1.150 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hendrik E
Hendrik E
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119

Sikkerhed: Bil vs. MC Sikkerhed: Bil vs. MC

Hej alle,

Kom lige til at tænke på noget. Hvis man nu er involveret i et styrt, hvor klarer man sig så bedst? På en MC eller i en bil?
Og nu tager vi lige udgangspunkt i et crash hvor der blev kørt 50-60 km/t og MC'eren havde hjelm og læderdragt på.

Jeg tænker bare sådan lidt, i en bil kan man jo få piskesmæld og diverse andre ting. Men på en MC ryger man jo bare af og glider langs vejen. Er godt klar over det kan give en grim hudafskrabning, men det er vel kun hvis man ikke har ordentligt tøj på.

Er jeg helt fuldstændig skudt, eller er der lidt sandhed i min tankegang? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikkerhed: Bil vs. MC
  • #1   3. aug 2013 På en MC kan det vel ende så galt (alt efter omstændigheder og hastighed) , at du bliver kastet igennem luften og brækker rygsøjlen eller nakken.. Det kan selvfølgelig også ske i en bil, men som MC'er er du blød trafikant.

• Morten !
    Morten ! Tilmeldt:
    jul 2006

Emner: 4 Svar: 63
    #2   3. aug 2013 Ville uden tvivl helst være i en bil

• #3   3. aug 2013 drej lidt mere på hanen.. så er du væk inden røvhullet i bilen fik dig!

• #4   3. aug 2013 Hej
    Bilen vinder altid, ville til enhver tid også helst sidde i madkassen.

• #5   3. aug 2013 sku jeg bli ramt af en der sidder og sms er, ville jeg helst sidde i min hilux. mvh hc

profilbillede
  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#6   3. aug 2013 Hmm ja ok smiley kan godt se hvad i mener.. Personligt ville jeg så køre med rygskjold, når jeg endelig er ude og køre.

Tænker mere på alle de skod biler, som ikke er nær så sikre. Der kan man jo hurtigt ende med brækkede ben eller diverse andre ting.
    Måske bare mig der kigger lidt forkert på tingene smiley

• #7   3. aug 2013 fordi man bruger rygskjold er man altså ikke usårlig smiley

• #8   3. aug 2013 Påen MC skal man aldrig falde af......

Om du så er iført en middelalderpladerustning bliver du slået i smadder, hvis du rammer et skilt eller lignende. TT banerne du ser i fjerneren er renset for den slags. den trafik vi bevæger os i har modkørende trafikanter, skilte, kantsten o.l.

Bilen er langt sikrest - men er det derfor vi kører MC????

• #9   3. aug 2013 Det kommer an på omstændighederne 100%

• dingle b
    dingle b Online Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.649
    #10   3. aug 2013 knud rammer den nu meget godt , vil hellere bruge bilen til at bøje et vejskilt end ryggen selvom man har rygbeskytter monteret

• #11   3. aug 2013 Her har du dit svar. Hvor mange af de her 2-300 ulykker, ville du foretrække at sidde på din MC fremfor i din bil??

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/199856-koer_ordenligt

• #12   3. aug 2013 du har bare lige glemt at du kan blive slynget ind i bilen

• #13   4. aug 2013 Sidder i det fri vs. pakket ind i metal regn den selv ud..

• #14   4. aug 2013 du kan sagtens brække din ryg selvom du bruger rygskjold, og sagtens brække knogler selvom du har ordentligt udstyr på... man siger det er 16 gange farligere (og mindst 16 gange sjovere) at kører mc end bil. du skal bare ryge ind i et autoværn eller lygtepæl med 90km/t og så kan du selv forstille dig resten.

• #15   4. aug 2013 man kan nemt dø af 50 km på mc. jeg syntes det er lidt en dumt spørgsmål!
    og at du så der efter siger at med skjold så er du sikker, hvad sker der for det?
    ligegyltig hvad bil du så sider i er du mere beskyttet i den.

• #16   4. aug 2013 Det her leder faktisk hen til min ret udskældte indstilling til masser af sikkerhedsudstyr. Jeg oplever også at nogen her vil have os til at sige, at køber man bare det rette, så er MC-kørsel lige så sikker som bilkørsel.

Det er det IKKE og det bliver det næppe nogensinde. Netop derfor slår jeg meget til orde for at man kan undvære en masse grej, som alligevel gør tvivlsom gavn, hvis man kører, så man IKKE får brug for det. Og man kan læse en masse fra andre trafikanter om farlige situationer længe inde de opstår - bare man glemmer begrebet skyld!

Bilister/medtrafikanten kan have nok så meget ansvar - det er MC-isten, der slår sig!

• #17   4. aug 2013 http://www.youtube.com/watch?v=-qKnet35WzI

det bliver både sikre og sjovere at crashe på mc! smiley

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#18   5. aug 2013 Jeg undskylder hvis jeg har trådt nogen over tæerne. Det var bestemt ikke meningen.
    Eneste grund til indlægget var, at jeg ud fra utallige youtube videoer kunne se at folk faldt og så bare rejste sig op igen, uden det vilde.
    Jeg er da selvfølgelig godt klar over at det er sikrere at køre bil, men havde selv regnet med at MC styrt var noget voldsommere, end det man ser på youtube.

Igen det kommer 100% an på situationen. Den video på EB forleden, med ham gutten der blev sandwiched mellem de lastbiler. Han kunne lige så godt have røget ind under den ene sættevogn, og så var det det.

Igen må jeg beklage min uerfarenhed på området. Jeg skal først til er erhverve mig kortet, og er godt klar over at også med det rette udstyr kan tingene gå galt.

Håber det kan få gemyterne til at falde lidt til ro igen. Det var ikke meningen jeg skulle lege dum idiot eller noget i den stil.

• #19   5. aug 2013 Hendrik:

Jeg tror ikke du har stødt nogen, men netop sikkerhed er et område, der diskuteres meget følelsesladet blandt MC-ister, nok mest fordi vi kan lide at køre, men ikke kan retfærdiggøre det ud fra nogen som helst sikkerhedsmæssige betragtninger:-)

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#20   5. aug 2013 Det har jeg så også fuld forståelse for smiley
    Personligt vil jeg selv gå meget op i sikkerheden, og købe mig ting som gør at jeg har lidt bedre chancer, hvis det skulle komme til et uheld.
    Igen, er klar over man ikke bliver usårlig, men man har bedre chancer. På den anden side kan jeg heller ikke forstå dem som kører uden hjelm og andet grej.
    Så en gut i københavn som kørt på en chopper hvor styret sad et godt stykke over hans hoved. Han kørte så i shorts, t-shirt, uden hjelm og med musik i ørene. Det kan jeg godt blive lidt forargret over.

• #21   5. aug 2013 Tjo, det kan man sige. Jeg er lige blæst 25 km ud ad Frederikssundsvejen i hjelm, handsker små fastsiddende sko, chinos og T-shirt. Det er ret fantastiskog superbekvemt. Undervejs så jeg flere i fuldt gear, og de fleste af dem havde ikke hivedet med pga varme - tror jeg.

Jeg tror mere på inderside end på yderside og er jeg i de fleste amerikanske stater kører jeg såmænd også jævnligt uden hejlm:-)

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#22   5. aug 2013 Altså ingen tvivl om at komforten er super god, når man kører uden et ton af gear. Det vil jeg gerne give dig ret i. Og måtte jeg vælge så ville jeg også helst selv nøjes med hjelm og handsker, men vil dog heller vælge den sikre og tage det hele på smiley

• #23   6. aug 2013 det er altid bedere at kører med hovedet end alt det udstyr man kan købe for penge...

• #24   6. aug 2013 uanset hvor varmt det er, har jeg altid mc tøj på,når jeg køre, . gammel og god vane. mvh hc

Kommentér på:
Sikkerhed: Bil vs. MC

Annonce