{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.622 visninger | Oprettet:

Ny hjelm(igen) {{forumTopicSubject}}

Da jeg er nødt til at sælge min Arai RX7-GP, fordi den ikke passer til mit æg, skal jeg ha set mig om efter en ny hjelm. Jeg har kigget lidt på Nexx XR1.R Carbon, HJC R-PHA10+ og X-Lite X-802R. Er der nogen, som for/imod de omtalte hjelme? Her tænker jeg primært på byggekvalitet, visir-system osv. Jeg skal ud og prøve dem alle, men hvis den, som passer mig bedst, viser sig at være samlet af tyggegummi og papmache, så må jeg jo lede yderligere.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hjelm(igen)
  • #1   27. jul 2013 Jeg går selv og tænker på at købe sådan en hjc.
    Den hjelm jeg har nu (en NOLAN ncom 103 flipup) er nemlig kun ok at køre med på min vietnamknallert.
    På min vfr er den horribel. Den kan ikke bruges ved høj hastighed.

Eneste grund til jeg har fået HJC hjelmen på ønskelisten er at den fås til lige over 2k og jeg ved den kan tåle vinden da ben spies kører med den i motogp smiley

Find evt den kanal på youtube der hedder "bikechannel".
    De har lige lavet et review af de hjelme der køres med i motogp smiley
    Den billigste er hjc'en.
    Den dyreste er rossis til knap 10k smiley

• #2   27. jul 2013 Kan kun anbefale Shoie xr 1100... med whispererkit er den bare lydløs

• #3   27. jul 2013 Har før haft XR1000. Fin hjelm, men jeg bryder mig ikke ret meget om polstringen.

• #4   27. jul 2013 har lige fået mig Xlite fra Nolan , intet dårligt at skrive om den smiley
    fed udluftninger og har sjældent ejet en hjelm med bedre udsyn - godt nok vejer den nye mere end den gamle men mærker det ikke

• #5   27. jul 2013 Har prøvet X-Lite og Nexx hos Svendborg MC, men kun i butikken. X-Lite'en virker ret lækker, men synes at den trykkede lidt underligt i panden. Jeg skal i hvert fald prøve at køre en tur med dem, før jeg beslutter mig. Nexx tiltaler mig lidt, da man kan få den i carbon til billige penge.

• #6   27. jul 2013 Shark race-r Pro

• #7   27. jul 2013 At en hjelm bruges i motogp er da på ingen måde et kvalitetsstempel, nok nærmere tværtimod. Jeg har X-Lite 802r, schuberth s2, hjc r-pha10, hjc hq1 carbon, x-lite 602. og har gennem tiden haft rigtigt mange andre, har det med hjelme som kvinder har det med sko smiley
    Den lækrest til dato er 802R, ikke den mest støjsvage med den lækreste at have på og køre med. Så det i med de formstøbte ørepropper.
    Det vigtigtste ved en hjelm er da den sidder godt og ikke trykker de forkerte steder.

• #8   27. jul 2013 vil klart Anbefale en Shoei GT Air, en fantastisk hjelm med lækker Air dynamik

• #9   27. jul 2013 Schubert S2. Lydløs. Super pasform (til mig)

• #10   27. jul 2013 Har en Bandit, dog tilbage fra 08. Den har ikke alle mulige smarte indstillinger men sidder rigtig godt på mig.

Men lige pt køre jeg med en old School da jeg har solgt min CBR og kun har en Ariel fra '51 smiley

• #11   27. jul 2013 Jeg har kørt over 20.000 med en XR1R Carbon og den dur bare. Støjsvag og let. Desuden holder den sig rigtig flot både indvendigt og udvendigt

• #12   27. jul 2013 Du nævner ikke Shoei? Jeg har en X-Spirit som sidder ganske fantastisk, og Arai sidder også af pommeren til på mig.
    Der er kommet den nye X-Spirit 2, og XR-1100 som skulle være rigtig god.

Det er da et stykke tid siden Ben Spies har kørt i MotoGP smiley Men han skulle da være tilbage om 2 uger

• #13   28. jul 2013 Nexx er jeg ikke den helt store fan af, syntes lidt det v ar noget enormt støjende, semi kvalitet. Til gengæld er jeg helt tosset med min nye X-lite 802r!

• #14   28. jul 2013 Har lige købt en Nexx lavet af AFS, Advanced Fibre Shell, sælger sagde det var en Carbon hjelm, det er det så ikke, men glasfiber, vægten er dog nede på 1.350 g og ikke de 1.000-1.100 g en carbon hjelm vejer.
    Det er en ok hjelm at have på, har dog ikke kørt rigtigt med den endnu, andet end ned af vejen.

• #15   28. jul 2013 Jeg kører selv med X-lite X-802 og synes det er en lækker hjelm med godt udsyn og lækker udluftning. men der er efter min mening for meget støj i den. men det er en smagssag. må tilstå at jeg faldt for designet.

• #16   30. jul 2013 Har, som du jo ved HJC, men da jeg for nyligt købte hjelm prøvede jeg så mange som muligt for at finde den der sad bedst. Husk på det skal være en fornøjelse at køre med den. Hvordan den ser ud kommer i anden række. Du kan alligevel ikke se den når du har den på smiley
    HJC R-PHA10 har desuden vundet bedste hjelm i Tyskland i år. Så helt ringe er den jo ikke. Min er i blank sort til lige over 2000kr. Man kan få den i fancy farver til omkring 3000kr.
    Jeg vil gerne race ud i det danske land med dig og prøve hjelme hvis du lyster smiley

• #17   30. jul 2013 Det lyder godt Thomas, jeg skal bare lige af med min Arai, før jeg køber nyt:-)

• #18   30. jul 2013 Nexx vandt Tyske motorrads hjelm test i Marts i år med den almindelige tri composite XR1R

• #19   30. jul 2013 Ok? Vidste jeg ikke. Jeg har set i flere anmeldelser, at deres visirsystem skulle være lidt skrøbeligt.

• #20   30. jul 2013 Mit visir system fungerer upåklageligt efter mere end 20.000 km. Til gik både sol og yder visir på min Shubert S1 Pro i stykker indenfor 10.000 km

• #21   30. jul 2013 Nexx visiret er der absolut ingen problemer med what so ever. Skiftningen af visiret er ca ligeså let, det kræver 3 skruer på hver side.

• #22   30. jul 2013 Hvis x-lite'en trykker i panden så skal du i hvertfald ikke købe den. Den erfaring gjorde jeg mig da jeg købte en AGV. Jeg troede st den bare skulle falde lidt til. Men den blev solgt en måned senere igen. Kunne holde ud at køre i max en halv time inden jeg fik hovedpine.

Kommentér på:
Ny hjelm(igen)

Annonce