{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.101 visninger | Oprettet:

Valg af ny maxi scooter/lille mc {{forumTopicSubject}}

Overvejer stærkt at købe en helt ny maskine til hverdags brug. Har overvejet en 45 scooter da mit behov fint kan opfyldes af den, men er ikk meget for de nye regler hvor de indrager maskinen anden gang de tager den i ulovlig stand.

Valget står imellem Kymco Super 8 125, PGO T-Rex 150 og Honda ANF 125.

Umiddelbart tænker jeg at Hondaen er den bedste kvalitet og den med mindst vedligeholdelse på, men også den mindst praktiske. Kymco'en er 5000kr billigere og de er alle 4 takt.

Hører gerne folks erfaringer, gode som dårlige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af ny maxi scooter/lille mc
  • #2   12. dec 2013 Solgte faktisk sådan en for en måned siden, da jeg synes den var for motorsvag på landevej og i vind.

  • #3   12. dec 2013 Hvad er dit budget?

  • #4   12. dec 2013 15-20000 som de nævnte koster

  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #5   12. dec 2013 Jeg kan varmt anbefale kymcoen. Jeg kørte 30 tkm på min uden problemer.
    Jeg prøvede dengang ANF'en men kunne ikke vænne mig til at skifte gear uden kobling. Det var squ for "hårdt" for mig bare at banke den i gear smiley


  • #6   12. dec 2013 Hvis du kan finde en gilera runner 125-180 ville jeg klart nuppe sådan en, den har det mere power din pgo manglede.

  • #7   12. dec 2013 Var selv godt tilfreds med min suzuki an 125 (og an 400)

  • #8   12. dec 2013 Ikke 10 vilde heste kunne få mig til at købe en scooter når der stadig er enduro maskiner til salg !!! og SLET ikke til helårs brug..

  • #9   12. dec 2013 Har du prøvet sådan en anf125?

    Jeg havde klart valgt den da den er sjov i nogle situationer hvor scooterne bare er kedelige.

    Justitsminimalisterne har fuldstændig fucked 45scooteren som mulighed.

    Sådan en vietnamesisk limousine med 4 gear kan jeg godt anbefale smiley


  • #10   12. dec 2013 #5 Jeg er også rigtig lun på den, da specielt prisen tiltaler mig rigtig meget. 15000 er ikke mere end hvad mange 45er koster. Hvordan synes du den er kvalitets mæssig og kan den holde 80 også selvom der er lidt vind eller bakker. Det kunne min PGO ikke også skaber man sommetider en farlig situation for sig selv.

    #8 Næh men så er det da godt det ikke er dig der skal købe. Maskinen skal fungerer som mit primære transport middel og også som vores nr 2 bil og vil i den sammenhæng også blive brugt af min bepattede halvdel smiley

    I den prisklasse jeg vil ofre ender man somregel alligevel på noget halvgammel lort fra starten af 90'erne. Har også næsten lige solgt en offroader, dels var det ikke helt mig og dels var der lidt knas med den og det gider jeg bare slet ikke når den skal bruges som overstående. Men vi kan nemt blive enige om hvad der er sjovest smiley


  • #11   12. dec 2013 #9 Nej det har jeg ikke, men synes det er en fin lille maskine som måske også har mindre vedligehold end en scooter med ruller, remskive osv. Den er jo en videre udvikling af verdens mest solgte mc Honda Cub og det er vel i sig selv et kvalitets stempel smiley I hvilke situationer er det da? Et eller andet sted er jeg nok ude efter den mest røvkedelige og fornuftige løsning, da den sikkert også er den mest stabile. Legetøj skal jeg nok finde andetsteds.

  • #12   12. dec 2013 Min PGO 150 gik 110kmt på toppen, kørte langt på literen og larmerede ikke = fed scooter.

    Hvis jeg skal have en igen så bliver det helt sikkert sådan en


  • #13   12. dec 2013 er det ik tæt på du kan få en brugt 250cc sym eller kymco for de penge

  • #14   12. dec 2013 1:
    Når man møder en modkørende mc og vedkommende hilser smiley
    2:
    Når en fodgænger nær havde trådt ud foran en, man træder gearvælgeren ned, vrider øret så geden prutter højt og så slipper gearpedalen hurtigt hvilket resulterer i at man kører de næste 4 meter med forhjulet let løftet smiley
    3:
    Når man skal vende på en cykelsti og den faktisk kán
    4:
    Når man holder ind et sted hvor man helst ikke vil ses på scooter
    5:
    Hver gang der skal decelereres skal man ha venstre fod med på dansen smiley
    6:
    Når man holder ved en flok asiater der pludselig smiler og vinker smiley

    Jeg kan sikkert komme på flere sjove minder fra min egen tid på en CUB, men det bedste ved en cub er at den næsten er mere praktisk end en tilsvarende scooter.
    Kun hvis man mangler fødderne eller skal bruge et hjelmrum kan jeg se fordelene ved en scooter frem for en cub.

    Jeg er selv på udkig efter en scooter fordi jeg skal have noget lort der kan køre til under 7000

    Men hvis jeg havde haft flere penge men samme kørselsbehov havde jeg nok købt en cub.

    Cub og scooter er jo i grunden det samme, men alligevel meget forskelligt.. Som man siger i Bangkok, same same but different smiley


  • #15   12. dec 2013 jeg tænker også sikkerhed... en scooter er noget lort når der er glat...jeg ville finde de små ekstra penge der skal til at købe noget ordentligt ( noget uden knas smiley )

  • #16   12. dec 2013 Jeg har haft en 100 ccm scooter, synes køreegenskaberne var elendige (tor den hed speedfighter 2), købte så i år en YBR 125, og den er jeg faktisk rigtig glad for.....den kører som en lille MC.....ville til en hver tid foretrække den frem for en mcscooter

  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #17   12. dec 2013 Skal det være scooter ?
    Generic har lavet en 125 XOR til 12K mener jeg.


  • #18   12. dec 2013 #16 synes bare en YBR er knap så praktisk. Hvad render den og hvad er en realistisk march fart?

    #17 http://www.a11mc.dk/gal/scooter/Generic_XOR_125_ccm_til_MC_kørekort/18 ja sådan en?


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #19   12. dec 2013 Jeps, nævnte den fordi det er samme motor som Kymco'en, og prisen synes fornuftig, en GY6 motor.

    Og overvejer noget lignende til at smutte rundt på. Har nemlig ikke brug for at køre på motorvej.


  • #20   12. dec 2013 Top og march fart er sgu det samme med de samme hk.om man køre scooter eller mc, og er det et vigtig paremeter, så ville nogle ekstra cc løse det problem smiley
    Jeg ville også til enhver tid vælge en ybr ( eller lign) og med en topboks og evt et benskjold, så er alle scooternes plusser elimineret.... Små hjul er roden til alt ondt, og den generelle stabilitet når man ikke har noget kværn mellem knæene er ussel, det er tåleligt med 50kmt men ikke med 100...

    Serviceminded kan man absolut heller ikke kalde en scooter, til gengæld bliver de oftere stjålet. Da satenerne kan bruge motoren på deres 30ere smiley


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #21   12. dec 2013 Hvad med http://www.kymco.dk/Default.aspx?ID=14 200cc tiil 20K.

  • #22   12. dec 2013 #21

    163ccm og 11,2 hk ......... Tror sgu ikke man føler der er mere ild i piben smiley


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #24   12. dec 2013 Gud ja, 163cc, men det burde give lidt bedre chance for at holde farten, oppe eller nede.

  • #25   13. dec 2013 Skal jeg ligge 20 bliver det ikk på den Kymco, der er det egentlig kun Super 8 der er interessant, selvom jeg er i tvivl om det er samme problem som min gamle T-Rex, men vil rigtig gerne høre folks erfaringer med den.

    Hvad med Suzukis udgave af ANF, mener de kalder den AL adress, men til samme pris som Hondaen foretrækker jeg nok den. Søndag har jeg en aftalemed at kigge på en 150 PGO GMax godtnok brugt.


Kommentér på:
Valg af ny maxi scooter/lille mc

Annonce