2.649 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Mc uden afgift + stel med afgift = lovligt? Mc uden afgift + stel med afgift = lovligt?

Hej Mcg.

Går og roder lidt med tanken om at importere en R6'er, det kan man gøre til en 15-20k. Og så kom jeg til at tænke på, at istedet for at betale en 20-30 k i afgift, kunne jeg så bare købe et stel fra en R6'er med afgift, og smide hele pisset over på?

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc uden afgift + stel med afgift = lovligt?
  • #2   29. aug 2013 Det kan du bare gøre...

Men sådan er stel er der sq ikke mange til salg af..

Du er ikke den eneste der har fået den ide..:-)

• #3   29. aug 2013 Ja, hvorfor ikke? Jeg mener bare at SKAT vil have at du så skal betale genopbygningsafgift på den du har som er skadet, men er ikke helt sikker. Måske det kun er når det er forsikring.

• #4   29. aug 2013 Det er lovligt, men hvor vil du finde et stel med afgift. De er jo ikke bare sådan at finde.... og hvis de var til at finde, vil de nok koste kassen smiley Så tror ikke der er det store at spare ....

• #5   29. aug 2013 Joo, har snakket med et par huggere, og det koster ikke mere end 15k for sådan et med papire, så det var da helt sikkert en mulighed, hvis det er lovligt.

• #6   29. aug 2013 JA med papire!! Det er ikke det samme som med afgift!

• #7   29. aug 2013 jojo, med afgift..

• #8   29. aug 2013 Tvivler på det holder vand

• #9   29. aug 2013 Hvis de huggere har sådan et stel liggende, hvorfor udnytter de så ikke selv muligheden for at bygge en mc op. At ikke gøre det, og så sælge dig stellet, vil da være det samme som at forære dig nogle $.
    Hvis stellet du benytter er et 'genopbygnings stel' må du kun, hvis du anvender brugte reservedele, anvende dele fra tidligere danske køretøjer. Denne regel er dog meget vanskelig at håndhæve, men hvis taksatoren som skal genbesigtige køretøjet, er en flueknepper, har du et problem der.

• #10   29. aug 2013 Jan: Stiller du spørgsmål til om huggeren lyver over for mig? smiley

Poul: Ja okay, det kan jeg godt se, må lige få sat mig ordentlig ind i de regler, tak for svar!:)

• #11   29. aug 2013 Johannes.. Jeg kan garantere dig for, at når en hugger siger det er et stel med papirer, så er det udenlandske..

Ligeså vel som hele MCG er mit vidne, så vil jeg hermed vædde med dig, 2000kr på højkant hvis du finder en hugger der ligger inde med et stel med dansk afgift til 15000kr...

Spørg nu dig selv, hvis de er huggere, så har de alle delene til en R6, hvorfor så ikke selv bygge den op?

Men er du frisk på et hurtigt væddemål? smiley

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #12   29. aug 2013 Et stel med afgift på, koster selfølgelig mindst hvad afgiften koster.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #13   29. aug 2013 Enig Morten.

• #14   29. aug 2013 Hvor har du dog gemt dig henne så længe med det handelstalent du har Johannes, kun du har set lyset, men nu ved alle vi andre det jo lige pludselig også, så stiger stel og brugte dele med raketfart, ja så går det jo nok ikke alligevel.
    Ja og velkommen på MCG smiley

• #15   30. aug 2013 Avavav, man skal sku ikke tro man er noget her inde..:P slap af kællinger, tråden gik ud på hvor vidt det var lovligt?:D at en hugger har fortalt noget der i "ihvertfald ikke kan passe" i følge en flok alvidende, er ikke noget i behøver kører mig ned over..:P

• #16   30. aug 2013 Men tak for det konstruktive bidrag!:D

Kommentér på:
Mc uden afgift + stel med afgift = lovligt?

Annonce