #19   29. dec 2013 Jeg vil nok bare få solgt min egen, og så finde en anden i ren handel som i forslår smiley Jeg er ret lun på sådan en Hornet smiley


  • #20   29. dec 2013 En fin nyere mc +8000,- for en outdated sportstourer........... NO GO !!

Kommentér på:
CBR600 F2 - Noget man skal være obs. på?

Annonce