{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Alt om liter-racerne.. {{forumTopicSubject}}

Aloha!

Nu skal I bare høre.. jeg har lige rundet et enkelt år på min Kawa Z750 - 13.ooo km indtil videre. Jeg er skide gald for den (min første cykel), men er efterhånden ved at være øm i nakken efter de længere ture. Har bestilt det der originale mini-vindskjold som kan clickkes' på når jeg skal ud og køre langt. Men når nu det bliver forår igen, overvejer jeg at skifte til en større bike. Med kåbe. Og jeg gider ikke en stor touringbike.. jeg skal ikke have noget eller nogen med mig.. det er egoistisk køreglade det drejer sig om. Problemet er mere at jeg aldrig har prøvet at køre på en bike med kåbe.. Faktisk har jeg kun prøvet en GS500 og en CB500 før jeg købte Z750'eren fra ny af..

Så mit spørgsmål går på de hersens liter-racere.. Vi snakker et prileje omkring 2oo.ooo,-. Det giver mulighed for ZX10R, CBR1000R, R1 og GSX1000R som er et eller to år gamle. Men hvordan er de at køre på? Ved godt jeg bare skulle prøve sådan en bike, men det er ikke sådan lige i Aalborg.. Ihvertfald havde Motorgården ikke nogen..
Jeg tænker mest på om det er til at holde ud at sidde sådan i over en time på motorvejen.. og så self om man stadig får ondt i nakken efter en let modvind på motorvejen ved alm. hastighed. Hvis nogen læser det her og selv har en af de her cykler, eller bare ved noget.. så vil jeg blive super glad!
F.eks:

"Jeg har en R1, 2005'er.. kanon cykel, men dårlig vindbeskyttelse.. og korte serviceintervaller..."

Det er nok for meget at håbe på at kunne få lov at prøvekøre alle modellerne i det her lille land... smiley

De bedste sommerhilsner herfra

M.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alt om liter-racerne..
  • #1   17. jul 2006 Aprilia vandt Masterbike i år, mener det var på Jerez banen. På en Mille R Factory får du alt det fede grej, Rotax motor, Öhlins affejdring, Brembo radialbremser, OZ smedede magnesium hjul, kulfiber i en lind strøm og så videre.

    Ingen andre tilbyder så mange fine stumper sat så godt sammen. Selvom den er de andre underlegen i heste, vandt den som sagt Masterbike, årets største sportscykel test.


  • #2   17. jul 2006 Okei.. ja har godt hørt der er en test i Bike. Skal lige have det lånt af en kammy!
    Men tja.. det er lissom Aprilia'en mangler et par cylindre... smiley
    Tror jeg er mest til de 4-benede cykler.. no offence smiley


  • #3   17. jul 2006 Det er en ærlig sag, ikke at have set lyset:oD

    Hvis det er mellem de firbenede, kan du lige så godt tage den du synes er pænest..


  • #4   17. jul 2006 Tja.. men der må jo være fordele og ulemper ved dem alle.. jeg er jo godt tilfreds med min Kawa, så kunne være det skulle være en ZX10R, men jeg synes de andre er pænere.. især Hondaen.. men synes at have hørt folk klage over vinden på den (2oo5)

  • #5   17. jul 2006 Skal den stå forsikret i dit navn? for hvis den skal det, ville jeg nok lige undersøge hvor mange gryn du skal give for det. Kune se du kun var 20, såå en ZX10R er nok pisse dyr at forsikre, hvis der overhoved er nogle som vil forsikre den....

  • #6   17. jul 2006 Engine1: I dyre domme? Den koster stort set det samme som de andre cykler der kører med mindre eksklusive komponenter.

    Min Öhlins gaffel giver mere føling end en ellers glimrende Showa. Magnesium hjul giver mindre uaffjedret vægt der giver mere respons og bedre vejgreb.

    Men men, det ligegyldigt når manden ikke er til V2.

    Personligt foretrækker jeg bare køreegenskaber fremfor kræfter.


  • #7   17. jul 2006 Ikke at R4'erne ikke har gode køreegenskaber, forståes.. Blot er der vel ingen anden gademaskine der drejer så godt som en Factory R.

  • #8   17. jul 2006 Hej Matti

    Motorgården har en GSX1000R til at stå i udstillingen, udover den nye. Var ude og kigge på den i dag.


  • #9   17. jul 2006 Jeg har forsikring ved GF nu.. går ud fra det er det samme for en større bike.. har kun ansvar på cyklen. Er låst inde på et lager altid..

    Mølgaard: Det var faktisk dér jeg købte Z750'eren og får den serviceret.. men jeg ved sgu ikk om de giver prøveture smiley Men kan da spørge når jeg skal ud efter vindskærmen..


  • #10   17. jul 2006 Vil du nøjes med ansvar på en cykel til 200.000????

  • #11   17. jul 2006 Det er lidt vildt med ansvar på mc til 200.000, du kan vel ingengang låne pengene hvis de skal lånes? Går banken ikke typisk ind, at siger at der SKAL kasko på pga. så høj værdi? Men omvendt, den er jo "tjent" ind på 2-3 år hvis man er ung i forsikringshenseender! smiley

  • #12   17. jul 2006 tja en litercykel skal køres hurtigt før den er sjov smiley
    mindre cykler som ikek ligger så godt på vejen, ikke er så stive osv har samme sjovhesgrad ved lavere fart smiley


  • #13   17. jul 2006 De MC'er du nævner er ikke bygget til at bruge på motorvej, så derfor er der ikke mange af dem der udholdelige til det, kåberne er lavet, og ved fornuftige hastigheder er vindtrykket ret højt.
    Mit føste valg i den kategori du nævner ville være en CBR954 Fireblade, dernæst en ZX9R af årgang 03/04. Der kan man få et godt velholdt eksemplar for 160-170K og de sidste penge ville jeg så bruge på at få sat affjedringen ordentlig op til mig, så er køreegenskaberne up to date. Begge disse maskiner er mere udholdelige i det lange løb, og det er en meget lille procentdel af den danske MC befolkning der kan kommer hurtigere rundt på landevejene på en ZX10R end på en god velholdt fireblade...

    /
    Jesper


  • #14   17. jul 2006 Og for at give Sebastian ret. Ja mon ikke smiley Min kones lille VTZ250 giver ligeså meget underholdning på de små veje som en VFR750 eller det der er større smiley

    /
    Jesper


  • #15   18. jul 2006 Det med pengene er ikke så slemt.. kan godt betale den kontant. Har ikke kasko, men bare tyveridækning på Z750'eren.. koster mig 12.ooo årligt.. Ved ikke helt med en større bike. Muligvis mere, men tror da nok jeg kan få den forsikret.. Men det er jo det evige spørgsmål om hvor godt man skal passe på den. Jeg har den låst inde når ikke jeg er på vejen. Et sted hvor man ikke kan komme ind med nogen bil eller noget..

    Jesper (Lyngby): Altså jeg er ikke ude efter en motorvejsbike! Slet ikke.. kører næsten altid kun landeveje. Men ind i mellem kan man jo være nødt til at tage the highway.. og jeg tror ikke det kan være værre end når det er på Z750'eren.. for det er ikke sjovt med lidt modvind og ellers 140 km/t.. Og jeg sys da man ser folk på mc-ferie på div. racere, så helt slemt kan det da ikke være smiley Jeg tænkte bare på fordele og ulemper ved de enkelte modeller... hvis der var nogen som tilfældigvis vidste lidt om nogen af de modeller..


Kommentér på:
Alt om liter-racerne..

Annonce