{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.893 visninger | Oprettet:

Ny eller gammel MC {{forumTopicSubject}}

Der er med jævne mellemrum folk i diverse MC-fora, der spørger hvilken (gammel) motorcykel de bør købe, ofte har de et budget på 30 - 40.000,- til projektet.
Pt. er Yamaha ude med en ny MT-07 til ca. 75.000,- en moderne MC med ABS, holdbarhed, moderne køreegenskaber og garanti.
Er det klogere at låne pengene over 5-6-7 år, og købe en spritny MC fremfor en halvgammel kværn, hvor der udover købsprisen skal betales for både dæk og service ?
Hvad mener i andre om dette ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny eller gammel MC
  • #1   14. dec 2013 Jeg ville personligt ikke synes om at låne penge til legetøj som MC. Men der er folk jo så forskellige.

  • #2   14. dec 2013 hvem siger der skal betales for dæk og service? Nu er jeg studerende, så ofc bliver der købt brugt privat. Jeg har ikke råd til at ofre "kantstensafgiften" som er 20% tab af værdi lige så snart jeg kører udover forhandlerens kantsten smiley

    btw folk der skriver mc er legetøj har misforstået noget... >.< Det er da den bedste og mest awesome måde at komme frem på, uanset vind og vejr!


  • #3   14. dec 2013 Nåå jamen det er nu engang det jeg bruger den til.. så må det jo være sådan

  • #4   14. dec 2013 smiley og cola ..

    smiley smiley


  • #5   15. dec 2013 Jeg ville da gerne ha en ny mc og bil for den sags skyld, men jeg synes simpelthen ikke jeg har råd, så jeg køber iøvrigt ganske udemærket brugt, og med det mc Market vi har i øjeblikket, kan man virkelig få noget for pengene

  • #6   15. dec 2013 Det er super fedt at købe en ny mc, men man taber dog også en del penge på værdi tabet.
    Den primære fordel ved en ny er at alt bare spiller og der ikke er nogen problemer.
    Mit bedste råd er at købe en let brugt dvs. en der er 1-2 år gl. da du i hvert fald sparer i retning af 20000 kr. og stadig får en så godt som ny mc.

    Der er mange fejlkøb hvor folk køber en mc, kører ca. 1000 km. og sælger den igen og det er her man skal slå til da man kan gøre en rigtig god handel.
    MT-07eren vil også komme som brugt, men der skal nok gå ca. 1 års tid før det sker


  • #8   15. dec 2013 Enig søren det er også min holdning til alt materielt, undtagen hus.

  • #9   15. dec 2013 Hvor meget kan du skrue selv? Det burde også være afgørende for, hvor gammel en mc du køber. Check også hvad delene til den cykel, du måske er varm på koster.

  • #10   15. dec 2013 Forsikring spiller også ind. Hvis man køber til 30-40k vil mange kunne undlade kasko. Derudover får du ofte en maskine der fra ny vil koste langt over 100k. Du kan godt finde 10 år gamle cykler der er i lige så god stand som cykler med 1-2 år på bagen. Derudover kan det jo være sjovt at arbejde med en lidt ældre cykel, og for få penge bringe den tilbage til ny stand, der er mange billige stumper på e-bay En ny cykel kan være en lidt kedelig hobby om vinteren...

  • #11   15. dec 2013 Altså jeg har min trofaste CBR den fejler squ næsten aldrig noget, selvom den har nogle år på bagen smiley Den ligger inden for det budgæt du nævner, og man kan spare en masse penge på selv at skifte olie ol. hvor man er tvunget til at betale et værksted hvis man vil beholde garantien på en ny.
    Jeg syntes ikke der er noget at udsætte på holdbarheden, jeg har kørt omkring 50.000 km uden andet end kæder, klodser og normal service, pånær et hjulleje og en knastkædestrammer.
    Vil hellere købe en god brugt ged end at låne til en ny. Desuden får du meget mere for pengene.


  • #13   15. dec 2013 Jeg ville ikk købe nyt.. Alt for stort tab.. Og man ka sagtens finde cykler der er 10 r gamle og stadig er fine..

    Eller man ka købe de lidt billigere cykler og skrue lidt selv på den smiley
    Er selv igang med et projekt smiley


  • #14   15. dec 2013 Der er INTET problem i at tage noget som helst lån, men man skl kunne betale sine afdrag og renter.

    Der er ingen tvivl om at det er billigere at undgå dette, men hvad den enkelte gør, må jo blive hans valg.

    I udgangspunktet betaler man altid meget, hvis man køber nyt og ikke brugt, idet værditabet er langt størst i starten. Enhver af de privatøkonomiske rådgivere der er så almindelige i f.eks. USA siger da også at den allerstørste omkostning på de fleste familiers budgetter er VÆRDITAB på nye køretøjer - køb altid noget "pre-owned" siger de. Men når det er sagt, kan man jo snildt vælge at købet nyt - evt. for lånte penge - hvis man synes man har grund og råd!


  • #15   15. dec 2013 Som Søren også så fornuftigt siger "Man bør købe hvad man har råd til, i stedet for at låne." smiley det kan jeg kun tilslutte mig for det er sku da for dumt at låne til en ny eks. japaner som så efter 10 år kun er ca. 25 - 30 % værd af købsprisen og du har betalt cyklen 1 1/2 til 2 gange af købsprisen når du er færdig med afdragene ... smiley

  • #16   15. dec 2013 hvis man er mere biker, end man er rig,
    skal man købe det man kan li,
    så kommer fornuften flyvende forbi.! smiley


  • #17   15. dec 2013 Hvis valget står mellem at spare 1.500kr op pr måned til mc, eller afdrage med 1.500kr pr måned, så får man et større rådighedsbeløb ved at låne frem for at spare op.

  • #18   15. dec 2013 #17 præcist. +man har noget ordenligt at køre på. man bliver jo ikke yngre ,når mc`erne bliver smartere/nyere.

  • #20   15. dec 2013 Hej igen !
    I er da en fornuftig samling kolleger, to holdninger skinner (mest) igennem, nyere brugt, eller en lidt ældre MC købt kontant....
    - Det er sq OK smiley


  • #21   15. dec 2013 Gullif, kan ske at MC er legetøj for dig. Men for mig bliver det mit daglige køretøj på sigt.....

  • #22   15. dec 2013 Hvorfor vælge en ung og uerfaren model, når man kan få en der er lidt ændre og mere erfaren, som er kørt til? Og så oven i købet billigere... smiley

  • #23   15. dec 2013 Niels
    Jow, jow, men der er da grænser for hvor tilkørte de må være, ikk' ?


  • #25   22. apr 2017 Jeg har haft 2 brugte mc en suzuki gs 450 fra 83 købt kontant den endte med at få motoren kørt i smadder vacum benzin hanen svigte så alt benzin lå i motor olien altid var det er eller andet i vejen når den skulle bruges.
    senere en gsx 600 f fra 94 endte med defekt knast aksel så måtte havde anden motor fik samtidig kåbe osv fra doner cykel.
    Men købte så en ny suzuki gsx 650 f det er så det bedste jeg har gjort har haft den i 5 år nu færdig med at betale afdrag står stadig som ny har kun kørt 18000 km og kun ofret service. Den var samtidig så dyr at der er kasko på og heldigvis for for 2 år siden væltede jeg og den måtte laves for 37000 kr. Ved godt mit værdi tab har været størst på den ny mc men glæden ved at have en ny overgår sagtens udgiften.


  • #26   22. apr 2017 Tror også det har meget at sige hvilken type motorcykel man går efter. Jeg købte min Evo Sportster for 60.000kr., og skulle jeg have en tilsvarende i 2016 model, så snakker vi altså +160.000kr for en ny.

    Jeg vil altid vælge at købe brugt, udelukkende fordi at jeg mener man kan gøre en bedre handel hvis man dels har tålmodighed og ved hvad man køber.


Kommentér på:
Ny eller gammel MC

Annonce