3.398 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

nickolaj .
nickolaj .
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

AutomatGear AutomatGear

Hey jeg sidder her hjemme og undrer mig over en ting som nogle af jer måske kan svare på. Jeg er en dreng på snart 17 år og har undret mig meget over om det kan lade sig gøre for mig at få en begynder motorcykel som kan køres med lille motorcykel kort med automatgear. Jeg har nogle mindre problemer med mine fødder og derfor tænkte jeg om det kunne lade sig gøre, jeg har penge nok det skal ikk tænkes på. Og et lille side spørgsmål kan man få en motorcykel med hånd gearing?.
Mvh Nickolaj

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  AutomatGear
  • #1   10. sep 2013 Den tro jeg bliver sværmed mindre du bevæger dig over i noget scooterlignende.

De "Rigtige" MC med automatik er mig bekendt for store

• #2   10. sep 2013 Håndgear så skal du have en classic - automatgear er vist kun de store slæder.
    som knud siger, så er det nok en mc-scooter du skal kigge på.

kig på dem her

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/201341-test_af_17_stk_125ccm

• #3   10. sep 2013 Men man kan lave sin egen skifte mekanisme, så man kan skifte gear med hånden..

• #4   10. sep 2013 Ja det burde da egentlig være muligt

• #5   10. sep 2013 Der er flere bobbere/choppere, som køre med håndgear. Det er noget, som de selv har lavet efterfølgende.

...altså det skal nok kunne lade sig gøre smiley men jeg ville også starte på en mc-scooter, og så købe en med autogear når du er blevet ældre, og må køre de store mc'er.

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

Emner: 4 Svar: 290
    #6   10. sep 2013 Så længe det er det lille A1 kort, så skal du nok kigge nærmere på maxi scootere.

Men når du er blevet 20 og kan køre på A2 kortet, kan du få en Honda NC 700 med automatgear (DSG)
    http://www.honda-mc.dk/Default.aspx?ID=66
    eller
    http://www.honda-mc.dk/Default.aspx?ID=7

• #7   10. sep 2013 Kan sagtens lade sig gøre.

Og du behøver ikke lave det selv smiley

Er sikker på de fleste større forhandlere vil gøre det for dig.
    Også gerne på en ybr125 eller noget andet sjovt.

Knæk og bræk smiley

• #8   10. sep 2013 NC700SAX så bliver det ikke meget bedre. Den kan også drosles til A1

• #10   10. sep 2013 a1 125ccm max 15hk

• #12   10. sep 2013 Det er jo også muligt at lave luftgearskifte. Det har mange dragbike, og med lidt forstand og forbindelser til nogen som arbejder med luftpneumatik, kan det gøres for fornuftige penge.

• #13   10. sep 2013 luftpneumatik ??

• #15   10. sep 2013 godt så Jacob smiley

• #16   10. sep 2013 For at svare på dit spørgsmål er svaret nej ikke standarte mener alle de mc der har det som standarte ligger på omkring 700 ccm.

Men som Per a forslår kan man bruge samme system som på dragbikes. Har set det ved en her fra siden som har det på sin. Han kunne nok være behjælpelig med how to do hvis det kommer så Hvidt. Så lad endelig ikke det stå i vejen for de mange fede oplevelser du ville kunne få på en mc smiley

• #17   10. sep 2013 det Per A snakker om er en airshifter , noget der bruges til dragbikes , som regel en gammel sodastreamflaske der fyldes med trykluft i stedet for co2 som så er sat op med en cylinder på gearskiftet og 2 knapper til at skifte med , som regel er det så kørt sammen med at klippe tændingen på 2 cylindre når man trykker på skift op knappen

• #18   10. sep 2013 Hvor i landet kommer du fra?
    Er kørelærer og tænker på hvem der evt. kan hjælpe med kortet.

• #19   10. sep 2013 Powershift fra Translogic
    http://www.translogicuk.com/products.php
    Mener kr. ca. 8.000

• #20   10. sep 2013 Ja, det kunne jo godt ende med at dit køretøj faktisk skal indregistreres som skolecykel.Der findes et par kørelærere i København/Frederiksberg, der gør sådan noget

• #21   10. sep 2013 Jeg kendte til en der tog kørelæreruddannelse med 1 arm.

Selvfølgelig kan man lave et system der ved tryk med højre tommel gearer ned og gearer op med venstre tommel.

Så for et par mdr siden en video af en der kørte trackdays med 1 arm og 1 ben.

Cheer up smiley

• #22   10. sep 2013 har set sprit ny Honda vfr 1200 med tomatgear, den kan du drømme lidt om smiley det gør jeg hehe

• #23   10. sep 2013 Aprilia mana evt, ved godt den er til det store kort men det er både automatik og manuel, og der kan både skiftes med fodpedal som normalt eller med knapper på styret, sådan en havde jeg før min triumph og det kørte bare..;-)

• nickolaj .
    nickolaj . Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #24   11. sep 2013 Hold da op! Tak for alle svarende jeg regnede ikk med det ville gå så hurtigt nu må jeg bare prøve at sætte mig ned og få læst på de mange. tak for hjælpen!
    Mvh Nickolaj

• #25   11. sep 2013 VFR 1200 FD er født med automatisk DSG, men den er af mindst en årsag uden for rækkevidde her: 1237 CCM og 173 HK.

....men jo, det virker sgu

• #26   11. sep 2013 Nickolaj.
    Fedt endeligt at få et seriøst og sagligt emne af en 17-årig smiley Ikke bare en idiot der skriver "Jeg skal til at tage mc-kort. hvad skal jeg købe? Synes en R1 er fed".

Ærgeligt du er blevet fanget i de nye kørekortregler. Eller havde eks. En Aprilia Mana, Honda NCR700 eller lign. Med automatgear været perfekt, selvfølgeligt droslet til 34 hk.
    - Men efter de nye regler må du kun køre max 125 ccm og 15 hk. Dette gør det sværere at finde noget rigtigt brugbart, medmindre du vælger at køre de første 2 år på en 125ccm scooter (som faktisk kan være ganske underholdende).
    Når de to år er omme, kan du sælge scooteren og købe en af de omtalte modeller smiley

Ellers kan du bevæge dig ud i en anden mere "mc-lignende" 125ccm'er og montere power-shift derpå. Dette er dog dyrt, og i nogle tilfælde koster systemet næsten ligeså meget som motorcyklen. Efter 2 år vil du nok alligevel gerne have noget større. - Men da kan systemet selvfølgeligt tages af og sælges for sig, eller tages med til en anden mc smiley

Til sidst. Respekt for at hoppe ud idet på trods af udfordringer smiley

Håber det lykkedes! smiley

• #27   11. sep 2013 Jeg tror da bestemt det kan lykkes, men jeg vil nok anbefale det mest realistiske - MC-scooter vejen

• #28   11. sep 2013 jo jo Knud, er jeg godt klar over. sagde jo også at han kunne drømme om den smiley
    uden at vide det, vil jeg også tro at mc scooter er vejen frem til at starte med.

• #29   11. sep 2013 Hvis det ender med at være ok med en 125er med CVTgear (scooter) så vil jeg lige benytte lejligheden til, på det kraftigste, at gøre opmærksom på unikumet Piaggio-Gilera DNA 125.

Den kører som en streetfighter
    Den ser ud som en streetfighter
    Den ér en streetfighter smiley
    -med CVTgear !!

Den er så overset, jeg synes det er en skam smiley

profilbillede
  • #30   11. sep 2013 Mc A

Høj, den kendte jeg ikke en gang. Den ser da fin ud:-)

• #31   11. sep 2013 Jeg havde heller aldrig set mage til scooter smiley faldt tilfældigvis over en 50cc til salg på dba som 20-årig da jeg enten skulle have bil eller 45knallert.
    Gæt hvad jeg valgte smiley

Den deler motor med gilera runner, begge "scootere" fås som 49cc, 124cc og 180cc.

Men har aldrig set en 125'er.
    Ikke engan et Billede af en på dansk plade. Tror højst der findes 4-5 stykker i Danmark, hvis overhovedet nogen.

Så vil man have en må man nok få den hjem fra england / Tyskland / Sverige.

Det bliver lidt pebret, men den er med garanti til at sælge igen smiley

Grunden til der ikke er nogen herhjemme er jo nok den samme som grunden til der ikke er nogen andre 125scootere smiley

Intet 125-kørekort, ingen 125ere smiley

• #33   14. sep 2013 Jeg vil gerne hjælpe med at konstruere et håndgear, den dag du er klar til det - jeg kan ikke se at det skulle være det store problem - med tanke på min ungdoms knallerter såsom puch 2, Tomos osv osv....... smiley

Koblingsgreb og skift i samme håndtag.......

Kommentér på:
AutomatGear

Annonce