{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.432 visninger | Oprettet:

Hvilken MC skal far have? {{forumTopicSubject}}

Hey MCG,

Efter som jeg har fået MC har min far fået en idé som at købe sig en mc også.
Han er 50 år gammel og har absolut ingen erfaring inden for at køre på MC, og han har ikke engang fået taget kørekortet. Han vil kunne tage på ferie med den. Den skal køre stille og roligt og ikke være for voldsom til en begynder. Han er absolut ikke et geni til at skrue i motorcykler og derfor skal det ikke være et "mekanikertilbud". Han fik tilbudt en Honda XRV 750 African Twin med 90.000 km på bagen, hvad synes i om det? Jeg sagde til ham at den nok ikke passer så godt til ham fordi den har offroad hjul og formentlig lidt kortere serviceintervaller i den alder og med de km.

Jeg kan sagtens hjælpe ham med olieskift og sådan nogle regelmæssige reparationer. Hvad synes i? Han skal helst ikke køre sig selv ihjel, en god starter maskine som også kan køre langture og er meget komfortabel. Der skal helst være mulighed for sidetasker osv.

På forhånd tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken MC skal far have?
  • #2   17. nov 2013 cb 600f sa

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #3   17. nov 2013 Han tager kørekortet først - og SÅ skal han ud og prøve cykler.

INGEN grund til at handle noget han ikke kan prøvekøre. Det er komplet tåbeligt, for kun han kan vurdere om det er noget for ham.

• #5   17. nov 2013 Glemte lige at skrive at budgettet er på omkring 25-30000. Det gør ikke noget at motoren er lidt mindre, den skal bare være komfortabel og mulig at køre langt på. Ved heller ikke hvor forsvarligt det er at lade en 50-årig far starte ud på en MC der går fra 0-100 på 3 sek? smiley

Han kommer heller ikke til at købe noget uden kortet, vil bare gerne vide hvilke muligheder der er for en nystartet mcist som gerne vil køre langture og kan køre alle mc'er smiley

• #6   17. nov 2013 Harley Selvfølgelig Christian, smiley han har jo alderen til at tøffe stille og roligt der ud af, det duer japser maskiner ikke til ... smiley

• #7   17. nov 2013 Africa Twin er en fantastisk maskine der ikke går så nemt i stykker, dog er den meget høj. Mht dæk så smid nogle andre på hvis ikke han vil offroad, ellers kan jeg anbefale en Transalp som min, den løber ikke afsted med ham og kan "lidt af det hele" smiley

du kan finde en fin TA til de penge.

• #8   17. nov 2013 XRV er sgu noget af en skude, og den er høj, men ved ikke rigtigt hvad jeg vil anbefale. Godt nok er jeg i den aldersklasse, men har jo kørt i mange år og vil derfor selv vælge noget andet, BMW 800 med rem, GS 1150.
    Hvad med en Güllepumpe, Honda CX500?

• #9   17. nov 2013 25 - 30.000 ja så er det ikke en Harley han skal have.

En Honda Shadow 750 er en udmærket begynder maskine Christian og ligger inden for det prisleje ...

• #11   17. nov 2013 René Wagner, er det en god idé med African twin?? Han er ca. 172 høj. Så ikke så høj. Er 90.000 km ikke lidt for meget?

• #13   17. nov 2013 Jeg gik efter en ældre GSX600F'er til min far.. Han fik både fuld taskesæt osv. med til den. Og de går til en rigtig fin pris og er samtidig en behagelig MC at starte på..

Jeg har kørt den flere gange og er lige imponeret hver gang over hvor meget han endte med at få for pengene..

Ville klart være min anbefaling at i tager ud og ser/ prøver sådan en..

• #14   17. nov 2013 Africa Twin og Transalperne klare nemt 200.000 uden problemer, men er han kun 1.72 høj ville jeg vælge andre maskiner, måske en NTV
    Jeg er selv 1.77 og Transalpen passer perfekt til mig, Africa Twin er lidt højere.

• #15   17. nov 2013 Bare sørg for han ikke køber noget billigt kineser skrammel.

• #16   17. nov 2013 For 30.000kr kan han sgu starte på min bandit

• #17   17. nov 2013 jeg tænker en XJ900 Diversion

det er en oplagt allrounder som både nem og billig at have med at gøre. den har kræfter til at kører langtur med både sidetasker, bagage og passager uden at på nogen måder at være hidsig. med kardantræk og en meget enkel motorteknologi kræver den minimal daglig vedligeholdelse.

• #18   17. nov 2013 Har en XJ900 Diversion jeg godt vil sælge, kåbe og 3 tasker osv

• #19   18. nov 2013 Vi købte en ældre CB400Four til min far i 60års gave for et par år siden, den køre dælme mange kilometer, 70 om dagen i alt slags vejr smiley
    Nu er den dog stillet ind fordi der er blevet mulighed for bil.

• #20   17. dec 2013 en fin yamaha xj600 diversion lyder sku som det optimale til din far! man kan få dem med rimelige km til omkring 25.00 smiley

• #21   17. dec 2013 Hej Christian A så kan jeg sige at din far ikke er for gammel til det jeg har selv da lige taget kortet i år øhmm og jeg er 59 jeg købte en honda cbr 600 f dejlig nem at styre og køre men solgte den efter 14 dage og købte en honda cbr 900 rr fireblade også en pragfuld cykel dejlig hurtig og nem at styre så frisk af din far held og lykke med det mvh jan

Kommentér på:
Hvilken MC skal far have?

Annonce