DT 125 R VS TDR 125? {{forumTopicSubject}}
Jeg var af den overbevisning af disse to maskine var meget lig hinanden, og at de ihvertfald delte motor. Men nu faldt jeg lige over hvad folk har skrevet de hver især yder af effekt, og her yder TDR'en tilsyneladende næsten det dobbelte i moment.
Er der nogen der ved noget om det?
Har en DT 125 R, men efter nogle tyve har mishandlet motoren uden olie, så regner jeg med at den skal have den helt store tur med ny krumtap evt, og ihvertfald lejer, pakninger og 170 cc tun fra athena, når den lige har fragtet mig igennem vinteren altså..
DT: 29 hk / 21,3 kW ved 7000 o/min. Maks. drejningsmoment: 13,6 Nm ved 6500
TDR: 32 HK ved 9500 o/m ; 19,7 Nm ved 9500 o/m
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Den lille forskel er forskel i karburator, reedventil og powervalven, dvs hvornår den åbner for fuld effekt.
Der står lidt her om det:
http://www.ciao.co.uk/Yamaha_TDR125__Review_5405995
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
Måske der er nogen der kan hjælpe mig med hvorfor den kører ad H til..
Std dyse er 210. Der sad 220 i da jeg købte den, men givet at den havde "tun" udstødning og performance luftfilterindlæg, var 220 dyse for lidt, og den kunne således ikke tage fuld gas, og ved halv gas hvor den kørte bedst, kunne den kun nå op på 7000 RPM.. Da jeg fjernede snorklen fra luftfilterboxen kunne den ta' 10-11000 RPM, men stadig kun ved under halv gas.
Jeg satte en 240 dyse i, og pludselig kørte den som den skulle ved fuld gas også Nåede at køre en enkelt tur på ca 80 km, hvor den trak rigtig godt fra 8-10000 RPM..
Så blev den stjålet, og kørt tør for olie, og stemplet varmesatte sig (sandsynligvis flere gange), og jeg tror også lejerne tog skade..
Nu kører den kun godt ved halv gas igen, somom dysen pludselig er blevet for lille igen. Det hjalp lidt at sætte tragt i luftfilterboxen igen, men slet ikke nok.
Er dette blot fordi det er vinter, og den skal have en større dyse i, eller kan det være fordi den har haft sat sig?
Tror i øvrigt også den åbner lidt for tidligt for YPVS ventilen, ved ca 5500 RPM - det gør at den får et dårligt trækkende område fra 5500-7000 RPM..
Kan jeg gøre så den først åbner ved 7000?
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.086
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.086
Hvis det var min og jeg vidste den havde varmesat sig op til flere gange + kører skidt, så kørte den ikke en meter mere, inden cylinderen havde været af den. Æder den enten stempelringen, eller del af den eller knuser stemplet så er du næsten garanteret et total motor havari
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 121
Heller bruge tiden på den og så den spinder som en sort kat i måneskin, end den væser og er sur og ikke kan stå op.
Det er jo sjovere motoren er 110% iorden og man ikke er bange for at vride øret på den.
Det er en motor der skal have mange omdrejninger inden den komme fra land, det skal den vel kunne klare ik
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 121
Men koster ikke så meget på Wemoto.com og så er det org dele
Ja intet er billigt
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
Den fylder lidt
Cylinder
http://www.2strokeparts.de/shop/product_info.php?pName=170ccm-athena-tuningzylinder-yamaha-tzrtdr-dt-125&cName=dt-125-r-zylinderzubeh%F6r
3400 kroner
Krumtap
http://www.2strokeparts.de/shop/product_info.php?pName=kurbelwelle-topracing-verst-yamaha-tzrdttdr-125&cName=dt-125-r-motorteile
1200 kroner
Alternalivt kun plejlstand
http://www.wemoto.com/bikes/yamaha/dt_125_r/91-94/picture/con_rod_kit/
400 kroner
Komplet kobling
http://www.wemoto.com/bikes/yamaha/dt_125_r/91-94/picture/clutch_kit_-_ebc_drc_series/
550 kroner
Pakdåser
http://www.2strokeparts.de/shop/product_info.php?pName=motorsimmeringsatz-yamaha-dttzrtdr-125&cName=dt-125-r-motorteile
300 kroner
Pakdåse ved kickstarter
http://www.wemoto.com/bikes/yamaha/dt_125_r/91-94/picture/kickstart_oil_seal/
40 kroner
Kuglelejer
http://www.2strokeparts.de/shop/product_info.php?pName=kurbelwellenlager-verst-yamaha-dt-tzr-tdr-125&cName=dt-125-r-motorteile
2 x 200
Pakningssæt
http://www.wemoto.com/bikes/yamaha/dt_125_r/91-94/picture/gasket_set_-_full_-_ne/
200 kroner
Lidt dyrt - søg efter alternativ
Udstødning
http://www.2strokeparts.de/shop/product_info.php?pName=rennauspuff-athena-f-ymaha-dt-125-r-ab-bj90&cName=dt-125-r-auspuffanlagen
1650 kroner
Membranblade carbon
http://www.2strokeparts.de/shop/product_info.php?pName=tuningmembrane-yamaha-tzrtdr-dt-125&cName=dt-125-r-vergaserzubeh%F6r
120 kroner
Dyser
Luftfilter
http://www.wemoto.com/bikes/yamaha/dt_125_r/91-94/picture/air_filter_hiflo/
90 kroner
Alternativ øsnket
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 121
Det koster penge at have kørende
Nu var det stempel du snakkede om og måske cylinder.
det kan aldrig blive over 4000 danske
Så det bedere at sælge den til mig for slik
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
http://www.ebay.co.uk/itm/SERVICE-BARREL-NEW-REBORE-PISTON-KIT-FULL-GASKET-SET-YAMAHA-DT-125-R-DTR-/271007694130?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item3f19513d32
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 121
Syntes der er nogle til salg på ebay og de forskellige sider på nettet.
Men ja vil nok holde mig til de vandkølet .
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 121
Men der er jo muligheder.
Ebay de er en mulighed ved ikke hvad de har.
Ellers brugte jeg wemoto.com da jeg hoved renoveret den blå dtér.
Kunne ikke finde andre steder dengang der var billiger i org dele.
Og skulle have +5 stempel de kunne de også klare efter en honing
DT 125 R VS TDR 125?