{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Dækskift {{forumTopicSubject}}

Det er tid til at få nyt fordæk på, det er HELT slidt ned.. godt det stadig er tørvejr smiley jeg har BT023 på, men mit bagdæk har stadig noget gummi at køre på, der er ca 2 mm gummi.. ved ikke hvor mange km det er, men måske 1500-2000?? jeg vil ha Bridgestone T 30 på men er der noget problem i at skifte til T 30 foran og forsætte med BT023 på baghjulet til det skal skiftes, eller skal jeg bare skifte det hele på engang?? ikke fordi jeg hænger mig i at jeg skal ha de sidste 2000 km ud af dækket, men det ville være nemmer at skifte over 2 gang rent økomomisk smiley

Er det meget normalt at fordækket slides hurtiger end bagdækket?? troet at det holdt noget længer end et bagdæk. har kørt næsten 18.000 km på de dæk 13.000 km i år og 5000 sidste år inden den skulle i vinterhi smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækskift
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   26. aug 2013 Hvis fordækket slides hurtigere end bagdækket, plejer der at være noget galt. smiley

Forkert dæktryk eller dårlig affjedring er de største syndere...

Der er intet i vejen med at skifte over 2 gange.

• #2   26. aug 2013 OK, måske det er fordi min forgaffel var meget blød sidste år, i vinters blev den så renoveret og fik nye fjedre i den 10% stærker. så bestiller jeg fluks et nyt fordæk til dyret smiley så jeg ikke ender som Bambi på glatis

• #3   26. aug 2013 Hvis det var mig, ville jeg skifte begge dæk samtidigt, når der ikke er mere mønster på bagdækket.

• #4   26. aug 2013 Jeg skifter når det er slidt ned, gider ikke smide et dæk med 50% mønster ud. Fungerer fint for mig

• #5   26. aug 2013 Jeg mener at bagdækket er født med 7 mm, så hvis du med 18.000 km har kørt dækket ned fra 7-2 mm (det er flot, du må være super smooooooth på gassen) er der teoretisk 3.600 km tilbage, hvis du vil køre det ned i 1 mm.

BT023 og T30 går fint sammen. Jeg har endnu kun T30 på baghjulet, for mit bagdæk holder ikke så længe som fordækket.

• #6   27. aug 2013 Så er både fordæk og bagdæk bestilt. fandt lidt ekstra guld på kistebunden smiley også har jeg tager pulsen på mit bagdæk .. nogle steder virker det mere slidt end andre steder, så skifter det hele på en gang smiley

SJYP. hehe hvad mener du med at jeg må være super smooooooth på gassen??

• #7   27. aug 2013 Denny, jeg har kun min V-Strom at sammenligne med. Den har 66 HK, men åd mit første T30 dæk op på 6.000 km. Det meste blev nok brugt på en uge i Pyrenæerne, hvor vi kørte over 2.000 km bjergkørsel, men jeg havde nok forventet at køre mindst 10.000 km med de beskedne kræfter cyklen har.

• #8   27. aug 2013 SJYP. ja ok det kan jeg godt se, men jeg køre langt fra som en gammel kælling hehe smiley og det er heller ikke motorvej jeg køre mest på... ved ikke om det gør den store forskel??

• #9   31. aug 2013 Så fik den nye dæk på, det var fandeme dejligt. fik sat dæk på og af/påmonteret fælge for 600 kr. hos mc-doktoren på Nørrebro. jeg skaffet selv mine dæk afvejen på lokale genbrugsstationen. synes jeg ikke at jeg ville betale 60 kr for, når den ligger lige rundt om hjørnet

Kommentér på:
Dækskift

Annonce