2.860 visninger
|
Oprettet:
Mc Touring Club {{forumTopicSubject}}
En stor del af os er også medlemmer i Touring / abonenter på Youring Nyt.
Her er spændende læsning, men er det sådan her "vi" driver forening.
Følg dette link http://www.freewebsite-service.com/ommctc/Forløbet.php nu er det altså ikke kun dårlig stil, sensur, trusler og tvivlsomme ref. af generalforsamlinger men nu er der muligvis også et problem Skat.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
noget med en campingplads og nogle medlemmer der er ekskluderet?
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 239
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.028
jan 2012
Hvorfor bliver du ved med at fortælle den samme historie ?? Du burde efterhånden være blevet så klog, at du godt ved der ingen opbakning er at hente..
Du kan frit melde dig ud af både mctc, og mcg og hvad du ellers bruger hovedsageligt til kikset reklame for en dødssejler sag...
Mvh Brian
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.869
Ingen af os medlemmer kan vel acceptere der foregår noget ulovligt i klubben. Jeg håber de 2 tager fejl, men jeg tvivler alligevel lidt.
Rippe op i det igen? Har i overhovedet læst de sidste skriv? De er kun få dage gamle.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/178316-kan_det_virkelig_passe
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
mar 2009
Følger: 1 Svar: 157
De to blade henvender sig vist nok til to meget forskellige målgrupper!
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 3 Svar: 73
Jeg er selv medlem at flere foreninger, og kender til vigtigheden af, at alt er lavet efter gældene lovgivning.
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 43
Så kan i 3 jo bare jeres egen klub ???
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 117
Goddav mand økseskaft. Bike lukningen var jo bare tidens bevægelse, hvor blade dør og læserne flytter på nettet hvor nyhederne er friske og desuden gratis. Sådan er det jo også gået i andre lande hvor ingen gider betale for blade mere.
Desuden var Bike jo heller ikke et specielt godt blad hvilket nok ikke gjorde det lettere.
Så at de skriver dette er Touring bladets skyld er latterligt.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Dog syntes jeg kun, at det er fornuftigt, at medlemmer stiller spørgsmålstegn ved bestyrelsen arbejde. Det burde ikke give anledning til problemer, hvis ellers bestyrelsen/foreningen har sit på det rene.
Jeg syntes at Lene og Sten taler rigtig godt for deres sag, og bestyrelsens svar og måde at håndtere sagen på, finder jeg IKKE troværdig.
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 383
Findes der virkelig motorcyklister i dette land, som vil gøre hvad som helst for at ødelægge en god forening som MCTC?
Når selv de frivillige hjælpere på Tourimg Camp skal anmeldes til SKAT, så mister jeg sq den sidste rest af respekt for de 2's sag ( har de en sag?)
MCTC er for mig den bedste forening for motorcyklister og campen er et fedt sted st besøge med ligesindede. Bare min mening!
apr 2007
Herfra er det udelukkende bestyrelsens måde at håndtere sagen på, som har fået det til at eskalere.
mar 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 169
Hvilken holdning man har til de enkelte medlemmer finder jeg ikke har relevans, men se på sagen.
De har gennem flere år forsøgt dialog på generalforsamlingerne og ender med at smides ud, fra en "demokratisk" forening. Så ser jeg frem til at myndighederne hjælper os med at se hvad der er ok og hvad der ikke er.
Jeg har selv på Gf. prøvet at spørge til denne sag, uden at spørgsmålet blev besvaret og uden at dette fremgik af ref. Så bliver jeg noget bekymret, men ser frem til at myndighederne kan give os svar på op og ned.
jan 2012
Der er åbenbart 3 tosser istedet for 2
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Er det ondt i røven over at man er blevet ekskluderet, der fører til at man pudser Skat på MCTC?? Er det ondt i røven over MCTC's egenkapital??
Jeg er ikke medlem af MCTC og kender ikke de 2(3?) "ildsjæle", men det lugter af en god gang jantelov og ondt i røven..
MEN til "ildsjælenes" forsvar skal det siges, at MCTC også lugter rigtig meget af kammerateri, pamperi og egenrådighed..
Gad bare ikke selv bruge krudt på den slags. Det kommer der aldrig noget godt ud af..
jun 2004
Du kan da ikke mene vi bare skal acceptere der foregår noget ulovligt? Hvis det altså er det der foregår. Derfor er det da helt i orden at få det undersøgt.
Hvordan ville du selv føle det at blive smidt ud af en forening på et måske helt usagligt grundlag?
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
apr 2007
Det er muligvis "beskidte kneb" at melde foreningen til SKAT og andre instancer... Men når bestyrelsen vælger at ekskludere medlemmer, som stiller spørgsmålstegn ved foreningens gøren, så syntes jeg kun det er rimeligt at pågældende medlemmer yder modstand...specielt når bestyrelsen ikke er åben for dialog.
okt 2004
apr 2007
...hvorvidt det at blive ekskluderet fra en klub så er en lille sag, må jo være op til det pågældende medlem
apr 2006
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 621
apr 2007
Så du mener ikke at en stor forening bør have orden i deres sager og papire?
aug 2005
Jeg tror tror - skriver tror - at Mr. Bond mener ligesom jeg, at hvis alle mc-ister i dette land lod være med at give MCTC et kontingent, så ville de meget hurtigt ikke have noget at skændes om!
apr 2007
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.685
jun 2007
mar 2008
Det drejer altid over på campen. Er man bekymret ved denne ledelse så er man også imod campen. Jeg kan ikke kritisere campen, har aldrig selv været der, men kender mange fornuftige folk som kommer der ofte og så må det jo være godt. Problemet omkring "aflønning" er, som jeg ser det, at ledelsen ikke vil oplyse alle hjælpere om disse skatte regler inden de tager "vagter" og så kunne det være op til folk selv hvad de så reelt skriver på selvangivelsen.
Jeg mener at det er bekymrende, at man ikke oplyser alle hjælpere om dette på forhånd. Det er jo disse aktive medlemmer der hjælper til at det fungerer, så pas på dem.
apr 2006
Jow - men som Søren Brakvand skriver: Flueknepperi.
Skal klubben også informere medlemmerne om hastighedsbestemmelserne ???
Knud: Jeg har været ganske tilfreds med mine 30 år i klubben. Der vil som i alle klubber altid være små gnidninger og personligheder, der popper op en gang imellem. Så jeg har altid fået fuld valuta for mine kroner.
okt 2004
apr 2007
Jeg holder dog på, at en forening af den størrelse (der blev tidligere skrevet 40.000 medlemmer?), bør have styr på tingene. Ydermere bør en bestyrelse kunne takle kritik og spørgsmål af mere kritisk karakter... I stedet for at kuglegrave sagen og ekskludere medlemmer.
Men hvis man kun går op i at få sine rabatter... Ja så kan overstående jo være fuldstændig irelevant
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
Fremfor at eksludere bør MCTC få styr på sine ting. Opføre sig 'illoyalt' - gudfaderbevars.
Har de ret eller har de ikke ret? Længere er den ikke. Og ifgl det fremlagte, så ser det ud til, at der har været noget om snakken. Hvorfor får foreningen så ikke bare styr på sine ting og lovligheden heraf fremfor at begynde at ekskludere? Det er jo en forening og ikke et politisk parti.
Nu kører så sagen så videre, og det er jo en klassiker. Og hvad nu hvis det viser sig, at MCTC heller ikke har styr på skat og moms? Det er jo IKKE modpartens skyld. De stiller bare nogle spørgsmål. Det er da MCTC's eget ansvar at få styr på sine ting.
Føj for en opførsel.
okt 2004
Min tanke går Udelukkende på, at man gider ofre sig så meget for sådan noget.. Ikke på sagen, som sådan..
mar 2009
aug 2005
Jeg har åbennart misforstået dig, det skal jeg beklage.
Personligt finder jeg det trist - også synligt i denne tråd - at kan folk blot opnå en eller anden rabat, så er ALT åpbenbart acceptabelt.
Selv har jeg det sådan, at kan jeg ikke sympatisere med en eller anden organisation, så er det ligegyldigt, om jeg går glip af nogen kroner. Jeg nægter at støtte dem - muligvis er jeg dum, men det skyldes nok mine vestjyske gener!
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 522
At de så gider bruge så mange kræfter, på sådan set med mine øjne, en lille sag, ja det fremmer ikke min forståelse.
mar 2009
Folk melder sig ind pga rabatter, meget meget meget få fordi de på sigt kunne tænke sig at komme med i arbejdet/bestyrelsen, så det er jo egentligt logisk at folk bliver ved med at være medlem der. Mange interesserer sig over hovedet ikke for andet end de procenter og bladet, de springer let og elegant hen over alle indlæg i bladet der måtte omhandle andet end decideret mc stof, folk har jo et liv ved siden af Touring klubben.
Jeg har selv oplevet det samme i DCH, hunde forening, der var vores formand og jeg til generalforsamling, han er selvstændig revisor og stillede nogen kritiske spørgsmål ang regnskabet, de kunne jo nærmest ikke svare på det, men alligevel blev regnskabet godkendt, flertallet bestemmer jo.
jan 2012
aug 2005
Jeg vil da ønske dig god fornøjelse,og du skal da gøre helt som du lyster, når det ikke ligefrem skader andre.
Jag redegjorde bare for, hvad jeg vil sætte penge i og hvad jeg ikke vil sætte penge i:-)
jun 2007
aug 2005
Jeg er ikke uenig med dig, men måske skal vi erkende at en af de allerstærkeste kræfter i vort samfund desværre er misundelse????
Egen succes er som bekendt nummer et, men næstens ulykke er nu ikke at foragte.... fy for sa...
mar 2008
Men hvorfor ikke bakke op om en afklaring. Man kan tro på de 2 og så er der behov for oprytning. Eller man kan tro på mctc og så er dette irriterende støj.
Men som tvivler/skeptiker kan jeg da kun bakke op om en undersøgelse der vender alt.
Så kan vi vel af det se om det er de to eller bestyrelsen der renses.
apr 2006
apr 2006
Magen til pladder skal man lede længe efter. Postulat om, at klubben udkonkurerer alt lige fra andre campingpladser til mc-bladet Bike.
I min verden er sådan nogle personer klar til overførselsindkomst (som de selvfølgelig skal indberette til SKAT)
jun 2007
jun 2007
mar 2009
jan 2013
Følger: 10 Følgere: 50 Emner: 90 Svar: 1.224
mar 2008
Men hvis de reelt er af den opfattelse, at de uretmessigt er smidt ud og som det også ligner af det fremlagte, så forstår jeg godt at de vil bevise at de havde ret. At de så har kunnet holde fast i denne tanke og finde energien så længe, det er vildt imponerende. Selv var jeg gået kold længe inden.
Hvis nu disse aktive medlemmer, som har hjulpet på campen, skulle risikere et giro-kort fra Skat, efter at ledelsen aktivt valgte ikke at informere om disse regler. Bør vi så ikke tage af foreningens "skattekiste" og støtte disse medlemmer?
apr 2006
ALLE ved da, at man ikke kan modtage ydelser uden at skulle informere SKAT - det er i hvert fald borgernes egen pligt at påføre det på selvangivelsen.
(og skulle det smutte - ja, så væltet lokummet vel heller ikke)
jan 2008
Det er simpelthen langt ude, uanstændigt og totalt amatøragtigt, at en bestyrelse og en ekstremt lille generalforsamling for en meget stor organisation med en meget stor omsætning og en opsparing på mange millioner kroner kan finde på at EKSKLUDERE sine egne medlemmer for at være 'illoyale' -altså for at brokke sig og gøre sig upopulære. WTF
Man kan smide folk ud pga kriminalitet, stjæle af kassen, onanere foran andre, misbruge foreningens midler og den slags, men pga 'illoyalitet' = folk kan ikke lide hvad man siger. Hvad helved foregår der?
MCTC er jo ikke et politisk parti eller en børnehavne. Ser man på omsætning/indtægter/egenkapital er det en ret stor business, som man må forvente bliver drevet professionelt, da den varetager medlemmernes midler.
Nu ligger bestyrelsen, som den har redt: For de to er selvfølgelig blevet pissesure, fordi de er blevet blankt afvist - også selv om der måske er noget om snakken. Og så kører lokomotivet ellers.
Hvis der er problemer med skat, moms og det ene og det andet, så er det jo IKKE de to 'stikkeres' skyld. Så er det bestyrelsens skyld, fordi den har sovet i timen og ikke fået orden i eget hus.
Man kan IKKE fjerne problemer og rod i butikken ved at smide folk ud for at få dem til at holde kæft. Det kan man kun ved at rydde op og opføre sig professionelt og ordentligt. Det andet er simplehtn for amatøragtigt og gør, at problemerne bare fortsætter.
apr 2006
Der er sgu da grænser for hvad man skal lægge øre til, fordi to personer åbenbart går rundt og keder sig.
Men igen.......det er sådan jeg oplever dem.
jan 2008
Min pointe er alene, at det efter min mening er helt amatøragtigt (og farligt), hvis en bestyrelse, der administrerer mange millioner medlemskroner og mange medlemmers interesser, kan få sig selv til at reagere på denne måde (med eksklusion), fordi nogen påpeger fejl og mangler i organisationen.
Bliver man så også ekskluderet for 'illoyalitet', hvis man stiller til kampvalg og sviner bestyrelsen til for at få den væltet på en generalforsamling? Eller kritiserer bestyrelsens øvrige dispositioner?
Så barnligt kan man måske agere i en børnehave eller en lille 'privat' forening, men krafteme da ikke i en organisation af denne størrelse. Så er man efter min mening bare ikke sin opgave voksen.
Og angående Skat: De kan da sige, hvad de vil, og det skal de da have lov til. Det er jo hele pointen. Så må Skat og de øvrige eksperter jo vurdere, om der er noget om snakken. Men man kan da ikke ekskludere nogen for 'illoyalitet' fordi de forsøger at påpege fejl og mangler. Især ikke når der noget om snakken.
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 64 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 210
jun 2007
mar 2008
Hvis jeg nu lige gav en hånd og hjalp lidt ved dit arrangement, så ville jeg da ikke et sekund tænke at jeg havde et mellemværende med skat. Men har har bestyrelsen truffet beslutning om ikke at informere medlemmerne om dette forhold. Det er da ret dårlig stil.
Så naturligvis mener jeg at vi bør støtte op om de aktive der yder for foreningen.
Altså passe på vores egne.
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Svar: 2
Indmeldt 1973
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.774
Det står jo både dig og alle andre frit for hvor man er medlem el bruger.....
Jeg får godt nok 10 giro kort om året fra noget der hedder " SKAT " har spurgt min revisor om jeg ikk kunne opsige det abonoment !! Det kan jeg ikk selv vælge
apr 2006
Thomas A:
"Så naturligvis mener jeg at vi bør støtte op om de aktive der yder for foreningen.
Altså passe på vores egne. "
....og vi er "vores egne" i vores forening, der består af "vores egne", der er valgt ind i bestyrelsen.
mar 2008
Det er bare hvad jeg hører, og stemmer det så er det mig noget skuffende.
jan 2012
Det er promiller som er utilfredse...
jun 2007
dec 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
Jeg sad i bestyrelsen som suplant 2001 Da der blev snakket om kørsels regnskab Det kom fra GS mund at dem der er hjælpere på campingpladsen skulle opgive det, de i diæter og kørepenge. Men vi skal ikke gøre dem opmærksomme på det, da det kan gøre at der ikke er nogen der vil stille op til at arbejde.
Ydre mere er det bestyrelsen der vil have den ballade. Vi ville køre det som en små sag med eksklusionen. Vi henvendte os til bestyrelsen for at få deres navne og adresser til sigtelsen og fik den besked af deres advokat ( Fasstrup) At de ville køre det som en stor sag dermed har de presset os til at bevise at vi har ret.
jan 2012
Brug hellere dit liv sammen med folk der kan lide dig, jeg er sikker på de findes.
Mvh Brian
jun 2004
De som går så meget imod jer, mener åbenbart, at bare fordi man selv er medlem af klubben, så behøver den ikke følge de lovlige spilleregler. (Hvis det er det den ikke gør) Selv tror jeg i har en god sag.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 145 Svar: 676
nov 2008
Du kommer ikke ret langt med din holdning, i min verden. Du er pisse ligeglad med andre, blot du får det som du skal have. I dette tilfælde en rabat på forsikring. Så skide med hvordan de har opnået den, på lovlig eller ulovligvis.
Hvis alle var som dig, så ville landet se noget broget ud.
dec 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
Du spøger hvad der kommer ud af skat. Det ved vi ikke før d 6-1-14 der er vi blevet lovet et svar. Angående erstatnings sagen, ville vi havde kørt det kun på det at vi var blevet smidt ud. Men det var bestyrelsen ikke interesseret i så de vil have det skal køre som en stor sag. Det var nok deres håb at vi ville give op men det nægter jeg at gøre før der er faldet en dom med mindre de trækker eksklusionen retur. Og hvis sagen ikke er stor nok har vi mere brænde til bålet. Med andre ord det er helt klart bestyrelsen der bestemmer hvornår det skal stoppe.
apr 2006
Ærekær..........og pisse usaglig....kun trusler for at lave ballade.....jow, du går kun efter manden og ikke bolden.
Håber inderligt eksklusionen holder. Hvad skal man bruge sådan en type til som dig i fællesskabet ??
Kan se du kun har logget dig herind for at delagtiggøre dig i denne tråd - ikke for at være en del af fællesskabet som motorcyklist.
Det hele handler jo kun for dig om prinsipper. Hvad vil du i en forening du helt og aldeles er uenig med og ikke ønsker dit selskab ??
Mon ikke du skulle prøve Louis Nielsen, hvis du ikke kan se skriften på væggen.
jun 2007
nov 2008
Jeg kunne også godt tænke mig at få sagen afsluttet, da den giver et dårligt ry, for os som er medlemmer at mctc.
jan 2012
I kunne kalde jer " mc touring alliance"
apr 2006
Men det der i har gang i er total ude af proportion - svarer til, at lave en folkerevolution, fordi nuværende justitsminister har fejlinformeret folketinget omkring PET. Magen til ufine metoder i bruger. Leger stikkere og anmelder her, der og alle vegne. Og dermed forsøger at ødelægge det for flertallet af den forening vi er en del af. Der er en demokratisk valgt bestyrrelse og hvis ikke den bestyrrelse er væltet, ja - så er det nok fordi flertallet finder bestyrrelsens arbejde og dispossioner OK.
Med de resourcer og kompetencer i er i besiddelse af, burde i finde job hos SKAT - i kunne finde miliarder af kroner i lommerne på folk med jeres navlepilleri og flueknepperi.
"Det er op til bestyrrelsen, hvornår denne sag skal stoppe"......!!
Hop nu ud af sandkassen og kom videre........det er sgu da jer, der fortsat hælder benzin på bålet.
nov 2008
jan 2012
jun 2007
nov 2008
Jeg vil også gå langt, hvis jeg mener at jeg har ret.
Jeg har lige vundet en sag over for det firma hvor jeg er ansat. Det var ikke det store, men hvis nogle er firkantede over for mig, så bliver jeg også meget kantet. Det er måske det som er sket her. Jeg vil heller ikke blande mig mere i denne diskution, da der aldrig bliver enighed om noget her.
apr 2006
mar 2008
Forholder jeg mig til det fremlagte materiale, så får jeg ét billede.
Det giver mig et billede af hvem der reagerer barnligt og hvem ikke.
Læser jeg så her, så er der nogle der taler om at gå efter bolden og ikke manden, eller blev det manden og ikke bolden?
Denne debat tydeliggør for mig at det også var en personsag, man traf afgørelsen I.
Og der er tydeligvis uenighed om hvorvidt dette er klædeligt eller ej. Ingen betvivler det fremlagte materiale, det er alligevel imponerende.
aug 2005
Kigger man på denne tråd får I jo tydeligvis valuta for jeres kontingent:-)
apr 2006
I de knap 30 år jeg har været medlem og TCTC har jeg kun fået fuld valuta for mine penge og mange dejlige oplevelser.
Derfor er er det RIGTIG trist at Klovn & Co. skal gøre skal lave så meget støj i den forening, hvor der er RIGTIG mange der hygger i og om.
Ufatteligt at sådan et par kværulanter ikke bare finder et sted, hvor de passer bedre ind - eller selv finder på noget som før nævnt.
Problemet er nok, at de ALDRIG vil finde et sted, der er ok for dem. Ja, så kan de jo lige så godt gøre sig interessante og lave støj i MCTC.
Af person er jeg den der søger dialog og saglig snak i problemstillinger. Men her er der tale om personer, der er så langt ude at hverken pædagogik, saglighed eller et los i røven vil kunne frembringe noget positivt.
jun 2004
Hvis de to medlemmer er blevet ekskluderet efter at påvise/påtale klubbens ulovligheder, så forstår jeg godt de handler som de gør. Det tror jeg de fleste ville gøre.
At så mange medlemmer er glade for klubben og dens tilbud, giver den jo ikke lov til at bryde loven.
Klubben har så mange penge i kassen, at den sagtens har råd til at søge professionel hjælp til at sikre, at man holder sig inden for den rette og lovlige vej.
Men som jeg allerede har skrevet: Lade retssagen afgøre om der er hold i anklagerne.
apr 2006
Det er der jo også en regel om.
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 21 Svar: 101
Hvad for en spild af tid for bestyrelsen, kommunen, skat, og hvem ved hvor mange andre i fremtiden.
jan 2012
Det fremlagte materiale er mig total ligegyldigt netop her.
Hvis en hel forening ønsker at gøre noget stinkende ulovligt, og man ikke selv ønsker at være del i denne ulovlighed, så melder man sig ud. Og kan lave en politi anmeldelse ( eller en anmeldelse til SKAT) så har man gjort sin borger pligt..
Og så gør man ikke mere !!
At klage over man er blevet smidt ud af en privat forening... Har sgu sjældent hørt noget så latterligt. Dæleme heldigt for tosserne det ikke var en biker klub de havde været medlem af, så havde de fået en fortjent røvfuld...
Hvis de blev medlemmer igen, er der så nogen der tror de ville kunne hygge sig med os andre på campen ??
jan 2013
Følger: 10 Følgere: 50 Emner: 90 Svar: 1.224
apr 2006
Mc Touring Club