Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PGO T-Rex 110
  • #1   5. aug 2013 Du kan evt starte med en malossi multi variator og en større karburator, den alm skulle kun være en 17,5 mm. Har læst om et par stykker som har monteret udstødning fra 70ccm sport kit, men med blandet effekt. Flangen på udstødningen skal drejes hvis du gør det.

Synes det er nemmere at få mere optræk i den, min havde hvertfald et tungt punkt i optrækket. Har monteret 8g ruller istedet for de originale 10g efter at have læst om dette og synes det virker godt på min. Topfarten er næsten den samme, tror min går 90 nu istedet for 95.

Egentlige tundele har jeg ikke kunne finde endnu og der er ikk meget i udlandet, men ved ikke om det passer fra deres 125ccm totakter

• #2   5. aug 2013 du skal da bare smide en 150cc motor på i stedet smiley den har 11hk i stedet for de 9 som 110cc'eren har smiley
    har selv haft en den gik 110kmt med mig på som vejer på den trælse side af 130kg

• #3   5. aug 2013 Jah bortset fra at den ikke passer i stellet, er det da en god ide smiley

• #4   5. aug 2013 Jeg vil tro du kan sende den til flowoptimering..
    Har du husket at pumpe bagdækket til nærmere de 3 bar end 2? smiley :)
    En udstødning der passer til en bigbore cylinder skulle være til at få fat i, også til en TRex 110.
    Kig evt på scootergalleri.
    Se om du kan finde en standard TRex / drbig, hvor man kan se billede monteringen af udstødning på cylinderen.
    Hvis det er det samme på 50 og 110cc, så er det bare at finde en udstødning til 80-95cc tunsæt, og smide den på??
    -i så fald så husk at gemme originaludstødningen, hvis ike den du finder kan gå gennem syn smiley

Men flowoptinering kombineret med et lille service, så filer de porte og skyllekanaler og alt muligt, det lyder som det du efterlyser.
    Jeg ved der ligger en scooterbiks ude på Kbh Vestegnen, jeg finder lige et link

• #5   5. aug 2013 Der er ikke nogen af jer, som bor i sønderjylland hva? Det kunne sgu være nice, om jeg kunne få lidt hjælp, til at pumpe min scooter lidt:-)

• #6   5. aug 2013 Ka se du er fra sønderjylland, så det er måske ikke lige Kbh v du skal til smiley
    Men her er linket, så kan du også se priser og lidt forklaringer.
    http://www.msp-tuning.dk/info/Værksted_107l1.aspx

Hvis det er mere end 5000 km siden den har fået skiftet varioruller, så ville jeg nok anbefale at få nogle nye i. Slidte ruller kan godt gøre at den ikke kommer i "højeste gear"

• #7   5. aug 2013 Hehe timing smiley
    Hæl år Løkke med at finde en hjælpende hånd på den kontinentale halvø smiley

• #8   5. aug 2013 Som Mc A nævner kan den også få svært ved at trække helt ud, hvis rullerne er slidte, ligeledes glæder det med remmen. Service interval er for hver 3000 skiftevis lille og stort

Ang udstødning skal du sørge for at få en udstødningen der arbejder bedst i de omdrejninger hvor cylinderen er portet til at give mest effekt. Max moment er ved 6700 omdrejninger, hk kan jeg ikke huske men mener det er 7200

• #9   5. aug 2013 Præcis.
    De fleste tunudstødningers resonanskammer er lavet til at yde ved væsenligt højere omdrejningstal end din forholdsvist brændstoføkonomiske, støjsvage hverdagshest.

Jeg må altså besvare mit eget spørgsmål med "nej, det er ikke bare at købe den første og billigste tunudstødning til en bigbore trex" smiley smiley

• #10   5. aug 2013 Mon ikke det er bedst, bare at benytte en original PGO?

• #11   5. aug 2013 Jo, men hvis du søger mere fart, er det en af de nemmeste måder på en 2 takter. Den originale er desuden ikke skide holdbar og så dyr at du kan købe 2 tun Potter til et 70-75ccm tunsæt, for det som en alm koster.

Potterne er ens på 50ccm og 110ccm, om opbygningen indeni også er ved jeg ikke, men tvivler der er forskel. Forrøret er samme diameter, flangen er blot drejet. Motorerne yder max moment/hk ved næsten samme omdrejninger. Er ret sikkert på at forskellen på udstødningerne er minimal og er den det, er der jo frit valg, flangen skal bare drejes og motoren skal justeres ind med rullerne, så det passer til udstødningen

• #13   6. aug 2013 Peter M. Med fare for at virke total debil.. Har du et link, hvor jeg kunne finde en 75cc potte? MEN. Ville jeg ikke kun kunne bruge den, hvis der kom en anden flange på?

Ellers tror jeg, at jeg vil smide en malossi multi variator i, som en start. Men jeg skal bruge et special værktøj til koblingsdåsen. Ved i hvad det hedder?

• #14   6. aug 2013 Jeg plejer at handle hos speedline.dk de har masser af dele, tun og originale dele til 110ccm. Flangen skal drejes før end den passer, men vil model der giver mest, vil jeg ikke give et bud på.

Du skal bare bruge en luftnøgle og en 13er top

• #15   6. aug 2013 Nu har jeg bestilt en Malossi variator. Måske giver det et bedre træk generelt?

• #16   6. aug 2013 Forhåbenligt til en 110ccm og ikke en alm 30/45 scooter? Den hjælper på både fart og optræk, hvis den bliver monteret med de rigtige ruller

• #17   6. aug 2013 Ruller er heldigvis det mindste problem, selv at smide i:-)

• #18   6. aug 2013 Ja der må vel være en eller anden grund til, at denne variator er ulovlig at montere, på en 30/45 km/t scooter

• #19   6. aug 2013 Ja men du kan ikke bruge den fra de almindelige, den passer ikke på krumtappen.

• #20   7. aug 2013 Den jeg har bestilt, skulle gerne passe på min 110er. Men jeg må da hellere spørge en ekstra gang, for at være sikker!

Kommentér på:
PGO T-Rex 110

Annonce