1.446 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Drosle motorcykel for meget? Drosle motorcykel for meget?
Nu er der nogen nye regler, med at man må drosle med max 50%
så det er max 46 hk de må have ( A2 kørekort)
En jeg kender, kunne godt tænke sig en motorcykel, men den har 97 hk. Så den må man jo ikke køre med A2 kørekort.
Han mener så at man godt må, for 1 hk kan gøre lige meget.
Han vil stadigvæk drosle den til 48, men jeg mener bare stadigvæk at det ikke er lovlig..
0 synes godt om
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 23
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 167
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 23
jun 2010
Følger: 16 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 366
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
Som jeg læser reglerne, så er straffen for at køre på en for stor droslet maskine den samme som at køre på en udroslet maskine, dvs en maskine man ikke har føreret til.. bøde 5000,- 1ste gang. og så bliver det kun dyrere, desuden så dækker kaskoforsikringen ikke ( hvis man har sådan en )
feb 2008
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 20
feb 2008
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 488
Man kan ikke bare gøre gældende, at kaskoen ikke dækker, hvis mc'en har for mange heste. Så skulle den jo ikke dække, hvis køretøjet brændte eller blev stjålet - og de hændelser har jo ikke meget med motorens for høje ydelse at gøre. En anden sag hvis man forulykker i en soloulykke - her kan der vurderes om ulykken evt. skyldes den forhøjede ydelse.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 36
jan 2012
Jo det kan man faktisk godt ( selvom det måske virker tosset)
Forsikringselskaber er jo ikke et socialkontor som betaler hvor det lyder mest fornuftigt, de betaler kun lige præcis der hvor de enten har lovet at betale, eller der hvor loven pålægger dem at betale.
I et tilfælde som dette, har føreren ikke et gældende førebevis til det forulykkede køretøj.
Vi har diskuteret dette et utal af gange, hvor sitets forsikringssagkyndige har ( og stadig gør) banket de meget simple regler ind i vores små hoveder
Der vil i så godt som ingen tilfælde blive tale om regres på ansvars delen, med mindre man har opført sig umådeligt tåbeligt, men altid på kasko delen..
Hvis man går den anden vej og forestiller sig at en mc som burde være droslet til 48 hk, rent faktisk har 60hk, så er det ikke sikkert det bliver opdaget, men den anden vej så kan man slet ikke få en 97hk cykel registreret som en A2 cykel. da den har 1 hk for meget, Og køre man på den så føre man noget man ikke har kørekort til, og i disse tilfælde dækker kaskoen ikke ( jo hvis føreren har stjålet den, men så vil forsikringen kræve regres erstatning af ham) så der er ikke mange smuthuller i den retning
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.032
Søg og du skal læse
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 43
\\Sotto
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 488
Så simpelt kan det ikke stilles op. Skaden skal kunne relateres til den for høje ydelse, for at man kan afvise dækningen. Som jeg tidligere skrev vil evt. brand eller tyveriskader ikke blive afvist pga. for mange hk. Jeg har selv ejet to fly uden at have erhvervet flycertifikat. Jeg bad forsikringsselskabet bekræfte skriftligt at flyene var brand og tyveriforsikret på disse vilkår - ingen problemer. Hvis i ejede en mc med for mange hk ( i forhold til jeres kort ) skulle i så ikke kunne f.eks. tyveriforsikre den medens den stod stille?
En lokal fyr, som jeg solgte mc til, drak sig fra kortet. Han ville derefter sælge mc'en og en ung knægt uden kort skulle prøvekøre den. Mc'en var afmeldt/uden plade. En dame kører ud for hajtænder og mc'en totalskades ind i siden af bilen. Ejeren fik mc'en dækket at bilistens selskab til trods for intet kort og ingen plade/forsikring. Retten dømte: Vigepligt gælder stadig selvom fører ingen kort har/plade/forsikring.
jan 2012
Man kan sagtens forsikre noget man ikke må bruge, det er først i det øjeblik man bruger problemerne opstår..
Køre man galt og der går ild i pisset, og man ikke måtte køre, så er der 0 dækning....
Drosle motorcykel for meget?