{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.645 visninger | Oprettet:

Starter bedst med kold motor {{forumTopicSubject}}

Min Yamaha xj900 starter nogenlunde efter 2-3 forsøg med kold motor. Når motoren er varm er der ballade og kan komme op på 8-10 forsøg, ja en gang måtte jeg skubbes i gang.
Hvad kan det skyldes? Skal have den på værksted alligevel i forbindelse med syn, så kunne være fedt at få ordnet i samme ombæring.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starter bedst med kold motor
  • #1   24. sep 2013 hvis min er rimlig varm, ska den have noget gas på håndtaget, før den starter, hvis den er kold ,starter den bare. Uden gas.. mvh hc

  • #2   24. sep 2013 Hvor gamle er dine tændrør?

  • #3   24. sep 2013 tænker også tændrør, og tænd spoler

  • #4   24. sep 2013 Hvis den står fint i tomgang, hvorfor skulle det så være tændrør eller tændspole?
    Måske er dit batteri ved at være kvadret?


  • #5   24. sep 2013 for det første.hvor læser du at den stå fint i tomgang . .

    og både bla tændrør og tændspoler ændre sig fra kold til varm...
    så det kan absolut godt være noget med dem..

    men
    hvorfor skulle det være hans batteri.. hvis den kan starte kold, men ikke varm ?
    det giver da slet ingen mening..



  • #6   24. sep 2013 Karburator løber over.

  • #7   24. sep 2013 Ja, men tændspole er vel stadig varm efter at cyklen har æret slukket i kort tid? Jeg kan heller ikke se, hvad tændrørene skulle fejle.

    Det læser jeg ikke men der står ikke noget om tomgangsproblemer.
    Hvis batteriet ikke giver høj nok spænding, er der ikke nok spænding til tændrørene. Jeg havde selv samme problem, men det kom så godt nok at en defekt ensretter, som så også have smadre batteriet.
    Jeg tror at batteriet får lov til at opbygge en lidt højere polspænding, hvis det får lov til at ligge lidt.
    Ligesom hvis en gammeldaws fjernstyret bil løber tør for strøm, kan man lige tage batteriet af og proppe det i fryseren i en halv time, og så kan man køre lidt igen.


  • #8   24. sep 2013 Den går ujævnt i tomgang, synsmanden mente at en af cylinderne går dårligt.

  • #9   24. sep 2013 Nå for søren, har du overhovedet kigge på dine tændrør, om de giver nok gnist, og om de stadig er hele?

  • #10   24. sep 2013 skift dine tændrør..


    eller gør som boss siger..
    og
    kom din mc i fryseren... lol lol..


    ok..ok..


    skift de tændrør... det er et godt bud..

    mvh


  • #11   24. sep 2013 Nej, men får dem skiftet uanset hvad, da jeg alligevel skal have den fikset inden syn.

  • #12   24. sep 2013 Melding udbedes når du har fundet fejlen, den type er interessant.

  • #13   24. sep 2013 Ved ikke om det hænger sammen, og jer med de der nymodens selvstartere må selvfølgelig skælde. MEN, og jeg ved ikke hvorfor, det plejer at være nemmere at jokke en kickstart igang på kold motor frem for varm. 2 vrid på håndtaget, uanset om der står triumph, bsa, eller hd på tanken, så virker de bare mere villige på kold motor.... Bare et sammentræf...

  • #14   25. sep 2013 Er alle for rør varme når den starter? Er vakuum bælgene i karbonaderne alle hele? Har du pillet ved noget fra den kørte godt til nu?

  • #15   25. sep 2013 kør til værkstedet , du får sjældent fejlsøgning der er brugbar på internettet !

    det kan være alt fra kaburatorer , ventiljustering og tændrør der fejler


  • #16   25. sep 2013 modstanden i en leder stiger med temperaturen, derfor kan tændrør og tændspole give problemer når de er varme, som ikke er der når de er kolde...
    hvis det skyldes karburering, så vil det være for fed blanding(for meget benz) da dette vil give mindre problem på kold motor.
    som vikingen siger, nap en tur på værksted, fire nye rør og en hurtig synkronisering og gennemgang af karbs...så er den nok kureret...


Kommentér på:
Starter bedst med kold motor

Annonce