991 visninger
|
Oprettet:
gn250 forsvarligt? {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt tænke mig at vide, om min gn250 kan klare en tur til køge fra odense?
Tror måske den render 120 på toppen ved 8000omdr
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
dog er den ikke direkte egnet til motorvejskørsel
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
- God tur!
jul 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 20
havde det bliver en tur retur idag. hvis det ikke kommer til at regne
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 382 Svar: 5.531
har tøffet på motorvej på det der var værre
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 384
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 171
Jeg ville sige: Hold den gerne omkring de 100- de steder du ikke skal overhale en lastbil eller trailer...
Men min Honda CBF 125, kørte uden problemer fra Odense til Kolding med de 115km/t den kan, også lige i det røde felt...
Så længe man giver den muligheden for lige at piske olien rundt, til at køle motoren før man bare stiller og slukker den
jul 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 20
hvordan skal det forståes?
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 171
Patrick, det er lidt samme princip som en bil med Turbo:
Hvis man presser maskinen, lige indtil man parkere, så kan du være sikker på noget dør i den, men hvis man presser den, og så de sidste par km køre pænt, eller når man parkere, lader den stå i tomgang for et par min, så hele maskinen lige bliver smurt godt igennem, og fordi olien er det eneste som køler den, når den holder stille.
Men på sådan nogen som din og min, hvor der ikke er nogen køler, så bør du tage de sidste km stille og roligt, så den kan få lov at luftkøle
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.698
Motoren i en GN250 er bundsolid, end ældre konstruktion
Gearing som Jens foreskriver, er jo det vi gamle drenge gjorde på vores Maxi'er, Yamaha 4-gears og Suzuki'er i gaaaamle dage
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 241
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.014
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.014
Men hvis diskussionen går på om mekanikken på længere sigt har bedre af at køre med 1000 rpm mindre, så har den selvfølgelig det.... En enkelt tur på 200km med fart på piller altså ikke 50000km af motorens levetid
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.863
som det er skrevet af knud, så vil det naturligvis slide mere på en motor at gå med 100% end hvis den gik med 70%. men hvis det er en bund solid motor der ved konstant varm kørsel snildt ville kunne køre 400.000 km uden problemer, så gør en tur på 500 km med stramt gaskabel nok kun at den så ville kunne køre 399.950, og DET ville ikke bekymre mig det fjerneste
giv gas og nyd turen.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Det er jeg da helt enig i, og hvert år kan du også se veteranmskiner 2 x 400 km mellem Kbh og Skagen. Men der bliver sgu passet noget på undervejs. Jeg har selv her i sommer trillet en 50 årig sag fra Haderslev til Vemmelev. Fra Haderslev til middelfart gik det med 80-85 kmt ad landevejen. Pause - fra Middelfart til Nyborg på samme måde. Fra Nyborg gik den på motorvejen, så jeg havde planlagt at forlade ved Slagelse. Ved Vemmelev gik dyret dødt! Jeg blev hentet af min nabo med trailer. Næste dag startede knallerten uden videre.
Man skal lige overveje, hvad man har i hænderne - jeg havde sikkert kørt for stærkt på motorvejen - alt lugtede varmt. Det var en 56 år gammel 350 CC, der kunne køre måske 105! Så længe den triller 80-85 og slapper lidt af ind imellem, så er der ingen problemer - for meget - tja, så bliver slapperpauserne noget længere.
De var helt det samme da jeg havde 120 ere - de var bare lidt hurtigere
gn250 forsvarligt?