1.711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

GS500 kører underligt i meget stærk regn.. GS500 kører underligt i meget stærk regn..

Hey. Sikke dog et regnvejr idag og det passede lige med jeg havde fri... typisk. Nå men det hele starter helt fint, men så 5km inde i kampen mod de ialt 40km der skal lægges, hakker den en smule, det skal forstås som ved at motorcyklen "lagger" Altså når jeg giver gas, går der måske 2 sekunder og så begynder mc'en at give gas.

Den kunne også finde på bare at gå dræstigt ned i tomgang så man lige skulle gi noget gas for den ikke gik ud. Og der opstod da også nogle "huller" hvor omdrejningerne bare faldt uden grund (gas var ens) ved kørsel.

Hvis vi nu legede at min tank ikke er helt tæt for oven og der så er kommet vand i benzinen, ville det så kunne gi disse symptomer?

Tjekkede begge tændrør og de så helt fine ud. For det føltes faktisk fuldstændigt som dengang min kawa havde fugt på tændrørene.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GS500 kører underligt i meget stærk regn..
  • #1   21. okt 2013 Det kunne godt lyde som en totaktmotor med vand i luftvejene.

Der skal nok være et sprækket tændrørskabel eller luftfilterkasseslange et sted.

• #2   21. okt 2013 Nahhh. Der er nok entenet noget utæt ve indsugningsvejene som anslået eller noget utæt tænding, så der kommer vand ind. Det der med vand i benzinen det nægter jeg at tro. Dels er benzin temmelig meget lettere end vand, så du skaluule nærmest have kørt rent på reservetank, der næsten var tom, og dels skal der temmelig meget vand i benzin for at det skiller ud.

• #4   21. okt 2013 tja har bestilt nye gummi dimser de 2 mellem karb og motor og karb og luftfilterkasse, da de er lidt mørnet, kan da være det er dem der sniger sig vand ind..

Jeg fandt faktisk en slange på min mc, som sad løs for en måned siden, men har haft tanken af for at se hvor den hørte til, og kunne simpelthen ikke knække koden, luftfilterkassen har kun 2 slanger og de sidder på, karburatorens slange sidder også på og motorens 1 slange "breather" sidder også. Tror det er noget afløbshalløj til batterikassen, men syntes også der sidder en der >.<

Den har nu kørt perferkt de 1600-1800km efterfølgende.

Men kan det så godt passe det kun opstår når det bliver regnvejr hvis det er en elektrisk fejl?

• #5   21. okt 2013 Netop derfor - elektriske fejl forstærkes meget i vådt føre.

• #6   21. okt 2013 og i fejl menes måske et revnet tændrørskabel, så vand kan komme ind til kobberet i ledningerne korrekt? smiley

• #7   21. okt 2013 Yes - og forbindelser mellem kabel-hætte-,rør samt forbindelderne mellem kabler og spoler.

• #9   21. okt 2013 Kan også være vand nede omkring tændrøret, det skal lige brændes af først.

• #10   21. okt 2013 Altså min lille dax opførte sig PRÆCIST på samme måde i dag i regnen - og det er fordi den ikke har luftfilter i kasse, så den suger vand ind igennem luftfilter smiley

• #11   21. okt 2013 luftfilter bliver skiftet der kommer nyt i som bliver olieret, nye pakningsdåser både til indsugning mellem luft og karb.... og karb og motor, og så kommer der nye tændkabler som bliver tætnet med silikone, desuden drybber hun også en smule olie (et par dråber om dagen), så ny toppakning og koblingspakning kommer der også... jammen så er der lidt at lave, mon ikke det kan hjælpe, og ja og nye pakninger til forgaflen, da hun sveder en smule ud af disse. ^^

• #12   21. okt 2013 Så er hun vist også rigtig velholdt smiley
    Altid dejligt med en cykel man ved der en masse ting på der "bare spiller"!

• #13   21. okt 2013 Min gamle FireBlade gjorde præcis det samme. Det var et iret stik under sædet som blev vådt når det regnede. Skildte det ad, rensede og samlede, og væk var problemet.

• #14   21. okt 2013 Ja jeg elsker at vedligeholde, det værste jeg ved er en cykel man ikke skal lave noget på i ny og næ, men sammentidig må det heller ikke være problemer der gør man ikke kan kører, da jeg er afhængig af den for at kunne komme til studiet.

Fik også lige skiftet blinkrelæ på den igår, så nu blinker hun med lovligt antal pr. minut hehe smiley

Lasse, ved du hvilket stik det var? Altså hvad det førte til.

• #15   22. okt 2013 Nu har jeg taget tanken af, og luftfilterkassen havde en del benzin og vand i bunden, samt filteret virker vådt. Så mon ikke der er kommet vand ind, via luftindsugningen lige under tanken, det er et ret stort hul, og jeg syntes ej heller selv det er dækket særlig godt til.

Desuden tjekkede jeg tændrørskabler, og stelforbindelserne var godt rustne, måske regnen lige har givet det sidste ir, men nu er det blevet gjort rene med bremserens og silicone, den kørte i øvrigt ad h til i dag også, selvom vejret ikke var så slemt, men måske fordi filteret ikke har tørret, eller den dårlige stel forbindelse, for jeg kunne ikke se noget slid på de to tændrørsledninger.

Nu får jeg jo nyt filter her om nogle dage, men imens prøver jeg lige at rense det nuværende filter der sidder i, og tørre dette, og så håber jeg på en mere behagelig køretur i morgen.

Lod desuden mærke til min tomgang var steget fra de sadvandlige 1,3k til 2k. Måske pga. benzinen i luftfilterkassen? :S.

• #16   22. okt 2013 Du har vel ikke et hængende chokerspjæld eller kabel??? bare en tanke

• #17   23. okt 2013 Tomgangen er fin igen efter jeg fik renset filteret og luftkassen. Og i dag hvor det også regnede en smule, kørte den ganske fint smiley

MEN

På vej hjem da jeg skulle tænde mc'en, skal man lige holde starteren 5 sek inde... pause... 5 sek til... pause.. og så er den der, lidt som om karburatorne lige skal fyldes op med benzin igen, og jeg tror denne benzin løber ned i min luftfilterkasse, når jeg slukker min mc, altså karburatorne simpelthen tømmer sig selv i luftfilterkassen... i så fald hvad kunne dette problem være? Det har den gjort ved hver startup lige efter regnvejret.

• #18   23. okt 2013 Er den varm når du observerer ovennævnte?

• #19   23. okt 2013 nej kold. 6+ timers pause siden sidste startup

• #20   23. okt 2013 Den bør IKK tømme svømmerhusene efter et par timer eller dage. Det skulle gerne tage uger eller en afmontering af karbs

• #21   23. okt 2013 ja okay, prøver lige og se om problemet gentager sig, hvilket jeg dog tror det gør, evt tager jeg lige en skruetrækker med, så jeg kan åbne dræn skruerne i karbsne, og se om der er benzin i den. smiley

• #22   23. okt 2013 Ja,prøv lige at lade den stå nogle timer, og kig så om der er noget i svømmerhusene.

Det SKAL der være, ellers er der noget rivegalt

• #23   24. okt 2013 ARGHHHH har lyst til at købe mig sådan en bil skrottte masser og proppe den ind i den lige nu.... kunne ikke komme afsted i morges, og ser at det muligvis kunne være pga, tanken lægger oven på en benzin slange, så det ordner jeg, og så starter den faktisk helt normalt!!!! jeg tager lige en prøvetur hvor jeg så vælter grundet nogle blade og sjask... nå intet slemt, den mc har væltet over 10 gange i dens liv, og det var i et sving med under 10km/t... havde ingen handsker på og har ikke en skramme selvom jeg stødte af med hånden (ej heller på min hånd), og cyklen skete der ej heller noget med udover en pærer røg i blinklyset....

Jesus christ... NÅH men når jeg dræner carbsne syntes jeg at den højre karburators benzin ser meget mørkt ud i starten, og det sjove var, at da jeg prøvede at starte den første gang i morges, blev venstre udstødningsrør lidt varm hvor højre var helt kold. Så nu prøver jeg lige at skilde mine carbs ad og rense dem, dette gjorde jeg dog for en 9 mdr siden but who knows...

• #24   24. okt 2013 Så er de skildt ad, og bingo en masse rust faktisk i begge carbs fra den kraftige regn, må ha nogle pakninger i carben som ikke holder helt tæt når det regner men den drypper jo ikke benzin fra dem? hvordan kan det være? nu får jeg dem renset og samlet

• #25   24. okt 2013 Ja de er sgu glatte de blade. Har totalt noia over bare den mindste smugle.

• #26   24. okt 2013 Det er helt vildt... låste faktisk også bremsen i går, men der rede jeg den, det gjorde jeg så ikke i dag, men heldig der ikke skete mere end en ridse til på motoren til samlingen... smiley Husker det bare ikke sådan sidste år eller forrige år da jeg kørte, og har kun væltet en gang på mine 40.000km, men der skal INTET til for at låse den forbremse op på de kolde våde blade veje smiley intet!

• #27   24. okt 2013 De der karbs har det vist ikke alt for godt. Pas på dine bremser, når det er fedtet. Bagbremsen skal kun lægge vægt på forhjulet, og det skal så bremse

• #28   24. okt 2013 Øv det hjalp ikke noget som helst at rense karbsne... er sq ved at løbe tør for ideer :S Tror ej heller det er nogle af mine tøndrørs kabler, da de ser fine ud + den jo kører fint stort set hele tiden når altså bare man kører... Har virkelig ingen anelse... Det er som om når jeg tænder den, og den endelig kommer igang med fuld choker, ryger den op i de 4-5k omdrejninger som den skal når chokeren er fuld, men så når jeg tager den lidt ned så den lægger i de 2k omdrejninger. så lægger den jo fint der, men dør så lige pludselig. og nogle gange når man prøver at give den lidt gas, dør den bare også, virkelig belastende >.<

Den kørte jo fint inden det dumme regnvejr, ja for 1½ uge siden var jeg i jylland med den en tur på godt 1000km uden problemer, og brugt hver dag uden problemer ej heller, hvad kan den regn ha gjort!! :S

• #29   24. okt 2013 Der må være noget gummi inde i karbur der ikke er i orden, nåleventiler lukker ikke i sædet...............

Kommentér på:
GS500 kører underligt i meget stærk regn..

Annonce