{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.608 visninger | Oprettet:

Hendrik E
Hendrik E
Tilmeldt:
1. aug 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119

Ny naked bike {{forumTopicSubject}}

Hej drenge,

Kigger efter en ny MC. Er helt grøn inden for MC, og regner med at købe en MC til næste år.

Har bare lige et hurtigt spørgsmål. Kan det betale sig at importere fra Tyskland?
En hurtig søgning, på mobile.de, har vist mig at jeg kan få en:

Suzuki GSR 600 med ABS - 6.299 Euro - 46.966, 32 kroner.

I dk koster denne MC: 90.000 kroner. Hvad ville prisen ende på hvis jeg hentede i Tyskland og importerede den her til? Har prøvet at kigge lidt på skats hjemmeside, men synes deres beregner er meget forvirrende.

Vil også gerne høre om i kender til andre fede naked bikes. Mine krav er: 600 kubik og en pris på omkring de 90.000. Hvad synes i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny naked bike
  • #1   1. aug 2013 Der er så mange cykler til salg herhjemme så tror ikke det kan betale sig mere

  • #2   1. aug 2013 Personligt kan jeg godt li' min FZ6N. Den koster også langt, langt under 90k.

  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #3   1. aug 2013 Kender du et sted hvor man kan købe den FZ6N? For synes jeg har lidt svært ved at fnde den. På 123mc.dk ligger den lidt over 90k.

    Har også kigget lidt på Honda CB500, men synes bare det er lidt for småt, når man tænker på jeg kan få det store kort med det samme.



  • #6   1. aug 2013 Her er 2 fornuftige cykler med rigeligt power til en nybegynder. Jeg havde gået efter FZ6'eren da jeg selv har haft en og savner den utroligt meget. Kører pisse godt og har et godt træk når den får nogle omdrejninger.

  • #7   1. aug 2013 Fz6 GSR6 CB6

  • #8   1. aug 2013 Tag et kig på min. Utrolig letkørt mc med masser af kraft.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/137148-suzuki-sfv-650-gladius


  • #9   2. aug 2013 Hornet? CBF 600 n? ER6N? eller måske en Z750 (ved godt det ikke er en 600cc)

    Der er mange muligheder smiley


  • #10   2. aug 2013 Kan kun anbefale en gsr 600.
    Den er ganske kvik, og rimelige letkørt smiley


  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #11   2. aug 2013 Det virkelig en lækker Gladius du har der, Adil.
    Men har bare lige et hurtigt spørgsmål. Har den ABS?
    For som nybegynder er det nok smartest at få en med.


  • #12   2. aug 2013 Der vil jeg som gammel rotte sige nej, du får aldrig lært at bremse rigtigt hvis du starter ud med ABS, MEN køber du alle dine femtidige mc med ABS, så er det jo det du kender.
    Jeg synes dog det er rart at vide hvad ens bremser kan uden ABS, og hvad de kan med. Det er både godt og dårligt.


  • #13   2. aug 2013 abs er en smule overdrevet... jeg har kun 1 gang låst mine bremser de 20.000 km jeg har kørt, og har 5 gange (1 gang rigtig tæt på) været ved at kører op i cagers (biler) grundet meget hård opbremsning fra deres side..

    Den ene gang var på motorvejen efter 1000km i streg, næsten hjemme i DK, og så om der ikke er et trafikuheld, det kigger alle inkluderede mig selv så på, men bilen foran mig sank også farten fra 130 ned til 100 af uden grund, en ting jeg ikke opdagede før jeg var 1 meter fra bilen, der ville jeg ønske jeg havde haft abs for der låste mit forhjul sig i panikken. Men heldigvis var det kun i et split sekundt da jeg fik lettet trykket og ikke væltede, det var oven i købet på vådt underlag.

    Det er den eneste gang jeg ville ønske jeg havde abs, men hell... man lærer jo bedst af begge dele, det er jo ikke meningen man skal aktivere sin abs i bremsen hver gang man bremser. smiley

    En god tommelfinger regel er at gange prisen på mobile.de med 2½ så har du ca. pris. så nej oftest kan det ikke betale sig.


  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #14   2. aug 2013 jeg er nu glad for abs, jeg er ærlig talt ligeglad med om jeg får lært at pumpe bremsen rigtigt, nu klarer cyklen det for mig i en panik situation.

  • #15   2. aug 2013 Per V:
    Man kan så sige at du ved ikke hvad den kunne uden ABS, og så har du ikke det at ærgre dig over.


  • #16   2. aug 2013 @Allan(Kolding) R
    ABS begynder da først at virke, når hjulet begynder at blokere, så man burde da kunne bremse op til skridgrænsen ligesom en mc uden ABS.

    På en motorcykel med ABS skal man bremse ligesom man altid har gjort pånær i en paniksituation, hvor man bare kan kaste ankeret uden at skulle tænke på andet. Jeg har desværre ikke ABS på min nuværende knallert, men på mine forrige så jeg effektiviteten af
    ABS-bremser for os dødelige på diverse køreteknske kurser. Mange, jeg selv inklusiv, er ikke så bange for at bremse rigtigt hårdt, når man ABS som backup (også selvom den ikke bliver aktiveret).


  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #17   2. aug 2013 præcis jeppe

  • #18   2. aug 2013 Man kan nogen ting uden ABS som man ikke kan med.

  • #19   2. aug 2013 Ja, stoppies smiley
    Og ved offroad-kørsel er der flere bremsemetoder, der kræver blokering. Derfor kan ABS'en også kobles fra på flere allroadmaskiner.


  • #20   2. aug 2013 ja og drifte! smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #21   2. aug 2013 Syntes du skulle gå efter en 750'er i stedet. Koster næsten det samme, og det ekstra moment bliver du ikke træt af.

  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #23   2. aug 2013 Vil give jer helt ret i at det nok er bedst at starte uden ABS, for at lære det..
    Men personligt ville jeg nok foretrække at have det på. Netop fordi jeg er nybegynder, så kunne det være rart med den sikkerhed. Og når man så er blevet en god motorcyklist, kan man jo altid købe en uden smiley

    Man starter jo heller ik med Busa, for så at gå til en 600 kubik smiley især når vi snakker om sikkerheden smiley

    Stoppies, og diverse andre seje ting, vil jeg alligevel ikke begive mig ud i som ny smiley

    Ja, Thomas.. Har også kigget efter 750'er, og er også ret lun på nogen af dem smiley


  • #24   2. aug 2013 Den er desværre uden ABS. Men synes også det er godt at få en fornemmelse for hvor meget maskinen kan tage uden ABS. For at lære grænserne at kende. Dette er dog sagt uden jeg har prøvet at køre med ABS.


  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #25   2. aug 2013 Igen, er helt enig i at det er fornuftigt at vide hvor meget den kan klare, uden ABS. Problemet bunder mere ud i at hvis jeg nu kom ud for en ulykke og dør, og ABS rent faktisk kunne have reddet mit liv.
    Siger ikke ABS er afgørende, men hvis man nu ikke 100% har lært at køre uden, og man så kommer ud for en ulykke, så er det ikke så fedt.

    Men igen, det en super fed maskine du har. Men som sagt regner jeg først med at købe til næste år. Tror ikke du gider vente så længe? smiley


  • #26   2. aug 2013 Du vil køre i 5 år med ABS og når du så er erfaren vil du have en uden ABS??
    Hvis du lærer at køre med ABS, så hold dig til det fremover.
    Tror hvis man kører 5 år med ABS, så tillægger man sig nogen vaner, der kan være katastrofale hvis man ikke har ABS.

    PS!Jeg laver aldrig stoppies eller wheelies, kan ikke se hvad det skal til for.


  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #27   2. aug 2013 Nej nej, ikke nødvendigvis.. Kan jo være at det til den tid er blevet lov krav med ABS. Eller måske en standard ting.
    Nu ved jeg godt det smartest at lære uden, men når ens liv ka afhænge af det, så vil helst være på den sikre side..

    Stoppies siger mig heller ik så meget.. Men wheelies kan man da stadig lave, på trods af man har ABS?


  • #28   3. aug 2013 Det er noget vrøvl, at det er bedst at lære at bremse uden ABS. Man skal bremse på fuldstændig samme måde uanset om man har ABS eller ej. På køretekniske kurser er der jo heller ikke forskellige bremseøvelser for mc'er med og uden ABS. Man skal lære at bremse til grænsen på den mest optimale måde og den er ens på alle motorcykler.
    ABS er bare en sikkerhedsfeature, der sætter ind, når ens bremseeevner ikke er gode nok og hjulene blokerer.

    Hendrik, nu ved jeg ikke hvor du bor, men du skal være velkommen til at komme forbi og få en prøvetur på mine maskiner. Jeg har pt. den bedste mellemklassenaked på markedet, en Triumph Street Triple R, der i standardversionen kan fås ned til 90k. Desværre er det kun den nye model, der har ABS. Desuden har jeg en Yamaha FZ6-S, der kører fuldstændig som en FZ6-N, men er iført plastik:)


  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #29   3. aug 2013 Synes nu også det er rart at have det på, i tilfælde af ens evner fejler.

    Jamen jeg siger tusind tak for tilbuddet smiley Bor i vallensbæk strand. Har dog som sagt ikke kortet endnu, men går igang med det her om 2 uger.


  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #30   3. aug 2013 det bliver også et lovkrav fra 2015 med abs.

  • #31   3. aug 2013 Arh mon dog Per v... I så fald gælder det sgu nok kun nye maskiner.

    Trådstarter, - drop dit krav om 600 og køb en GSR 750. Den er sgu morsom, og du får lige det ekstra rap i røven.


  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #32   4. aug 2013 ja det er nye maskiner?

  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #33   5. aug 2013 Lasse J,
    Kan den købes for omkring de 90.000 kroner?
    Umiddelbart vil jeg helst ha en maskine der har kørt et stykke under 10.000 og som helst har ABS.
    Så man kan få en Kawasaki z750, med 3500 kilometer til 80.000 smiley Dog mener jeg den er uden ABS.


  • #34   5. aug 2013 Der står ikke noget om ABS, men sprit ny til 100 kg.

    http://www.dba.dk/suzuki-gsr-750-750-ccm/id-77133846/

    Denne er med ABS, sprit ny 120 kg.

    http://www.pitvaerkstedet.dk/motorcykler/nye-suzuki.html


Kommentér på:
Ny naked bike

Annonce