1.446 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Drosle motorcykel for meget? Drosle motorcykel for meget?

Nu er der nogen nye regler, med at man må drosle med max 50%
så det er max 46 hk de må have ( A2 kørekort)

En jeg kender, kunne godt tænke sig en motorcykel, men den har 97 hk. Så den må man jo ikke køre med A2 kørekort.

Han mener så at man godt må, for 1 hk kan gøre lige meget.

Han vil stadigvæk drosle den til 48, men jeg mener bare stadigvæk at det ikke er lovlig..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drosle motorcykel for meget?
  • #1   4. aug 2013 og hvad er bøden for at blive taget på det? han køre jo egentlig på noget han ikke har kørtkort til.

• #2   4. aug 2013 Det er ikke lige meget med den ene HK, hvor har han det fra at det er lige meget? Han får en kæmpe bøde hvis han bliver stoppet på den. Hvor stor den er ved jeg ikke men stor det er den.

• #3   4. aug 2013 han mener selv at politiet og synsmanden er så menneskelig at de er ligeglade, jeg vil selv personlig hvis jeg var politimand, ikke være ligeglad, for hvis der er andre der finder ud af at jeg har ladt ham køre, så står man da til en fyring.

• #4   4. aug 2013 hvorfor bliver du fyret??? det forstår jeg ikke

• #5   4. aug 2013 Der er ikke noget der er "næsten" lovligt. enten er det lovligt ellers så er det ulovligt. Og grænsen hedder 96hk, dvs 96,0000000000001 hk er ulovligt smiley

Som jeg læser reglerne, så er straffen for at køre på en for stor droslet maskine den samme som at køre på en udroslet maskine, dvs en maskine man ikke har føreret til.. bøde 5000,- 1ste gang. og så bliver det kun dyrere, desuden så dækker kaskoforsikringen ikke ( hvis man har sådan en )

• #6   4. aug 2013 Tror han mener han er fyret som panser basse hvis han havde ladet ham køre smiley

• #7   4. aug 2013 Den må have 48hk når den er droslet

• #8   4. aug 2013 .

• #9   4. aug 2013 Brian S.
    Man kan ikke bare gøre gældende, at kaskoen ikke dækker, hvis mc'en har for mange heste. Så skulle den jo ikke dække, hvis køretøjet brændte eller blev stjålet - og de hændelser har jo ikke meget med motorens for høje ydelse at gøre. En anden sag hvis man forulykker i en soloulykke - her kan der vurderes om ulykken evt. skyldes den forhøjede ydelse.

• #10   4. aug 2013 Der er ikke nogen bagatel grænse i loven, så den ene hk for meget gør at det er ulovligt. og forsikringen vil gå ind og sige at føren ikke har måtte benytte køre tøjet og så vil de hive hver en krone ind fra ham hvis der er noget der går galt

• #11   4. aug 2013 @Poul a.

Jo det kan man faktisk godt ( selvom det måske virker tosset)

Forsikringselskaber er jo ikke et socialkontor som betaler hvor det lyder mest fornuftigt, de betaler kun lige præcis der hvor de enten har lovet at betale, eller der hvor loven pålægger dem at betale.

I et tilfælde som dette, har føreren ikke et gældende førebevis til det forulykkede køretøj.
    Vi har diskuteret dette et utal af gange, hvor sitets forsikringssagkyndige har ( og stadig gør) banket de meget simple regler ind i vores små hoveder smiley
    Der vil i så godt som ingen tilfælde blive tale om regres på ansvars delen, med mindre man har opført sig umådeligt tåbeligt, men altid på kasko delen..

Hvis man går den anden vej og forestiller sig at en mc som burde være droslet til 48 hk, rent faktisk har 60hk, så er det ikke sikkert det bliver opdaget, men den anden vej så kan man slet ikke få en 97hk cykel registreret som en A2 cykel. da den har 1 hk for meget, Og køre man på den så føre man noget man ikke har kørekort til, og i disse tilfælde dækker kaskoen ikke ( jo hvis føreren har stjålet den, men så vil forsikringen kræve regres erstatning af ham) så der er ikke mange smuthuller i den retning smiley

• #12   4. aug 2013 Forum blev ikke født igår smiley
    Søg og du skal læse

• #13   4. aug 2013 5k koster det første gang + hvis han er indblandet i et uheld om enten det er hans eller den andens skyld, vil skylden falde til ham da den jo ikke er lovlig og selv om det er minimalt er den stadig ulovlig? hvis der er person skade indblandet bliver han en omvandrene finans krise de næste mange år da det SLET ikke er billigt.. da fosikringen jo ikke dækker en ulovlig cykel eller bil.

\\Sotto

• #14   4. aug 2013 Brian S og Sotto.
    Så simpelt kan det ikke stilles op. Skaden skal kunne relateres til den for høje ydelse, for at man kan afvise dækningen. Som jeg tidligere skrev vil evt. brand eller tyveriskader ikke blive afvist pga. for mange hk. Jeg har selv ejet to fly uden at have erhvervet flycertifikat. Jeg bad forsikringsselskabet bekræfte skriftligt at flyene var brand og tyveriforsikret på disse vilkår - ingen problemer. Hvis i ejede en mc med for mange hk ( i forhold til jeres kort ) skulle i så ikke kunne f.eks. tyveriforsikre den medens den stod stille?
    En lokal fyr, som jeg solgte mc til, drak sig fra kortet. Han ville derefter sælge mc'en og en ung knægt uden kort skulle prøvekøre den. Mc'en var afmeldt/uden plade. En dame kører ud for hajtænder og mc'en totalskades ind i siden af bilen. Ejeren fik mc'en dækket at bilistens selskab til trods for intet kort og ingen plade/forsikring. Retten dømte: Vigepligt gælder stadig selvom fører ingen kort har/plade/forsikring.

• #15   4. aug 2013 Nu skakker vi jo ikke tyveri og brandskader, i begge disse tilfælde har maskinen jo ikke haft en fører uden førerret vel ??

Man kan sagtens forsikre noget man ikke må bruge, det er først i det øjeblik man bruger problemerne opstår..

Køre man galt og der går ild i pisset, og man ikke måtte køre, så er der 0 dækning....

Kommentér på:
Drosle motorcykel for meget?

Annonce