1.488 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Mild omgåelse af regler omkring A2 kørekort Mild omgåelse af regler omkring A2 kørekort

Hej alle.

Jeg er blevet fange i de nye regler omkring kørekort.
Jeg har lige taget A2 kørekort kodet så når jeg bliver 24 kan jeg køre stor kørekort uden ny prøve.

Mit spørgsmål går på om det er mulige at købe en mc med over de 96 hk og så drosle den til de 48.
Dette er selvfølig ikke efter reglerne men hvad vil en evt. bøde være på og vil ansvars forsikringen dække ved evt. uheld??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mild omgåelse af regler omkring A2 kørekort
  • #1   17. nov 2013 Hvis du lige har kørekort, skal du til ny praktisk prøve for at få det store.
    Og drosling mener jeg er lige præcis max 96hk

• #3   17. nov 2013 Fatter ikke lige den regel med at man kun må drosle fra 96hk......det kan vel være totalt ligegyldigt om den har 200 hk fra fødsel hvis den bare drosles til det lovlige....eller hvad

• #4   17. nov 2013 Du skal vel til prøve ligemeget hvad.. jeg tog A2 som 20 årig, og kan derfor få det store som 22 årig, ved en prøve self. smiley

• #5   17. nov 2013 som sagt mit kort er kodet. Det vil sige på arbejde må jeg køre stor, så snart jeg er privat må jeg kun køre mellem. Tog også kortet på en stor.

Hvor kan jeg se om der fås drosligssæt til de forskellige mcer?

• #6   17. nov 2013 Kodet?

Hvorfor stor på arbejde?

• #7   17. nov 2013 jeg er ansat ved forsvart, derfor kan jeg køre stor i tjenesten. tror fx også synsfok kan få kodet deres kort ..

• #8   17. nov 2013 og vist nok også mc mekanikker lærlinge .

mener jeg..

mvh

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #9   17. nov 2013 Du kan slet ikke få anført droslingen til A2 på reg attesten hvis cyklen har mere end de 96, så det er så simpelt.

• #10   17. nov 2013 okay, hvis det ikke kan anføres så der ingen pointe i at drosle. Så kun man ligeså godt gå hele vejen..

• #11   17. nov 2013 Søren L, jeg ville nødigt kører på en cykel med standard 200 heste der er droslet til 48 den kan da slet ikke være sjov at kører på.

Men ja jvf de gamle regler var der vidst ikke begrænsning på hvor mange heste maskinen havde før, så længe den bare blev droslet til 34

• #12   22. nov 2013 Står selv med selvsamme problem. Er i gang med at købe en Suzuki GSXR 600 - jeg må godt køre på den nu, med 34 hK, men når jeg tager det mellemstore kørekort når jeg bliver 20, må jeg pludselig ikke kører på den mere. Det er fandme da noget underligt noget, der endog kan komme til at koste folk penge, hvis de køber en MC i den naturlige tro om, at hvis de må kører på den nu, må de selvfølgelig også kører på den, når de træder et skridt op ad stigen, og tager et ENDNU større MC-kort... EU, tsh -.-

Kommentér på:
Mild omgåelse af regler omkring A2 kørekort

Annonce