3.116 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 104 Svar

Det fede ved motard? Det fede ved motard?

Nu er det ikke fordi jeg vil høvle folk ned at jeg spørger. Men hvorfor syntes folket det er fedt at køre på motard? Har kigget lidt på nogle forskellige (evt. Til ny cykel) men hvad jeg kan forstå så er det ikke fordi de kan køre stærkt og det er vel heller ikke fordi man lige tager dem på motorvejen og blæser en søndags tur?

Jeg ser tit folk skriver at de er sjovest at køre på når du triller mellem 0-100 km/t. Er det maskiner for folk der bare syntes det er sjovt at ligge og lege på dem? Eller er det også for dem der ikke gider ligge og "flyve" rundt og lave fis og ballade..

Hvis du skal forklare hvorfor de er fede/sjove at køre på uden at nævne det er fordi optrækket er godt hvordan vil du så forklare det?

Jeg ser selvfølgelig gerne svar for folk der enten har en eller har ejet en smiley

God weekend ude i stuerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det fede ved motard?
  • #1   5. okt 2013 Det er da den ultimative bølleknallert smiley

• #2   5. okt 2013 Bølle knallert? smiley

• #3   5. okt 2013 hvis du tænder på at fyre den af med 250km/t på motorvej, så skal du holde dig væk..

En rigtigt supermoto, er fed fordi den intet vejer, og har brutalt mange kræfter..

Den er ikke fyldt med plastik der ikke må ridses, den er skabt til at blive brugt, og en heftig racer-tur på de små veje, kan krydres med et smut på nogle lækre grusveje,...

Og kører man meget i byen, så er der INTET der slår en Supermoto.. lyskryds ræs, er simpelthen det sjoveste i hele verden på en SM..

Har tit holdt ved siden af 1000cc racere, med en eller anden whimp af en pilot.. når man triller det sidste hen mod et rødt lys, knalder man lige holeshot´n i, så gaflen er komprimeret.. og når lyset går, så har jeg 75Hk til 120kg...

Jeg er på 150km/t før kællingen har fået koblet til - og overpisset sig selv fordi hans 1000cc rejste sig en smule smiley

• #4   5. okt 2013 Kort sagt.....prøv det.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #5   5. okt 2013 Det skal med det samme siges at min ikke er en motard i ordets bogstaveligste forstand, men blot en lettere opstrammet offroader med gadedæk. Jeg vægter lange serviceintervaller og lavt forbrug over effekt...

Optrækket er en af de fedeste ting ved det, så det skal da med...?

For mig handler det også om at have bedre køreegenskaber end der er motorkraft til. Det giver en god udfordring når man kører fællestur, og det skærper koncentrationen at man ikke kan lulle sig af sted med halv gas, som de fleste med for meget effekt gør.

Jeg har også kørt 300km/t et par gange, men det siger mig ingenting at have en sportsmaskine som kan det. De er grimme og man sidder af pis når man kører de hastigheder som gør at kørekortet kan blive i pungen.

En motard er netop til masser af fis og ballade, og sådan en lever og ånder for at køre sving - det som MC kørsel handler om i min verden.
    Hvem gider dog nogensinde køre motorvej hvis man kan slippe???

• #7   5. okt 2013 altså en motard er jo ikke en langtursmaskine tværtimod det er øm røv hele vejen igennem på den fede måde bare det når man vrider øret på sådan en kan slet ikke beskrives det er det fedeste der findes det skal opleves

• #8   5. okt 2013 arh Morten du har vel ikke 75 hk til 120 kg når du er på ryggen af den?

jeg vil også grene have en SM !! smiley
    køre i også på dem om vinteren?

• #9   5. okt 2013 Bjarne.... negativ.. nu har jeg kørt Supermoto siden 2007.. så har nok prøvet en del på dem..

Har også stillet op til RR på dem, og selv med piloter der er vant til at sende en 1000cc afsted, der er jeg hurtigere på 150km/t..

Og snakker vi først omgangstider på baner, så skal der en seriøs RR kører til at følge en SXV550 selv på eks. PP og Oschersleben... PP f.eks. der kører vi 1:04 på trackdays med 2 chikaner... så i alt andet end motorvejs race, der er en supermoto af kaliber seriøst hurtig..

men glem nu en Yamaha XT660... det er ikke en Supermoto, det er en fed doven kælling med lang affjedring smiley

Og du skal være velkommen til at prøve at lege med..

• #10   5. okt 2013 Kim, nej ikke just, jeg slæber jo også rundt på en 70kg... smiley

• #11   5. okt 2013 Morten, så skal du da stille op til drag race hvis den er så hurtig ude af starthullerne tror du bliver lidt overrasket så, jeg er da klar , men folk er jo så forskellige hvad smag angår nogen kan lide datteren andre moren , smag kan man diskutere herfra og til verdens ende , hver type mc har sine forcer men sådan en er da sikkert sjov at lege på

• #12   5. okt 2013 Morten : de måde at beskrive det på. Jeg var færdig af grin smiley

• #13   5. okt 2013 Jimmy: Dragracere stopper jo ikke acc.. ved 150km/t vel..

Det gør en RR heller ikke, og over 150km/ op til SXV´s topfart lige over 200km/t der trækker en 1000cc surt fra...men til gengæld kompenserer en SM, ved at bremse en del senere..

Og i lyskrydsrace, der kan du bare glemme det.. når først Holeshot´n er sat, så kan vi ligge fra land så du ikke har en chance på en gademaskine...

• #14   5. okt 2013 morten du må altså lige forklare holeshot?

• #15   5. okt 2013 Nu er det jok et skide dumt spørgsmål men hvad er holeshot? Er det hvor man låser forgaflen eller?

• #16   5. okt 2013 Holeshot, er det ikke hvor du komprimerer forgaflen, så du ikke letter på baghjul ved start? Ligesom i cross smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
    #17   5. okt 2013 Jeps.

• #18   5. okt 2013 Har haft en husaberg 650 te. Og det er bare sjovere som det nævnes. Man smider den op af et træ når man skal pisse. Og optrækket er helt vildt

• #19   5. okt 2013 hvordan faen gør man lige det?

• #20   5. okt 2013 Jeg må tilstå de fucking Motarder er forholdvis hurtige. Første gang jeg kørte på min, var på Oschersleben på RR banen.

Jeg sage for sjov at jeg ville, lave en tid 10 sek dårlige, end jeg have på min SuperBike. Vores kære hr Morten Dhal, var tilstæde og sage SXVén IKKE havde power til det.... Efter 3 omgange var jeg 7.5 sek efter min SuperBike tid.

• #21   5. okt 2013 Holeshot, er en anording hvormed vi kan komprimmere forgaflen, således at cyklen har sværere ved at rejse sig... fuck man kommer hurtigt ud af hullerne så smiley

Henning: Ja, og har givet kvajebajer for den bemærkning i 2008 mange gange senere :)...

Jeg kører på nogle baner hurtigere på motaurus end jeg gør på en 1000cc... til vinter må jeg teste din på Cartagena ikke smiley

• #22   5. okt 2013 ja men er det noget man kan gøre på alle sammen eller skal affjedringen være lavet til det, hvis det nu er noget man kan gøre på alle hvordan gør man det så?

• #23   5. okt 2013 JA NEMLIG JA... Du skal HELT sikker teste min på Cartagena NOT !!!!

Du når jo ikke engag til det første sving, før du smider den *GGG*

Jeg var nede og se en træning af Spansk SuperSport / GP2. Hvor der var en del SXVér med. De hurtigeste køre under 1.40 der nede... bedste GP2 cykel den dag var 1,36

• #24   5. okt 2013 Thomas

Det er bare en lille lås der ikke koster vild meget

• #25   5. okt 2013 arh tror jeg springer over hondaen skal også have nye ventiler, det er vidst første priotet

• #26   5. okt 2013 Jamen Henning, så er det en aftale... glæder mig til at teste den dernede smiley

Støhs og jeg har faktisk snakket om at tage ned til dig til vinter, og tage livet af den GSXR600... så slipper han for at få den sendt hjem smiley

Thomas: Du kan købe Holeshot til alle forgafler.. ihvertfald til alle seriøse Supermoto maskiner...

• #28   5. okt 2013 Skal forgaflen ikke have en del vandring (motard/cross) før det har den helt store effekt? smiley

• #29   5. okt 2013 Nick... Jo jeg tvivler på der er nogen der producerer en holeshot til en SV650 smiley

• #30   5. okt 2013 Nu tænker jeg også supersport maskiner osv? Ellers ville det da være en klar fordel på en 1000'er der er umulig at holde nede ellers smiley

• #31   5. okt 2013 Nick

på RR cykler er der andre trick....

• #32   5. okt 2013 Har aldrig prøvet at køre en ægte motard men personligt synes jeg det er nogen af de fedeste knallerter på markedet.

En fed en cylinder lyd med godt moment, ganske lav vægt og affjedring til at kunne æde nogen dårlige veje. Det er sgu da for fedt og det siger mig intet at køre over 160 km/t anyway.

• #33   5. okt 2013 Racing4fun
    Fortæl fortæl! smiley
    Kunne forestille mig det er køreteknik? Længere bagsvinger kunne måske afhjælpe problemet, men nok ikke så optimalt ved svingkørsel smiley

• #36   6. okt 2013 @ Bjarne...
    Hvor i ligger din motarderfaring?
    De fleste herover har erfaring fra BÅDE RR og SM....
    Du står lidt alene med din holdning og tænkte om du måske gjorde dig klog på noget du ikke vidste noget om.

Jeg skal ikke kloge mig på det da jeg ikke har haft en alm. motorcykel i over 15 år og jeg ikke ville gide smide mine fede ben henover en RR.

Jeg har pelset en del kåberacere ved lyskryds med knopper på dækkene og mudder på tøjet.. Når vi kommer op på 100, ja så flyver de forbi ,men knap så kække.. Men, de er måske alle uden evner til at køre deres maskiner?
    Jeg er ganske sikker på at det ikke er noget der er underholdt om på Langelinie. smiley

Hvor mange (rigtige) motarder har du pelset?

• #37   6. okt 2013 @trådstarter....

Så lige din tråd "At køre med hoved under armen"....
    Måske du skulle vælge en anden maskinetype da du antagelige ikke vil køre så meget bøllekørsel... ;=)

• #38   6. okt 2013 Henrik : man behøver vel ikke køre bølle kørsel for at køre på sådan en cykel gør man? smiley Er det ikke bare en glæde i sig selv at køre på sådan en maskine? smiley

O hvad er forskellen på en "rigtig" og en "forkert" motard? smiley

• #39   6. okt 2013 Hvad med vedligeholdelse af sådan en SM, og service udgifter. Så ved jeg forstår har de ofte små service intervaller og er ikke lavet til at køre 100kkm eller er det mig der har misforstået det?

• #40   6. okt 2013 Køb en du vil ik fortryde, kommer personlig ikke til og køre road race igen efter jeg har prøvet det andet, det er to forskelige verdener og motard er klart det sjovste. Vi var en flok på en 5-6 stykker der alle kørte rr maskiner, men nu køre vi alle på off roader eller motard. Prøv det....

• #41   6. okt 2013 Kan huske engang hvor der var en karl smart, på en cbr 600 rr. Han havde alt udstyr på med ens farve tøj og mc. Kørte op bag ved ham hjem fra en tur i skoven, godt mudderet og med knop dæk. Han kunne ikke rigtig se hva der var bag ham, men han vil lege så den cbr fik noget gas. Ud af lige landevej over 160 km var han også hurtigst. Men når der kom sving og han skulle bremse ned var jeg lige bag ham igen. Kunne se han var iteret, på at den knallert var i røven på ham hele tiden. Så nu skulle jeg bare have, han slap gassen og kørte en 30-40 kmt. Også fik den gas, men jeg lå bare på siden af han på baghjul i alle 6 gear. Der efter kørte han stille og roligt. Det var sjovt

• #42   6. okt 2013 Lidt sjov tråd alla "MEN min far kan banke din far"
    jeg syntes begge maskiner er fede, har hver deres fordele og ulemper. Motard er klart hurtig, på små veje med sving, det er pisse sjovt. Men en 1000 er nu også sjov og hurtig, og klart bedre, at køre langt på. Den motard jeg havde lånt, rystede noget træls ved landevejs kørsel, det gør min yamaha eller zx10r ikke.
    Men har da tænkt på, at bytte min veteran mc, med en motard

• #43   6. okt 2013 Der er satme ikke mange bikere der går op i topfart, og det at ligge og fyre den af på motorvejen er for folk der ikke kan finde ud af at svinge..

Og hvis man ikke kan argumentere for acceleration og svingkørsel, så er der noget galt smiley

• #44   6. okt 2013 Hvordan med serviceintervaller? Har overvejet det men skal det hele skilles af hver måned?

• #45   6. okt 2013 Havde jeg plader og gadedæk på min ktm 250 2 takt crosser, så ville jeg springe på den ved samtlige småture fremfor min gade cykel. 95kg, 56 hk og så den måde man sidder på, det er bare sjovt! smiley

Jeg ville nok blive træt af at lave service, men det er en helt anden snak smiley

• #46   6. okt 2013 Kort svar herfor er en sm feder end en superbike http://m.youtube.com/watch?v=bVptpZYHU9s

Alle de marker dk har... Ud og fræs!

• #47   6. okt 2013 Han er jo gal i hovedet smiley

• #48   6. okt 2013 Bjarne: Du læser og forstår da som vinden blæser...

Cartagena er en rigtigt racerbane.. du ved sådan en med sving..

Og som jeg skrev, en dragbike, den stopper jo ikke med at acc. ved 150km/t.. der gør en SM til gengæld.. Og jeg har aldrig påstået at jeg kan følge Emborgs Hayabusa med launchcontrol og lang svinger vel..

Ej heller en fuldkittet SBK maskine, med 200Hk på hjulet og Launch/Wheelie Control..

Men øb og bøv, der syntes de er så seje på deres GSXR1000 og R1, de får sig en fed grim forskrækkelse når det bliver grønt.. Men halvdelen af det er jo at de aldrig ar lært at styre deres MC smiley

Nu er det ikke noget jeg tror, at en SXV smutter fra en 1000cc gademaskine.. eller en trackday maskine for den sags skyld.. det er erfaring.. for jeg har stillet op til utallige sprintløb på en SXV.. Og kørt over 6000km banerace på en SXV..

Jeg er nok en af dem i DK, der har beskæftiget mig mest med gademotarder, og der findes ikke ret mange modeller jeg ikke har kørt.. Så jeg vil mene, at jeg ar mit viden grundlag på plads til at udtale mig om hvad sådan en kan eller ikke kan.

• #49   6. okt 2013 Hvad er det fede ved fisse? Den er ikke køn, lugter ikke af roser, men den kører godt smiley

profilbillede
  • #50   6. okt 2013 Hvad er der med de service intervaller på disse maskiner? Skal de tjekkes oftere end feks. Kåbe cykler?

• #51   6. okt 2013 Dennis: Ja, mange af dem er rene racermaskiner.. eks. crossmaskiner..

Dvs service regnes i timer, ikke 5000km.. og finder du en, som eks. XT660 der har 5000km service interval, så har det intet med moard at gøre.. Den vejer som et ond år, og har ikke en skid kræfter..

Det siger lidt sig selv, at hvis man bygger en maskine der ikke må veje noget særligt, men til gengæld har sindsygt mange kræfter, ja så er det en motor der kræver lidt mere end alm. vedligehold..

Når det så er sagt, så er de gamle KTM 450-540 faktisk rimeligt pålidelige maskiner.. LC4 modellerne er for bovlamme, hvis ikke man vælger en 660.

Husaberg.. de er fandens sjove, emn kræver vedligehold.. det er ikke svært at gøre, men man skal vide lidt om motorere..

Aprilia SXV550.. det mest sindsyge du kan finde, ond som få.. Men kræver meget vedligehold at holde kørende, til gengæld er den det hele værd smiley

• #52   6. okt 2013 ^ kommer an på hvilken cykel det er.

En Suzuki DRZ eller en Yamaha XT660 er vist mellem 5-10000, ved ikke det præcise tal, men en Husaberg 650 sikkert kan køre 5 timer og så skal der laves på den.

- har selv kigget på en Suzuki DRZ eller noget i den stil så fedt emne her smiley

• #53   6. okt 2013 Morten : det bliver nok ikke aktuelt for mig at købe MC igen før næste sæson. Men har kigget lidt på honda og KTM. Men da jeg er helt grøn her så aner jeg ikke hvor de forskellig faldgruber er i denne kategori smiley

Hvis nogle har andre ideer til en god begynder motard så kan i bare slynge dem ud så vil uegnede glæde kigge på dem også smiley

• #54   6. okt 2013 Suzuki DRZ

• #55   6. okt 2013 Hvis du er helt grøn og gerne vil lugte lidt til noget Motard, så kig efter en DRZ. Du kommer nok ikke til at vinde nogen ræs mod supersportbikes, men det er stadig en morsom maskine. Desuden skal den ikke serviceres hele tiden som de hårdtpumpede motarder.

Men tag dig i agt, folk vil have en bondegård for dem.

• #56   6. okt 2013 Hvad med din nikoleg? Kan man ikke lave den om til en sm?

• #57   6. okt 2013 Altså, først skal det lige siges at min har slet ikke nok kræfter til at være en ægte motard som dem Morten taler om. KLXen er ikke en racebike, men bygget som en pålidelig cykel der skal kunne holde i lang tid.

Men man kan sagtens smide motard fælge på den. Den bliver også bygget i en næsten identisk version med motard hjul og anden affjedring (klx250sf / klx250 d-tracker) som minder lidt om en Yamaha WR250X, men tror ikke den fås på det danske marked. WR250X er dog lidt kraftigere fra standard.

Men altså. Jeg gav mindre for den fra ny af end hvad folk vil have for en brugt DRZ400. Med et par motardfælge og et 331cc big(ca 5000 fra USA) så kunne man få noget der minder rigtig meget om en lidt mere moderne DRZ400, med 6 gear og elektronisk indsprøjtning. Der er mange der har lavet sådanne mods rundt omkring især i USA, Spanien og Asien, men ingen i Danmark så vidt jeg ved.

Her er et link til en KLX250 der har fået hele omgangen, men i Danmark kan det slet ikke svare sig økonomisk. Man ender på noget der ligner 30 heste og lige så meget moment og det kommer stadig ikke i nærheden af hvad en ægte motard levere. http://www.bikeland.org/story.php?storyID=52676#wheeling
    (obs: Den amerikanske version er med karburator og har lidt færre heste standard end EU versionen med indsprøjtning).

Jeg kan ikke tåle at WR250 er hurtigere, så jeg regner med der kommer big bore på min i næste weekend (dog kun 292cc) og måske kommer der også motard fælge på et tidspunkt, men p.t. er jeg godt tilfreds med mine knop dæk smiley

• #59   6. okt 2013 det skulle undre mig at en svx550(12,6sec,1/4ml) kan nappe en srad(10,5sec,1/4ml)
    bare antal gearskift burde give et billede.
    hvad er 0-100 tiden på en supermoto? 4,xx?

• #60   6. okt 2013 Martin B...
    Hvis du ikke ved det, hvorfor så skrive det? smiley
    Det er ikke for at virke sur, men ingen har glæde af forkerte gæt i sådan en tråd, tænk på at du selv syntes den er god... Det stopper hvis der kommer uvalid info smiley

DRZ-SM kører 6000 mellem olieskift og 24000 mellem ventiljust.
    Der er intet der skal laves på en Husaberg efter 5 timer, max olieskift.
    Jeg kender desværre ikke deres intervaller, men det gør morten helt sikkert.

Mht. at KTM LC4 er bovlamme er jeg uenig i, men det ligger ikke i toppen på banen ;).
    De ligger lidt mellem XT660 og Husa 650, men med en fladspjelds etc. kommer de godt afsted, dog uden at nå en Husa.. omvendt er service 2500-5000km.

• #61   6. okt 2013 Findes der nogle motard-style maskiner der er har bare lidt mere allround? Altså maskiner der har mange af fede motard-egenskaber, men også kan bruges til light touring. Har kigget lidt på Dorsoduro men den ser lidt tung ud, hvad med en Duke 690?
    Det danske afgiftssystem indbyder jo ikke ligefrem til at have flere maskiner smiley

• #62   6. okt 2013 DRZ 400 er nærmest umulig og finde til salg her i landet. Har vidst kun set 2 ca smiley

• #63   6. okt 2013 Nick F

Beklager jeg først svare nu.....

Forskelden er på vores langbenet venner og RR cykler ligger både i opbygningen af cyklerne og i affjedringen.

For at modvirke forhjulsløft på en RR starter man tit med at stramme bagdæmperen op, hæve bagenden, for længet bagsvinger og sænkning af forgafflen.
    Eks er min SuperBike forlænget 40mm, hævet 18mm bag, forgafflen / efterløbet er +10mm samt hele gafflen er flytte 5mm længere frem.
    Men hvordan man sidder og klar nok også en vigtig faktor. Ved start til Drag har jeg altid fuld tank + 16" forhjul og 17" bag. Det giver en vægtfordeling på ca 60/40 på forenden. Ikke optimal til RR

Per og Dan Emborg er et par af mine gode venner. Og jeg har flere gange prøvet deres dragbikes. Til tros for at de har ægte Dragbiks, så kan min SuperBike stort følge dem. Dan mente godt nok, efter en tur på min cyklen. Den var livsfarlig til Drag, men han kørte kun 0.2 sek under sin bedste tid den dag.

Bjarne P
    Måske skulle du lige tjekke, 60 fod´s tider for en SXV med Holeshot.... Tvivler sku stærk på din gamle havelåge, af en SRAD kan følge med.

• #64   6. okt 2013 Jeg kan sige med det samme at jeg ikke gider give en halv arm for en DRZ hvis de er så skide dyre. Så hellere finde en brugt der er til at betale for penge. smiley

• #66   6. okt 2013 Cakes. Og jer andre der hiver QM tidet i debatten. Der er utrolig stor forskel på at lette fra land fra lyskryds og køre med fuld hane i 400 meter. Læg dertil faktoren at mange ikke kan finde ud af at accelerere på en racer med et langt 1. gear.

Det et pinligt så mange der taber til biler på striben

• #67   6. okt 2013 Kæft der meget pik målerri her. Blir mest skramt når jeg ser alderen på dem der måler mest:)

• #69   6. okt 2013 Min har præsteret 2 børn indtil nu en pige en dreng og så er jeg glad .og er utrolig glad for jeg køre r maskine ,men hade jeg råd hade jeg også en sm og en harley. Alt blir jo ensformigt og kedeligt og se og køre på

• #70   6. okt 2013 DRZ400 har en brugt værdi til ca. 25000 med afgift.. Har set to til salg til 23.000 og 25.000 i år,.. den herinde til 45.000 lever i en drømme verden, de er ikke så dyre igen, men fordi mange ikke er til salg, er der mange der ikke kender brugt værdien på dem, men den er altså ikke så høj som mange af dem der prøver at sælge den til tror!

• #71   6. okt 2013 Der er faktisk 2 herinde til salg. 45k og 46k.

Men ja...enig i at det er en drømme pris. Har dog aldrig set nogen så lavt som du nævner, synes da ellers nok jeg har kigget. Det er straks en mere fornuftig pris.

• #72   6. okt 2013 Solgte min for 27,5k med Retard og offroad hjul. Dog med 43k på tælleren

• #73   6. okt 2013 Racing4fun
    Der er godt nok meget teori bag det, meget man kan sidde og Nørre igennem smiley

• #74   6. okt 2013 Nick

Så skal du se de formler jeg bruger for at beregne luftflow.....

• #75   6. okt 2013 Er det flow gennem motoren? Kom endelig med det.
    Arbejder selv med motorer i hverdagen, det er bare 5000hk og opefter smiley

• #76   6. okt 2013 Mon ikke vi skal holde det ude af denne tråd.
    men tag et kig her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/11815-flow_baenk

• #77   6. okt 2013 Hvordan vurdere man om sådan en maskine har gået langt? Er det på kørt kilometer eller på timetal man skal kigge?

• #78   6. okt 2013 da det bliver målt i km via trip tæller, og langt fra alle har en time tæller.... km.

• #79   7. okt 2013 Ahh okay smiley

• #80   7. okt 2013 Elias G
    Der er sku mange ting du ikke ved noget om... SXVéren og flere andre har indbygget timetæller i ECUén

• #81   7. okt 2013 En sige en ting. Og en anden siger noget andet smiley hvem har ret? smiley

• #82   7. okt 2013 Det har konen altid smiley
    Jeg ville gå efter timetælleren på en ond motard, på en gade mc vil jeg gå efter hvordan den er vedligeholdt

• #83   7. okt 2013 No offence Dennis men det lyder ikke som om du har suuuper meget styr på det. (Det har jeg heller ikke selv smiley ). Hvis jeg var dig ville jeg droppe idéen om en af de super hårdt pumpede racer motarder og måske kigge sig efter noget der er mere gadecykel og hverdags venligt som en DRZ400SM eller en XT660X. De har trip tællere og er nemme at vedligeholde og så får du samtidig lov til at lugte lidt til motard uden at brænde nallerne.

• #84   7. okt 2013 En XT660 er ingen super motard overhovedet.. Men det er en rigtig fed allrounder..

og hvis man vil have en MC som transportmiddel, men som kan tåle baghjulskørsel, hop, grusveje og en lang tur på 4-500km uden andet end tanke pauser så er den faktisk perfekt..

• #85   7. okt 2013 ja jeg aner f.eks. intet om nano since eller biodynamisk kost men gør du?, men motorcykeler og trip tæller ved jeg sq godt noget om Racing4fun.es, hvis du læser igen skriver jeg der er mange der ikke har, en DRZ400 har f.eks. IKKE en timetæller. Hvert fald ikke den jeg så på, og den var standard smiley

• #86   7. okt 2013 Elias G

Du ser ikke timetæller, fordi den er en del af motorstyringen. Og derfor skal der en tester eller PC kobles til ECUén for at læse timetallet

• #87   7. okt 2013 Nikolaj : nej selvfølgelig har jeg ikke styr på det smiley ellers havde jeg ikke spurgt herinde smiley jeg mener bare, hvis jeg vil have en motard så er det en motard jeg vil have smiley og ikke et halvhjertet forsøg på en motard. Hvis du vil have en Ferrari så vil du vel også købe den rigtige varer i stedet for at købe en corolla med et bodykit på som bare ligner en Ferrari smiley det er ikke ment negativt det jeg skriver overhoved ikke men jeg kender bare mig selv så godt at hvis jeg vil have noget så skal jeg købe DET og ikke noget der bare "minder" om det for så ved jeg at jeg fortryder mit køb inden der er gået 14 dage. Jeg siger heller ikke jeg behøver en eller anden vild hårdpumpet motard. Mindre kan også gøre det. Men det skal være en "ægte" en af slagsen smiley

Håber det sludder giver mening smiley

• #88   7. okt 2013 det der menes med hårdpumpet SM er jo netop at de er Hård pumpet fra fødslen,

køb dig en Husaberg te650 på plader det er en god stabil maskine men du undgår ikke service tit;)

• #89   7. okt 2013 Hvad menes der med stabil når den tit skal til service? smiley

• #90   7. okt 2013 Racing4fun, har du nogen erfaringer med ktm smc 690? smiley

• #91   7. okt 2013 Stabil mener jeg gennem tæsket i mange år gode dele stabilitet og service er to forskellige ting så lorte dele bruges ikke da det koster kunder

Du kan køre en alfa romeo den er ustabil kontra en vw selvom begge får lavet service

• #92   7. okt 2013 Elias: Nu er en DRZ heller ikke synonym med en rigtigt Supermoto.. Men såvel KTM, husaberg, hunsqvarna og Aprilia, ar timetæller.. hvis ikke i instrumenterne, så ihvertfald i ECU så det kan udlæses..

Og en hårdtpumpet maskinen, serviceres for hver 2-3 timer...

Den eneste forskel på service og reperation, er hvor tit det første udføres.. smiley

• #93   10. okt 2013 Hvis man gerne vil prøve / igang. Hvad/hvor kan man det. Bor i århus

• #94   10. okt 2013 Jeg tænker det samme rene. Jeg bor bare i Randers smiley

• #95   10. okt 2013 jeg har en KTM 660 SMC der har kørt mere end 7000 km i år uden nogen form for service... altså andet end dæk smiley
    Og som andre har sagt så er det en bøllemaskine der får det værste op i folket, helt sikkert sjov i byen men endnu sjovere på de helt små landeveje.

• #96   10. okt 2013 Har du kørt 7000km uden at skifte olie på en LC4?

• #97   11. okt 2013 ifølge den service manual jeg har er den rated til 10.000 km mellem olieskift, så ja det har jeg.
    Skal skifte kædekit på den i weekenden, så der får den også et olieskift.

• #98   11. okt 2013 Hvorfor det er sjovt.

Jo du kan køre over alt...

Du kan tage den roligt og du kan køre som et total svin....

• #100   11. okt 2013 Nu får jeg også lige lyst til at stille nogle spørgsmål! smiley
    Er der nogle af jer der har prøvet mere end én motard, og hvad var erfaringerne der?(hvilken var mest underholdende)
    OG - Er der nogle sjove steder at køre sådan nogle? Jeg har jo naturligvis holdt mig på asfalteret vej på min gixxer! Men tænker det kunne være sjovt nok at køre i noget mere offroad agtigt! smiley

• Mads N
    Mads N Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 3
    #101   11. okt 2013 Der er kun en ting der er federe en supermotard....Hypermotard :0)
    Det fede er når man giver sports cykler baghjul på banen. Der er bare en højer grad af kontrol på en motard i forhold til nedbremsning og sving. Det er klart man kommer til at mangle lidt power når det går ligeud, pga. kørestilling, men det bliver der så rigeligt kompenseret for når det ikke gør. Der er kun en ting at gøre, prøv det og jeg vil anbefale på bane. Jeg har også kørt bane på racer cykel men smilet når man er færdig med et pas er bare lidt bredere på motard. Og nej det er ikke mig selv på billedet smiley

profilbillede
  • #102   11. okt 2013 Ja, tjek lige det med olie op.
    Jeg har efterhånden haft et par af de der LC4 og de har alle haft olieskift mellem 2500 og 5000km.
    Jeg vil ikke påstå at jeg altid har ret, men sjældent har jeg været mere sikker på det her smiley

De LC4 jeg har haft har jeg skiftet olie hver 2500 og filtre hver anden gang fordi jeg kører dem hårdt.. jeg antager at din 660er også får lige gas i ny og næ smiley

• #103   11. okt 2013 Årh hvem der dog bare havde en sådan en smiley
    Kan lige tilføje at mv agusta supermotard kommer den 25... Rivale 800 den er sku sygt fed !!! Men det er prisen også.

• #104   12. okt 2013 Nu har jeg ikke læst hele tården igennem, så andre kan have nævnt det, men da SM'er har rødder i crosser/enduro maskiner, så er de som ofest med 1 cylinder. Nogle gange 2, men med lang slaglængde. Dette giver ikke nødvendigvis særlig høj max ydeevne, men giver en masse hestekræfter ved lave omdrejninger og et bredt arbejdsområde.
    Netop derfor er SM'er fremragende i byen, da trafikken her ofte kan være uforudsigelig. Med en SM har man altid kræfter uanset gear og hastighed. Desuden giver det lave og brede arbejdsområde også en fordel hvis optræk under 100km/t, da en racermotorcykel motor som oftest skal godt op i omdrejninger for at yde tæt på dens max.

Og så er der selvfølgelig også lyden fra sådanne motorer med lang slaglængde, som jo er fantastisk smiley

• #105   13. okt 2013 hej med jer. Jeg har selv en ktm 525 og det er bare sagen har også haft 1000ccm racer jern en aprilia og sidst en honda 1000rr fra 06. En lille historie var på jyllandsringen i sommers. Det var en kørelære fra ålborg som stod for dagen og der var fri race på banen også øvelser i ballance som jeg let og elegant sprang over;) på banen var der ingen som kunne følge ktm der var alle mulige mc en ny suzuki gixr 1000 med 185hk han fik baghjul, det skal lige siges at på det meste af langsiden var der kejler. Da jeg ankom stod der en flok på deres bmw og grinede af min lille motor på 510ccm men det stoppede da jeg kørte fra en af dem på baghjulet ned af langsiden inden kejler kom, han kørte bmw 1200gs og havde 30års køre erfaring så dårlig til at køre var ikke en undskyldning han kunne bruge;) alle var forundert over hvor godt sådan en motard kørte. En mega fed dag for mig på min ktm, ktm kan købes for 50000-60000kr de andre mc kostede 250000-300000 og de fik røv;) men drop motard hvis du syntes det er fed at kede dig ihjel på motorvejen der sider jeg i min bil med radio og cola og smøger. Jeg kunne aldrig finde på at bruge mc til kørsel fra a til b der bruger jeg bilen;) på en motrad slipper man også for dumme bemærkninger om hvorfor man ikke bruger hele dækket for på min er hele dækket slidt ikke nogen flader på toppen;) motrad giver max for penge og underholdning. Har også prøvet at tabe honda på tanken udover ondt i ryggen af at samle det tunge lort op så kostede det 40000kr i plastik på ktm koster komplet plastik 1000kr. Men godt der er en mc for alle typer mennesker.

• #106   13. okt 2013 folk snakker om service hele tiden fuck da det. olie skift på min er efter 3-5 timer da den er tunet til 576ccm men det tager 10min og en liter olie og to filter til 100kr olie er 10-50 som jeg køber på nettet for 85kr på tilbud. Tænk over hvad service koster på 1000ccm mc. min honda fik service hver 6000km ved forhandler for hvem gider købe en racer uden service histoier. to bagdæk brugte jeg hver år på honda og aprilia og det koster også alt i alt så er det meget billigere med motard. tætte service = sjov motrad en lc4 er ikke en "rigtig" motard da den er for tung. Nu bliver jeg sikkert høvlet ned;)

• #107   16. okt 2013 Ret sikker på jeg skal have n KTM 690, det først er prøvet så er det ikke til at undvære-- det er langt det sjoveste jeg har prøvet og vil skide hul i superbike...

Bare i dag hvor vejen er kold og våd man fiser bare af sted uden at tænke over det.

vil så også sige den er sgu noget mere farlig at køre på så man skal nok forvente at knuse nogle knogler på et tidspunkt hvis man er til sjov på sådan en, men hvad vi har jo verdens bedste sundhedssystem.

• #108   17. okt 2013 Rene J : hvorfor mener du sådan en er noget farligere at køre på end andet?

• #109   18. okt 2013 kort sagt - lav vægt , kanon bundtræk , fantastiske bremser

- køb dig en HSB Fs650e , fantastisk maskine hvis den bliver holdt.
    tror måske endda det er den hurtigste en stamper , supermotard.

• #110   2. nov 2013 fordi Motarder er det bedste i verdenen :o)
    Det der er det fede ved dem er manøvre mulighederne istedet for sådan et stort tungt skrummel af en 1000cc..

- 7030.eu

• #111   13. nov 2013 Forbi du vælger at køre på veje der mere farlige, det gør sådan en maskine mere sjov end de lige landeveje som folk ellers vælger at køre på.

Kommentér på:
Det fede ved motard?

Annonce