878 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Skamplet fjeredben / støddæmper Skamplet fjeredben / støddæmper

Hej med jer
Er der nogen der ved om man kan skille en bagdæmper ad???
Min bagdæmper er lidt rusten og dermed en tårn i øjet i og med at den øjebæ mismatcher resten af cyklen, skal den enten skiftes elle shines op.
Den fungere udmærket.
Kan man pille den ud ? skille den ad og evt pulverlagere denne eller gøre noget ved denne således at den kommer til at frmstå som ny??

Har kigget de billigste eksemplarer der ser ok ud koster 300 euro på ebay!!! nogle ideer??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skamplet fjeredben / støddæmper
  • #1   1. sep 2013 Det vil måske hjælpe, en del hvis du skrev hvilken, dæmper vi snakker om.

• #2   1. sep 2013 Hvis det er fjederen der skal shines, så ingen problem, er det selve huset så skil ad, rengør og mal. jeg ville ikke splitte ad i atomer for at pulverlakerer, er sgu bange for at det bliver for besværligt smiley så hellere købe en ny ( måske en lækker en smiley )

• #3   1. sep 2013 Det er en standard dæmper på en FZR 1000 fra 89 og det er huset som engang var guldeloxeret der har nogle rustudblomstringer.

• #4   1. sep 2013 Se nedestående billedeksempel

profilbillede
  • #5   1. sep 2013 Hvis du har dæmperen af cyklen, tager det ikke mange sekunder at skille den ad, så fjederen er separeret fra resten. Jeg malede fjederen på min 999s sidste år. Jeg sleb den ned med sandpapir og malede den med maling fra en spraydåse. Jeg gav den mange tynde lag og vendte og drejede den mange gange for at komme ind i alle hjørner.

Fjederen ser stadig fin ud - og da jeg bruger cyklen på bane, så er det ikke fordi den ikke bliver testet i alle positioner.

Mvh,

Allan

• #6   1. sep 2013 Den dæmper burde kunne skilles ad, der er et hak i den nederste skive der holder fjeder på plads, du skal "blot" have fjederen spændt sammen, det findes der værktøj til.

Men hvis du bruger cyklen hvor den sidder på, ville jeg jeg mindst få renoveret bag-dæmperen med nyt olie og nitrogen den er jo trods alt 24 år gammel så.....
    Hvis det var mig havde jeg købt en ny det burde kunne gøres for 3000-4000 kr. for noget fornuftigt, et bud kunne være http://www.shock-factory.co.uk/m-shocks-home.html
    På min track-day cykel får jeg bag-dæmperen renoveret for hver 2-3 år (ca. 3000 km) og det kan tydeligt mærkes, på gadecyklen sker det også hver 2-3 år (ca. 15.000 - 20.000 km) også her kan det tydeligt mærkes. Jeg har indtil nu givet omkring 1000 kr.- for en dæmper renovation (= rensning + nyt olie og nitrogen)

Kommentér på:
Skamplet fjeredben / støddæmper

Annonce