{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gn250 forsvarligt?
  • #1   2. nov 2013 Uden problem , bare fyld tanken og tjek olien inden afgang

    dog er den ikke direkte egnet til motorvejskørsel


  • #2   2. nov 2013 Prøv det!! Der er jo ingen der siger du skal ligge og lege i venstre vognbane... Personligt tror jeg ikke det bliver noget problem. Hvis alt ellers spiller og kører på den smiley

    - God tur!


  • #3   2. nov 2013 Kan den godt klare at ligge i starten af det røde felt i omdr, hele turen?
    havde det bliver en tur retur idag. hvis det ikke kommer til at regne smiley


  • #6   2. nov 2013 du kan køre til italien på den, så odense-køge burde ikke være et problem.
    har tøffet på motorvej på det der var værre smiley


  • #7   2. nov 2013 Ingen problemer i det. Du bør dog ikke holde den over 6000 omdr./min i længere tid, for ikke at overbelaste motoren. Det er jo ikke en racer.

  • #8   2. nov 2013 Der bliver spurgt til hvad sådan en motor vil sige til at ligge i starten af det røde felt under HELE turen derover... Ikke hvorvidt den i det hele taget kan køre de km.. smiley
    Jeg ville sige: Hold den gerne omkring de 100- de steder du ikke skal overhale en lastbil eller trailer... smiley

    Men min Honda CBF 125, kørte uden problemer fra Odense til Kolding med de 115km/t den kan, også lige i det røde felt... smiley
    Så længe man giver den muligheden for lige at piske olien rundt, til at køle motoren før man bare stiller og slukker den smiley


  • #9   2. nov 2013 Så længe man giver den muligheden for lige at piske olien rundt, til at køle motoren før man bare stiller og slukker den.
    hvordan skal det forståes?


  • #11   2. nov 2013 Enig med Jens smiley

    Patrick, det er lidt samme princip som en bil med Turbo:
    Hvis man presser maskinen, lige indtil man parkere, så kan du være sikker på noget dør i den, men hvis man presser den, og så de sidste par km køre pænt, eller når man parkere, lader den stå i tomgang for et par min, så hele maskinen lige bliver smurt godt igennem, og fordi olien er det eneste som køler den, når den holder stille.

    Men på sådan nogen som din og min, hvor der ikke er nogen køler, så bør du tage de sidste km stille og roligt, så den kan få lov at luftkøle smiley


  • #12   2. nov 2013 Også enig med Jens.
    Motoren i en GN250 er bundsolid, end ældre konstruktion smiley

    Gearing som Jens foreskriver, er jo det vi gamle drenge gjorde på vores Maxi'er, Yamaha 4-gears og Suzuki'er i gaaaamle dage smiley


  • #13   2. nov 2013 Selvfølgelig kan den det, men lad der ikke rende maks mere en få minutter ad gangen, kør ellers ved 90 % 100.stykker og lidt mere.

  • #14   2. nov 2013 Burde en cykel ikke sagtens kunne klare max effekt hele tiden? Selvfølgelig ikke i det røde felt, men op til? Jeg har da ved flere lejligheder ligget med min helt oppe ved det røde felt i 45 minutter i streg? Det skal dog lige siges at det ikke nødvendigvis fortæller noget om at hastigheden har været noget at skrive hjem om smiley

  • #15   2. nov 2013 Det kan den sagtens klarer...

  • #16   3. nov 2013 Tjo, i underkanten. Ingen mekanik har godt af at yde max gennem længere tid, og jo mindre overskud - læs jo mindre maskine - jo mere forsigtig skal man være med det her.

  • #17   3. nov 2013 Vi snakker jo ikke om dagligt at køre 300km med hanen i bund, men en enkelt tur fra Køge til Odense.... Tror de fleste maskiner er udsat for noget lignende i ny og næ. Er der olie på og virker motoren som den skal, ser jeg ingen problemer.
    Men hvis diskussionen går på om mekanikken på længere sigt har bedre af at køre med 1000 rpm mindre, så har den selvfølgelig det.... En enkelt tur på 200km med fart på piller altså ikke 50000km af motorens levetid smiley


  • #18   3. nov 2013 i gamle dage stod der i instruktionerne til en bil at den havde eks. maks rpm 5800, altså det røde felt. men at man kortvarigt godt måtte køre til 6300. jeg tvivler på det er spor anderledes nu. det røde felt starter ved hvad motoren er lavet til at kunne længerevarende, men kortvarigt må kan man godt overskride med en smule.

    som det er skrevet af knud, så vil det naturligvis slide mere på en motor at gå med 100% end hvis den gik med 70%. men hvis det er en bund solid motor der ved konstant varm kørsel snildt ville kunne køre 400.000 km uden problemer, så gør en tur på 500 km med stramt gaskabel nok kun at den så ville kunne køre 399.950, og DET ville ikke bekymre mig det fjerneste smiley

    giv gas og nyd turen.


  • #19   3. nov 2013 Brian S:

    Det er jeg da helt enig i, og hvert år kan du også se veteranmskiner 2 x 400 km mellem Kbh og Skagen. Men der bliver sgu passet noget på undervejs. Jeg har selv her i sommer trillet en 50 årig sag fra Haderslev til Vemmelev. Fra Haderslev til middelfart gik det med 80-85 kmt ad landevejen. Pause - fra Middelfart til Nyborg på samme måde. Fra Nyborg gik den på motorvejen, så jeg havde planlagt at forlade ved Slagelse. Ved Vemmelev gik dyret dødt! Jeg blev hentet af min nabo med trailer. Næste dag startede knallerten uden videre.

    Man skal lige overveje, hvad man har i hænderne - jeg havde sikkert kørt for stærkt på motorvejen - alt lugtede varmt. Det var en 56 år gammel 350 CC, der kunne køre måske 105! Så længe den triller 80-85 og slapper lidt af ind imellem, så er der ingen problemer - for meget - tja, så bliver slapperpauserne noget længere.

    De var helt det samme da jeg havde 120 ere - de var bare lidt hurtigere


Kommentér på:
gn250 forsvarligt?

Annonce