{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.105 visninger | Oprettet:

Motard - valg? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har endelig fået trukket mig selv ned til køreskolen, og er startet på kørekortet, med lidt held er det i hus i løbet af november.

Jeg er 27, så er fritaget fra begrænsninger osv.

Jeg er fast besluttet mig for den første cykel skal være en motard.

Men hvad er at foretrække? Jeg har en farfar som har kørt cross siden verden var i sort/hvid, og kan hjælpe lidt med service, men derudover er jeg ikke skide meget mekaniker, men jeg er lærenem, og kan da selv skifte bremser og olie på bilen - så flere ting kan vel læres?

Mine første tanker går på en Suzuki DR-Z400 og Yamaha WR250X, er der andre i den dur?
Husaberg'en får jo ros til skyerne, men det skal altså bruges dagligt til foråret, så det er et krav den ikke skal til service en gang om ugen.

Undskyld for endnu endnu en nybegynder, men bær over med mig. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motard - valg?
  • #1   3. okt 2013 Der er jo også ktm 620-625-640 og 660 med lc4 motoren der har forholdsvis lange serviceintervaller ! De har lidt mere grunt end suzukien og yamahaen du nævner !
    mvh

• #2   3. okt 2013 Hvis du kan finde en DRZ400 eller en WR250X til rimelige penge ville jeg mene de er glimrende cykler at starte på. De er har begge ret lange service intervaller og der er meget viden at hente om dem på nettet.

Desværre synes jeg bare at de er svine dyre her i Danmark. Folk kræver urimelige priser for dem.

• #3   3. okt 2013 Ja der er også KTM'er rigtig nok. Men jeg synes som Nikolaj også nævner at priserne er ret høje kontra hvad man ellers kan få til de penge (af andre typer cykler)

Jeg ser DRZ400 til omkring 45, Yamahaen til omkring 47 og Husaberg til omkring 50, og KTM'erne er også deromkring. Er det virkelig retfærdige priser? Yamaha'erne er jo så kun 2-3 år gamle hvor Suzukierne er omkring 6, og Husaberg omkring 10 år. Hvad med udlandet? Er det til at importere sådan noget uden det skal være et mareridt?

• #4   4. okt 2013 Jeg synes 45.000 er dyrt for en 8 år gammel DRZ med 12.000 kilometer eller mere på bagen og som sikket også er blevet tabt et par gange i forsøg på at lave wheelies.

Yamahaerne kostede omkring de 60 fra ny af, så 45-47 er vel en fair nok pris, men synes også at Yamaha WR250x var en dyr cykel fra ny af. Jeg synes det er rigtigt meget at give for en 250cc også selv om det er en MC af meget høj kvalitet.

KTM og Husaberg markedet ved jeg intet om, så det kan jeg ikke udtale mig om. Mht. til at importere så tror jeg ikke der er mange der har importeret WR250, men så vidt jeg ved er der en del der har importeret DRZ400. Du kan se hvad de har måtte betale i afgift på skats hjemmeside. Som jeg husker det koster de 20-25 kilo at importere.

• #5   4. okt 2013 Du burde sagtens kunne finde en fin ktm med lc4 motor til 30klik.

De DR-z'ere skal altså længere ned i pris. For 5 år siden stod de brugt til 45, så det lån de sgu ikke koste nu om dage. Det er ikke ligefrem en kult maskine.

• per k
    per k Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #6   4. okt 2013 Hej.
    Var det noget med en Gilera Nordwest fra 93,19000 km,560 ccm.Der er lidt vinterarbejde på den men er generelt fin.12000.-kr u.afgift

profilbillede
  • #7   4. okt 2013 http://npmotor.dk/shop/mc/beta.htm

nap en Beta smiley

• Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #8   4. okt 2013 Du skal da have en KTM 690 SMC smiley

Måske lidt over dit budget, men klart den fedeste motard produceret..

profilbillede
  • #9   4. okt 2013 min duke II ?

• #11   4. okt 2013 Den der 690 SMC er fanme flot!

• #12   4. okt 2013 Tak for foreslagene (og tilbud), jeg søger det "klassiske" cross/motard look, så de andre maskiner har desværre ikke interesse.

og jeg skal måske nævne prisen ikke skal være 140 jern. jeg er på SU, og er desværre ikke lavet af guld. smiley

• Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #13   4. okt 2013 De er generelt pisse flotte.

Men en DRZ er nok også mit bedste bud på en motard til dit budget. smiley

profilbillede
  • #14   4. okt 2013 Måske en Yamaha XT 600, de kan findes til 15-30 tusind. smiley

(link fjernet)

• #16   4. okt 2013 Hvad er dit budget?

Nu kan jeg se, at du bor i København. Jeg synes virkelig, at du skal overveje om du vil have en motard.

Jeg har haft en Husqvarna SMR 570, og jeg bor også i København. Jeg kommer aldrig til at købe en motard igen, fordi en rigtig motard er ikke specielt velegenet som transportmiddel. Det er en bøllemaskine uden lige, og du skal hele tiden være opmærksom på slidtage, og derudover er der INTET komfort overhovedet. De ryster og skramler og man får mega ondt i røven.

Så min anbefaling, hvis du skal bruge den til andet end legetøj, er at du skal finde noget andet smiley

Misforstå mig ikke. Det var den sjoveste cykel, som jeg har haft, men de duer ikke til at køre A-B hver dag.

• #17   4. okt 2013 Umiddelbart er budgettet omkring 40 går jeg ud fra. Jeg havde planer om først at købe noget til foråret, så skal jeg ikke ud og låne så meget. Pt har jeg ca 12-15k til udbetaling.

Jeg er bosat i Ishøj, ca 20-25km udenfor byen og den skal bruges til kørsel derind til og så sjov og ballade.
    Jeg er ret låst på det skal være en motard.

• #18   10. nov 2013 Jeg har min DRZ til salg til små 35 hvis det var.

• #19   10. nov 2013 Den der DRZ til 35 fatter jeg stadigvæk ikke stadigvæk er til salg.. et godt tilbud...
    Jeg er selv meget glad for KTMer, men udfra det du skriver tror jeg at dem du har fat på selv er gode bud, dog er jeg bange for manglende effekt på Yamahaen.
    DRZen er ganske sjov med en fladspjelds monteret.
    Og... så holder de fanme til noget...
    Jeg har ikke meget tillid til de 8 år gamle maskiner der har kørt 10-15000km....
    Mon ikke er der tunet lidt speedometer her og der?

Hvor stor er du fysisk?
    Er du 2 meter høj eller bred er drzen... ellers thumps up..

• #20   11. nov 2013 Jeg sælger bare på den forkerte årstid, men det gør ikke noget så gør jeg den bare klar til sommersjov smiley

Kommentér på:
Motard - valg?

Annonce