2.451 visninger
|
Oprettet:
Kold motorcykel på motorvej {{forumTopicSubject}}
Hej Motorcykelgalleri, jeg har et spørgsmål som lyder sådan her:
sker der noget med Mcen hvis den bliver fyret af kold.
jeg arbejder 100m fra motorvejen og jeg køre direkte på der hver morgen, sker der noget ved at den får noget gas når den er kold
på forhånd tak,
Mvh Martin
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.390
Jeg tror ikke at det er noget problem at køre 110 med den
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 870
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 241
Dog har min Morfar altid sagt at det bare skal have tæsk fra start af, så det hurtigst muligt kommer til drift temperatur, og han er tidligere maskiningeniør.
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 168
og den smører heller ikke motoren ordentligt når olie er kold
jun 2006
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 378
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Med al respekt for din morfar, så ved jeg snart ikke hvor mange firmabiler med mislyde og nul komprefis, jeg har set, fordi folk partout skal baldre til dem, inden de er driftsvarme.
Harritz:
Du har helt ret. Olietemperaturen er langt vigtigere, og de følges aldrig ad. Derfor, det vigtigste stykke ekstra udstyr I kan købe er et olietermometer. Olien ske være mellem 60 og 80 grader inden i giver motoren noget havre - det tager overraskende lang tid, oftest 10-20 km!
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 241
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 15 Svar: 45
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Og jo flere svar du får, jo mere forvirret kan man blive
Olien har større bæreevne/tykker og kolder der er, og bliver ikke så nemt presset ud af feks pandelejer, det er sådan set fint nok, men den kan så blive for varm ved for hårdt pres, hvis olien bliver for varm så er bæreevnen mindre og bliver nemt presset ud, men det tykker kan måske ikke nå at rende ind og køle lejet ned
Og olien er netop med til at fordele varmen rundt i motoren sammen med vandet, men flere mcer er jo kun Oliekølet
Det der er vigtigt er at motoren har samme temp alle steder fra top til bund , for at det arbejder rigtigt sammen
Og hvad de færeste ved er at der i CDien er indbygget en lille funtion der gør at cyl 1 og 4 kører med forskudt tændning i opvarnings tiden, netop for at komme ud af opvarnings programmet så hurtigt som muligt
Giver det mening, Næææææ men det var bare endnu et svar
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 23
En utæt toppakning og skævt topstykke, er heller ikke at foragte, når pengepungen skal åbnes. Men kør den bare moderat op i varme, så skal det nok gå :0)
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.318
så mener ikke det kan ødelægge noget at du tager motorvejen med det samme,
dog bør du undgå de voldsomme omd/min i acclationen.
sep 2010
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Hvis man selv får det bedre af hysteri så kør endelig 40 km før den får lidt rpm, men motoren er ligeglad
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 34
Mon du i øvrigt ejer motorcyklen så længe at du kommer til at mærke det ekstra slid? Næppe.
Motoren er jo beregnet til at køre, og er der olietryk, så er der olie.
Pudser du også bestikket inden du bruger det? Jeg gider ikke ulejlige mig.
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 15 Svar: 45
tak for hjælpen
jun 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Men nu er der forskel på når folk "fyrer" deres MC af.. nogle fyrer den af og skifter gear ved 6000 omdrejninger og opnår en fart på 150km/t i 6 gear på deres højgearede MC og tror de har fyret den af, det må ikke forveksles med at ramme begrænseren, det har den absolut ikke godt af inden olien er driftsvarm..
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Hvorfor skal en benzin motor have choker ved koldstart
Det er ikke funtionen jeg spørger til, men hvorfor
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
jamen gælder den lov ikke ved diesel , og nu ved du sikkert hvad du glemte at skrive
du er dælme dulme en teoretiker og jeg skulle sikkert have skrevet , Knud deltager ikke i dette spørgsmål
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Kold motorcykel på motorvej