{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.465 visninger | Oprettet:

Honda CB 350 Four {{forumTopicSubject}}

Hello fellow MC's!

Jeg har kig på en Honda CB 350 Four.
Gammel maskine da den jo er fra 70'erne. Veteran.

Jeg skulle bare lige høre om der var nogen der evt. kunne dele
deres erfaringer med netop sådan en maskine.
Er det til at finde dele til sådan noget stadigvæk?
Jeg synes umiddelbart, af hvad jeg kan finde om den, at det lader til at være en udenmærket maskine.
Er ikke bekendt med om den model skulle have nogle svagheder.

Lad mig endelig høre nogle erfaringer om Honda CB 350 Four.
Links og lignende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CB 350 Four
  • #1   8. okt 2013 En fin maskine smiley Havde selv en engang, som jeg desværre aldrig fik bygget færdig. Du kan SAGTENS finde dele til den.

    profilbillede
  • #2   8. okt 2013 Min første cykel ,var en 350 F. Super dejlig cykel ,med den klassiske HONDA kvalitet og charme. Og stumper burde ikke være noget problem . David Silver i England har masser af stumper til de gamle HONDAèr .
    Har aldrig hørt noget dårligt om modellen ,så kast du bare din kærlighed på sådan en.
    KIM


  • #3   8. okt 2013 Jeg har en 350F stående, som jeg vil restaurere på et tidspunkt. Det er en fin lille cykel - vel nok den mindste firecylindrede gadecykel der er lavet. Tjek startkoblingen da den kan være dårlig, og at reparere den er en større omgang. Tjek at motoren stadig er en 350 med 5 gear, og ikke udskiftet med en 400 med 6 gear, som mange har gjort. 400 motoren har 4 hk mere end 350, så det mærker du næppe alligevel. Gensalgsprisen vil være bedre, jo mere original den fremstår

  • #4   9. okt 2013 Benelli 250 quattro er den mindste gademaskine med en R4 motor.

    Som andre nævner, så er dele til en gammel honda sjældent et stort problem, nogle af motordelene har den til fælles med 400/4. Havde engang en 350/4 hvor jeg så satte en 400/4 motor på. Der er nu ganske stor forskel, primært fordi de 6 gear på 400 motoren gør den noget kvikkere.

    Den originale 4i4 udstødning kan du ikke finde fra ny, med mindre david silver eller lign ligger inde med et godt støvet eksemplar.


  • #5   9. okt 2013 Rigtig fedt med nogle tilbagemeldinger på emnet!
    Er glad for at der i hvert fald er tilstrækkeligt positive holdninger til cyklen.

    God ide at tjekke kobling, og om det er 350cc motoren der er monteret!
    Mht. dele vil jeg forholde mig roligt efter jeres udsagn så.

    Lige nøjagtigt 4i4 udstødningen du nævner Jesper har jeg spekuleret lidt over.
    Er det umiddelbart den eneste type udstødning de er produceret med fra fabrikken?

    Tjekker lige op på David Silver, og jeg har da også fundet nogle lignende sider.

    På forhånd tak.

    Sander.


  • #6   9. okt 2013 350F kom udelukkende med 4 potter, mens 400F udelukkende kom med 1 potte.
    Sidst kendte pris på 350F potter var ca. kr. 4.000 pr.styk. Jeg kender en, som har 4 nye liggende, og da jeg spørger ham, om de ikke er til salg, svarer han nej. Jeg presser ham lidt, og han melder så ud: Vil du give 16.000 for dem, vil jeg da overveje det. En anden måde at svare nej på smiley


  • #8   9. okt 2013 Jeg vil sige at 400'en er noget mere homogen at køre. Der er lige de ekstra kræfter der gør den rigtig sjov smiley Og lyden er eminent.
    Dele kan fås på davidsilverspares.com som nævnt tidl. og der er masser af replika dele også.
    Tjek også min gruppe for små hondaer. Den startede ud som udelukkende 400f/350f gruppe


  • #9   9. okt 2013 Uhh! Hold da op det er mange penge for originale 'potter'!
    Det er nok de færreste der vil lægge så meget for sådan 4 stks.
    Selv fra CMSNL.

    Jeg har kun kørt 2 cyllindrede maskiner indtil videre. Så jo det bliver spændende med en der har lidt flere toner at spille på.
    Har næsten svært ved at tro, man kan mærke de 3 ekstra heste 400cc'eren har, kontra 350'eren. Uden at vide noget som helst om det jo smiley
    Tjekker lige gruppen!


  • #10   9. okt 2013 Det er ikke pga de 3 ekstra hk, men fordi gearkassen på 400/4 har 6 trin som gør det er lettere at holde motoren i trækket, og dermed er noget kvikkere.

  • #11   9. okt 2013 ahhh. Se der er noget der! Okay. Javel smiley

  • #12   10. okt 2013 Der findes diverse tests af 400f på nettet hvor de gennemgår hvorfor honda lavede den som en naturlig evolution af 350'eren.

  • #14   19. okt 2013 Ok. Det er også rimeligt nok. De er jo trods alt fra 70'erne.
    Så længe motoren kan holdes i stand, så kan det nok gå smiley men tak.

    Syntes efterhånden at div. Svar kun efterlader mig med 1 valg.
    Det er at købe sådan en, hurtigst muligt!

    Takker folk for de fine svar.


  • #15   19. okt 2013 Hvis du skal bruge den til hygge,ombygning,renovering så spring på! Men er det et dagligt transportmiddel hvor det er træls at være sat til tælling i 2 mdr, fordi du leder efter en latterlig dims, så drop det...

    Jeg synes 350f er en kedelige maskiner at køre på, den mangler moment ifht, gearudvekslingen, og er ikke ret omdrejningsvillig ( og lyder ikke specielt sund, når de får nogle snoninger smiley )

    Eneste + er at de nærmest er gratis smiley

    Den er først "fed" når den som visse andre her på mcg står så velrenoveret at man føler sig hensat til 1975 smiley


  • #17   21. okt 2013 Vælger at overhøre det hele Brian, haha. smiley

    Nu er der blevet indkøbt en Cb 350 Four . Så er der ingen vej tilbage!
    Den får en kærlig hånd, og så må jeg se hvordan det kommer til at gå.

    Det bliver min første egen indkøbte MC.
    Har ellers kørt BMW R65GS, og Honda Transalp 600. (2 cyllindret) - Dan.

    Er på ingen måde i tvivl om, at det bliver noget af et kulturchok at komme over på sådan en veteran!

    Men det er min egen, min egen at rode med. Bestemt noget jeg sætter pris på.
    Så er den jo klassisk.

    Satser og håber på en positiv oplevelse.

    (Er i Norge pt. Så har ikke selv været nede og hente den. Nu kan jeg ikke komme hurtigt nok hjem)

    Er der nogen som ligger inde med dele, kan jeg være interesseret.


  • #18   13. apr 2014 Jeg har lige været ude og prøvekøre en i dag, men jeg glemte sgu at tjekke, om der var et "ekstra" gear. Jeg fik dog set, at der på blokken stod 5 gear, så jeg kan vel godt være sikker på, at det ikke er en 400 motor der ligger i? Til trådstarter: undskyld at jeg låner dit emne, men det lå lige for at diskutere emnet her smiley

Kommentér på:
Honda CB 350 Four

Annonce