{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Åbningstider - debat {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og skulle finde en mc-butik og ALLE, uden undtagelse, har komplet tåbelige åbningstider!!

Ex Aagesen, Rødovre:
----------------------------------------------------------------------
ÅBNINGSTIDER BUTIK
Mandag Lukket
Tirsdag - Torsdag 10:00 - 17:00
Fredag 10:00 - 18:00
Lørdag 10:00 - 14:00
Søndag Lukket

ÅBNINGSTIDER VÆRKSTED
Hverdage 7:00 - 16:00
Middagslukket kl. 12:30-13:00
Lørdag og Søndag lukket.
-------------------------------------------------------

Jeg gider simpelthen ikke høre på al den latterlige klynken om dårligt salg og brok over, at vi handler udenlands, når man som forhandler ikke formår at indrette/tilpasse sig!

Opskriften hedder konkurrencedygtige priser, samt at have åbent, når flertallet har fri, så man rent faktisk kan komme ned i butikken i åbningstiden uden at skulle tage fri fra job.

Og frokost-lukket?? WTF???? Are you kidding me???
Latterligt!!

Man burde ex hold åbent således:

Man-fre: 14-21 (værksted: 9-18)
Lør: 9-14 (værksted 9-14)
Søn: 9-14 (værksted 9-14)

Hvor svært kan det lige være??

Skal jeg, som kunde, være "taknemmelig" over at de overhovedet HAR åbent??
De fleste større butikker, samt indkøbscentre HAR set skriften på væggen...

Nå, men det var lige et surt opstød herfra...
Hvad mener I andre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åbningstider - debat
  • #1   18. nov 2013 At der intet hold er i dit indlæg.. Det er det samme for bilforhandlere og værksteder, uden at dét har været et problem.

Det er DIG der skal indordne dig, ikke omvendt.

• #2   18. nov 2013 dem som arbejder i butik vil jo også gerne hjem til familie og venner inden det bliver mørkt som i graven selv smiley

• #3   18. nov 2013 Hvad gør du, når din bil skal på værksted?? De åbner og lukker da også indenfor normal arbejdstid.. Eller hvis du skal have en håndværker på besøg?? Han kommer sku da ikke om søndagen..

• #4   18. nov 2013 Jeg arbejder selv 3-holdsskift.. No problem.. Men hvis man vil have kunder, må man indordne sig..

Og der er da masser, der arbejder i Føtex osv, der har sent fri. Det er da vilkårene i 2013..

Og lige en sidebemærkning:I øvrigt kunne man slippe for nogle af alle de biler på vejene, hvis arbejdstiderne var spredt mere ud...

• #5   18. nov 2013 Er da enig med dig ................. Men de lever åbenbart godt nok af de åbningstider de har !!!!!!!! De må de jo gøre ??

• #8   18. nov 2013 Tiderne var bare et eksempel..
    Og nej, de fleste vil nok ikke have serviceret deres cykel på en søndag, men sikkert gerne betale ekstra for et dækskift..

Oktan Ding.... Det er da de samme åbningstider om sommeren... Og, som nævnt, KUNNE jeg være ligeglad, da jeg næsten altid arbejder eftermiddag+nat..
    Jeg tænker på "normale" mennesker..

Bdog, jeg HAR skam indordnet mig. Køber INTET i DK.. Men jeg mener ikke, at jeg skal indordne mig. Det er skal de erhvervsdrivende i dén grad!

Se bare på Louis. De gør det helt rigtige...

Ahhh, dejligt med debat, når man stener på jobbet smiley

• #10   18. nov 2013 Jow jow men jeg synes, at debatten er/var vigtig..

Men tak for input!! smiley

• #11   18. nov 2013 Et værksted der har åbent 5 x 8½ time om ugen (42½ time)
    Det har jeg svært ved at se skulle være et problem, det er mere end de fleste har.
    Tror sgu du lever i en anden verden end os andre.
    Det er en MC forretning/værksted for helvede ikke et pizzeria !

• #12   18. nov 2013 Hm...Jeg kan godt følge dig, men hvis de nu lever fint af det de gør, hvorfor skulle de så lave det om.......

• #13   18. nov 2013 Steen, problemet er ikke hvor mange timer, de har åbent, men periden, de,lægger de timer i..
    Tror sg at de fleste kunne nøjes med 30 timer, hvis de lagde dem rigtigt..

Sagen er, at hvis man synes at livet, som mc-forhandler, er så hårdt, så bør man jo lægge sin forretningsstrategi (og deri også overveje åbningstider) om.

Mange erhversdrivende burde, i min verden, genopfinde begrebet "service" og være mere flexible på åbningstiderne... Kunder og butikker er til for hinanden..
    Sådan ser jeg i hvert fald på det..
    Den ene part er ikke vigtigere end den anden..

• #14   18. nov 2013 Jabbe vælg et andet skift at arbejde på .. feks. 21- 05.00 - så kan du selv levere din mc kl.8.00

kan ikke se problemet

• #15   18. nov 2013 Knud, det har du ret i. Men gang på gang hører man, at de er pressede og ikke sælger nok pga internettet.. Så må man tænke kreativt og acceptere skæve arbejdstider og lavere indtjening i en periode, mens man opbugger det "nye" kundegrundlag..

• #16   18. nov 2013 Urban, nu handler det IKKE om mig personligt.. Mine skift er fine og jeg har mange fridage..
    Synes bare at det er uhyggeligt, at se de tåbelige og arrogante åbningstider, forhandlerne holder sig. Samt den ofte lige så arrogante mangel på service.
    Jeg synes, at der skal en moderniseret holdningsændring til...

• #17   18. nov 2013 MEN det er fedt, at folk er tilfredse og at det "bare" er mig, der ser et problem...

Tak for snakken, gutter...

• #18   18. nov 2013 Bdog. Det er jo netop et problem at man ser forhandlere gå ned på stribe pga dårlig service, åbningstider og lign.

Samtidig sidder der en bunke klynkere herinde og whiner hver gang folk nævner at de køber over nettet, og vi ved jo alle sammen godt at dem der forsvarer de danske butikker, selv arbejde i en af slagsens.

• #19   18. nov 2013 Kristian J

Det er simpelt hen en gang generaliserende sludder!!!

Jeg kender mindst 10 MC-ister, der har danske forhandlere og værksteder, de ikke bryder sig om og så har de andre de synes om, og ikke een af disse bekendte har NOGET med branchen at gøre.

• #20   18. nov 2013 Den danske 8-16 mentalitet er bare et af problemerne i samfundet. hvis vi forstod at udvikle os fremfor at holde fast i gamle forældede værdier, ville samfundet se anderledes ud. F.eks. kan i se hvordan det foregår når I er på ferie. Hvis der var åbent 8-16 og ellers lukket, ville i sgu nok ikke komme igen. Trafikken mellem 7-8 og 15-16.....væk. Arbejdsløsheden væsentligt formindsket osv osv osv.

Det er ikke så svært. Der er bare nogle som skal tage det første skridt.

• #21   18. nov 2013 Det koster sq da i forvejen os forbrugere kassen, at butikkerne holder så længe åbent. Naivt at tro på øget omsætning ved længere åbningstider. Flere jobs til de unge under 18, jow jow. Men stod der en ung knægt hos min mc pusher kl lort om aftenen en lørdag/ søndag og skulle yde mig betjening og service, så ville jeg på forhånd være skeptisk, og hurtigt finde et andet sted at handle.
    Ideen med at skubbe åbningstiderne , så man åbnede f.eks kl 12-19 kunne måske nok være en ide, når vi snakker mc- forhandlere.
    Personligt er jeg nu godt tilfreds med min lokale dealer. De gør meget andet end" bare" sælge mcer og udstyr. Div. arrangementer i butikken, fællesture, gps- aftener, demo- dage( også for dem under 18 år, endnu uden kørekort) , køretekniske kurser osv osv.
    Jo, jeg er sq godt tilfreds med deres service

• #22   18. nov 2013 Nu står jeg som slagter i et supermarkede, ideen er god not. Der er bare ikke forretning i at holde længere åben, med alle de små discount butikker der dukker op. Kunne forstille mig det er det samme med ehandel hvad mcdele angår. Det supermarked jeg står, taber CA 200.000 kr hver gang vi holder åbent en,søndag.

• #23   18. nov 2013 I sommers oplevede jeg at brd. Jensen havde åbent til kl. 20 eller 21
    1 eller 2 hverdage.
    smiley

• #24   18. nov 2013 Øget åbningstider er ikke nødvendigvis lig med højere omsætning. Jeg har været i detail branchen i mange år og fulgt de forskellige øgede åbningstider.

Jeg har for et par år siden serviceret mine kunder, daværende såvel som nye med udvidet åbningstid. De kunne ringe før og bestille tid til før kl. 10:00 og efter klokken 18:00 samt lørdag og søndag - Dette blev IKKE benyttet.
    1. November sidste år startede vi med at holde åbent HVER søndag, og det har betydet øget omsætning lørdag og søndag. Men på bekostning sf omsætningen i hverdagene.
    Så i mit tilfælde betyder det 60-70 timer om ugen - UDEN meromsætning.

Jeg er helt klart af den overbevisning at kunderne nok skal komme uanset åbningstiderne, hvis de er nogenlunde realistiske. Så de åbningstider de forskellige mc-forhandlere syntes jeg er ok. Dem/ vi der har brug for dem skal nok finde en løsning på at besøge dem uanset hvad.

• #26   18. nov 2013 Jeg tænker ikke nødvendigvis på øget omsætning, men på at styrke kundegruppen ved større flexibilitet på åbningstiderne og generelt bedre service. Altså fokus på ikke at TABE omsætning i første omgang.. På længere sigt vil bedre service feks i form at andre åbningstider, fastholde og forøge mængden af "faste" kunder..

• #28   18. nov 2013 Har ikke læst alt igennem.

MEN. Tænk også over hvor mange ansatte Føtex har pr. butik. Det er jo næsten 50! En lokal mc-butik har vel ikke mange flere end 10 inkl. mekanikere.

Så selvfølgelig kan de ikke levere et ligeså bredt åbningstidspunkt som vores trofaste supermarkeder. smiley

• #29   18. nov 2013 Netop derfor skulle de "blot" rykke deres åbningstider til dér, hvor flest folk har mulighed for at komme

• #30   18. nov 2013 Nu ved jeg ikke hvad netop Du laver til dagligt, men det kunne jo lige så godt være omvendt. smiley
    jeg arbejder i butik, og i hverdagene lyder det 10-19. Jeg havde godt nok ikke fortsat hvis den pludselig hed 12-21. Og det tror jeg bestemt ikke jeg er alene om smiley

• #33   19. nov 2013 Nu er der ingen der siger der skal være fuld bemanding i hele åbningstiden.

Mht tidligere afprøvede udvidede åbningstider, så skal man holde ved så befolkningen/kunderne kan vænne sig til dette. Det kræver dog samfundet følger med og det ikke en er en enkelt butik/branche der udøver dette.

Det er en mentalitetsændring ændring der skal til og dette sker ikke over en kort periode, tværtimod.

Kommentér på:
Åbningstider - debat

Annonce