{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.457 visninger | Oprettet:

Kawasaki VN 1500 {{forumTopicSubject}}

Påtænker at skifte min FJ1200 ud med en Kawasaki VN1500,årg.1991,har sgu lidt væsen med at krølle mine 196 cm krop sammen på FJ´eren i længden,specielt efter en dejlig tur til UK her fornylig,på ca. 1600 km. føltes det lidt hårdt at sidde på den Yamaha,så en VN1500 er under lup,koster en fornuftig mønt og den har en kørestilling jeg kan li....Og et moment der tiltrækker mig skulle den jo også have...
Nogen der har erfaringer med en sådan VN1500?????,tænker motormæssigt og andet teknik på denne model både godt og skidt..
Vil sætte pris på andres erfaringer med denne model.
Takker.
Vh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki VN 1500
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #2   2. sep 2013 Fin cykel, herlig motor og man har en god position for kørsel. Men jeg vil bestemt ikke betragte den som en Touring-maskine - med mindre at du pakker den ind i diverse kåbedele for at tage vejr og vind. Ligeså er rækkevidde ift. benzinforbrug noget i underkanten. VN1500 kan "choppes" voldsomt - endda med godt resultat, hvor du har den driftssikkerhed du ønsker dig... men måske er det ikke lige det du vil?

• #3   2. sep 2013 Er ikke så bekrymret for benzin forbruget må betale det som det koster. ,FJ´eren går fra mellem 8 til 16 km pr liter afhængig af temperament,,,ved dog ikke hvor mange liter benzin der kan være på en sådan VN fætter,,,,og ikke planen den skal choppes voldsomt men måske en smule,,,men driftsikkerhed kan vi lide...

• #4   2. sep 2013 Jeg ejer sådan en vn,min er dog bygget en del om. De kører godt,masser af bundtræk.trækker nemt op i 4gear fra 50kmt.det siges at de kan have en svaghed ved deres krumtap lejer.ellers skulle det være en stærk motor.dette kan jeg bekræfte.ved desværre ikke hvordan den er at køre på i original stand.

• #5   3. sep 2013 lækker maskine med en feeee lyd.
    meen.. personligt syntes jeg det er for lidt med de 4 gear.
    går med lidt for mange omdrejninger når du kommer over 80.

men er jo smags sag..

• #6   5. sep 2013 Vær opmærksom på at den Yamaha du har nu er langt bedre til lange ture. På kawa'en er du låst i en position, med benene foran dig, og ikke under dig som på FJ. Så du kan ikke bare møve dig lidt rundt når du bliver øm i røven, eller vil aflaste ryggen.
    Hvis du stadig vil kunne køre langt, skal du holde dig til deciderede touringmaskiner, som din FJ jo er. Men kender godt trangen til at prøve noget nyt. smiley

• #7   6. sep 2013 der er jo mange muligheder på sådan en kawa med at få fremrykkersæt tilbagerykkersæt andre styr osv osv.

men jo.. en turing er den jo ikke

• thomas S
    thomas S Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   6. apr 2014 Hej Jan
    jeg har lige købt en Kawasaki VN 1500 fra 1998. kun kørt ca 18.000 km

når jeg skifter fra 1 til 2 " knurrer " tænderne lidt i gearkassen. kender du til dette problem

mvh THomas

• #9   6. apr 2014 Hej Thomas
    Jeg købte mig en Vmax i stedet for smiley
    Vh.

Kommentér på:
Kawasaki VN 1500

Annonce