Alt om liter-racerne.. {{forumTopicSubject}}
Aloha!
Nu skal I bare høre.. jeg har lige rundet et enkelt år på min Kawa Z750 - 13.ooo km indtil videre. Jeg er skide gald for den (min første cykel), men er efterhånden ved at være øm i nakken efter de længere ture. Har bestilt det der originale mini-vindskjold som kan clickkes' på når jeg skal ud og køre langt. Men når nu det bliver forår igen, overvejer jeg at skifte til en større bike. Med kåbe. Og jeg gider ikke en stor touringbike.. jeg skal ikke have noget eller nogen med mig.. det er egoistisk køreglade det drejer sig om. Problemet er mere at jeg aldrig har prøvet at køre på en bike med kåbe.. Faktisk har jeg kun prøvet en GS500 og en CB500 før jeg købte Z750'eren fra ny af..
Så mit spørgsmål går på de hersens liter-racere.. Vi snakker et prileje omkring 2oo.ooo,-. Det giver mulighed for ZX10R, CBR1000R, R1 og GSX1000R som er et eller to år gamle. Men hvordan er de at køre på? Ved godt jeg bare skulle prøve sådan en bike, men det er ikke sådan lige i Aalborg.. Ihvertfald havde Motorgården ikke nogen..
Jeg tænker mest på om det er til at holde ud at sidde sådan i over en time på motorvejen.. og så self om man stadig får ondt i nakken efter en let modvind på motorvejen ved alm. hastighed. Hvis nogen læser det her og selv har en af de her cykler, eller bare ved noget.. så vil jeg blive super glad!
F.eks:
"Jeg har en R1, 2005'er.. kanon cykel, men dårlig vindbeskyttelse.. og korte serviceintervaller..."
Det er nok for meget at håbe på at kunne få lov at prøvekøre alle modellerne i det her lille land...
De bedste sommerhilsner herfra
M.
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.770
Ingen andre tilbyder så mange fine stumper sat så godt sammen. Selvom den er de andre underlegen i heste, vandt den som sagt Masterbike, årets største sportscykel test.
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 63
Men tja.. det er lissom Aprilia'en mangler et par cylindre...
Tror jeg er mest til de 4-benede cykler.. no offence
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.770
Hvis det er mellem de firbenede, kan du lige så godt tage den du synes er pænest..
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 63
jun 2004
Følger: 22 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 165 Svar: 1.263
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.770
Min Öhlins gaffel giver mere føling end en ellers glimrende Showa. Magnesium hjul giver mindre uaffjedret vægt der giver mere respons og bedre vejgreb.
Men men, det ligegyldigt når manden ikke er til V2.
Personligt foretrækker jeg bare køreegenskaber fremfor kræfter.
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.770
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 52
Motorgården har en GSX1000R til at stå i udstillingen, udover den nye. Var ude og kigge på den i dag.
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 63
Mølgaard: Det var faktisk dér jeg købte Z750'eren og får den serviceret.. men jeg ved sgu ikk om de giver prøveture Men kan da spørge når jeg skal ud efter vindskærmen..
jun 2004
Følger: 22 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 165 Svar: 1.263
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 32 Svar: 314
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
mindre cykler som ikek ligger så godt på vejen, ikke er så stive osv har samme sjovhesgrad ved lavere fart
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Mit føste valg i den kategori du nævner ville være en CBR954 Fireblade, dernæst en ZX9R af årgang 03/04. Der kan man få et godt velholdt eksemplar for 160-170K og de sidste penge ville jeg så bruge på at få sat affjedringen ordentlig op til mig, så er køreegenskaberne up to date. Begge disse maskiner er mere udholdelige i det lange løb, og det er en meget lille procentdel af den danske MC befolkning der kan kommer hurtigere rundt på landevejene på en ZX10R end på en god velholdt fireblade...
/
Jesper
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
/
Jesper
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 63
Jesper (Lyngby): Altså jeg er ikke ude efter en motorvejsbike! Slet ikke.. kører næsten altid kun landeveje. Men ind i mellem kan man jo være nødt til at tage the highway.. og jeg tror ikke det kan være værre end når det er på Z750'eren.. for det er ikke sjovt med lidt modvind og ellers 140 km/t.. Og jeg sys da man ser folk på mc-ferie på div. racere, så helt slemt kan det da ikke være Jeg tænkte bare på fordele og ulemper ved de enkelte modeller... hvis der var nogen som tilfældigvis vidste lidt om nogen af de modeller..
Alt om liter-racerne..