{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.069 visninger | Oprettet:

Ny MC, række motor/v2? {{forumTopicSubject}}

Hej

Dette emne har nok været oppe før. men syntes ikke rigtigt jeg har fundet det jeg ledte efter.

Det er sådan at jeg lige har fået MC kort, og vil gerne ud og have en MC inden sæsonen slutter, for at få lidt erfaring og suset når man kører.

Men der er jo et utal af MC'er der ude, og det er svært at vælge.

Jeg har været ude og prøve en del forskellige MC'er ind til videre.
Suzuki: SV 650 S årg. 2008, SV 1000 årg.? , GSF 650 Bandit årg. 2004,
Honda, CBR600 F årg. 1999, CBR 600 årg 1993
Yamaha, FZ6 600 FAZER årg. 2004, YZF 600 R årg. 1997

Men så er der jo den forskel nogle af dem af en række 4, og nogle af dem af en V2 motor.
V2'eren har et rigtigt fedt træk fra bunden og frem, men række motoren har det kick fra omkring 8-9000 rpm. som jeg også syntes er rigtig fedt.

Men hvad er fordele og ulemper ved de 2 forskellige motorer?

Jeg er blevet lidt forelsket i sådan en SV 650 S som jeg har prøvet. men da min begynder cykel skal være et godt køb for mig, vil jeg også gerne sikre mig at jeg har alle facts med.
f.eks når det gælder Alder(24), forsikring. pris og evt. service/reservedele.

Så mit spørgsmål er så, er det bedre at købe en nyere MC end en lidt ældre når vi snakker om ovenstående modeller, efter hvad jeg har fundet ud af virker det til at en Honda CBR er dyr at få kasko på forholdt til en SV'er, hvordan kan det være? og er der noget der gør Honda'en special?

Håber i kan hjælpe med at afklare noget af ovenstående og at det ikke blev alt for rodet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MC, række motor/v2?
  • #1   30. sep 2013 Grunden til hondaen er dyr er fordi den er en super sports cykel.
    Du skal helt sikker gå efter en cykel med sprøjt.
    En sv er der hvertfald mange folk som er glad for.


  • #2   30. sep 2013 En sv er en street fighter eller en sports touring hvilket er den samme kategori i forskning øjemed

  • #3   30. sep 2013 Når du siger super sports cykel, mens der så fordi der er en racercykel?

  • #4   30. sep 2013 Ja det er det der menes..


  • #5   30. sep 2013 hvad vil du bruge din mc til?
    hvilken type mc syntes du er sjeste?
    er det et must der skal kasko på?
    og hvor mange penge regner du med at bruge på en mc?


  • #6   30. sep 2013 Honda Cbr, fåes jo også i nøgen udgave. Kaldet hornet. Det er en let og sjov cykel!

  • #7   30. sep 2013 Når det er en Hornet er det ikke en CBR, men en CB/CBF.

  • #8   30. sep 2013 Har du overvejet Kawasaki Z 750?

    Jeg havde en i 8 år, og var super glad for den.
    Bundsolid og sjov.
    Den ligger nogenlunde i samme prisleje, som de andre du har kig på.


  • #9   30. sep 2013 Hvis du godt kan lide v2'erens bund træk, og stadig gerne vil have R4'erens kick... Så prøv en V4. Ta' ud og prøv en VFR.

  • #10   30. sep 2013 Arhh thomas, vil nok mene buntrækket i en vfr minder mere om R4 end V2 (har selv haft VFR også)

  • #11   30. sep 2013 Tag du bare en sv'er. Til de priser i dag og så en nyere med abs, er det et super køb.

    Startede selv på en. Det er en dejlig cykel til de første par år, lige rigelig med kræfter. God gensalgsværdi og efterspørgsel. Billig forsikring og til sidst en pæn cykel syntes mange.


  • #12   30. sep 2013 Der er stadig mere bundtræk i en V4 end i en R4 Men du har ret, i at det ikke er som på en V2. Men den mangler jo så kicket i toppen. Og hvis man ha lidt fra begge verdener er V4 et godt valg. Var ude og prøve en VFR 800 vtec.. Den kørte vanvittig godt syntes jeg. Fedt træk hele vejen, og man er ikke i tvivl når når de 2 sidste knaster sætter ind. smiley

  • #13   30. sep 2013 Havde selv en Sv 650 s fra 2010 som starter , fed cykel og lækkert træk , men må ærligt indrømme jeg det sidste år manglede mere power i den .
    Men er jo en smag sag hvor meget man vil udnytte sin cykels power Hehe


    Mvh Simon


  • #14   30. sep 2013 En vfr800 v-tec smider 80nm ved 8750 omdr/min en gammel zx9r smider 94nm ved 9000 omdr/min.
    Det kunne være sjovt at se momentkurven ved feks 5000 omdr/min da det ellers ser ud som om en 2007 vfr får skridt prygl af en 94'er zx9r smiley


  • #15   30. sep 2013 Hold da op en masse svar. Jeg takker for dem alle.

    Kim m:
    Mc'en skal bruges til korte ture/lange ture og lit sjov går jeg ud fra, har jo ikke rigtigt kørt før så ved ikke hvordan det bliver for mig smiley

    Den MC jeg syntes er fedest er jo lidt forskelligt. da det også i mit hovede hænger sammen med hvordan den performer med træk og hvordan det kommer, en SV model som jeg har kigget på er rigtig flot syntes jeg.

    Kasko skal helst på da det er banken som skal stå inde med pengene.

    Regner med at bruge omkring 30-50k på MC

    Offslow [midtjylland] P:
    Jeg er ikke så vild med de naked, vil helst gerne have en fuld kåbe på. da jeg syntes det ser fedest ud.

    Steffen ( Århus ) Miss Z M
    Nej det har jeg ikke rigtigt. Har kigget kort på en ZXR 750 lidt custom made, men snuden på den er jeg dog ikke så vild med.

    Thomas C (Kalundborg)
    Hvilke MC'er er V4'eren jeg kan ikke rigtigt finde ud af det, der er jo dem som siger V2, V4, og R4 og er lidt i trivel om forskellen




  • #16   30. sep 2013 @Mark
    V2 er to cylindre i V-formation. V4 er 2x2 cylindre i V-formation. R4 er 4 cylindre ved siden af hinanden (på række).

    Og så er den bedste blanding af en V2 og en R4 da uden tvivl en R3... smiley


  • #17   30. sep 2013 Motorcykler købes med hjertet... punktum... og hvis man ikke rammer rigtig første gang så må man købe en anden, medmindre man køber en spritny motorcykel eller fra forhandleren så kan man komme vidt omkring for relativ små penge (tab ved bytte)

  • #18   30. sep 2013 Jeppe A
    Ahh okay. men er der nogle fordele og ulemper ved de forskellige?

    Mirza A
    Det har du helt ret i, det skal jo føleses rigtigt for en selv. og ikke for andre når det er en selv.


  • #19   30. sep 2013 @ Simon.. Det var da noget af en sammenligning.. en racer vs en tourer. Prøv lige at se hvilken cykler trådstarter henviser til. Manden leder efter en begynder cykel.
    Og der syntes jeg absolut at en vfr er et rigtigt godt bud med de cykler der er fremhævet.


  • #20   30. sep 2013 Som begynder cykel ville jeg helt klart tage noget,v2'er de er meget lettere at køre. Og er ikke så levende på gasresponsen, desuden er de sjovere i svingene i og med de er så slanke som de er smiley og det at de river helt nede fra bunden bringer for mit vedkommende altid et smil frem på læben! Desuden har de også en federe lyd ;-). Man kan evt også kigge på noget p2 hvis det er.

  • #21   30. sep 2013 v2 1000 ccm ligmed smal traktor. Den trækker bare og er ikke så sart for om du ikke lige får skiftet gear, men i byen er den ujævne motorgang ikke så kultiveret til kø-kørsel.
    Der snurrer en række 4 bare gelinde! - der er fordele og ulemper, det mht. kåbe eller mangel på samme er bare pga. det er billigere og have uden plastik, da det jo koster spidsen når du nu taber den første gang smiley Og helt ærligt, hvis det er en cykel til sjov, så er de nøgne cykler, mere aktive mc'er til lidt bølle kørsel.
    Iøvrigt indbyder de ikke til vild fart i længere tid pga. fartvinden. Men nok om det!
    Ellers er der også Triumph de lyder dejligt de 3 cylindrede og får meget ros.


  • #22   30. sep 2013 mange af de cykeller med kåbe er såkaldte super sports cykeller også bliver det dyrt i kasko (mere eller mindre umuligt)
    dog er der cykeller med kåbe som er sports touring så sv-s, er6-f, bandti og så kan jeg ikke huske hondas modeller.

    så der self de mange kæmpe touring cykeller men formoder ikke det er dem du er ude efter som hayabusa og zzr osv.

    hvis du mangler en til at tage med ud og kigge på de forskellige cykeller så skriv endeligt så vil jeg meget gerne med smiley


  • #23   30. sep 2013 Min CBF 600 betragtes som en sports touring . Den kan forsikres for 3200 kr med fuld kasko(måske endda billigere) . ikke nogen racer,men med en fin og gennemsolid cbr-motor. Tror sagtens at de kan findes inden for dit budget,men igen.....ud at prøve nogle forskellige modeller!

  • #24   30. sep 2013 Jeg takker for alle jeres gode råd og bemærkninger og erfarninger, jeg tror valget er faldet på en Suzuki SV 650 S fra 2008, i Hvid med røde sæder, den står rigtig flot. og den er til at forsikre forholdt til f.eks en Honda SBR 600 som var mit første valg til at starte med, da dem jeg har snakket med ville have alt for meget for den. smiley men tror jeg vil blive rigtig glad for en SV 650'er da jeg syntes den er super pæn at se på. og så lyder den også rigtig fedt.

  • #25   4. okt 2013 Hej alle

    Jeg har lige læst denne tråd, og tillader mig at kommentere.

    Ligesom Mark er jeg ny MC'er, er stadig ved at tage kortet. Jeg søger så lidt råd fra alle de kloge entusiaster der er herinde smiley

    En kollega har en Aprilia SL Falco fra 2006 som han ikke kører ret meget på. Prisidéen er 65k - jeg er bare meget usikker på dels om prisen, da jeg ikke kan finde noget at sammenligne med, men især også om det er for kraftig en maskine til mig som begynder?

    Ps. jeg er 187 cm høj hvis det giver en indikation.

    På forhånd tak for alle svar smiley


Kommentér på:
Ny MC, række motor/v2?

Annonce