{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Suzuki GSR? {{forumTopicSubject}}

Hey gutter, bestod køreprøven igår! smiley

Så skal nu have noget at køre på og har derfor overvejet en Suzuki GSR 600 fra 08, er det en god begynder cykel eller skal jeg starte på noget mindre?

Skal helst være i streetfighter stilen som den. smiley

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki GSR?
  • #1   6. sep 2013 Fin begynder cykel:) rigelig med kræfter, gear indikator, lækker instrumentering, meget neutrale køreegenskaber. Og efter min mening pænt design og også til at få til en rimelig pris nu.

• #2   6. sep 2013 Jeg købte en Gsr fra 2007 i mandags og er rigtig glad for den. Den er nem at køre både i by og på de små landeveje, jeg fik kortet sidste år.

Go for it!

• #3   6. sep 2013 Sådan en ønsker jeg mig helt vildt.! Så jeg ville også gå efter den.! Regner med at købe en magen til næste år

• #4   6. sep 2013 Jeg har en 08'er som min første cykel.
    Og den er virkelig skide sjov!
    Og masser af kræfter til en nybegynder syntes jeg.
    Jeg er virkelig glad for min! smiley
    Plus at du lige i tiden kan få dem til en latterligt lav pris! smiley
    De er jo helt nede og koste det samme som nogle forkneppede cbr 600ere fra 90'erne

• #5   6. sep 2013 Fin cykel! Prøv både Hornet og gsr

• #6   6. sep 2013 Jeg er lige skiftet til en GSR600 efter fem år/43.000 km på min GSF650... Indtil videre er jeg godt tilfreds med skiftet - dog skal jeg lige ha' et sæt nye dæk på smiley

Jeg prøvede både en Z750 og en Hornet. Hornet'en er nok efter min den jeg mindst helst vil ha' af de tre.

Vil du ha' en af de første der kom (06?) uden ABS fås de ret billigt... Jeg købte min med ABS, og jeg ville ha' den i sort... Det hjalp ikke på prisen smiley

• #7   6. sep 2013 @ Brian, pga. prisen eller? Den er jo lidt mindre end de andre, men bestemt ikke dårligere, tværtimod smiley

• #8   6. sep 2013 Hornet'en kan ikke fåes til de penge hvis man vil have den "nye" model fra 07 og frem, uden den runde forlygte smiley

Er også helt vild med designet på GSR'en, har kun siddet på en og set lidt på den, har desværre ikke prøvekørt endnu.
    Og ja vil helst have med ABS.

- Hvor længe plejer sæsonen at vare? - Burde jeg vente til næste år med at købe? smiley

• #9   6. sep 2013 Priserne for Hornet (ny model) og GSR var ca. den samme. Tror jeg sku gi 10 mere for en Hornet... Synes bare GSR'en kørte bedre og også er pænere - men de kan self begge gejles indtil pengetanken er tom smiley

• #10   6. sep 2013 Den GSR jeg har kigget på ved forhandler står til 58.000, synes ikke 123mc har nogle hornet til de penge smiley

Men må indrømme jeg også hælder mest til GSR'en, og på trods af jeg er 1.90 sad jeg helt perfekt på den.

Men må ud at tage en tur på den :)!

• #11   6. sep 2013 Jeg valgte også en af de dyreste GSR der stod hos en forhandler (igen pga krav om ABS og helt sort)... Så der var ikke så langt op til en Hornet.

• #12   6. sep 2013 Hvis valget var der og penge ikke afgjorde sagen, så er hornet årg 07- klart at foretrække til lave personer eller personer der gerne vil køre stærkt på de snoede landeveje. Her er hornet klasser over de andre i 600 klassen. Og tro mig jeg har prøvet dem! Men som allround begynder cykel er suzukien mega fed og godt kørende og så render den næsten 20km/l!! Og den er billig i forsikring gennem if!

• #13   6. sep 2013 Det er en ret overset maskine i forhold til f.eks Z750 og helt uden grund. Men de giver jo bare nogle gode brugtpriser som er dig til gavn. Synes det er en fn maskine og forstår ikke, at der ikke kører flere af både den og 750eren

• #14   6. sep 2013 Mathias B:

Jeg skal give 7674,- ifølge deres beregner på hjemmesiden, på trods af der står de har samarbejde med Suzuki, hos Mondux skal jeg give 4400,-

- Må ud og prøve en masse forskellige smiley

• #15   7. sep 2013 Jeg er ikke så gammel men har prøvet en masse forskellige og selv ejet et par stykker allerede:) altså street genren er klart det sjoveste at starte på og de giver masser af sjov for pengene:)
    Hvis du ikke har besluttet dig endnu så gør dig selv en tjeneste og prøv nogle forskellige:) min mening med dem jeg har prøvet er meget kort fortalt:
    Gsr 600 plus: god til begyndere grundet de forholdsvis beskedne kræfter og de tillidsvækkende køreegenskaber. Motoren er skide skæg da den skal prygles som en racer for at være rigtig hurtig. Lækker instrumentering med tank måler og gear indikator og blærer design.
    Minus: ikke rigtig en street fighter da den først rigtig levere krafterne meget højt oppe i skalaen. Har ikke kræfter til at følge med de større maskiner og affjedringen er også til den bløde side.

Fz6n . Plus: lige så mange heste som gsr. Letkørt
    Minus: der er mange af dem og derfor bliver sen efter min mening lidt kedelig. Den er også meget stiv i det og ikke lige frem den mest sving glade. Instrumenteringen er også meget spartansk.

Kawaski z 750 2003-2006
    Plus: lækker motor med masser moment i forhold til 600.
    Den er nem at lave wheelies på, en rigtig bølle bike:)
    Noget hurtigere acceleration en gsr og fz6.
    Minus. Sædehøjden er lidt højere på den så er man lav er den ikke den bedste at starte på. Mange vibrationer i styr og pedaler omkring 6000omdr.

Honda hornet årg 07-
    Plus: skide hamrende sjov at køre på, også for øvede!
    Den kan sagtens med den rigtige køre, følge med større sportsmaskiner på landevejene.
    Den føles utrolig let og affjedring er virkelig god.
    God instrumentering.
    Lækker lyd med en gp udstødning.
    Minus: meget lille kompakt cykel til høje kørere, jeg har en kammerat der er rimelig stor og 195 høj, det så ud som om han var ved at voldtage den;)
    Sluger en del mere benzin end de andre fordi den altid indbyder til sjov og ballade.

Kawasaki er6n.
    Plus: en super god begynder cykel, 72 hk, stabile køreegenskaber, ABS og lav vægt. De 2 cylindre vibrere en smule men den giver også noget mere bundtræk så man ikke behøver være så flittig med gear pedalen for at komme fremad.
    De er til at få rigtigt billigt så hvid det ikke er en cykel man skal have så længe er det også begrænset hvor meget man sætter til ved salg igen.
    Minus: de 72 hk er mest til begyndere efter min mening, den har et fint træk op til de omkring 165, men derfra og videre til de 205 som er topfart går noget langsomt.
    Designet falder ikke i alles smag.
    Køre man tit 2 slipper krafterne også hurtigt op.

Aprilia sl 750 shiver.
    Plus: de er til at få til omkring 60000 nu. Fedt italiensk design! Du får ingen andre cykler i den klasse der kan hamle op med dens lyd!
    95 v2 hk er rigeligt, både til sjov for begynderen og den øvede så det er ikke en maskine du behøver skifte ud lige med det samme. Lækker instrumentering.
    Minus: kan godt virke lidt rå til en begynder.

Håber det hjalp lidt:)
    Jeg kan sige at med de maskiner jeg har haft nu så ville mit næste valg, hvis det skulle være en af disse, falde på shiveren eller horneten, men som begynder havde jeg nuppet den suzuki til de priser de er nede i nu!

• #16   7. sep 2013 Du glemte lige at skrive at hornet'en bremser temmelig dårligt, Z750'eren er hamrende blød og slatten i stellet, og shiveren åler sig som en sindssyg fordi støddæmper og ophæng bagi vrider sig

• #17   7. sep 2013 Tag du en GSR og gi de 3500 hos hyperpro for en opgradering af affjedringen, motormæssig følger den sagtens de andre, det hele handler at manden bag styret

• #18   7. sep 2013 Korrekt korrekt men det er svært lige at få det hele med. Det med bremserne synes eg nu ikke er et problem. Men ja, gsr 600 er nok overall den bedste begynder af de ovennævnte:)
    alternativt er z750 årg 07-11 ve at være nede i pris. Det er ikke en racer men en fantastisk maskine til stort set alt. Selvfølgelig gør dens vægt og affjedring at den ikke følger med de mere sportslige på de snoede veje men den har godt med krafter og er meget let kørt:)

• #19   7. sep 2013 Synes GSR 600 kører kanon godt, fed instrumentering, fedt design...

Jeg gad godt eje sådan en på et tidspunkt.

Men den ER mere plastic agtig end alle dens konkurenter, især skjolde og bagparti virker billigt når den ses på tæt hold.

Hornet gav mig et klart indtryk af højere kvalitet, men ja den er også dyrere.

Z750 07- har en super fed motor, men er tung..til gengæld er den den frækkeste maskine at se på.

Yamaha FZ6.... nej. Den skal ha for mange prygl for at yde og designet er bare kedeligt.

Er6n/f, de er sjove at køre, godt brundtræk, men lyden fra den parallele twin er er selv med anden udstødning kedelig at høre på.

Shiveren ved jeg ikke andet om end at min kammerat har haft en helveds masse bøvl med den elektriske på den....det første jeg tænker er italienere og elektronik... Ellers en hammer fed maskine og se på, den lyder også bare SÅ godt.

Hvad med den evigt populære SV650 S/N ?? Imo, er det er ganske pæn maskine med en lækker lyd fra den gode V2'er.

Bare min menning..

Kommentér på:
Suzuki GSR?

Annonce