{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.871 visninger | Oprettet:

Rengøring af mc! {{forumTopicSubject}}

Jeg har pillet kåbe,tank osv af,så jeg bedre kan komme til at rengøre mcen for olie og andet fedtet snavs inden vinteropbevaring. Det skal helst være et produkt der kan sprøtes på,og derefter lade det sidde nogle minutter så det opløser skidt/olie,Hvorefter man kan bruge evt en højtrykrenser til at spule det opløste snavs/olie væk.
Hvad vil i anbefale er det bedste middel?

MVH THOMAS.

PS. Det må ikke skade lak og plastic.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rengøring af mc!
  • #1   17. okt 2013 Motorrens, petroleum, hvidsprit, lampeolie.. kartoffel kartoffel. Det opløser fedt, og kan højtryksrenses af.

• #2   17. okt 2013 WD40 og babyservietter

• #3   17. okt 2013 Bremserens.. Men aner ikke om det skader lakken.

• #4   17. okt 2013 DC10 eller DC20. eller Maxi 3... og bland det med 1/2 vand Brug handsker og put det i en sprøjtepistol / ala støv fugter til planter etc. Sprøjt godt til i støv form over det hele.... Lad sidde 5min og så børst igennem. Så skal du se så sker der satme noget....

Sørg for få det HELE spulet af igen, for det er noget kraftigt noget. Anbefaler dog ikke vaske i det her hver gang, da det er noget kraftigt middel. Har brugt det 1 gang på min gamle MC, for komme helt i bund. Det renser også fælgene HELT rene og kæden bliver også pæn ren

Du SKAL efter smøre med WD40, Kædeolie, osv osv alle steder hvor der var smurt før. ellers ruster den iløbet af ingen tid, da det stas her er noget der bare virker seriøst...

• #5   17. okt 2013 Muc-off syntes jeg er utroligt effektivt, og så er det beregnet til mc vask så det ikke skader noget på den.
    Tandbørste ( brug konens ) opvaskebørste blød og stiv samt en blød børste der ikke ridser plast og malede dele samt en god fælgbørste der kan komme ind alle steder, rigeligt med vand ( gerne fra en en slange og mundstykke der kan lave bløde stråler og hårde stråler ) og glem den højtryks renser, den kan skade mere end den gavner, der kommer vand ind ALLE steder, også i de stik der er " vandtætte " hvis du bruger den alligevel så skil alle stik og få dem tørret og giv dem elrens og el beskyttelse bagefter ( et heste arbejde ! men du slipper for dårlige forbindelser og ir i div stik og samlinger, dermed også arbejdet med fejlsøgning på elnet om et halvt års tid når det er iret til )

• #6   17. okt 2013 Er bremserens for hårdt til at rense overskydende olie fra nederste kåbedele?

• #7   17. okt 2013 Bremserens er noget lort synes jeg.. Det fordamper for hurtigt og til skidt er det ikke bedre end lampeolie/WD40/petroleum.. Nøjes med Bremserens til Bremser..

• #8   17. okt 2013 Muc-off, efterfulgt af Bike spray synes jer er super. PAS nu på med den højtryksrenser.
    Som en skriver, brug de gamle kasserede tandbørster

• #9   17. okt 2013 Varmt vand på højtryks spuler og så wd40 på alle olie indsmurte dele. Evt lån en damp renser til motoren og link led ved bagfjerren og kalibra. Tør hele lortet af med tør klud bag efter så den fin

• Hans M
    Hans M Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Svar: 5
    #10   17. okt 2013 Sprøjt med Basta udvendig vinylmakeup - vent 5-10 min så skyl med højtryksrenser. Næste gang du skal gøre den ren kan du nøjes med højtryksrenser, vinylmakeup' ligger som et lag mellem lak og skidt - selv udstødning efter en hel vinters kørsel - vand og en blød børste...........

• #11   17. okt 2013 petruleum, tændvæske, lampeolie er en og samme ting. Brug det billigste. Et par gamle tandbørster og en bunke klude - så er du rigtig godt i gang. Bruger du vand, så sørg for at skidtet får lov at tørre ordentling, og styryg så alle metaldele på nær bremseskiver med en olieret klud. Lakerede flader for et lag voks (læs brugsanvisningen), og lad være med at polere efter før foråret.

Til foråret, tørrer du allen metaldele med en ren tør bomuldsklud og poler den hærdede voks op med ditto bomuld. Så har du nogetm, der bare skal vaskes og tørres til næste efterår.

Kommentér på:
Rengøring af mc!

Annonce