{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.953 visninger | Oprettet:

registreringsattest {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

sagen er den at kæresten og jeg er gået fra hinanden, og jeg har så købt hendes mc, jeg har en købskontrakt udskrevet fra fdm og sådan, men nu er registreringsattesten så bortkommen da jeg har et gevaldigt flytterod.

og da ex'en og jeg hverken kan eller vil snakke sammen, så er det ikke muligt at få rekvireret en ny attest.

er der på nogen måde nogen mulighed for at jeg kan få omregistreret den mc uden den tilhørende registreringsattest?

FHT Ronnie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  registreringsattest
  • #1   29. sep 2013 nej sidste ejer skal underskrive ellers en den kun til dele

• #2   29. sep 2013 men hvis hun vil skrive under på den en bortkommet så kan du få en ny hos skat ellers ikke

• #3   29. sep 2013 Hvis du har købskontrakten tager du den med til skat og bestiller en ny attest. Det gjorde jeg i hvert fald for nogle år siden med en bil. Mvh

• #4   29. sep 2013 problemet er så at jeg skal have den synet også, for at få den omregistreret, og der skal jeg jo bruge registreringsattesten

• #6   29. sep 2013 Det ville jo kræve at du skrev under med hendes navn . Og selvom hun aldrig ville få det at vide . Så må man jo ikke .

• #7   29. sep 2013 Søren : hun kan intet tvingez til hun har intet forkert gjort m

• #9   29. sep 2013 ???? Hvorfor tror du hun har det ?

• #10   29. sep 2013 Hey. Du skal ikke have regattesten med til syn.
    Ring til skat og spørg dem, hvad du gør.
    Jeg har selv prøvet det med en MC jeg købte uden regattest(Den ville han eftersende) men det gjorde idioten ikke. Det endte med at jeg fik en fuldmagt fra hans far som rent faktisk ejede cyklen (Heldigvis) til at få den omregistreret.
    Hvis jeg ikke havde kunnet det, var det noget med at SKAT skulle kontakte sælger eller noget, og det ville tage noget tid.
    Jeg kunne altså ikke bruge købskontrakten, da det var sønnen der havde skrevet under, men hans far der ejede den. Ellers kan man normalt bruge købskontrakten.
    Jeg mener ikke at man behøver at gå rettens vej.

• #11   29. sep 2013 Jo, man skal have attesten med til syn. Grunden til dette er at en syn på en mc altid er et registreringssyn, og ikke periodesyn som biler.

Du skal have en underskrift fra tidligere ejer hvis du skal have en ny reg. attest.

• #12   29. sep 2013 Jeg har aldrig haft en registreringsattest med til et registreringssyn? Hvad skulle synsmanden bruge den til?

• #13   29. sep 2013 Det er et REGISTRERINGSSYN - altså et syn hvor man teoretisk registrer. Og til det skal du have en reg. attest.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 20
    #14   29. sep 2013 Den eneste grund til at medbringe registreringsattest, er da hvis der skal laves en omregistrering i synshallen.

• #15   29. sep 2013 Samme regner som ved bil...

Fra applus.dk
    Jeg skal til registreringssyn med min bil. Hvilke papirer skal med?
    Til 1. gangs registreringssyn:

- Udfyldt anmeldelsesblanket (MO2A)

- Registreringsattest, såfremt køretøjet tidligere har været registreret her i landet

- Eventuel typeattest

- Dokumentation for eventuel tidligere registrering i udlandet (kun ved første syn i Danmark)

- Typegodkendelse eller godkendelseserklæring (såfremt påkrævet)

- Som hovedregel en vejeseddel (specielt for importkøretøj)

- Supplerende attester: ADR, dyretransport, koblingsattester

- Taxa: radiotilladelse, taxabevilling og en højst 6 mdr. gammel taxameterattest.

For person- og varebiler er det normalt nok at medbringe registreringsattest og udfyldt anmeldelsesblanket. Spørgsmål vedr. medbringelse af andre papirer, attester samt brugtimporterede køretøjer fra udlandet henvises til den lokale synshal.

• #16   29. sep 2013 Det registreringssyn du snakker om er for nye køretøjer der er kommet til Danmark tror jeg.

Hvis den bare skal synes, fordi at den ikke kan omregistreres eller genindregistreres uden(f.eks. ejerskifte), hvilket vel er tilfældet her, så mener jeg aldrig at have medbragt en registreringsattest ud af de 6-7 gange jeg har gjort det. Hvad skal synsmanden bruge den til? Den behøver jo ikke at blive omregistreret bare fordi at man syner den.

• #17   29. sep 2013 Nej det er det ikke.
    Man kan ikke lave et periodesyn på en mc, det skal være et registreringssyn. Og til registreringssyn skal attesten medbringes.
    Og nej, det er ikke noget jeg er i tvivl om. Om synsfolknene så følger reglerne er en anden sag.

• #18   29. sep 2013 Det var ligegodt satans.
    "Registreringssyn
    Er der derimod tale om et registreringssyn, er det en god idé at medbringe køretøjets seneste registreringsattest. Dette er dog ikke et krav."
    - http://www.applusbilsyn.dk/til-syn

• #19   29. sep 2013 det er derfor man nyder singlelivet , nej prøv at snakke, sms, hende hvis I ikke kan snakke sammen håber det løser sig for dig smiley

• #20   29. sep 2013 Når Du rekvirerer en ny attest (med hendes samtykke om at den gamle er bortkommet), så får Du ikke en ny attest med dit eget navn på...
    Du får en ny (kopi) af den oprindelige attest, og med den i hånden, kan Du omregistrere cyklen til dig selv.
    Så..
    1) Du skal betale for en erstatnings attest, og
    2) Du skal betale for omreg. efterfølgende.

Og hun er altså nødt til at skrive under på formularen om bortkommen attest, hvis du skal have en ny. Alternativt - og det er da klart at foretrække - logger HUN ind på skat.dk, og bestiller en ny attest...
    På Skat.dk koster omregistreringen kr. 100,- (log ind med Nem ID).
    Hos nummerplade operatør/motorkontor koster det 380,-

Se mere her.: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817302&vId=0&lang=DA

• #21   29. sep 2013 Har synet 7 motorcykler og har aldrig haft reg attesten med

• #22   29. sep 2013 Iflg trafikstyrelsen skal den også medbringes.
    Jeg har prøvet 4-5 gange over de sidste 5-7 år at blive sendt hjem (både bil og mc) fordi attesten ikke var med til et reg. syn. Endda i 2 forskellige synshaller.

Men det kan være reglerne er blevet ændret da det digitale motorregister trådte i kraft.

• #23   29. sep 2013 Allan: Ja, men jeg tror ikke at det er meningen at han vil omregge i synshallen, KUN syne.

Jesper: Okay.

• #24   29. sep 2013 Hvis den reg.attest som er blevet væk er af den gamle type kan du med lidt tålmodighed omreg. uden attesten. Mener den skal være før 2012. På det tidspunkt er der kun et tal som kontrol tal hvor på de nye er der mange flere. Log ind på skat og omreg. som havde du attesten i hånden. Når den spørger efter kontroltal er det bare at starte fra 0 og så op til 9. Hvis du ikke rammer korrekt efter 3 forsøg skal du vente lidt tid før du igen har 3 forsøg smiley Super upraktisk hvis man ikke har rent mel i posen, men smart hvis man er i din situation og regattest er før 2012. Hvis du alligevel har en købskontrakt som er underskrevet ser jeg ingen problemer i denne løsning smiley

• #25   29. sep 2013 Men du skal vel syne den før den kan omreg'es.
    Dvs prøv da at køre til en synshal eller flere for at få skidtet synet. Når og hvis du så får den synet så omreg. du online. Den låser som Thor skriver efter 0, 1, 2 hvis du ikke rammer plet. Venter en time eller to, prøv igen.
    Så længe du har rent mel i posen så er det jo bare det du gør.
    Held og lykke med det, håber ikke hun har så meget spite eller trods over for dig at du i værste fald ikke kan få hende til at bestille en ny - hvor du så betaler for den nye om det så er en kr100 eller hvad det er. Så er situationen lige pludselig rigtig træls... Så længe du ikke har omreg'et den og den er indregistreret betaler hun jo også forsikring og vægtafgift, det skulle da være motivation nok at få det sløjfet...

• #26   30. sep 2013 Thor, du har helt ret, haha. De gamle regattester har kun 1 tal smiley

• #27   30. sep 2013 Like a boss
    Ja det er virkelig dumt lavet... Giv mig 1 dag så er jeg hurtigt ejer af 10 motorcykler smiley

• #28   30. sep 2013 Det tror jeg ikke at ejerne vil blive så glade for smiley

Kommentér på:
registreringsattest

Annonce