{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.306 visninger | Oprettet:

Danske forhandlere mangler ekspertise! {{forumTopicSubject}}

Jeg skulle på et tidspunkt have nye låse på en cykel som havde været stjålet, så jeg fik et komplet låsesæt til den. Så manglede jeg dog at få resettet ECUen så startspærren ville arbejde sammen med de nye nøgler.
Jeg tænker at det kan da max koste 500 kroner på et værksted lige at få den sat til maskinen og kodet til de nye nøgler. Men "Næ nej, DET kan man ikke, det er HELT umuligt, der er jo magi inde i sådan en lille elektronikboks. - Jeg har dog et komplet låsesæt med ECU du kan købe billigt, kun 5000 kroner!" - Så søgte jeg lidt på nettet, og fandt ud af at det slet ikke var noget problem, og at det kun var her i Danmark forhandlerne fattede hat.

Jeg sendte ECUen til Polen og fik den gendannet, så den var klar til at få kodet de nye nøgler i. Kostede godt nok 800, men i forhold til 5000 er det jo ingenting.

Så hvis nogen af jer derude ender i en situation hvor i mister nøgler, eller får jeres tændingslås brudt op eller lignende, så frygt ikke.
De kan lave det i England, Tyskland, Polen osv. smiley

Her er sågar en film af, hvordan de gør: http://www.youtube.com/watch?v=eOyCAbvr4QM


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Danske forhandlere mangler ekspertise!
  • #1   19. sep 2013 Ja... Og så brokker de sig samtidig med, at vi bestiller billiger dele hjem fra udlandet smiley

  • #2   19. sep 2013 Klart de kan fixe sådan en startspærre i Polen.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #4   19. sep 2013 En forhandler kan da ikke sende noget til polen, og stå inde for det, både om det nu virker og hvad nu hvis den forsvinder enten i posten eller dernede, hvis den nu gjorde det, er det jo dem der skal dække det.
    Skal forhandlere måske også finde stjålne og dermed billige reservedele i polen ?


  • #5   19. sep 2013 Fanta har da intet med sagen at gøre?
    Vi taler jo om et simpel stykke udført arbejde.. intet andet i denne sag...

    Det må være en ommer!


  • #6   19. sep 2013 @ Fanta H

    Det er da en elendig grund, til at de danske forhandlere ikke skal kunne en så simpel opgave?
    Problemet ligger nok i, at de fleste danske forhandlere og værksteder er blevet sat af, rent teknisk. De har simpelthen ikke efteruddannet sig tilstrækkeligt, eller investeret i det nyeste udstyr.
    Og så jamrer de over, at folk benytter værksteder i udlandet, og bestiller dele i udlandet? Det er jo ikke noget under!


  • #7   19. sep 2013 Fanta ?

  • #8   19. sep 2013 sikke noget juks..

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #9   19. sep 2013 Tja, jeg fristes til at påstå, at en Polak også kan udføre arbejdet her i Danmark - dog bedst når mørket falder på! Faktisk kan "de" gøre meget andet samtidig, f.eks. afmontering af Airbags, org. navigation, fælge mv. - meget hurtigt og effektivt. Hørte rygter om at både Red Bull og Ferrari har ansat Polsk Pit-crew, idet gnst. tiden for den nationale gruppe personager ligger på kun 2,5 sek. - og så har bilen endda fået skiftet farve! Jow Jow....

    smiley


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #10   19. sep 2013 Det er sgu da en lorte polsk hacker,
    som har lært det ved at lave stjålne måske danske mc.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #11   19. sep 2013 Lige om lidt er en startspærre jo intet bevendt, så bliver der stjålet endnu flere mc. men det er åbenbart ligemeget, bare man får lavet sit eget billigt.

  • #12   19. sep 2013 Fanta .

    dont use drugs .

    mvh


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #13   19. sep 2013 Åbenbart kun GTR der har lidt inteligens her

  • #14   19. sep 2013 Like a boss , forestil dig at din nøgle allerede er kopieret og din adresse samt nøglen er solgt i baggården til nogle skumle typer smiley


  • #15   19. sep 2013 Næææ

    Fanta folk kikker bare ikke længer end til deres næsetip

    Lad os lige få nogen flere firmaer ind der også triller elektroniske speedometer ned , og lad os så høre det rama skrig når, den mc de har købt har trillet 70000 km i stedet for de 15000
    Så er balleden der !


  • #16   19. sep 2013 lol..lol.. or not . .


    det er jo for sent...


    mvh


  • #17   19. sep 2013 Der er flere arbejdsgange der ikke er vist i videoen

    Hilsen Låsesmeden


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #18   19. sep 2013 Busa kan du andet end drive med strømmen,
    Chase det er nemlig rigtigt,
    jeg har hørt om folk der får omkodet/fjernet startspærre, så køber man bare et stel med papirer på ebay til 15,000,- så har man feks. en fineste bmw s1000r til 15,800,- det er sgu da billigt.


  • #20   19. sep 2013 Hvad værksted var du på?

  • #21   19. sep 2013 Fanta H

    Absolut.. jeg kan losse dig i bollerne ..
    Og det skal ikke koste dig noget. du siger bare til.

    mvh


  • #22   19. sep 2013 Alle med god forstand på elektronik kan hurtigt finde ud af at skrue km tallet tilbage på et speedometer. Det er bare elektronik. Man kan også skifte speedometeret ud med et der har gået mindre.
    Selvfølgelig skal man kunne få kilometertallet justeret så det passer til cyklen, hvis nu f.eks. det gamle går i stykker el.lign. Kilometertallet kan vidst udlæses fra ECUen, hvis det er den der altid har siddet på cyklen.

    Urban: Tajh, men de skal jo også forbi låse osv.
    De bliver da også slemt skuffet, hvis de sender en polak op fra Polen for at stjæle en cykel som ikke engang står på adressen smiley


  • #23   19. sep 2013 Fanta han er ikke en hacker, han er bare normal mekaniker med et værksted. Han har bare ekspertise.
    Mekanikere bliver oftest ikke mekanikere fordi at de interesserer sig for elektronik, og derfor er de tit dårlige til elektronikken, efter min erfaring.

    Allan: Bike shoppen, Bille, og Fisker i kbh.


  • #24   19. sep 2013 Man er ikke normal mekanikker og har en Silca kode nøgle maskine til 145,000 kr + moms + en Kloner til mellem 15-25000 kr kender ikke den model
    Og den måde han læser koden ud af låsen på, kan jeg være meget i tvivl om, kan ikke lige lure den af , (man skal vide hvad man kan se , for at forstå det jeg skriver)
    Jeg kan ikke lige modbevise det, og det kan også bare være en illustration , hvilket også er 100 % fair


  • #25   19. sep 2013 Chase
    Man kan sagtens læse koden af, og hvad så?
    Man skal da kunne lave nye nøgler til de maskiner man sælger, og kode dem, for at kunne kalde sig en rigtig forhandler. Ellers skal man vide hvem der kan, og sende det over til dem. Men det kan de åbenbart ikke her i DK.

    Det apparat han har der kan elektroniknørd sikkert lave for under 500 kroner.
    Man skal bruge noget der kan læse nøglerne, og noget der kan kommunikere med ECUen. Jeg tror faktisk ikke at det er så indviklet som det ser ud til.

    Man behøver heller ikke at kode nøglen til ECUen, man kan bare slette nøglen der er i ECUen, og så kan man bagefter sætte masternøglen i til det låsesæt man vil bruge, og så er den låst til det sæt nøgler.


  • #26   19. sep 2013 Like

    Er det noget du ved noget om, eller er det noget du tror

    Jeg har levet af det i 31 år

    jeg trækker stikket ud her !


  • #27   20. sep 2013 Nemlig... Og hvis med den lille del af tyverisikring på nye cykler kan man jo bare tage nøglen fra en torskerognsdåse, en stor magnet og en bærbar som kan kobles til ecu'en.... aaaaah om igen.... Har selv prøvet på noget frra 08 med imobiliser og alarm. Det tog alligevel omkring en dag med en masse google og målen på ledninger inden vi fik adgang til den protocol på ecu'en der var forbundet til alarm og imobiliser. Så skulle der ..... og så ..... Det er ikke bare lige sådan det pis.... Om ikke andet vi havde en udfordrende dig smiley

    Og ud over det, så har jeg en kode jeg bare skal sende til fabrikken og så smide et symbolsk gebyr på 1000kr for nyt nøgle / alarm sæt med forhandler reset af ecu ..... Sådan er det at have købt nyt i udlandet smiley


  • #29   20. sep 2013 Min mekaniker kom ud og pillede startspærren på en bil jeg havde som 19-årig.
    Den var pludselig spasset ud midt i myldretiden og jeg måtte stille bilen og tage toget.

    Da vi mødtes ved bilen senere stod han og rodede lidt i motorrummet, og vupti, så var der ingen startspærre..

    Tyv tror hver man stjæler smiley

    Forhandlerdanmark er af lave


  • #30   20. sep 2013 Chase. Ikke af det her åbenbart for nøglernes kode kan sagtens udlæses. Selvfølgelig kan den det ?

Kommentér på:
Danske forhandlere mangler ekspertise!

Annonce