{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.477 visninger | Oprettet:

Yamaha r6 eller r1? (1998-2000) {{forumTopicSubject}}

Hvad ville i vælge?
Vil blive brugt til småtture her i Danmark smiley

Men vil bare høre for og imod af de 2.
R6'ern er lidt mindre og nemmere i sving har jeg ladet mig fortælle.
R1'ern har jo 400ccm ekstra, men hvor vildere er den egentlig ift "lillebroren"? smiley

- så fyr løs med jeres viden, og go' jul smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha r6 eller r1? (1998-2000)
  • #1   24. dec 2013 Hvis det er din første store cykel vil en r6 være rigeligt. Den er nemmere kørt og meget mere tilgivende hvis du laver en kørefejl.
    R1 er noget mere voldsom at sidde på ryggen af, men der er rigtig fin træk i en r6 er.


  • #2   24. dec 2013 R1 helt sikkert, R6'eren er måske mere letkørt, men du vender dig hurtigt til sådan en R1 smiley har hørt at det er noget at det fedeste at køre på, sådan en R1

  • #3   25. dec 2013 har du hjernen med dig og ikke hovedet for meget under armen, vil jeg gå efter en r1.
    De handles til fornuftige priser. Og en god opgradering med en bedre bagdæmper og en styrdæmper så er man godt på vej. Det er en rigtig god maskine til sving på landevejen... Samtidig er der godt med krummer i motoren, og den er letkørt.


  • #4   25. dec 2013 Hvis forsikring ikke er et problem, ( de første R1 kan vel ikke betale sig at forsikre kasko mere) så ville jeg også vælge R1. Personligt kan jeg godt lide, det bedre bundtræk en 1000ccm har, ikke at en 600, ikke kan køre stærkt nok, men den skal pines mere op i omd, som en 1000.

  • #5   25. dec 2013 Hvis det er til at opnå pølsevognseffekt så helt klart R1, for kørerglæde på de små danske veje så vælg en 600cc og så tag og vælgen en nøgen i stedet.

  • #6   25. dec 2013 Du spørger ind til hvor vildere den er. Topfart... Tja en r6 trækker vel 260 max. En r1 af de gamle trækker 304-5 på speedom. Set firkantet på det, så skal r6 køres med flere omdr. Og er en cykel der kan køre hurtigere i sving, end de fleste kan og bryder sig om. R6 og r1 er 2 helvedes gode racere, hvis du spørger mig!

  • #7   25. dec 2013 Som nogle af de andre er inde på så er en r6'er mere tilgivende og kan nemmere reddes hvis man bliver lidt for ivrig med gassen ifht en r1'er hvor der er lidt mere kontant afregning. Jeg syntes du skal finde dig en r6'er så kan du altid opgradere til en r1'er senere. R6'eren er altså også helt sikkert hurtig nok hvis man bare giver den lidt rpm. Men lige meget hvad du vælger så får du en kanon motorcykel.

  • #8   25. dec 2013 Har selv haft 2 stk r6 i nævnte årgange og prøvet r1 flere gange og skulle jeg ha en maskine igen blev det en r6 da der ikke er den store foreskel på dem i optrækket. Den lille er meget sjovere ud over landet og meget letkørt. Som andre herinde skriver har den store lidt bedre bundtræk men det er bare at skifte en pind ned på den lille så udligner det sig:-)

  • #9   25. dec 2013 Den store laver power wheelie så du tror det er løgn. Den har et massivt bundtræk sammenlignet med en r6er. Har selv haft en r1 og den var fandens sjov at kører på men hold da op hvor sad jeg elendigt på den. Og det var grunden til den blev solgt.

  • #10   25. dec 2013 Jeg startede selv på en R6 (dog en 2005 men stadig 120hk) og har kørt på r1 fra den årgang du nævner. Hvis du er helt nybegynder så havde jeg snuppet en R6 til hver en tid.

    De er så meget nemmere og lettere at kører på. En R1 har så massiv bundtræk i forhold til en R6, der gør at en R6 er meget lettere at styre. Så hvis du ikke er til 300 km/t hele tiden, så tag en R6. Den er mindst lige så sjovt for en nybegynder... og igen, du kan jo altid sælge den året efter smiley


  • #11   25. dec 2013 Læs evt. den her tråd, havde lidt samme problemstilling for 2 år siden. Endte med en R1 som jeg har endnu og ikke har fortrudt et sekund (uden selvfølgelig at have haft en R6 at sammenligne med)

    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Off-Topic/155785-r1_et_dumt_valg


  • #12   25. dec 2013 ja, jeg har haft 4 mc, en leonardo 150 i 2 år, så en cbr600 f2 i 2 år, en hayabusa i 1,5 år, også en r1 i 5 år. af de cykler har jeg klart været mest glad ved r1'eren.

  • #13   25. dec 2013 Noget helt andet - du er 19?
    Du kender godt de nye kørekortregler, ikke?


  • #14   25. dec 2013 Nu vil jeg mene at alle som har haft en stor maskine ved at "man drejer til" på håndtaget på et eller andet tidspunkt.

    Selv kørte jeg 600ccm frem til jeg var 24, så var det en R1 fra 2002 ( den første med indsprøjtning) det var en VOLDSOM overgang da kraften bare er en hel anden.. Men den bliver leveret jævn og ikke med et voldsomt ryk som i R6´eren.
    Så min mening er at en R1 er mere let kørt, DOG skal man ikke glemme at alt bare går noget hurtigere.

    Så med den rette rutine helt klart en R1, uden rutine en R6 og slap af med gassen til du kender den.
    R6 er en sjov og vild maskine når den giver kræfterne fri - men nok det rette valg når man tager en manglende rutine i betragtning.


  • #15   25. dec 2013 Og så kan du også, få turbo kit til R1, hvis den skulle blive for slap, samt en masse andre dele til den

Kommentér på:
Yamaha r6 eller r1? (1998-2000)

Annonce