Det fede ved motard? Det fede ved motard?
Nu er det ikke fordi jeg vil høvle folk ned at jeg spørger. Men hvorfor syntes folket det er fedt at køre på motard? Har kigget lidt på nogle forskellige (evt. Til ny cykel) men hvad jeg kan forstå så er det ikke fordi de kan køre stærkt og det er vel heller ikke fordi man lige tager dem på motorvejen og blæser en søndags tur?
Jeg ser tit folk skriver at de er sjovest at køre på når du triller mellem 0-100 km/t. Er det maskiner for folk der bare syntes det er sjovt at ligge og lege på dem? Eller er det også for dem der ikke gider ligge og "flyve" rundt og lave fis og ballade..
Hvis du skal forklare hvorfor de er fede/sjove at køre på uden at nævne det er fordi optrækket er godt hvordan vil du så forklare det?
Jeg ser selvfølgelig gerne svar for folk der enten har en eller har ejet en
God weekend ude i stuerne.
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 5 Svar: 119
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
En rigtigt supermoto, er fed fordi den intet vejer, og har brutalt mange kræfter..
Den er ikke fyldt med plastik der ikke må ridses, den er skabt til at blive brugt, og en heftig racer-tur på de små veje, kan krydres med et smut på nogle lækre grusveje,...
Og kører man meget i byen, så er der INTET der slår en Supermoto.. lyskryds ræs, er simpelthen det sjoveste i hele verden på en SM..
Har tit holdt ved siden af 1000cc racere, med en eller anden whimp af en pilot.. når man triller det sidste hen mod et rødt lys, knalder man lige holeshot´n i, så gaflen er komprimeret.. og når lyset går, så har jeg 75Hk til 120kg...
Jeg er på 150km/t før kællingen har fået koblet til - og overpisset sig selv fordi hans 1000cc rejste sig en smule
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.871
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
Optrækket er en af de fedeste ting ved det, så det skal da med...?
For mig handler det også om at have bedre køreegenskaber end der er motorkraft til. Det giver en god udfordring når man kører fællestur, og det skærper koncentrationen at man ikke kan lulle sig af sted med halv gas, som de fleste med for meget effekt gør.
Jeg har også kørt 300km/t et par gange, men det siger mig ingenting at have en sportsmaskine som kan det. De er grimme og man sidder af pis når man kører de hastigheder som gør at kørekortet kan blive i pungen.
En motard er netop til masser af fis og ballade, og sådan en lever og ånder for at køre sving - det som MC kørsel handler om i min verden.
Hvem gider dog nogensinde køre motorvej hvis man kan slippe???
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.336
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
jeg vil også grene have en SM !!
køre i også på dem om vinteren?
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Har også stillet op til RR på dem, og selv med piloter der er vant til at sende en 1000cc afsted, der er jeg hurtigere på 150km/t..
Og snakker vi først omgangstider på baner, så skal der en seriøs RR kører til at følge en SXV550 selv på eks. PP og Oschersleben... PP f.eks. der kører vi 1:04 på trackdays med 2 chikaner... så i alt andet end motorvejs race, der er en supermoto af kaliber seriøst hurtig..
men glem nu en Yamaha XT660... det er ikke en Supermoto, det er en fed doven kælling med lang affjedring
Og du skal være velkommen til at prøve at lege med..
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 798
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Det gør en RR heller ikke, og over 150km/ op til SXV´s topfart lige over 200km/t der trækker en 1000cc surt fra...men til gengæld kompenserer en SM, ved at bremse en del senere..
Og i lyskrydsrace, der kan du bare glemme det.. når først Holeshot´n er sat, så kan vi ligge fra land så du ikke har en chance på en gademaskine...
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.336
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 5 Svar: 119
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.914
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 870
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.336
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jeg sage for sjov at jeg ville, lave en tid 10 sek dårlige, end jeg have på min SuperBike. Vores kære hr Morten Dhal, var tilstæde og sage SXVén IKKE havde power til det.... Efter 3 omgange var jeg 7.5 sek efter min SuperBike tid.
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Henning: Ja, og har givet kvajebajer for den bemærkning i 2008 mange gange senere :)...
Jeg kører på nogle baner hurtigere på motaurus end jeg gør på en 1000cc... til vinter må jeg teste din på Cartagena ikke
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.336
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Du når jo ikke engag til det første sving, før du smider den *GGG*
Jeg var nede og se en træning af Spansk SuperSport / GP2. Hvor der var en del SXVér med. De hurtigeste køre under 1.40 der nede... bedste GP2 cykel den dag var 1,36
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Det er bare en lille lås der ikke koster vild meget
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.336
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Støhs og jeg har faktisk snakket om at tage ned til dig til vinter, og tage livet af den GSXR600... så slipper han for at få den sendt hjem
Thomas: Du kan købe Holeshot til alle forgafler.. ihvertfald til alle seriøse Supermoto maskiner...
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Thomas:
http://www.ebay.co.uk/itm/Holeshot-device-Launch-control-RFX-CNC-aluminium-KTM-125-SX-150-SX-250-SX-/360402928842?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item53e9b044ca
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 5 Svar: 119
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 5 Svar: 119
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
på RR cykler er der andre trick....
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
En fed en cylinder lyd med godt moment, ganske lav vægt og affjedring til at kunne æde nogen dårlige veje. Det er sgu da for fedt og det siger mig intet at køre over 160 km/t anyway.
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 5 Svar: 119
Fortæl fortæl!
Kunne forestille mig det er køreteknik? Længere bagsvinger kunne måske afhjælpe problemet, men nok ikke så optimalt ved svingkørsel
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Hvor i ligger din motarderfaring?
De fleste herover har erfaring fra BÅDE RR og SM....
Du står lidt alene med din holdning og tænkte om du måske gjorde dig klog på noget du ikke vidste noget om.
Jeg skal ikke kloge mig på det da jeg ikke har haft en alm. motorcykel i over 15 år og jeg ikke ville gide smide mine fede ben henover en RR.
Jeg har pelset en del kåberacere ved lyskryds med knopper på dækkene og mudder på tøjet.. Når vi kommer op på 100, ja så flyver de forbi ,men knap så kække.. Men, de er måske alle uden evner til at køre deres maskiner?
Jeg er ganske sikker på at det ikke er noget der er underholdt om på Langelinie.
Hvor mange (rigtige) motarder har du pelset?
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Så lige din tråd "At køre med hoved under armen"....
Måske du skulle vælge en anden maskinetype da du antagelige ikke vil køre så meget bøllekørsel... ;=)
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
O hvad er forskellen på en "rigtig" og en "forkert" motard?
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.207
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 61
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 61
jun 2013
Følger: 18 Følgere: 11 MC-er: 6 Svar: 510
jeg syntes begge maskiner er fede, har hver deres fordele og ulemper. Motard er klart hurtig, på små veje med sving, det er pisse sjovt. Men en 1000 er nu også sjov og hurtig, og klart bedre, at køre langt på. Den motard jeg havde lånt, rystede noget træls ved landevejs kørsel, det gør min yamaha eller zx10r ikke.
Men har da tænkt på, at bytte min veteran mc, med en motard
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Og hvis man ikke kan argumentere for acceleration og svingkørsel, så er der noget galt
jan 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 634
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 116
Jeg ville nok blive træt af at lave service, men det er en helt anden snak
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
Alle de marker dk har... Ud og fræs!
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 116
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Cartagena er en rigtigt racerbane.. du ved sådan en med sving..
Og som jeg skrev, en dragbike, den stopper jo ikke med at acc. ved 150km/t.. der gør en SM til gengæld.. Og jeg har aldrig påstået at jeg kan følge Emborgs Hayabusa med launchcontrol og lang svinger vel..
Ej heller en fuldkittet SBK maskine, med 200Hk på hjulet og Launch/Wheelie Control..
Men øb og bøv, der syntes de er så seje på deres GSXR1000 og R1, de får sig en fed grim forskrækkelse når det bliver grønt.. Men halvdelen af det er jo at de aldrig ar lært at styre deres MC
Nu er det ikke noget jeg tror, at en SXV smutter fra en 1000cc gademaskine.. eller en trackday maskine for den sags skyld.. det er erfaring.. for jeg har stillet op til utallige sprintløb på en SXV.. Og kørt over 6000km banerace på en SXV..
Jeg er nok en af dem i DK, der har beskæftiget mig mest med gademotarder, og der findes ikke ret mange modeller jeg ikke har kørt.. Så jeg vil mene, at jeg ar mit viden grundlag på plads til at udtale mig om hvad sådan en kan eller ikke kan.
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 1.076
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Dvs service regnes i timer, ikke 5000km.. og finder du en, som eks. XT660 der har 5000km service interval, så har det intet med moard at gøre.. Den vejer som et ond år, og har ikke en skid kræfter..
Det siger lidt sig selv, at hvis man bygger en maskine der ikke må veje noget særligt, men til gengæld har sindsygt mange kræfter, ja så er det en motor der kræver lidt mere end alm. vedligehold..
Når det så er sagt, så er de gamle KTM 450-540 faktisk rimeligt pålidelige maskiner.. LC4 modellerne er for bovlamme, hvis ikke man vælger en 660.
Husaberg.. de er fandens sjove, emn kræver vedligehold.. det er ikke svært at gøre, men man skal vide lidt om motorere..
Aprilia SXV550.. det mest sindsyge du kan finde, ond som få.. Men kræver meget vedligehold at holde kørende, til gengæld er den det hele værd
jul 2007
Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 154
En Suzuki DRZ eller en Yamaha XT660 er vist mellem 5-10000, ved ikke det præcise tal, men en Husaberg 650 sikkert kan køre 5 timer og så skal der laves på den.
- har selv kigget på en Suzuki DRZ eller noget i den stil så fedt emne her
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
Hvis nogle har andre ideer til en god begynder motard så kan i bare slynge dem ud så vil uegnede glæde kigge på dem også
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Men tag dig i agt, folk vil have en bondegård for dem.
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Men man kan sagtens smide motard fælge på den. Den bliver også bygget i en næsten identisk version med motard hjul og anden affjedring (klx250sf / klx250 d-tracker) som minder lidt om en Yamaha WR250X, men tror ikke den fås på det danske marked. WR250X er dog lidt kraftigere fra standard.
Men altså. Jeg gav mindre for den fra ny af end hvad folk vil have for en brugt DRZ400. Med et par motardfælge og et 331cc big(ca 5000 fra USA) så kunne man få noget der minder rigtig meget om en lidt mere moderne DRZ400, med 6 gear og elektronisk indsprøjtning. Der er mange der har lavet sådanne mods rundt omkring især i USA, Spanien og Asien, men ingen i Danmark så vidt jeg ved.
Her er et link til en KLX250 der har fået hele omgangen, men i Danmark kan det slet ikke svare sig økonomisk. Man ender på noget der ligner 30 heste og lige så meget moment og det kommer stadig ikke i nærheden af hvad en ægte motard levere. http://www.bikeland.org/story.php?storyID=52676#wheeling
(obs: Den amerikanske version er med karburator og har lidt færre heste standard end EU versionen med indsprøjtning).
Jeg kan ikke tåle at WR250 er hurtigere, så jeg regner med der kommer big bore på min i næste weekend (dog kun 292cc) og måske kommer der også motard fælge på et tidspunkt, men p.t. er jeg godt tilfreds med mine knop dæk
jun 2007
Følger: 78 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 697
bare antal gearskift burde give et billede.
hvad er 0-100 tiden på en supermoto? 4,xx?
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Hvis du ikke ved det, hvorfor så skrive det?
Det er ikke for at virke sur, men ingen har glæde af forkerte gæt i sådan en tråd, tænk på at du selv syntes den er god... Det stopper hvis der kommer uvalid info
DRZ-SM kører 6000 mellem olieskift og 24000 mellem ventiljust.
Der er intet der skal laves på en Husaberg efter 5 timer, max olieskift.
Jeg kender desværre ikke deres intervaller, men det gør morten helt sikkert.
Mht. at KTM LC4 er bovlamme er jeg uenig i, men det ligger ikke i toppen på banen ;).
De ligger lidt mellem XT660 og Husa 650, men med en fladspjelds etc. kommer de godt afsted, dog uden at nå en Husa.. omvendt er service 2500-5000km.
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 692
Det danske afgiftssystem indbyder jo ikke ligefrem til at have flere maskiner
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 470
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Beklager jeg først svare nu.....
Forskelden er på vores langbenet venner og RR cykler ligger både i opbygningen af cyklerne og i affjedringen.
For at modvirke forhjulsløft på en RR starter man tit med at stramme bagdæmperen op, hæve bagenden, for længet bagsvinger og sænkning af forgafflen.
Eks er min SuperBike forlænget 40mm, hævet 18mm bag, forgafflen / efterløbet er +10mm samt hele gafflen er flytte 5mm længere frem.
Men hvordan man sidder og klar nok også en vigtig faktor. Ved start til Drag har jeg altid fuld tank + 16" forhjul og 17" bag. Det giver en vægtfordeling på ca 60/40 på forenden. Ikke optimal til RR
Per og Dan Emborg er et par af mine gode venner. Og jeg har flere gange prøvet deres dragbikes. Til tros for at de har ægte Dragbiks, så kan min SuperBike stort følge dem. Dan mente godt nok, efter en tur på min cyklen. Den var livsfarlig til Drag, men han kørte kun 0.2 sek under sin bedste tid den dag.
Bjarne P
Måske skulle du lige tjekke, 60 fod´s tider for en SXV med Holeshot.... Tvivler sku stærk på din gamle havelåge, af en SRAD kan følge med.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Det et pinligt så mange der taber til biler på striben
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 870
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 870
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Men ja...enig i at det er en drømme pris. Har dog aldrig set nogen så lavt som du nævner, synes da ellers nok jeg har kigget. Det er straks en mere fornuftig pris.
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 354
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 5 Svar: 119
Der er godt nok meget teori bag det, meget man kan sidde og Nørre igennem
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Så skal du se de formler jeg bruger for at beregne luftflow.....
sep 2013
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 5 Svar: 119
Arbejder selv med motorer i hverdagen, det er bare 5000hk og opefter
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
men tag et kig her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/11815-flow_baenk
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Der er sku mange ting du ikke ved noget om... SXVéren og flere andre har indbygget timetæller i ECUén
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 692
Jeg ville gå efter timetælleren på en ond motard, på en gade mc vil jeg gå efter hvordan den er vedligeholdt
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
og hvis man vil have en MC som transportmiddel, men som kan tåle baghjulskørsel, hop, grusveje og en lang tur på 4-500km uden andet end tanke pauser så er den faktisk perfekt..
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Du ser ikke timetæller, fordi den er en del af motorstyringen. Og derfor skal der en tester eller PC kobles til ECUén for at læse timetallet
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
Håber det sludder giver mening
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 870
køb dig en Husaberg te650 på plader det er en god stabil maskine men du undgår ikke service tit;)
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 431
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 870
Du kan køre en alfa romeo den er ustabil kontra en vw selvom begge får lavet service
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Og en hårdtpumpet maskinen, serviceres for hver 2-3 timer...
Den eneste forskel på service og reperation, er hvor tit det første udføres..
sep 2006
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 31
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 211
Og som andre har sagt så er det en bøllemaskine der får det værste op i folket, helt sikkert sjov i byen men endnu sjovere på de helt små landeveje.
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 211
Skal skifte kædekit på den i weekenden, så der får den også et olieskift.
maj 2013
Følger: 16 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 378
Jo du kan køre over alt...
Du kan tage den roligt og du kan køre som et total svin....
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 713
Er der nogle af jer der har prøvet mere end én motard, og hvad var erfaringerne der?(hvilken var mest underholdende)
OG - Er der nogle sjove steder at køre sådan nogle? Jeg har jo naturligvis holdt mig på asfalteret vej på min gixxer! Men tænker det kunne være sjovt nok at køre i noget mere offroad agtigt!
aug 2012
Følger: 1 Svar: 3
Det fede er når man giver sports cykler baghjul på banen. Der er bare en højer grad af kontrol på en motard i forhold til nedbremsning og sving. Det er klart man kommer til at mangle lidt power når det går ligeud, pga. kørestilling, men det bliver der så rigeligt kompenseret for når det ikke gør. Der er kun en ting at gøre, prøv det og jeg vil anbefale på bane. Jeg har også kørt bane på racer cykel men smilet når man er færdig med et pas er bare lidt bredere på motard. Og nej det er ikke mig selv på billedet
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Jeg har efterhånden haft et par af de der LC4 og de har alle haft olieskift mellem 2500 og 5000km.
Jeg vil ikke påstå at jeg altid har ret, men sjældent har jeg været mere sikker på det her
De LC4 jeg har haft har jeg skiftet olie hver 2500 og filtre hver anden gang fordi jeg kører dem hårdt.. jeg antager at din 660er også får lige gas i ny og næ
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972
Kan lige tilføje at mv agusta supermotard kommer den 25... Rivale 800 den er sku sygt fed !!! Men det er prisen også.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Netop derfor er SM'er fremragende i byen, da trafikken her ofte kan være uforudsigelig. Med en SM har man altid kræfter uanset gear og hastighed. Desuden giver det lave og brede arbejdsområde også en fordel hvis optræk under 100km/t, da en racermotorcykel motor som oftest skal godt op i omdrejninger for at yde tæt på dens max.
Og så er der selvfølgelig også lyden fra sådanne motorer med lang slaglængde, som jo er fantastisk
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 108
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 108
maj 2013
Følger: 16 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 378
Bare i dag hvor vejen er kold og våd man fiser bare af sted uden at tænke over det.
vil så også sige den er sgu noget mere farlig at køre på så man skal nok forvente at knuse nogle knogler på et tidspunkt hvis man er til sjov på sådan en, men hvad vi har jo verdens bedste sundhedssystem.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 52
- køb dig en HSB Fs650e , fantastisk maskine hvis den bliver holdt.
tror måske endda det er den hurtigste en stamper , supermotard.
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 45
Det der er det fede ved dem er manøvre mulighederne istedet for sådan et stort tungt skrummel af en 1000cc..
- 7030.eu
maj 2013
Følger: 16 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 378
Det fede ved motard?