sygt uheld {{forumTopicSubject}}
Sygt Uheld ..
I dag ( den 31.07.13 ) var virkelig en rigtig sur dag. Det skete lige nøjagtig det som alle går og frygter; En gammel ”bowlerhat” og hans kone kommer ud fra en fra en sidevej uden at kikke sig for OVERHOVEDET !
Jeg kommer op af en lille bakke med ca 60 kmt, på en vens GSX750F, jeg lige skulle trille en micro tur på, for at mærke om den kører fint i lav hastighed, da der har været kab-justeringsproblemer.
I korte bukser. MC jakke, hansker og en god hjelm ! .. Normalt 4kører jeg ALDRIG i korte bukser, men 2 km op at vejen hjemme fra, solen skinner, og jeg skulle KUN trille … Flot Flot !!
Nårh .. Han kikker ikke efter en skid, og begynder køre, til venstre i min retning. Faktisk er der én til bilist lige bag ham som OGSÅ skal den vej, så han følger med ham, 30 cm efter ..
Jeg bremser hurtigt, mens jeg begynder at rette op ( da vejen svinger let til højre hen mod ham. Jeg bremser MAX med forbremsen at jeg kan mærke at baghjulet ”flyder” let over jorden, så jeg kan få cyklen ”sneget” HELT over i yderkanten af venstre vejbane, da jeg vi se om jeg kan komme uden om ham dér .. Jeg har jo IKKE en chance i højre side, da der findes nr 2 bil, så de fylder faktisk HELE vejen ..
Nårh men, ingen af dem stopper; for DE SKAL JO TIL VENSTRE !! .. Det skal man jo !!
Jeg kan hurtigt se at rabatten i venstre side af vejen, at glæde af et KÆMPE Egetræ, noget stengærde, et vejskit, og en søjle med et vejepejl ( som det er meningen man skal bruge når man kommer fra den lille sidevej og skal til venstre )..
Jeg får også hurtigt beregnet at man IKKE skal frontalt ind i noget somhelst, men helst skal kunne vælte videre, hvis man ABSOLUT SKAL ramme noget .. N1. et kører jo stadig, og er næsten i direkte retning mod mig ..
Jeg knalder lettere afbøjet lige ind i fronten på Alto´en, slipper MC´en, flyver hen over taget på bilen, 2 saltoer i luften, og lander ½´t i græsset ude i vejsiden 15-20 m væk fra bilen ..
Kværnen, smadrer hele fronten på bilen, bøjer selv, og bliver kastet op i luften, og flår det vejspegl af, som bil 1 BURDE ha´kikket i, og lander derefter inde på en husgrund ..
Et kort øjeblik ligger jeg lige og ”scanner” hele omstændigheden, mens jeg ligger med snotten HELT nede i græsset. :
Har jeg mine ben ?, er der knogler der stikker ud, steder hvor de ikke skal ?, Nar jeg noget hud på benene, eller er det EN åben blodpøl ?, Ryggen ?, arme osv osv.. Det ser okay ud .. jeg har lidt ondt i siden, og skal lige finde ud af hvordan man trækker vejeret ..
Jeg kan se de forskellige personer er ved at komme ud af deres biler, og de løber lidt forvildet rundt, indtil der er en der siger; hey, han ligger herhenne i græsset.
De er i panik, og jeg vil egentlig bare ha´min hjelm af, så jeg kan lidt luft. Nej nej ! .. jeg tror ikke du skal tage hjelmen af, hvis der er sket noget. Og de ringer efter en Ambulance ..
føreren fra bil 1 kommer over og siger undskyld flere gange, og siger at han godt ved det er hans skyld ..
Bil 2 kommer og siger at han så det hele, og det var HELT sikker bil 1´s skyld, og at jeg ikke havde en chance for at undvige. Han går hen og snakker med de andre igen.
Lidt efter lidt får jeg vejeret, ”sniger” hjelmen af, rejser mig op, og går ned til dem, og får noget vand, og en smøg .. Jeg kan se på bilen, og resten af MC´en, at det er ret fantastisk at jeg ikke har en skramme og står egentlig og har en lille ”succes” inde i mit hoved over min evne til at klade være med at gå i panik.
Jeg kan se på et bremsespor at det faktisk har lykkedes mig at lave et 4 meter langt bremsespor med forbremsen, uden at vælte, men bare bremse max af hvad det var muligt .. Fedt !! .. Men FUCK jeg er øm alle vegne !
Da ambulancen ankommer og det går op for de flinke falckreddere at det er mig som er MC gutten der blev hakket ned, får jeg en skider over at stå og ryge smøger, og på under 2 min har de lagt mig i spænd alle vegne,
Nakkekraver, slanger osv .. SÅ blev der ro ! ..
!0 gamge på vej i bilen til Holbæk sygehus, holder Falckmanden et ”foredrag” om hvor urealistisk det er at jeg ikke er totalt smadret, mangler mine ben eller noget .. Han siger at at det kan KUN være fordi jeg har kørt så meget motocross at jeg kunne slippe af sted med to små hudafskrabniger på størrelse med 5 kroner.
På skadestuen var det FULD room-service .. Ca´ 15 læger sygeplejesker stod klar .. Alt fra billeder, blodprøver, til en finger i røven ( vel for at se mon min røv var okay *), blev foretaget ..
Ingen fejl eller mangler !! .. Kl. 20.00 omm aftenen fik jeg overtalt læger og hvad der eller var, om at jeg kunne komme hjem nu, da jeg ville ha´frikadeller af min kæreste ….
?
Dagen efter var jeg ”lidt” mere øm i skroget .. ha ha
Hvad kan man lære af det ? .. Ryg ALTID færdig før ambulancen kommer, ellers får du en skider !!
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 713
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
Hvorfor en finger i røven? - det må du forklare
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.113
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Han var rigtig ked af det føreren af bilen .. Han undskyldte mange mange gange, og var meget ærlig : som han sagde : det er jo forfærdeligt. Jeg bor lige hernede af vejen, og jeg kunne ikke se en skid i det vejspegl .. Der hænger en gren ned foran det og er i vejen .. Jeg har flere gange tænkt på at stige ud og knække den af, med det gør man bare ikke .. !! .. Det er jo fordærdeligt, men sandt !! .. Hvad skulle jeg gøre !??! .. jeg kunne jo kun sige til manden at det var rigtig godt for os alle at der intet var sket ... Jeg hat kørt landvejs MC siden 1986 .. Jeg er ALDRIG styrtet før .. Det kan godt være at jeg er racerkører, men jeg har ALDRIG kørt med hovedet under armen ,eller det syge race på offentlig vej ..
Jeg har styrtet 100vis af gange på baner, men det er noget HELT andet .. Banerne er afsikret til den slags, man har udstyr på til det, og det er under HELT andre forhold ...
maj 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 378
Ja sådan en ulykke kan gå godt eller helt galt, men det mest sjove ved det hele er selvom det går hurtigt så er der masse af tid til at tænke...
Du er heldig at det med for bremsen gik godt det er lige den man skal lære ikke at blokke har set mange gange hvordan folk bruger den forkert i sving hvor de går kold.
apr 2013
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 305
aug 2011
Hans forgaffel havde jeg OGSÅ lige givet lidt mere olie, og lavet er par 12mm spacers, der gav mere fjederforspændning. Det var fordi første prøvetur jeg tog før jeg skulle lave den, "gakkede" forgaflen i bund bare ved meget lidt hård opbremsning .. Min ven syntes at den "ellers var meget god" og virkede fint, men jeg sagde til ham at jeg nok liiige "opgraderede" den alligevel . Det var vist MEGET godt !!
DA jeg så bilen og begyndte bremse ( ret sjovt at det bliver vurderet SÅ hurtigt ), viste jeg at bremsen var lettere svampet, så det kunne være lidt svært at vide blokeringspunktet, men så viste jeg også at cyklen havde samme slags fordæk på, som min egen Honda og det dæk kender jeg rigtig godt, og ved at det er ret godt ved super hård opbremsning, ... Jeg kunne mærke da jeg bremsede at dækket var tæt på blokeringspunktet, men det var MAX føling jeg kunne få med dækket, med den gamle originale gummi bremseslanger ..
@Jacob ... johh .. Vi har siddet og set på "sagen" .. Det er svært at se om stellet er blevet skævt..Forgaflen er bøjet godt ind under MC´en, men der ER faktisk en chance for at stellet er okay ... !!??!! ...
aug 2011
Det skal ihvert fald nok ende med at min kammerat får en fin cykel at køre på ..
Jeg skal ha´en ny hjelm, jakke og hansker, og der er det !!! .
Lidt nederen med min hjelm, jeg var SUPER glad for den .. En af de dyreste AGV fiber hjelme man kan købe, i lidt retro look ... Men jeg få vel for helvede noget tilsvarende !!??
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 183
Men 4 meter bremsespor fra forhjulet, mc'en smadre hele fronten af bilen bøjer i stellet og bliver smidt op i luften rykker et skilt ned og lander på en husgrund, og du flyver 15 - 20 meter.
Er du sikker på du "kun" kørte 60km/t.
Max opbremsning fra 60km/t (du skal kunne stoppe op på 7 meter med begge bremser, 9 meter med forbremse alene og 11 meter med bagbremse fra 60km/t, det var kravet da jeg tog mc kørekort) så du burde vel have kørt ca 20 - 30km/t efter 4 meter max opbremsning (hvis udgangspunktet var 60km/t)
Det lyder som et voldsomt uheld med 20 - 30km/t.
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
aug 2011
Faktisk kører jeg aldrig mere end MAX 50 gennem byen dér . ved slutningen at byen går det op af bakke, og lige for enden af bakken kommer det sving så, med den sidevej hvor jeg blev kørt ned .. Problemet var faktisk at den var bil 1 som ramte mig der accelererede kraftigt og var på vej hurtigt op i fart .. Han bremsede aldrig 1 sekund, med havde travlt med at komme OP i fart, og hen af vejen, da han jo godt viste at han ikke kunne se en skid og faktisk bare kørte ud på chancen ..
Det var lidt vildt !! .. Faktisk stod jeg derhjemme og tænkte at det var en lille smule overmodigt at sætte sig op og køre i shorts, og bare fødder i gummisko, men jeg blev enig med mig selv om at jeg jo bare lige skule trille ud og fin-teste og motoren gik jævnt i små omdr, og om forbremsen var mere jævn og behagelig efter den IGEN havde stået med en strips omkring håndtaget natten over, for at gøre den gamle gummi slanger mere faste
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
Og godt det kun var materielle skader.
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 109 Svar: 400
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.233
Forhjulet har virkelig let ved at blokere ved katastrofe opbremsninger ved lave hastigheder, da du ikke har et stort inerti moment.
Virkelig heldigt du slap så billigt, husk aldrig sig ja til det første tilbud fra forsikringen.
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 11 Svar: 19
aug 2011
OG så er jeg "pludselig" involveret i et uheld, hvor jeg var meget tæt på at blive slået 100% til lirekasse, med skide 60 km/t ..
Joh .. det bliver nok ikke korte bukser man kommer til at se mig suse rundt i resten af sommeren ...
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
nov 2004
Følger: 10 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 88 Svar: 144
Jeg kører også altid med omtanke, dog tit i kortærmet trøje.. jeg triller jo kun ...
DET er slut..
God sommer
sygt uheld