In-ear m. aktiv støjreduktion {{forumTopicSubject}}
Halløj og god søndag!
Jeg har efterhånden fået kørt en del km på min CBR500R, og er derfor blevet opmærksom på, at jeg synes vindstøjen kan blive lidt irriterende ved længere ture hvor hastigheden konstant ligger over 100km/t. F.eks. ved længere ture på motorvej.
Jeg har læst mig frem til at nogle kører med ørepropper, hvilket jeg måske ikke synes er den mest ideelle løsning...
Så mit spørgsmål er så, er der nogen der har erfaring med valg af aktive in-ear headphones?
Jeg har kigget lidt på udvalget, og kan se at priserne ligger på ca. 500-2500kr, hvilket jo er et ret stort prisspænd..
http://cdon.dk/hjemme-elektronik/hovedtelefoner/støjreducerende/
http://www.elgiganten.dk/catalog/tv-radio/dk_hovedtelefoner/hovedtelefoner?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26Aktiv%2Blydisolation%3DJa%26CategoryUUIDLevel2%3DcwcKeQuvtcIAAAEotupewBal%26Type%2Baf%2Bh%25C3%25B8retelefoner%3DIn-ear%26discontinued%3D0%26online%3D1%26%40Sort.ViewCount%3D1
Håber der er nogen der ved noget om emnet
Mvh. Steen
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
sep 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 165
Jeg har selv in-ears, dog fra Westone. De er super når man spiller musik, men de dur altså ikke til motorcykel af den simple grund, at det er møg besværligt at få hjelmen af og på, da de jo er hårde og fylder øret ud.
Jeg prøvede med mine formstøbte tidligere på året og det var lige før jeg troede hjelmen skulle skæres af!
Skal vi bare sige, det gjorde pænt nas i ørene at hive den hjelm af!
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.973
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.038
De reklamerer med støjdæmpning, dog ikke aktiv, men synes det virker godt.
Bedre end mine gamle cx200, eller nogen af de andre inear jeg har haft.
Men
Forleden da jeg kørte på tværs af Sjælland kørte jeg meget af tiden med venstre hånd under mit hagestykke.
Det tager nemlig noget helt vildt voldsom buldren..
Er der ikke nogen der har en permanent løsning på under-hagen-turbulensen??
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 240
Skulle være tilpasset til bla. Motorcykel kørsel
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 371
feb 2013
Nej!
Det er måske løsningen med nyt kåbeglas, hage-turbulen er der nemlig næsten ikke når jeg ellers gemmer det bag kåweglasset
Thankyou thankyou
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 71 Svar: 494
Jeg bestilte dem direkte på deres us-hjemmeside.
Så ryger der told på, men de er det hele værd.
Super støjreduktion og super lyd.
De sidder godt i øret og det er nemt at få hjelmen af og på.
Jeg bruger dem selvfølgelig også når jeg ikke kører.
F.eks er det fedt på flyveren, hvor er også er en del støj.
Her er linket til deres us-side
http://www.etymotic.com/ephp/hf5.html
De fås også her:
http://www.mytrendyphone.dk/shop/etymotic-hf5-in-ear-84766p.html?gclid=CKTC0u_mzbkCFYPHtAodbngAmA
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 61
Apropos vindskærm, så er jeg også ved at finde mig en skærm af bubble-typen, for mere komfort.
@Niki S
Jeg har nemlig også tænkt over det med om de kan være i hjelmen! Nogle af de aktive er ret store, da de jo skal ha' plads til en mikrofon også...kan tydeligt huske hvordan min kørelærers headset kunne mase sig ind i hovedet på en, hvis ikke man havde hjelmhue udover til at holde det på plads...
Har også overvejet de passive, da de jo virker som ørepropper, og er 10 gange billigere end de aktive...
feb 2013
Helt sikkert. Jeg kender faktisk en der har flipup skærm på sin vfr. Jeg må lige ud og prøve en motorvejstur på hans
Tak for infoen!
Steen M
hvis du ikke har prøvet inear med passiv støjdæmpning, så synes jeg klart du skal prøve det inden du kaster dig ud i noget med aktiv støjdæmpning
de cx-300-ii jeg har gav jeg 210 kroner for (koster 499 i fona).
Nu har jeg så nok højst kørt sammenlagt 10 minutter uden dem i det seneste år.
Men de 10 minutter synes jeg er nok til at jeg kan sige at jeg ikke vil undvære dem.
Ville være helt ærgerlig hvis jeg skulle køre en tur på 20 minutter uden mulighed for at trykke play/vol+/vol-.
Ville være direkte sur hvis jeg skulle køre uden passiv støjdæmpning.
Hader hvid støj. Virkelig Hader! Med stort H! Som i H-elvede.
Jeg har en kammerat der kalder mig stilhedsnazist...
Så jeg synes du skulle prøve nogen med passiv støjreduktion.
Mit valg er faldet på cx-300-ii pga:
Stærk (holdbar) ledning.
God lyd (ikke som i alle wannabe produkterne hvor man sparer 20% af prisen)
De stikker næsten ikke ud af øret. (så de bliver i øret når man tager hjelmen af/på)
Derudover kan jeg måske lige nævne at jeg, når dutterne er i ørerne, tager sådan en her på udover.
Den dækker op over ørerne hvilket også gør det lidt lettere at få hjelmen på ud over øredutterne.
Desuden dæmper den enormt meget støj. ikke mindst fordi den fungerer som en "pakning" så der ikke er så mange små luftsprækker omkring mit hoved i hjelmen.
Og der er mindre turbulens omkring halsen fordi den skaber en glat profil med hagesmækken
Det er garanteret for meget af det gode for dig, de fleste kører jo mc for at mærke vinden i håret har jeg indtryk af
Men inear headphones med passiv støjdæmpning er the shit! Ville under ingen omstændigheder være foruden.
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.421
De koster en del men virker perfekt!
In-ear m. aktiv støjreduktion