713 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kørsel i uden for europa Kørsel i uden for europa

Hej

Jeg vil lige hører om der er nogen der kender til motorcykel regler uden for Europa. Jeg spørger da jeg gerne vil ud og rejse engang til næste år, jeg har lige nu lille køre kort efter "de gamle regler" altså 34 hk.
vil gerne til USA eller New Zealand/australien.

Håber at høre nogle svar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel i uden for europa
  • #1   19. dec 2013 Til de lande kan du læse alt om på fdm.dk. Blir det usa omkringg oktober eller marts så ska du se daytona beach mens de afholder verdens største mc træt eller i sturgis

• #2   19. dec 2013 Spørgsmålet er ikke om du må køre på en stor MC, spørgsmålet er om du overhovedet får lov til at leje et køretøj når du er under 25 år

• #3   19. dec 2013 ja nemlig, om jeg må have lov at køre noget som er større end 34 hk. hvis jeg ikke kan leje har jeg planer om at købe noget som nemt kan sælges igen

• #4   19. dec 2013 Du må køre det samme som du må herhjemme.. Nogen steder skal du have et internationalt kørekort med også.
    Lidt info om usa
    Foreign visitors can legally drive a car in the USA for up to 12 months using their home driver’s licence. However, an IDP will have more credibility with U.S. traffic police, especially if your home licence doesn’t have a photo or isn’t in English. Your automobile association at home can issue an IDP, valid for one year, for a small fee. Always carry your home licence together with the IDP.

To drive a motorcycle in the USA, you will need either a valid U.S. state motorcycle licence or an IDP specially endorsed for motorcycles.

• #5   19. dec 2013 Og dog smiley

Unlike EU states, no US state differentiates between low and full powered motorcycles for the purposes of licensing. Some states require an additional motorcycle license to operate a sidecar rig.

Men som Mirza skriver så får du nok ikke lov til at leje når du er under 25 år..

• #6   19. dec 2013 så det betyder at jeg med et lille køre kort her i dk kan køre 90 hk derovre?

Kommentér på:
Kørsel i uden for europa

Annonce