{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.240 visninger | Oprettet:

sygt uheld {{forumTopicSubject}}

Sygt Uheld ..

I dag ( den 31.07.13 ) var virkelig en rigtig sur dag. Det skete lige nøjagtig det som alle går og frygter; En gammel ”bowlerhat” og hans kone kommer ud fra en fra en sidevej uden at kikke sig for OVERHOVEDET !

Jeg kommer op af en lille bakke med ca 60 kmt, på en vens GSX750F, jeg lige skulle trille en micro tur på, for at mærke om den kører fint i lav hastighed, da der har været kab-justeringsproblemer.

I korte bukser. MC jakke, hansker og en god hjelm ! .. Normalt 4kører jeg ALDRIG i korte bukser, men 2 km op at vejen hjemme fra, solen skinner, og jeg skulle KUN trille … Flot Flot !!

Nårh .. Han kikker ikke efter en skid, og begynder køre, til venstre i min retning. Faktisk er der én til bilist lige bag ham som OGSÅ skal den vej, så han følger med ham, 30 cm efter ..

Jeg bremser hurtigt, mens jeg begynder at rette op ( da vejen svinger let til højre hen mod ham. Jeg bremser MAX med forbremsen at jeg kan mærke at baghjulet ”flyder” let over jorden, så jeg kan få cyklen ”sneget” HELT over i yderkanten af venstre vejbane, da jeg vi se om jeg kan komme uden om ham dér .. Jeg har jo IKKE en chance i højre side, da der findes nr 2 bil, så de fylder faktisk HELE vejen ..

Nårh men, ingen af dem stopper; for DE SKAL JO TIL VENSTRE !! .. Det skal man jo !!

Jeg kan hurtigt se at rabatten i venstre side af vejen, at glæde af et KÆMPE Egetræ, noget stengærde, et vejskit, og en søjle med et vejepejl ( som det er meningen man skal bruge når man kommer fra den lille sidevej og skal til venstre )..

Jeg får også hurtigt beregnet at man IKKE skal frontalt ind i noget somhelst, men helst skal kunne vælte videre, hvis man ABSOLUT SKAL ramme noget .. N1. et kører jo stadig, og er næsten i direkte retning mod mig ..

Jeg knalder lettere afbøjet lige ind i fronten på Alto´en, slipper MC´en, flyver hen over taget på bilen, 2 saltoer i luften, og lander ½´t i græsset ude i vejsiden 15-20 m væk fra bilen ..

Kværnen, smadrer hele fronten på bilen, bøjer selv, og bliver kastet op i luften, og flår det vejspegl af, som bil 1 BURDE ha´kikket i, og lander derefter inde på en husgrund ..

Et kort øjeblik ligger jeg lige og ”scanner” hele omstændigheden, mens jeg ligger med snotten HELT nede i græsset. :

Har jeg mine ben ?, er der knogler der stikker ud, steder hvor de ikke skal ?, Nar jeg noget hud på benene, eller er det EN åben blodpøl ?, Ryggen ?, arme osv osv.. Det ser okay ud .. jeg har lidt ondt i siden, og skal lige finde ud af hvordan man trækker vejeret ..

Jeg kan se de forskellige personer er ved at komme ud af deres biler, og de løber lidt forvildet rundt, indtil der er en der siger; hey, han ligger herhenne i græsset.

De er i panik, og jeg vil egentlig bare ha´min hjelm af, så jeg kan lidt luft. Nej nej ! .. jeg tror ikke du skal tage hjelmen af, hvis der er sket noget. Og de ringer efter en Ambulance ..
føreren fra bil 1 kommer over og siger undskyld flere gange, og siger at han godt ved det er hans skyld ..

Bil 2 kommer og siger at han så det hele, og det var HELT sikker bil 1´s skyld, og at jeg ikke havde en chance for at undvige. Han går hen og snakker med de andre igen.

Lidt efter lidt får jeg vejeret, ”sniger” hjelmen af, rejser mig op, og går ned til dem, og får noget vand, og en smøg .. Jeg kan se på bilen, og resten af MC´en, at det er ret fantastisk at jeg ikke har en skramme og står egentlig og har en lille ”succes” inde i mit hoved over min evne til at klade være med at gå i panik.

Jeg kan se på et bremsespor at det faktisk har lykkedes mig at lave et 4 meter langt bremsespor med forbremsen, uden at vælte, men bare bremse max af hvad det var muligt .. Fedt !! .. Men FUCK jeg er øm alle vegne !

Da ambulancen ankommer og det går op for de flinke falckreddere at det er mig som er MC gutten der blev hakket ned, får jeg en skider over at stå og ryge smøger, og på under 2 min har de lagt mig i spænd alle vegne,

Nakkekraver, slanger osv .. SÅ blev der ro ! ..

!0 gamge på vej i bilen til Holbæk sygehus, holder Falckmanden et ”foredrag” om hvor urealistisk det er at jeg ikke er totalt smadret, mangler mine ben eller noget .. Han siger at at det kan KUN være fordi jeg har kørt så meget motocross at jeg kunne slippe af sted med to små hudafskrabniger på størrelse med 5 kroner.

På skadestuen var det FULD room-service .. Ca´ 15 læger sygeplejesker stod klar .. Alt fra billeder, blodprøver, til en finger i røven ( vel for at se mon min røv var okay *), blev foretaget ..

Ingen fejl eller mangler !! .. Kl. 20.00 omm aftenen fik jeg overtalt læger og hvad der eller var, om at jeg kunne komme hjem nu, da jeg ville ha´frikadeller af min kæreste ….
?
Dagen efter var jeg ”lidt” mere øm i skroget .. ha ha

Hvad kan man lære af det ? .. Ryg ALTID færdig før ambulancen kommer, ellers får du en skider !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sygt uheld
  • #1   7. aug 2013 Wauw smiley Hurra for gode reflekser da!

  • #2   7. aug 2013 Sikke en historie.. Sgu da heldigt der ikke skete mere!

    Hvorfor en finger i røven? - det må du forklare smiley


  • #3   7. aug 2013 Sgu da dejligt at høre at der er nogle der slipper godt fra sådan en tur. god bedring med den ømme krop smiley godt at der er vidner på at du er uden skyld i det

  • #4   7. aug 2013 Takker smiley . Jonas . -det var noget med at så tjekkede de om der var noget sprunget inden i .. Jeg har en STOR tak til hele personalet på Holbæk sygehus ..De er Top professionelle, vildt søde. og mega effektive .. Jeg var VIRKELIG tryg, og sikker på jeg var i gode hænder .. Og ikke mindst tak til de 2 Falckreddere. Man var ikke 1 sekund i tvivl om at de virkelig ønskede at hjælpe og viste hvad de lavede .. Tak til jer alle sammen :-)..

    Han var rigtig ked af det føreren af bilen .. Han undskyldte mange mange gange, og var meget ærlig : som han sagde : det er jo forfærdeligt. Jeg bor lige hernede af vejen, og jeg kunne ikke se en skid i det vejspegl .. Der hænger en gren ned foran det og er i vejen .. Jeg har flere gange tænkt på at stige ud og knække den af, med det gør man bare ikke .. !! .. Det er jo fordærdeligt, men sandt !! .. Hvad skulle jeg gøre !??! .. jeg kunne jo kun sige til manden at det var rigtig godt for os alle at der intet var sket ... Jeg hat kørt landvejs MC siden 1986 .. Jeg er ALDRIG styrtet før .. Det kan godt være at jeg er racerkører, men jeg har ALDRIG kørt med hovedet under armen ,eller det syge race på offentlig vej ..

    Jeg har styrtet 100vis af gange på baner, men det er noget HELT andet .. Banerne er afsikret til den slags, man har udstyr på til det, og det er under HELT andre forhold ...


  • #5   7. aug 2013 Morten l

    Ja sådan en ulykke kan gå godt eller helt galt, men det mest sjove ved det hele er selvom det går hurtigt så er der masse af tid til at tænke...

    Du er heldig at det med for bremsen gik godt det er lige den man skal lære ikke at blokke har set mange gange hvordan folk bruger den forkert i sving hvor de går kold.







  • #7   7. aug 2013 Du er fandme fucking heldig!!! :-):-):-):-)

  • #8   7. aug 2013 @Rene .. Ja du har ret .. Man når faktisk at vurdere ret meget på 1½ sekund .. smiley .. Den cykel jeg kørte galt på er en GSX 750 F fra 94 .. lidt en gammel færge, men jeg havde lige lavet toppen på den da den tidligere ejer ( en MC mekanikker ) havde levet det vilde fusk ved knasterne. Næsten alle gevind på knastoverfaldene, der holder topdækselet, var drejet over gevind. ingen intet var spændt med moment, så én af de 6 mm bolte som holder overfaldet var knækket i toppen ( fuck et arbejde at fixe det ), knasterne stod forkert, strammeren, var ødelagt, osv osv .. Motoren havde jeg fixet .. Den kunne ikke bremse med forbremsen da jeg fik den .. Man kunne trække grebet helt i bund . Den havde jeg fixet, udluftet, renset, og haft en strips på grebet et par dage, så nu kunne den meget bedre end før .. Ikke som min egen MC , men okay !!!

    Hans forgaffel havde jeg OGSÅ lige givet lidt mere olie, og lavet er par 12mm spacers, der gav mere fjederforspændning. Det var fordi første prøvetur jeg tog før jeg skulle lave den, "gakkede" forgaflen i bund bare ved meget lidt hård opbremsning .. Min ven syntes at den "ellers var meget god" og virkede fint, men jeg sagde til ham at jeg nok liiige "opgraderede" den alligevel smiley . Det var vist MEGET godt !!

    DA jeg så bilen og begyndte bremse ( ret sjovt at det bliver vurderet SÅ hurtigt ), viste jeg at bremsen var lettere svampet, så det kunne være lidt svært at vide blokeringspunktet, men så viste jeg også at cyklen havde samme slags fordæk på, som min egen Honda og det dæk kender jeg rigtig godt, og ved at det er ret godt ved super hård opbremsning, ... Jeg kunne mærke da jeg bremsede at dækket var tæt på blokeringspunktet, men det var MAX føling jeg kunne få med dækket, med den gamle originale gummi bremseslanger ..

    @Jacob ... johh .. Vi har siddet og set på "sagen" .. Det er svært at se om stellet er blevet skævt..Forgaflen er bøjet godt ind under MC´en, men der ER faktisk en chance for at stellet er okay ... !!??!! ...


  • #9   7. aug 2013 Har været inde og kikke på Suki´er fra nogenlunde den årgang .. Den hér har kørt 57.000km .. .vi håber at kunne få 25.000-30.000 for den .. Vi må presse taxatoren lidt ... Enten en godt sum guld, og så er bliver baby meldt død .. Eller også lidt mindre, og så beholder vi den gamle uden den får dødstødet, så vi kan ha´genopbygning som en mulighed ..

    Det skal ihvert fald nok ende med at min kammerat får en fin cykel at køre på ..

    Jeg skal ha´en ny hjelm, jakke og hansker, og der er det !!! .

    Lidt nederen med min hjelm, jeg var SUPER glad for den .. En af de dyreste AGV fiber hjelme man kan købe, i lidt retro look ... Men jeg få vel for helvede noget tilsvarende !!??


  • #10   7. aug 2013 Godt der ikke skete dig nogen.
    Men 4 meter bremsespor fra forhjulet, mc'en smadre hele fronten af bilen bøjer i stellet og bliver smidt op i luften rykker et skilt ned og lander på en husgrund, og du flyver 15 - 20 meter.

    Er du sikker på du "kun" kørte 60km/t.
    Max opbremsning fra 60km/t (du skal kunne stoppe op på 7 meter med begge bremser, 9 meter med forbremse alene og 11 meter med bagbremse fra 60km/t, det var kravet da jeg tog mc kørekort) så du burde vel have kørt ca 20 - 30km/t efter 4 meter max opbremsning (hvis udgangspunktet var 60km/t)
    Det lyder som et voldsomt uheld med 20 - 30km/t.


  • #11   7. aug 2013 Thomas B : nu er der jo forskel på bremsespor og hård opbremsning smiley du kan nå at bremse meget ned før du får lavet spor på vejen hvis du ved hvordan bremsen skal bruges jo..

  • #12   7. aug 2013 det er helt sikkert at jeg ikke kørte mere.. Jeg kører ALDRIG mere på den strækning. lige før det sving hvor jeg blev "hakket ned" i, ligger der en lille micro by ( huse langs vejen ), vi er jo ude på landet, med jeg kender flere af dem som bor i husene. Jeg ved at der tit løber børn, unge og hunde rundt på og omkring vejen, og det bliver sgu ikke lige MIG som "kommer til" at køre een af ungerne ned fordi jeg liiige "havde glemt" at der boede nogen dér

    Faktisk kører jeg aldrig mere end MAX 50 gennem byen dér . ved slutningen at byen går det op af bakke, og lige for enden af bakken kommer det sving så, med den sidevej hvor jeg blev kørt ned .. Problemet var faktisk at den var bil 1 som ramte mig der accelererede kraftigt og var på vej hurtigt op i fart .. Han bremsede aldrig 1 sekund, med havde travlt med at komme OP i fart, og hen af vejen, da han jo godt viste at han ikke kunne se en skid og faktisk bare kørte ud på chancen ..

    Det var lidt vildt !! .. Faktisk stod jeg derhjemme og tænkte at det var en lille smule overmodigt at sætte sig op og køre i shorts, og bare fødder i gummisko, men jeg blev enig med mig selv om at jeg jo bare lige skule trille ud og fin-teste og motoren gik jævnt i små omdr, og om forbremsen var mere jævn og behagelig efter den IGEN havde stået med en strips omkring håndtaget natten over, for at gøre den gamle gummi slanger mere faste


  • #14   7. aug 2013 Tak for en malende beskrivelse smiley
    Og godt det kun var materielle skader.


  • #15   7. aug 2013 God historie. Finger i røven er for at kontrollere ringmusklens funktion. Hvis der er neurologisk gennnemgang til den (at den er lukket) kan man udelukke 99 af alle skader på rygmarven og det neurologiske

  • #16   7. aug 2013 Thomas B hvis forhjulet blokere har du bestemt ikke de bremselængder.
    Forhjulet har virkelig let ved at blokere ved katastrofe opbremsninger ved lave hastigheder, da du ikke har et stort inerti moment.

    Virkelig heldigt du slap så billigt, husk aldrig sig ja til det første tilbud fra forsikringen.


  • #17   7. aug 2013 Ja du var sku heldig. Og gudske tak for det. Men det giver lidt at tænke over med det der tøj alligevel. Om du køre 300m eller 14 dages ferie til sydfrankrig, er der en risiko. Tag det nu på alle sammen.

  • #18   7. aug 2013 Tusind tak alle sammen .-).. Ja jeg var VIRKRLIG utrolig,heldig .. Det er sgu altid så uendelig let at være en farlig karl, lige indtil det er DIG der kører galt .. 27 år på MC uden et uheld ... Jeg kan godt li´ at gi´ lidt gas ind i mellem, men har ALTID kørt med omtanke ..

    OG så er jeg "pludselig" involveret i et uheld, hvor jeg var meget tæt på at blive slået 100% til lirekasse, med skide 60 km/t ..

    Joh .. det bliver nok ikke korte bukser man kommer til at se mig suse rundt i resten af sommeren ...


  • #19   8. aug 2013 Godt du lærte det så:)

  • #20   8. aug 2013 Tak, for en super beskrivelse... Godt du slap godt fra det smiley
    Jeg kører også altid med omtanke, dog tit i kortærmet trøje.. jeg triller jo kun ...
    DET er slut..
    God sommer


Kommentér på:
sygt uheld

Annonce