713 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Kørsel i uden for europa Kørsel i uden for europa
Hej
Jeg vil lige hører om der er nogen der kender til motorcykel regler uden for Europa. Jeg spørger da jeg gerne vil ud og rejse engang til næste år, jeg har lige nu lille køre kort efter "de gamle regler" altså 34 hk.
vil gerne til USA eller New Zealand/australien.
Håber at høre nogle svar.
0 synes godt om
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 175 Svar: 707
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 8
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
Lidt info om usa
Foreign visitors can legally drive a car in the USA for up to 12 months using their home driver’s licence. However, an IDP will have more credibility with U.S. traffic police, especially if your home licence doesn’t have a photo or isn’t in English. Your automobile association at home can issue an IDP, valid for one year, for a small fee. Always carry your home licence together with the IDP.
To drive a motorcycle in the USA, you will need either a valid U.S. state motorcycle licence or an IDP specially endorsed for motorcycles.
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 654
Unlike EU states, no US state differentiates between low and full powered motorcycles for the purposes of licensing. Some states require an additional motorcycle license to operate a sidecar rig.
Men som Mirza skriver så får du nok ikke lov til at leje når du er under 25 år..
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 8
Kørsel i uden for europa